Werk & Studie alle pijlers

Verliefd op collega

05-04-2019 18:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een probleem en zou graag tips en adviezen ontvangen.

Ik ben verliefd geworden op een collega. Ik heb in het verleden al eens de nodige problemen gehad met een relatie met een collega die uiteindelijk stuk liep. Dat heeft destijds geleid tot zoveel problemen op de werkvloer dat ik daar niet langer kon blijven en ben ontslagen.

Mijn voornemen was dan ook dit nooit meer te laten gebeuren. Maar ja: liefde is blind....en eeuwige vrijgezel Dombo21 leert zijn lesje niet....

10 jaar later is het weer zover. Ik vond haar gelijk al een aantrekkelijke vrouw. Maar goed: "liefde hoort niet thuis op de werkvloer" is mijn motto dus was ik niet van plan hier werk van te maken. In dit bedrijf klitten de collega's in kliekjes samen. Wij vallen daar allebei min of meer buiten. Dus kwamen wij toch geregeld met elkaar in gesprek bij het koffiezetapparaat en op de wandelgangen.

Er leek een klik te zijn. Ik meende dat zij met mij begon te flirten. Maar Dombo21 weet dat liefde niet op de werkvloer thuis hoort dus heb ik het beleefd en collegiaal gehouden. Een paar weken terug vertelde zij dat ze weg zou gaan bij deze werkgever. Ze wilde hier niet meer werken en had ook geen uitzicht op een verlenging van haar dienstverband. Dat heeft iets bij mij getriggered. Wat is er immers fout aan een flirt met een collega die toch weg gaat? Helemaal als ik die collega aantrekkelijk vind en zij ook geïnteresseerd in mij lijkt te zijn?

Opeens kreeg ik haar niet meer uit mijn hoofd. Ik moest thuis aan haar denken. En op werk ook waardoor ik wat concentratieproblemen kreeg. En ja hoor: Dombo21 is weer verliefd op een collega.

Het verstandige was geweest om mijn verliefdheid voor me te houden en haar uit mijn leven te laten verdwijnen na haar laatste werkdag. Of op haar laatste werkdag, 1 minuut over vijf, te vertellen dat ik gevoelens voor haar heb.

Maar Dombo21 wordt niet vaak verliefd. En Dombo21 is een persoon die op een open en eerlijke wijze communiceert met mensen.

Ik heb haar dus vorige week mijn gevoelens bekend en gevraagd of ze een keer met me uit wilde gaan. Dat heeft ze beleefd geweigerd. Ze had al een vriend (wist ik wel, maar ja Dombo21 was zo ver heen dat ik dacht dat ik wel een kans maakte. En bovendien: ze leek met mij te flirten). Zij deelde mijn gevoelens niet. "Gelukkig voor jou dat ik bijna wegga" zegt ze nog tegen me.

Okay: jammer, pijnlijk, maar collega zou een paar dagen later toch weggaan bij dit bedrijf, dus dacht ik: nog een paar dagen door de zure appel heen bijten. Dan ben ik er vanaf want hoef ik haar nooit meer te zien. Ik had al helemaal bedacht dat ik haar na een week tot maximaal een maand geen contact wel weer vergeten zou zijn. Dat was het plan. Collega deed ondertussen alsof er niks was gebeurd en ging gewoon op de oude voet verder met me. Maar goed: dat kon ik nog wel een paar dagen volhouden. Een paar dagen collegiaal en beleefd blijven moet lukken toch?

Vandaag zou eigenlijk haar laatste werkdag zijn.

Eergisteren komt ze me echter vertellen dat ze alsnog verlenging van haar contract heeft gekregen en toch wel langer blijft. Ook al heeft ze daar verder weinig zin in, maar ja: nog geen nieuwe baan gevonden. Het plan van Dombo21 valt dus in duigen. Als ik haar elke dag zie op werk, gaat Dombo21 het zeer moeilijk vinden om haar te vergeten.

Helemaal nu een onderdeel van haar takenpakket opeens blijkt te zijn om mij te ondersteunen in mijn werkzaamheden. Ik weet nog niet of ze dat zelf heeft bedacht of dat het haar van hogerhand is opgelegd. Daar ben ik nog niet achter. Vandaag en gisteren was ze opeens flink wat werk voor me aan het doen. En moesten er op haar initiatief blijkbaar opeens werkoverleggen komen tussen mij en haar. Voorheen werkten we wel samen op dezelfde kantoortuin, maar het zakelijke contact bleef beperkt. We werken op andere afdelingen/disciplines. Een kort afstemmingsvraagje in een week en dat was het wel op zakelijk gebied.

De afgelopen dagen moet ze me opeens continue spreken. En ik wil eigenlijk zoveel mogelijk afstand houden. Vandaag een 1-op-1 zakelijke bespreking gehad met haar. Het duurde me even te lang allemaal. Ik kon me niet concentreren op wat ze me te melden had. Kon alleen maar haar parfum ruiken en bedenken waarom ik nou weer in zo'n situatie zit. Ze werd een beetje sjagrijnig dat ik niet op zat te letten tijdens het gesprek lol

Aan de ene kant ben ik wel blij dat ze werk voor me doet. Ik heb het druk genoeg dus als me werk uit handen word genomen: prima! Aan de andere kant: deze samenwerking gaat duidelijk niet werken voor mij.

Ik wil niet weer in een situatie terecht komen waarbij mijn baan in gevaar komt. Ik vermaak me verder prima binnen dit bedrijf. Leuke collega's, leuk werk. Alleen denk ik niet dat ik nog heel lang professioneel kan blijven tegen deze collega als ze langer blijft (wat dus wel het geval blijkt te zijn).

Een ezel stoot zich nooit twee keer tegen dezelfde steen. Dombo21 wel dus...... Ik baal erg van deze situatie.

Hebben jullie tips voor mij hoe ik hier mee om kan gaan? Hoe kan ik die zakelijke besprekingen (beleefd/professioneel) met haar afkappen of zo kort mogelijk houden? Ik wil geen problemen met haar veroorzaken die uiteindelijk bij andere collega's terecht komen. De enige reden dat ik mijn gevoelens aan haar heb opgebiecht, was omdat ze toch zou vertrekken. Waardoor het risico op een drama op de werkvloer mij minimaal leek.

Mijn vrienden zeggen dat ik uit moet gaan om daar een vrouw te zoeken en afleiding te vinden. Ja logisch. Alleen ben ik geen uitgaanspersoon. En op dit moment ben ik even te verliefd op deze collega om aan andere vrouwen te denken.....

Gelukkig is het nu weekend en heb ik even twee dagen om dingen op een rijtje te zetten......Dombo21 is niet blij met deze situatie....
Ze heeft een relatie, dus collega of niet doet er niet zoveel toe. Verder, gewoon professioneel met haar omgaan zoals je ook met andere collega's doet. Daarmee zul je vast soms ook 1-op-1 hebben, dus met haar helaas ook. Maar dat hoeft inderdaad niet langer te duren dan normaal is.
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 19:06
62.07% gewijzigd
Dombo doet wat dom.
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 19:11
13.51% gewijzigd
Een bezette collega: niet doen!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het over jezelf in de derde persoon hebben is universeel onaantrekkelijk.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Vanzai schreef:
05-04-2019 19:10
:HA: Ik moest al mijn best doen om er niets over te zeggen
Vanzai schreef:
05-04-2019 19:10
Jij zegt het, ik dacht het...
Waarom zou je over jezelf praten in de derde persoon :@@: Idd onaantrekkelijk en leidt me af van de inhoud van het verhaal.
Praat je ook zo met je collega? :hihi:
Dombo21 weet al dat hij dom bezig is en niet over zichzelf in de derde persoon hoort te praten. Toch bedankt!! ;)

Ja een bezet persoon ligt sowieso lastig. Maar ik kon niet meer rationeel nadenken. En zoals gezegd: ik meende signalen op te pikken dat ze ook geïnteresseerd in mij was. Heb ik blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd. En ze zou toch weggaan; dus niet geschoten is altijd mis. Dacht ik....

edit: ze is trouwens niet getrouwd. Dat zou zelfs voor mij een stapje te ver zijn gegaan.

Hoe dan ook: de fout is nu gemaakt. Hoe corrigeer ik het?

Professioneel omgaan met haar moet wel lukken met korte contactmomentjes. Alleen zit ik even niet te wachten op dit soort werkbesprekingen. Ik ga het hele weekend onder de koude douche staan, denk ik lol
anoniem_384736 wijzigde dit bericht op 05-04-2019 19:40
6.85% gewijzigd
Jeetje, je bent een volwassen man toch?
Moire schreef:
05-04-2019 19:37
Nee niet echt. Is dat belangrijk dan?
Dombo21 schreef:
05-04-2019 18:50
Ik heb in het verleden al eens de nodige problemen gehad met een relatie met een collega die uiteindelijk stuk liep. Dat heeft destijds geleid tot zoveel problemen op de werkvloer dat ik daar niet langer kon blijven en ben ontslagen.

Dan heb je je wel heel erg misdragen, als het bedrijf een reden had om je te ontslaan. Waarom gedraag je je niet gewoon, je bent toch geen willoos slachtoffer van je pik?
Zelfs al was ze geinteresseerd, dan nog had ze een relatie.

Het is vrij makkelijk. Dit gaat 'm niet worden, zet je eroverheen en gedraag je professioneel. Dan verdwijnt die kalverliefde vanzelf wel weer.
Hopibon85 vindt het een enorm slecht plan dit allemaal.
Dombo21 schreef:
05-04-2019 19:35
edit: ze is trouwens niet getrouwd. Dat zou zelfs voor mij een stapje te ver zijn gegaan.

Wat respectloos zeg, dat je haar relatie minder serieus neemt omdat ze niet getrouwd is. Dombo.
Dombo21 schreef:
05-04-2019 19:41
Nee niet echt. Is dat belangrijk dan?
Als je 15 bent is dat nog wel het excuus om je zo hormonaal te gedragen. Maar als een volwassen man echt niet meer. Geef jezelf een schop onder je hol en doe normaal.
Tja, dat ik dom bezig ben geweest, weet ik al. Ik heb de forumnaam Dombo niet zomaar uitgekozen.

Bedankt voor de reacties en de reality check.

Ik ga weer verder: krijg zo visite. Een beetje afleiding gaat me wel goed doen, denk ik.
Moire schreef:
05-04-2019 19:37
:rofl:
Ze wordt chagerijnig als je niet oplet?

Dan zijn die 1-op-1 gesprekken niet voor de gezelligheid.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
dombo21 heeft veel woorden nodig om duidelijk te maken dat hij stom is geweest
Over wie gaat het nou?
Dombo21 is een beetje een eikel
Vesper- schreef:
05-04-2019 20:36
Over wie gaat het nou?

Over iemand met gigantische oren.
Hopibon85 schreef:
05-04-2019 19:50
Hopibon85 vindt het een enorm slecht plan dit allemaal.
:rofl:
Je wist dat ze een relatie had en vond het toch nodig haar mee uit te vragen? Kansloos en niet ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven