Werk & Studie alle pijlers

Geen reactie op mails

27-03-2019 08:38 57 berichten
Ik ben een schrijvende freelancer met een redelijke staat van dienst. Ik moet natuurlijk altijd zorgen dat de nieuwe opdrachten blijven komen. Wat ik lastig vind is als ik nieuwe mogelijke opdrachtgevers benader, ze regelmatig helemaal niet reageren. Ik mail (goede mails met een aantrekkelijk voorstel en een verwijzing naar eerder werk) en hoor niks meer. Als ik dan na een tijdje aan de bel trek is het van 'oh ja, druk hier, je hoort nog' en dan hoor ik daarna weer niks. Ik heb dan eigenlijk zo de pest in dat ik het liefst een mail terug zou sturen met daarin 'stik erin' maar dat doe ik natuurlijk niet. Heeft iemand dit ook en zo ja, hoe ga jij er mee om?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
27-03-2019 10:43
Zet je dan echt een rfp uit en daarna bel de afvallers niet af?

Edit: oh, het is meer als je een mail/belrondje doet.
Bij een rfp zet ik mensen uren aan het werk, dan laat ik vanzelfsprekend iets weten als dat werk geen resultaat levert. Bij een vraag via LinkedIn of mail "heb je hier zin in?" voel ik me niet zo verplicht :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
teuneke schreef:
27-03-2019 11:17
Mijn beste opdrachten heb ik zo dus wel gekregen, door ongevraagd voorstellen in te sturen naar redacties. (Goed uitgewerkte en passende voorstellen, geen losse flodders dus.)
Zelf word ik ook weleens ongevraagd benaderd door collega schrijvers die samenwerking zoeken. Als ik zie dat het een serieus voorstel is en dat erover nagedacht is, antwoord ik altijd, ook als ik er niet mee verder wil.
Maar ik begrijp uit jullie reacties dat ik teveel verwacht als ik een reactie verwacht.
Dank voor deze realitycheck!
Hardstikke mooi als het wel werkt dus. En niet zo mauwen als mensen zich niet verplicht voelen te reageren op een ONGEVRAAGDE dienstaanbieding. Weet je, die emotie die je kennelijk zo makkelijk toelaat, is nooit nuttig. Wat de omstandigheden ook zijn.
(Dead Kennedys)
Moire schreef:
27-03-2019 12:20
Als je naar Viva gemaild hebt: die geven nooit antwoord.
:rofl:
(Dead Kennedys)
Ik had een tijd dat ik een soort standaard afwijzing stuurde met iets in de trant van dat we op het moment geen mogelijkheid tot samenwerking zagen, maar dat we contact opnemen mocht het opportuun zijn. Daar ben ik mee gestopt, want dat zagen de mailers dan altijd als een aanleiding om er nog eens achteraan te bellen. Zat je daar weer mee.
Maar TO, reageer jij op elke e-mail die je ontvangt met "speciaal voor jou geselecteerde kandidaten" van een uitzendbureau, die eenmalige aanbieding van toners voor jouw printer, de verzekeringsmaatschappij die jou "wil behoeden voor torenhoge aansprakelijkheidsclaims", etc.?
nerdopviva schreef:
27-03-2019 13:48
Maar TO, reageer jij op elke e-mail die je ontvangt met "speciaal voor jou geselecteerde kandidaten" van een uitzendbureau, die eenmalige aanbieding van toners voor jouw printer, de verzekeringsmaatschappij die jou "wil behoeden voor torenhoge aansprakelijkheidsclaims", etc.?
Ik kreeg vandaag een mail van de Amac: "We hebben je gemist!". En met een code voor 5,- korting bij mijn volgende aankoop. Die heb ik bijna beantwoord met een oprecht "ik mis jullie ook, bedenk eens een mooi nieuw nutteloos gadget voor me!"
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
27-03-2019 13:52
Ik kreeg vandaag een mail van de Amac: "We hebben je gemist!". En met een code voor 5,- korting bij mijn volgende aankoop. Die heb ik bijna beantwoord met een oprecht "ik mis jullie ook, bedenk eens een mooi nieuw nutteloos gadget voor me!"
:proud: Zou je eigenlijk moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven