Kan deze jurk voor een bruiloft?
woensdag 3 april 2019 om 19:34
Hi dames!
In juni heb ik een bruiloft van een koppel uit de vriendengroep van mijn vriend. We zijn uitgenodigd voor de ceremonie en het feest ‘s avonds. Dit wordt voor mij een van de eerste bruiloften van iemand die echt wat dichter bij mij staat.
Als dresscode op de uitnodiging staat alleen: chic. Dat vind al vrij breed, maar betekent dus ook dat er geen kleuren-dresscode is. Ik zat een tijdje te kijken naar mooie jurken en nu zag ik deze jurk die ik prachtig vond voor een zomerse bruiloft in juni. De kleur van de jurk is lichtroze (baby pink).
Nu heb ik al veel gelezen over dat wit uiteraard niet oke is om te dragen. Ik wil mij uiteraard gewoon aan de etiquette houden. Nu vraag ik me af of lichtroze ook een probleem zou kunnen zijn? Ik wilde even checken hoe anderen hier in staan, gewoon voor de zekerheid!
Het gaat om deze jurk:
https://m.zalando.nl/ted-baker-yandal-a ... i-j11.html
In juni heb ik een bruiloft van een koppel uit de vriendengroep van mijn vriend. We zijn uitgenodigd voor de ceremonie en het feest ‘s avonds. Dit wordt voor mij een van de eerste bruiloften van iemand die echt wat dichter bij mij staat.
Als dresscode op de uitnodiging staat alleen: chic. Dat vind al vrij breed, maar betekent dus ook dat er geen kleuren-dresscode is. Ik zat een tijdje te kijken naar mooie jurken en nu zag ik deze jurk die ik prachtig vond voor een zomerse bruiloft in juni. De kleur van de jurk is lichtroze (baby pink).
Nu heb ik al veel gelezen over dat wit uiteraard niet oke is om te dragen. Ik wil mij uiteraard gewoon aan de etiquette houden. Nu vraag ik me af of lichtroze ook een probleem zou kunnen zijn? Ik wilde even checken hoe anderen hier in staan, gewoon voor de zekerheid!
Het gaat om deze jurk:
https://m.zalando.nl/ted-baker-yandal-a ... i-j11.html
woensdag 3 april 2019 om 19:38
Ik vind hem te licht, niet echt overdreven chique, maar bovenal véél te duur voor een bruiloft van "maar" vrienden.
Je draagt dit jurkje nadien ook waarschijnlijk nauwelijks af omdat de kans op vlekken of erger te groot is.
Dan vind ik 175 euro of dergelijke echt veel geld.
Je draagt dit jurkje nadien ook waarschijnlijk nauwelijks af omdat de kans op vlekken of erger te groot is.
Dan vind ik 175 euro of dergelijke echt veel geld.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-04-2019 19:39
40.61% gewijzigd
woensdag 3 april 2019 om 19:40
Ze gaat toch niet op de groepsfoto.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 3 april 2019 om 19:44
Ik snap niet zo goed dat mensen hier op in gaan want dat vroeg ik niet echt, maar... Om een indicatie te geven; mijn vriend was bijna de getuige voor de bruidegom. Dus dit zijn weldegelijk mensen die wat dichtbij ons staan. We worden dus absoluut de hele dag verwacht, behalve het diner wat ze alleen met familie doen.
woensdag 3 april 2019 om 19:46
Krijg je een corsage ? Word je bij het bruidspaar thuis ( of ouderlijk huis ) verwacht voor ze naar het stadhuis gaan ?anoniem_2611 schreef: ↑03-04-2019 19:44Ik snap niet zo goed dat mensen hier op in gaan want dat vroeg ik niet echt, maar... Om een indicatie te geven; mijn vriend was bijna de getuige voor de bruidegom. Dus dit zijn weldegelijk mensen die wat dichtbij ons staan. We worden dus absoluut de hele dag verwacht, behalve het diner wat ze alleen met familie doen.
No way dat ik zo veel geld aan een jurrekie uit zou geven als ik niet eens mee zou mogen dineren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 3 april 2019 om 19:47