Werk & Studie alle pijlers

Leerling salaris helpende plus!

25-03-2019 13:52 15 berichten
Ik ga allicht in sept starten met de BBL opleiding helpende plus. 24 werken en 1 dag school. Vanaf mei een voorbereidingstraject. Weet iemand ongeveer wat je dan gaat verdienen als leerling?
Alle reacties Link kopieren
https://www.werkenbij.landvanhorne.nl/s ... pende-plus

De eerste hit op Google
girasole3 schreef:
25-03-2019 14:02
https://www.werkenbij.landvanhorne.nl/s ... pende-plus

De eerste hit op Google
De eerste hit bij jou. De uitkomsten van Google verschillen per gebruiker. Zou dus kunnen dat Cinderella heel andere sites vindt.
Bereid je maar voor op een teleurstelling, het zal wellicht net boven t minimum liggen.
Kijk in VVT CAO.
Daar kun je best over onderhandelen als je huidige salaris hoger ligt dan het BBL salaris.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
ereader schreef:
25-03-2019 14:22
De eerste hit bij jou. De uitkomsten van Google verschillen per gebruiker. Zou dus kunnen dat Cinderella heel andere sites vindt.
Dan nog
Pagina 19
https://www.fnv.nl/getmedia/94c802ad-e1 ... f?ext=.pdf
Reken maar op een minimumloon. Zeker als zij de studiekosten voor zich nemen.
Zoek even naar de juiste schaal in de CAO VVT. Je mag sowieso niet minder gaan verdienen dan je nu al verdiend aangezien je al in een zorgfunctie werkt (toch?)
Ik zie staan 7,10 bruto per uur maar dit is in ieder geval het minimum loon dus 9 euro nog wat volgens mij
Hangmat schreef:
27-03-2019 13:09
Zoek even naar de juiste schaal in de CAO VVT. Je mag sowieso niet minder gaan verdienen dan je nu al verdiend aangezien je al in een zorgfunctie werkt (toch?)
Klopt werk nu ook al in een zorginstelling. Dus dan moeten ze me het salaris geven op basis wat ik nu ook ongeveer verdien? Geen leerlingsalaris? Ik kom er soms niet helemaal uit😊
Artikel 3.17 staat wel iets daarover in, maar een beetje vrij interpreteerbaar... Ik zou er in ieder geval wel hard op inzetten om minimaal te verdienen wat je nu verdiend... Beetje zakelijk zijn!
Cinderella76 schreef:
27-03-2019 13:38
Klopt werk nu ook al in een zorginstelling. Dus dan moeten ze me het salaris geven op basis wat ik nu ook ongeveer verdien? Geen leerlingsalaris? Ik kom er soms niet helemaal uit😊
Ga je voor dezelfde organisatie werken? Dan is er de garantieregeling.

Artikel 3.17 Salarisgarantie leerling-werknemer
Garantieregeling
1. Als je voor de opleiding al in dienst bent en je, anders dan als aspirant leerling, de opleiding
verzorgende of verzorgende-IG gaat volgen, dan val je onder de salarisschaal voor leerlingen
van artikel 3.16 lid 2. Om te voorkomen dat je er nominaal mogelijk op achteruit gaat, ontvang
je tijdens je opleiding minimaal een bruto bedrag dat overeenkomt met het nominale bruto
salarisbedrag dat je ontving voorafgaand aan de opleiding. Dit garantiebedrag wordt verhoogd
met de algemene loonsverhogingen. Vanaf het moment dat het bruto salarisbedrag van de
leerling-schaal dat geldt voor jouw arbeidsduur hoger is dan het garantiebedrag, volg je het
leerling-salaris van artikel 3.16 lid 2.
Tickel schreef:
27-03-2019 15:27
Ga je voor dezelfde organisatie werken? Dan is er de garantieregeling.

Artikel 3.17 Salarisgarantie leerling-werknemer
Garantieregeling
1. Als je voor de opleiding al in dienst bent en je, anders dan als aspirant leerling, de opleiding
verzorgende of verzorgende-IG gaat volgen, dan val je onder de salarisschaal voor leerlingen
van artikel 3.16 lid 2. Om te voorkomen dat je er nominaal mogelijk op achteruit gaat, ontvang
je tijdens je opleiding minimaal een bruto bedrag dat overeenkomt met het nominale bruto
salarisbedrag dat je ontving voorafgaand aan de opleiding. Dit garantiebedrag wordt verhoogd
met de algemene loonsverhogingen. Vanaf het moment dat het bruto salarisbedrag van de
leerling-schaal dat geldt voor jouw arbeidsduur hoger is dan het garantiebedrag, volg je het
leerling-salaris van artikel 3.16 lid 2.
Nee ik ga voor een andere zorginstelling werken.
Cinderella76 schreef:
27-03-2019 16:14
Nee ik ga voor een andere zorginstelling werken.
Dan zou ik toch vragen of ze je onder de garantieregeling willen plaatsen.
Of anders op niveau van je huidige salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven