0 uren contract
dinsdag 26 maart 2019 om 09:37
Ik heb naast mijn eigen bedrijfje een 0 uren contract waar ik 3 ochtenden per week werk.
Nu heb ik een week van te voren aangegeven dat ik deze week een ochtend niet kan omdat ik met dochter naar het ziekenhuis moet.
Nu doen ze moeilijk want druk en niet op tijd aangegeven. Moet ik maar andere ochtend in de plaats komen
Wie staat er in zijn recht?
Kan nergens vinden hoe lang van te voren ik aan moet geven niet beschikbaar te zijn
Ze doen wel meer niet zoals het hoort
Bij ziekte en vakantie krijg ik nl ook niet door betaald wat ik overal lees wel hoort
Nu heb ik een week van te voren aangegeven dat ik deze week een ochtend niet kan omdat ik met dochter naar het ziekenhuis moet.
Nu doen ze moeilijk want druk en niet op tijd aangegeven. Moet ik maar andere ochtend in de plaats komen
Wie staat er in zijn recht?
Kan nergens vinden hoe lang van te voren ik aan moet geven niet beschikbaar te zijn
Ze doen wel meer niet zoals het hoort
Bij ziekte en vakantie krijg ik nl ook niet door betaald wat ik overal lees wel hoort
dinsdag 26 maart 2019 om 11:02
Tja, je mag alleen met een goede reden niet komen: https://www.fnv.nl/werk-inkomen/contrac ... encontract
Maar, als je voor het maken van roosters als vrij hebt gevraagd, dan moet daar rekening mee gehouden worden. (https://vicemoney.nl/2018/03/19/mag-mij ... -contract/)
Als ik het zo lees, mag je het eigenlijk niet weigeren. Dat is het nadeel van zo'n contract.
Maar, als je voor het maken van roosters als vrij hebt gevraagd, dan moet daar rekening mee gehouden worden. (https://vicemoney.nl/2018/03/19/mag-mij ... -contract/)
Als ik het zo lees, mag je het eigenlijk niet weigeren. Dat is het nadeel van zo'n contract.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Vraag je werkgever waar het staat opgenomen hoe lang je van tevoren moet vrij vragen. Dat wisselt per werkgever/branche e.d. kan ik me voorstellen.
Wij weten jouw afspraken met je werkgever niet. Zijn deze niet vastgelegd dan kun je gewoon niet komen (met het risico dat dit gevolgen heeft). Maar leg het dan voor de toekomst wel vast.
Wij weten jouw afspraken met je werkgever niet. Zijn deze niet vastgelegd dan kun je gewoon niet komen (met het risico dat dit gevolgen heeft). Maar leg het dan voor de toekomst wel vast.
dinsdag 26 maart 2019 om 12:11
Tja, er zijn toch regels over vrij vragen? Een ziekenhuisafspraak is vaak meer dan een week van tevoren bekend. Bij de bedrijven die ik ken is 2 wkn van tevoren melden wel het minimum. Wel vreemd dat je die procedure niet kent. Ik snap dat je baas baalt, omdat je al zolang op vaste ochtenden werkt. Hij rekent dus op je. Dit is gewoon niet zo netjes van je, maar voor een ziekenhuisafspraak hoor je wel vrij te krijgen.
dinsdag 26 maart 2019 om 12:26
Maar als ze een nul-urencontract heeft, is ze gewoon verplicht om te komen.Sch0rpioen schreef: ↑26-03-2019 11:11Vraag je werkgever waar het staat opgenomen hoe lang je van tevoren moet vrij vragen. Dat wisselt per werkgever/branche e.d. kan ik me voorstellen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 26 maart 2019 om 12:38
Maar.. Jij in dit geval ook. Een week van tevoren vrij verwachten te krijgen voor een planbare afspraak en dan ook niet een andere dag willen komen is evengoed niet netjes en verantwoordelijk. Zou ik op mijn werk ook niet hoeven doen hoor. Is jullie arbeidsrelatie dan niet vooral beide kanten op verstoord?
dinsdag 26 maart 2019 om 12:38
En dit.
dinsdag 26 maart 2019 om 12:42
dinsdag 26 maart 2019 om 12:44
Die procedure nooit van toepassing geweest mijn vakantie altijd heel ruim van te vorenPlayingTheAngel schreef: ↑26-03-2019 12:11Tja, er zijn toch regels over vrij vragen? Een ziekenhuisafspraak is vaak meer dan een week van tevoren bekend. Bij de bedrijven die ik ken is 2 wkn van tevoren melden wel het minimum. Wel vreemd dat je die procedure niet kent. Ik snap dat je baas baalt, omdat je al zolang op vaste ochtenden werkt. Hij rekent dus op je. Dit is gewoon niet zo netjes van je, maar voor een ziekenhuisafspraak hoor je wel vrij te krijgen.
Afspraken probeer ik altijd om deze ochtenden heen te plannen
In de afgelopen 2 jaar is dit de eerste x zo
dinsdag 26 maart 2019 om 13:17
Erg vreemd dat jij helemaal geen contract hebt. Werk je wel "wit"? Komt op mij erg schimmig over allemaal.
Ik vind een week vooraf aangeven dat je niet komt ivm een ziekenhuisafspraak erg redelijk. Heb je aan je werkgever gevraagd wat hij wel een redelijke termijn zou vinden? Ik zou niet gaan werken en gewoon die afspraak door laten gaan. Had hij zijn verwachtingen qua afmelden etc maar op papier moeten zetten.
Ik vind een week vooraf aangeven dat je niet komt ivm een ziekenhuisafspraak erg redelijk. Heb je aan je werkgever gevraagd wat hij wel een redelijke termijn zou vinden? Ik zou niet gaan werken en gewoon die afspraak door laten gaan. Had hij zijn verwachtingen qua afmelden etc maar op papier moeten zetten.
dinsdag 26 maart 2019 om 14:46
Hahaha, nee, het gaat om betaald werk waarbij je opgeroepen kunt worden als je nodig bent. Maar de werkgever is dus niet verplicht je op te roepen.
dinsdag 26 maart 2019 om 19:15
Heel mooi.Anoniem262821034 schreef: ↑26-03-2019 15:55Nee hoor. Ik heb heel lang gewerkt op projectbasis, maar het 0-urencontract gaf mij de vrijheid een project niet aan te hoeven nemen als het mij niet lag, en werkgever de vrijheid mij niet te hoeven betalen als er geen project was (maar dat was niet aan de orde).
Maar de projecten waar ik me wel op toe legde werd ik natuurlijk wel geacht naar behoren te doen. Kwestie van afspraken.
Maar meestal gaat het om heel ander soort werk. En niet meer opgeroepen worden als je een keer nee verkoopt.
dinsdag 26 maart 2019 om 19:20
Lucifer2018 schreef: ↑26-03-2019 19:15Heel mooi.
Maar meestal gaat het om heel ander soort werk. En niet meer opgeroepen worden als je een keer nee verkoopt.
Ja je weet dat die mogelijkheid er is als je zo’n contract tekent hè..
.