Illegaal is immoreel?

04-04-2019 20:48 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
xx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2019 09:51
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen.
0.00% gewijzigd
Moire schreef:
04-04-2019 23:44
Volgens mij is het vaak niet eens alleen wiet waar de handelaar in handelt. Daarbij is die wiet echt niet voor de coffeeshop. Het overgrote deel gaat naar het buitenland.
XTC wordt zelfs alleen nog maar voor het buitenland gemaakt. Alleen de restjes gaan hier in de handel.
wij zijn narcosstaat
Kruidjeroermenietje schreef:
04-04-2019 23:29
Ja ik heb dus echt geen idee. Ik denk heel naief dat hij gewoon zijn zooi bij de achterdeur van een shop aflevert en dat is het dan. Dat hij bij wijze van spreken nauwelijks een woord wisselt met die gasten en dat het weliswaar tegen de wet is wat hij doet, maar niet mega-crimineel.

Maar misschien houd ik mezelf voor de gek. Kan een kweker een goed mens zijn?
Ieder mens heeft goede en slecht kanten, dat lijkt mij normaal.
Maar persoonlijk zou ik het niet fijn vinden om een relatie te hebben met iemand die zijn geld op een illegale manier verdient.
Dit kan zo veel gezeik opleveren, met de belastingdienst, de politie, andere criminelen.
Daar zou ik geen zin in hebben, vroeger of later krijg je er toch last van lijkt mij (nog even los van het morele aspect)
Stel dat de politie binnenvalt terwijl jij daar net bent, of hij draait de bak in, of hij word doodgeschoten door een dealer ofzo, of hij raakt voor de rest van zijn leven in de schuld omdat de belastingdienst er lucht van gekregen heeft.

Dan heb ik liever een loodgieter of zo, dan maar een beetje minder "spannend" leven :proud:
valentinamaria schreef:
04-04-2019 23:45
het probleem met de synthetische drugs is nog veel groter.
Je wordt zelfs veroordeeld als je wat vaten zooi om het te maken opslaat voor ‘een vriendje’’. Dan zijn er nog geen drugs te vinden en alsnog ben je de pisang. En terecht. Aanpakken die hap.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
de wiet van tegenwoordig is ook niet meer de hippiehasj van vroeger de thc gehaltes zijn veel hoger. veel deskundigen vinden het gevaarlijk spul en je kan het beter vergelijken met harddrugs

https://www.ad.nl/binnenland/sterke-can ... ~a699b6ee/
Enn schreef:
04-04-2019 23:49
Je wordt zelfs veroordeeld als je wat vaten zooi om het te maken opslaat voor ‘een vriendje’’. Dan zijn er nog geen drugs te vinden en alsnog ben je de pisang. En terecht. Aanpakken die hap.
ja, we zijn wereldwijd leider in de synthetische drugsproductie, en de grootste producent ervan op eigen grondgebied.

opruimen van het gedumpte illegale afval kost kapitalen.
wij slapen nooit.
Het feit dat hij er mee begonnen is om een schuld af te lossen maar het nu blijft doen zegt mij trouwens dat hij er behoorlijk diep inzit.
Dit is geen tijdelijk dingetje meer, grote kans dat hij dit zal blijven doen.
En dan, de rest van je leven liegen over wat je vriend doet?
Hoe zie jij je toekomst, past een criminele man daar in, wil je ooit kinderen, wat ga je hen uitleggen als ze vragen wat papa doet?
S-Meds schreef:
04-04-2019 23:48
wij zijn narcosstaat
Absoluut.
DingesEnzo schreef:
04-04-2019 23:55
Het feit dat hij er mee begonnen is om een schuld af te lossen maar het nu blijft doen zegt mij trouwens dat hij er behoorlijk diep inzit.
Hoe zie jij je toekomst, past een criminele man daar in, wil je ooit kinderen, wat ga je hen uitleggen als ze vragen wat papa doet?
papa is tuinman
van hele dure plantjes
Oh en PS ik ken heel wat mensen die overdag een liefdevolle huisvader en partner waren maar ‘s avonds werkten als een iets minder liefdevolle euh... ‘collega’.

Soms moesten ze ook plots langdurig worden opgenomen in het ziekenhuis. Zo lang dat dat geen ziektekosten verzekering dit zou accepteren maar hey... hun kinderen hebben wél recht op deze naïviteit. Volwassenen daarentegen staat deze naïviteit van geen kant dus TO die ‘Hi-Hi-Hi’ houding staat je echt niet. Gedraag je naar je leeftijd en maak dus geen sprookjes fantasieën bij jouw crimineel met blijkbaar voor jou een gouden hart. Prima dat jij wel voor deze man kiest want dat boeit mij dan weer echt niet en ga je gang. Maar kies er dan wel met vol besef voor en weet waarmee je bezig bent. De ‘ het-valt-toch-wel-mee-en-hij-is-zo-liehief-‘ houding staat een volwassen vrouw niet. Komt imho bizar beperkt over en als ik je zo lees ben jij dat niet.
enn wijzigde dit bericht op 05-04-2019 00:04
10.89% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Djessy schreef:
04-04-2019 23:37
Hoeveel planten heeft hij en waar kweekt ie, bij hem thuis?
Dat maakt idd nogal wat uit! Ik weet van 2 mensen in de buurt dat ze 5 wietplanten hebben, de politie ook.
Doen ze niks aan, is te weinig om te handhaven. De apparatuur is zeer zuinig; electra aftappen (de grootste ellende!) domweg niet nodig voor een paar plantjes.. maar of je dan genoeg hebt om te leveren aan een coffeeshop? Geen idee.. vraag hem eens om welke hoeveelheden (geld) het gaat.

Andere kant: dat verhaal in die villa. Als het doorgesnoven gekken zijn die hem niet voor vol aanzien kan je echt creeps op je nek krijgen die willen dat je wat meer risico neemt voor ze.. je weet het nooit zeker. Hou je er helemaal buiten als je bij hem blijft. En let op rode vlaggen, nog meer dan anders. Voel je je er niet goed bij: wegwezen!
DingesEnzo schreef:
04-04-2019 23:55
papa is tuinman
van hele dure plantjes
SadButTrue999 schreef:
05-04-2019 00:00
Dat maakt idd nogal wat uit! Ik weet van 2 mensen in de buurt dat ze 5 wietplanten hebben, de politie ook.
Doen ze niks aan, is te weinig om te handhaven.
Je mag toch 5 planten hebben?
redbulletje schreef:
05-04-2019 00:10
Nee, is een fabel. Maar wordt gedoogd, omdat het geen handel is.
S-Meds schreef:
04-04-2019 23:53
de wiet van tegenwoordig is ook niet meer de hippiehasj van vroeger de thc gehaltes zijn veel hoger. veel deskundigen vinden het gevaarlijk spul en je kan het beter vergelijken met harddrugs

https://www.ad.nl/binnenland/sterke-can ... ~a699b6ee/
Dat was eind jaren '80 al bekend; ook dat wiet wel degelijk lichamelijk verslavend is enz.
Nederwiet is niet voor niets overal een begrip: soms zie je het opduiken in films. Pas nog over een docu waarin de slechterik 'real Dutch stuff' te verhandelen had.
De crystal meth die in A'dam zijn intrede doet op grote schaal vind ik stukken zorgelijker.

TO jammer dat je niet even komt vertellen om welke hoeveelheden het gaat. En hoe je vriend nu zijn rekeningen betaald: helemaal leven van die wietteelt? Kan hij er leuk van leven is het best een zware jongen... die paar plantjes in de tuin zijn onvoldoende om van te leven.
Het is niet voor niets toegestaan 'voor eigen gebruik' die 5 plantjes.
Hoe was hij in de schulden gekomen eigenlijk, maakt ook nogal uit.

Een huis ver onder de waarde moeten verkopen door een scheiding is wat anders dan schulden door gokverslaving. Wat weet je van hem? Best goed om te weten waar hij vandaan komt en waar hij heen wil..
S-Meds schreef:
05-04-2019 00:03
papa is tuinman
van hele dure plantjes
En die gaten in zin Iichaam zijn van de hark waarop hij gevallen is.
redbulletje schreef:
05-04-2019 00:10
Klopt, voor eigen gebruik is dat wel toegestaan. Politie handhaaft alleen bij stankoverlast in woonhuizen.
Ze nemen de planten hooguit mee, dat mag dan weer wel, in beslag nemen.
Je hebt niet het RECHT om 5 planten te kweken, het wordt gedoogd.. tot er iemand last van heeft.
lilalinda schreef:
04-04-2019 22:31
Dat gaat gezeik opleveren. Wedden?
Want of hij past in dit wereldje en heeft dus een hele rare kant.
Of hij past niet en krijgt het binnenkort aan de stok met hele foute types

Het is een harde wereld. Geen regels. Geen hulp van anderen.
Ik zou er voor passen.
Hij tapt geen stroom af????

Zo jong en naïef!

Hoe denk je dat hij al die planten dan belicht en verwarmt? Denk je dat hij serieus voor al die enorme stroomafname betaalt? Beetje veel stroom en een hoge rekening voor een eenpersoonshuishouden, denk je niet?

Je wordt opgelicht to, laat je niet meesleuren.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Mijn zelfbeeld van brave burgermuts gaat aan diggelen hier.
Ik ken best veel telers en ook best veel gebruikers.
Niet medicinaal trouwens. Gewoon voor de leuk.
En ja, ook telers die leveren aan een van de plaatselijke coffeeshops.
En brave pasgepensioneerden met planten in de kas bij het boerderijtje, waarvan de oogst uitgedeeld wordt aan familie en vrienden.
Een paar jaar geleden had mijn moeder in d'r grote boerderij op zolder vrij veel planten te drogen.
Mijn geitenwollensokbuurman heeft zes planten per jaar in zijn tuin, zijn neefje brengt dat naar een coffeeshop.

Wat ik hier lees valt in mijn hokje 'malle fratsen uit de randstad en Brabant'
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
waar iedereen over heen schijnt te lezen:

Het hele verhaal begint bij dusdanig grote schulden dat hij aan het kweken moet slaan om daar weer uit te komen. Waar komen die schulden vandaan is dan mijn vraag. En waarom gaat hij dan niet wat harder (over)werken of neemt hij een lening of zo? Of verkoopt hij zijn auto van mij part.
In plaats daarvan gaat hij illegaal wiet kweken. Dat zegt alles over zijn probleemoplossend vermogen vind ik. Is dat nou iemand met wie je een relatie zou willen opbouwen?
Dymphnatam schreef:
05-04-2019 00:46
waar iedereen over heen schijnt te lezen:

Het hele verhaal begint bij dusdanig grote schulden dat hij aan het kweken moet slaan om daar weer uit te komen. Waar komen die schulden vandaan is dan mijn vraag. En waarom gaat hij dan niet wat harder (over)werken of neemt hij een lening of zo? Of verkoopt hij zijn auto van mij part.
In plaats daarvan gaat hij illegaal wiet kweken. Dat zegt alles over zijn probleemoplossend vermogen vind ik. Is dat nou iemand met wie je een relatie zou willen opbouwen?
Dat vroeg ik me ook af, en om welke hoeveelheden het gaat. Helaas komt TO niet meer terug. Nogmaals: gokschulden of schulden na een scheiding + huis verkopen en met een restschuld achterblijven: een wereld van verschil.

Had ze maar verkering met een slijter: legaal harddrugs verkopen mét vergunning ;)
louti schreef:
05-04-2019 00:35
Hij tapt geen stroom af????

Zo jong en naïef!

Hoe denk je dat hij al die planten dan belicht en verwarmt? Denk je dat hij serieus voor al die enorme stroomafname betaalt? Beetje veel stroom en een hoge rekening voor een eenpersoonshuishouden, denk je niet?

Je wordt opgelicht to, laat je niet meesleuren.
Je loopt achter, het is niet zo duur meer als vroeger om de boel te belichten. De techniek staat voor niets, ook worden er steeds sterkere planten ontwikkelt, sterker qua THC maar ook sterker in de zin van bestand tegen ziektes, kou, hitte etc.
Je kan zelfs kasjes met KEMA-keur voor in huis kopen. Plantjes erin en kost niet meer energie dan een normale gloeilamp. Valt niet op, tenzij je echt een megakwekerij op je megazolder hebt.
S-Meds schreef:
04-04-2019 23:20
de wietteelt is de grootste en hardste onderwereld van ons land
Weet je dat zeker? Ligt denk ik vooral aan de grootte van de kwekerij en hoe meneer er mee om gaat.
:geek:
Nieuwsbericht van een paar weken terug gezien? Een stel "paste op de plantjes in de schuur", maar die werden gestolen. De criminelen die de plantjes hadden neergezet geloofden dat niet en martelden het stel met o.a. een boormachine. In zulke kringen kom je te verkeren.

- schulden
- crimineel

Twee redenen om hier ver van weg te blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven