Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dokter-Bernhard schreef:
05-04-2019 17:50
Beste mods, mogen de seks-pijler en de actueel-pijler voor mij worden geblokkeerd? Tnx!
Ja, we zullen deze pijlers voor je blokkeren.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-04-2019 19:37
Reden: offtopic - vragen over het beleid mogen per mail
98.90% gewijzigd
Mod, je haalt MarieAntoinette en Minkedewit door elkaar:

werk-studie/lastige-situatie-met-colleg ... #p29780657

Je wist de reactie van Minkedewit in mijn quote.
Star² schreef:
05-04-2019 19:45
Mod, je haalt MarieAntoinette en Minkedewit door elkaar:

werk-studie/lastige-situatie-met-colleg ... #p29780657

Je wist de reactie van Minkedewit in mijn quote.
Mijn excuses! Ik heb het gecorrigeerd.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

overig/wat-je-niet-hardop-wilt-zeggen-d ... 425575/120

Mod, mag dit topic gesloten worden? Heb een nieuwe aangemaakt. Alvast bedankt!
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
05-04-2019 20:28
overig/wat-je-niet-hardop-wilt-zeggen-d ... 425575/120

Mod, mag dit topic gesloten worden? Heb een nieuwe aangemaakt. Alvast bedankt!
Het topic is voorzien van een slotje, veel plezier in het nieuwe deel.

Met vriendelijke groet, Juun.
JuniorModeratorViva schreef:
05-04-2019 20:38
Het topic is voorzien van een slotje, veel plezier in het nieuwe deel.

Met vriendelijke groet, Juun.
Top, dank je wel!
In this mad house we must all survive
Dokter-Bernhard schreef:
05-04-2019 17:50
Beste mods, mogen de seks-pijler en de actueel-pijler voor mij worden geblokkeerd? Tnx!
De pijlers zijn voor je geblokkeerd.

Vriendelijke groet,
Community Manager VIVA
Beste moderator, Er is een topic (den vaag) waar niet alleen het openingsbericht gewist is door TO, maar ook al haar berichten. U heeft in die gewiste OP geschreven dat er maatregelen genomen zijn ivm het verwijderen van de OP. Wat zijn dan de maatregels? Moet dit topic niet verwijderd worden?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
05-04-2019 23:09
Beste moderator, Er is een topic waar niet alleen het openingsbericht gewist is door TO, maar ook al haar berichten. U heeft in die gewiste OP geschreven dat er passende maatregelen genomen zijn. Wat zijn passende maatregels? Moet dit topic niet verwijderd worden?
Beste Fleurtje_5,

Onder passende maatregelen verstaan wij dat wanneer een forummer voor een tweede keer een OP verwijderd een officiële waarschuwing wordt gegeven. Bij een derde keer zal er een ban van 24 uur worden uitgedeeld volgens ons bansysteem.

Wij zullen het topic niet verwijderen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Fleurtje_5 schreef:
05-04-2019 23:34
Beste moderator, Dan moet u het bantopic bekijken want dan kan u zien dat deze forumster op 20 maart jl al een 48 uursban heeft gehad volgens het bansysteem.
Beste Fleurtje_5,

Als het gaat om een forummer die voor een tweede keer een OP heeft verwijderd, dan zullen wij handelen volgens het bansysteem. Als je de desbetreffende forummer zou willen staffen, dan zullen wij dit nakijken en eventueel maatregelen nemen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Fleurtje_5 schreef:
05-04-2019 23:49
Dus die 'passende maatregel' is alleen een kleine notitie maken voor uzelf zodat u weet dat ze een tweede keer een officiële waarschuwing krijgt als er weer een OP gewist word. En daarna kan ze nog een derde keer een OP wissen voordat ze een 24 uur's ban krijgt voor het wissen van OP's ondanks ze al een ban-geschiedenis heeft voor andere dingen.

Ik wens u alvast een fijne nachtrust.
Beste Fleurtje_5,

Dit klopt.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Het topic Waarom durven we niet open te staan voor biseksualiteit is echt heel erg naar en homofoob qua reacties. Kunnen die reacties weg of anders het hele topic?
Het barst opeens van uit-zichzelf-afspelende-reclames.

Kunnen die uit, zodat ik de mogelijkheid heb om zelf te kiezen om ze te bekijken, net zoals op andere sites?

(Dit is al vaker het geval geweest en toen heeft de TD dat uitgezet)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
06-04-2019 09:05
Het barst opeens van uit-zichzelf-afspelende-reclames.

Kunnen die uit, zodat ik de mogelijkheid heb om zelf te kiezen om ze te bekijken, net zoals op andere sites?

(Dit is al vaker het geval geweest en toen heeft de TD dat uitgezet)
Beste Himalaya,

We zullen het doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva

Murrmurr schreef:
06-04-2019 09:00
Het topic Waarom durven we niet open te staan voor biseksualiteit is echt heel erg naar en homofoob qua reacties. Kunnen die reacties weg of anders het hele topic?
Beste Murrmurr,

We zullen de stafjes beoordelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Hoi , ik zie geen berichten alleen deze melding als ik het topic :" Leaving Neverland deel 2" wil openen : Er zijn in dit onderwerp in de gekozen periode geen berichten geplaatst. Wat houdt dit in ?
chokokat schreef:
06-04-2019 09:46
Hoi , ik zie geen berichten alleen deze melding als ik het topic :" Leaving Neverland deel 2" wil openen : Er zijn in dit onderwerp in de gekozen periode geen berichten geplaatst. Wat houdt dit in ?

Dan heb je waarschijnlijk in je voorkeuren staan dat je alleen berichten van x dagen of nieuwer wilt zien.
ModeratorViva schreef:
06-04-2019 09:12
Beste Himalaya,

We zullen het doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Moderator viva

Het filmpje van (in ieder geval) Bakker Bart blijft ook iedere keer opnieuw afspelen, en stopt niet na 1x. Ik kan me zo voorstellen dat dat best wel wat data kost als je geen gebruik maakt van WiFi.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien helpt het om het zo te beschouwen:
In het verkeer staan bumperkleven en onnodig links rijden ergens in de top 3 ergernissen. Op het viva-forum staat het leeghalen van een OP ook in de top 3. Tijd dus om daar echt iets aan te gaan doen?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
ModeratorViva schreef:
05-04-2019 23:41
Beste Fleurtje_5,

Als het gaat om een forummer die voor een tweede keer een OP heeft verwijderd, dan zullen wij handelen volgens het bansysteem. Als je de desbetreffende forummer zou willen staffen, dan zullen wij dit nakijken en eventueel maatregelen nemen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Sinds wanneer doen jullie uitspraken over andere forummers en beleidsvragen?
ModeratorViva schreef:
05-04-2019 23:41
Beste Fleurtje_5,

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vaak gaat het om nieuwe forummers, dus die maken gewoon een nieuwe nick aan als ze weer een of ander topic openen. Of zijn het IP bans?
In hoeverre krijgt zo'n OP-wissend nieuw lid die passende maatregel eigenlijk mee, vraag ik me af. Krijgen ze op zijn minst een "Foei, niet meer doen", of dat niet eens?

Mijn suggestie: OP's na een kwartier niet meer zelf kunnen wijzigen. Wil je daarna omwille van privacy iets wijzigen dan kun je een verzoek indienen bij de mods.
RikM schreef:
06-04-2019 13:41
In hoeverre krijgt zo'n OP-wissend nieuw lid die passende maatregel eigenlijk mee, vraag ik me af. Krijgen ze op zijn minst een "Foei, niet meer doen", of dat niet eens?

Mijn suggestie: OP's na een kwartier niet meer zelf kunnen wijzigen. Wil je daarna omwille van privacy iets wijzigen dan kun je een verzoek indienen bij de mods.
+1
ModeratorViva schreef:
06-04-2019 00:29
Beste Fleurtje_5,

Dit klopt.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

Beste moderator, dank voor uw antwoord op mijn vraag.

Zijn er nog meer 'categorieën'?
Bijvoorbeeld:*een apart bansysteem voor OP's verwijderen. * een apart bansysteem voor off-topic gaan. * een apart bansysteemban voor stemmingsmakerij. etc.

Vind u bijvoorbeeld off-topic gaan meer reden om meteen een ban te geven dan wanneer men een Openingspost-van-een-topic plus alle berichten verwijderd, want blijkbaar mag men dat drie keren doen eer er een ban word gegeven. Maar de hele discussie is wel kapot gemaakt. In mijn ogen is dat erger dan off-topic gaan.

Natuurlijk hoeft u geen uitspraken te doen over andere forummers. Ik noem me zelf even als voorbeeld. Ik kreeg pas geleden een maandban wegens één off-topic bericht, terwijl in dat zelfde onderwerp er 8 berichten van desbetreffende forumster verwijderd werden wegens off-topic. En zij kon gewoon verder forummen.
Gelukkig werd mijn ban meteen terug gedraaid maar u als deskundige op een openbaar discussie-forum kan toch zelf ook wel op uw klompen aanvoelen dat dit bansysteem hapert.

Met vriendelijke groet.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven