Mode & Beauty alle pijlers

Wish me luck :-)

28-03-2019 08:22 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst naar het werk met m'n pumps aan. Voor dames de normaalste zaak van de wereld, voor een man is het wat meer bijzonder.

https://imgur.com/jLJFv8C

Krijg alleen de foto niet ingevoegd..
levo wijzigde dit bericht op 28-03-2019 16:10
14.86% gewijzigd
watdachtjehiervan schreef:
28-03-2019 09:21
Door jou durf ik nu niet meer met sokken in mijn sandalen naar mijn werk.
:whistle: sorry :there:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Ik snap (op een bepaalde manier) TO wel, ik draag naar mijn werk/tijdens het stappen etc altijd hakken.
Het doet iets met je, met je postuur, wat je uitstraalt etc.
Succes, TO! Ik hoop dat je geen nare reacties krijgt. Wat ik me wel afvraag: ik zie dat je een spijkerbroek draagt, maar kan niet echt zien wat voor model. Ik ben benieuwd of je dan ook vrouwenkleding aan hebt, of juist niet.
Lady_Day schreef:
28-03-2019 09:10
Autorijden met zulke hakken? Dat lukt mij dus echt niet.

Volgens mijn rijles instructrice mag het niet eens, rijden met zulke hoge hakken (en ook niet met teenslippertjes of met schoenen met een open hak/hiel). Als je een ongeluk veroorzaakt en de verzekering komt er achter betalen ze niks uit, werd mij verteld.
Pergamon schreef:
28-03-2019 09:49
Volgens mijn rijles instructrice mag het niet eens, rijden met zulke hoge hakken (en ook niet met teenslippertjes of met schoenen met een open hak/hiel). Als je een ongeluk veroorzaakt en de verzekering komt er achter betalen ze niks uit, werd mij verteld.
ben je echt fout voorgelicht
Het is namelijk niet verboden, wat alleen niet mag, is gevaar veroorzaken
Maar het is niet aantoonbaar, dat het gevaar komt door te rijden met hakken (of slippers)
Je kunt wel aansprakelijk worden gesteld voor schade die ontstaat door gevaarlijke handelingen, alleen de vraag is in hoeverre dit mogelijk is. Degene die eist moet namelijk bewijzen dat de schade is ontstaan door de hakken of slippers, en dit is bijna onmogelijk.
(gaat over NL in buitenland gelden soms andere regels)
Goed hoor TO, dapper.
Mijn vriend houdt er ook van, al draagt hij het niet naar z'n werk.
Sue-Heck schreef:
28-03-2019 08:45
Wie bepaalt dat pumps voor vrouwen zijn.
De algehele norm.
TO had dit topic ook helemaal niet geopend als dit zo vreselijk normaal zou zijn, denk je wel?
TO, lekker doen waar je je goed bij voelt, als je zo ver bent als de jongens in dit filmpje zal de acceptatie groter zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=bQtT-Tv_tZ4
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2019 11:13
Reden: Ongepast
96.30% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
28-03-2019 10:30
[...]
WTF?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2019 11:13
Reden: Quote ongepast
37.68% gewijzigd
Good luck & break not a leg ;-)
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Madeliefjees schreef:
[...]
Toppertje hoor.....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2019 11:14
33.99% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
[...]
Doe ff normaal joh. :facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2019 11:14
31.71% gewijzigd
lilalinda schreef:
28-03-2019 09:55
ben je echt fout voorgelicht
Het is namelijk niet verboden, wat alleen niet mag, is gevaar veroorzaken
Maar het is niet aantoonbaar, dat het gevaar komt door te rijden met hakken (of slippers)
Je kunt wel aansprakelijk worden gesteld voor schade die ontstaat door gevaarlijke handelingen, alleen de vraag is in hoeverre dit mogelijk is. Degene die eist moet namelijk bewijzen dat de schade is ontstaan door de hakken of slippers, en dit is bijna onmogelijk.
(gaat over NL in buitenland gelden soms andere regels)

Dank! Ik neem op dit moment nog klakkeloos alles van mijn rijinstructrice aan, maar dat blijk ik niet te moeten doen ;-)
Joh lekker dragen. Gewoon is het hedendaags nog niet, maar wat maakt dat uit. Ik zal ook even kijken als mijn mannelijke collega op hakken binnen komt, maar vervolgens mijn schouders ophalen en doorgaan waar ik mee bezig ben.
Ik heb geen motto.
Normaal = de norm. Dat is het voor de meesten niet. Maar waarom zou je ook normaal willen zijn.
Succes TO, vooral met je voeten aan het einde van de dag. En voor de rest gewoon lekker doen, ik heb op mijn werk dan wel geen hakken aan, is een safety dingetje. Wel rokken, jurken panty, is gewoon heerlijk om zo te kunnen combineren. Nu al 6 week lang een ander combinatie elke 2 dagen.
Dat met 5 rokken en 4 broeken met de nodige combinatie aan panty's en leggings. Jaja zelfs een witte.
fietsen varen vrouwelijk doen
Ik denk dat je je collega's een hele leuke dag bezorgd.
Wat voor werk doe je eigenlijk?
Update dan maar... Ik werk op een kantoor met meer vrouwen dan mannen en gelukkig waren er maar 2 mannen aanwezig. De reacties liepen nogal uiteen. Van complimenten tot letterlijk Nou ja! Natuurlijk heel veel vragen waarom. Ik vind het gewoon ontzettend mooi en loop vaker op hakken. Ik wilde gewoon eens weten hoe het is om een hele dag te kunnen dragen. Valt vies tegen inderdaad. Respect voor hen die dat fluitend dag in dag uit doen. Ik voel ze wel, maar loop dapper door. Ik zit groot deel van de dag dus ze kunnen af en toe even uit.
Aan de reacties te zien vind de meerderheid dat ik het gewoon moet doen. Fijn om te lezen. Ja het voldoet niet aan de norm maar ik hou niet van hokjes en normen. Ik draag wel vaker vrouwelijke kleding, hakken en of accessoires en krijg daar nooit reacties op dus vandaag tijd voor een grote stap. Ik heb de middag nog om m'n hartslag onder controle te krijgen want vind het nog steeds vreselijk spannend. Dank voor de lieve reacties van de meesten.
zeefietser1 schreef:
28-03-2019 11:26
Succes TO, vooral met je voeten aan het einde van de dag. En voor de rest gewoon lekker doen, ik heb op mijn werk dan wel geen hakken aan, is een safety dingetje. Wel rokken, jurken panty, is gewoon heerlijk om zo te kunnen combineren. Nu al 6 week lang een ander combinatie elke 2 dagen.
Dat met 5 rokken en 4 broeken met de nodige combinatie aan panty's en leggings. Jaja zelfs een witte.
Ik zat al op jouw reactie te wachten. :rose: :)
Levo, ik vind het echt stoer hoor dat je dit doet.

Als ik heel eerlijk ben zou ik zelf wel even 'WTF' denken als een mannelijke collega opeens op pumps kwam binnen zwieren. We zijn zo geconditioneerd om in hokjes te denken. Maar waarom ook niet eigenlijk?
Lady_Day schreef:
28-03-2019 12:07
Levo, ik vind het echt stoer hoor dat je dit doet.

Als ik heel eerlijk ben zou ik zelf wel even 'WTF' denken als een mannelijke collega opeens op pumps kwam binnen zwieren. We zijn zo geconditioneerd om in hokjes te denken. Maar waarom ook niet eigenlijk?
Ik heb begrepen dat mannen beter op hakken kunnen lopen dan vrouwen. Ze hebben meer spieren in de benen en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Update 2. Hele dag volgehouden en kan niet wachten tot ze uit mogen! Als het voor herhaling vatbaar is dan echt een lagere hak. Ik dacht dat doe ik wel even. Flinke tegenvaller. Maar heb het wel gedaan :yes:
Levo schreef:
28-03-2019 16:27
Update 2. Hele dag volgehouden en kan niet wachten tot ze uit mogen! Als het voor herhaling vatbaar is dan echt een lagere hak. Ik dacht dat doe ik wel even. Flinke tegenvaller. Maar heb het wel gedaan :yes:
Je kunt ook eens een sleehak proberen. Heb je wat meer steun over de gehele voet ipv alleen op de bal van je voet
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven