Reis met oma

30-03-2019 18:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn 80 jarige moeder in september op vakantie naar de zon. ( is w.s de laatste keer). Ik wil niet naar: Turkije, Tunesië Egypte, Marokko, en ook niet naar Mallorca.

Ik zoek een stadje, dorpje aan een zand kust, waar ook openbaar vervoer is. Maakt niet uit dat de bus maar 1 keer per uur gaat...

Hebben jullie tips?
Omgeving van Malaga is leuk, Fuengirola heeft een fijn strand maar wel hele lelijke hoge gebouwen. Maar als uitvalsbasis is het wel fijn. Je kan met de trein naar Malaga en met de bus de andere kant op naar Marbella.

Tenerife en Lanzarote vind ik ook heerlijk.
Op Tenerife is Parque Santiago (4) een aanrader. Simpele maar fijne appartementen en een heerlijk zwembad. In de omgeving veel restaurants.
Lanzarote vind ik ook heel leuk. Mooi lang strand in Puerto del Carmen.
pamelacourson schreef: ↑
30-03-2019 19:25
Sintra in Portugal, zoals Redbulletje al zei. Of de omgeving daarvan.
.
Dan is Cascais wel een leuke plaats aan de kust on te verblijven.
In Griekenland is een taxi ook goed te doen, helemaal niet duur vooral als je met z'n vieren bent.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
AlejandraLaura schreef: ↑
31-03-2019 15:21
In Griekenland is een taxi ook goed te doen, helemaal niet duur vooral als je met z'n vieren bent.
Op de Canarische eilanden ook.
Malaga, leuke stad met mooi strand en een boulevard (handig als je misschien wat slechter ter been bent). Met het OV (trein en bus) zijn ook andere kustplaatsjes in de buurt goed bereikbaar.
De ‘nieuwe’ haven in malaga is ook erg mooi, fijne plek om ‘s avonds rond te wandelen. Wel duurder dan het centrum qua uit eten gaan, maar je kan daar makkelijk heen wandelen. Minuut of 20 volgens mij.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Waarom heet het 'reis met oma' wanneer je met je moeder gaat?

Anyway, ik zou naar een niet-spaanstalig land gaan, omdat je moeder kennelijk al vaak naar Spanje gaat. Wat denk je van Zuid Frankrijk, Corsica, Sardinië of Sicilië. Genoeg stadjes met zandstranden daar
mayou schreef: ↑
01-04-2019 11:21

Anyway, ik zou naar een niet-spaanstalig land gaan, omdat je moeder kennelijk al vaak naar Spanje gaat. Wat denk je van Zuid Frankrijk, Corsica, Sardinië of Sicilië. Genoeg stadjes met zandstranden daar
Idd, rare omschrijving.
Ergens in een ver verleden ben ik eens met mijn moeder naar Nice geweest, dat vonden we toen erg leuk. Gezellige stad met leuke boulevard en veel terrasjes. Maar ik weet niet hoe het daar nu is, dit was >25 jaar geleden. We hebben vanuit Nice toen ook de trein genomen naar Monaco, leuk uitstapje voor een dag. De treinreis langs de kust vond ik eigenlijk mooier dan het bezoek aan Monaco zelf. Maar wel weer een extra land erbij voor op de lijst van bezochte landen :-)

Verder sluit ik me bij de anderen aan dat Malaga ook erg leuk is, maar ik ben sowieso fan van Spanje.
mayou schreef: ↑
01-04-2019 11:21

Mallorca is wel wat anders dan Málaga...
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
redbulletje schreef: ↑
01-04-2019 11:42
Idd, rare omschrijving.
Vond ik ook al opmerkelijk, ik dacht dat het zo was beschreven omdat to bijv met kind en moeder zou gaan en daarom oma in de titel. Maar niet dus
Loopt ze goed? Je kan naar Cyprus kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven