Twijfel over sollicitatie
zaterdag 6 april 2019 om 21:57
Ik ben een jaar werkloos. Ik solliciteerde eerst vooral op functies die passen bij mijn opleidingsniveau, maar de laatste maanden overal en nergens op, omdat ik het thuis zitten zo zat ben.
Nu ben ik uitgenodigd voor een gesprek als verkoopmedewerkster. Dit is wel onder mijn niveau en slecht betaald. Ik ben bang dat ik straks tussen de zestienjarigen zit - als ik al aan word genomen.Anderzijds heb ik dan een minder groot gat in mijn cv en een dagbesteding.
Een andere optie is om vrijwilligerswerk te gaan doen in mijn vakgebied en te hopen dat ik er ooit een betaalde baan in vindt, mede door de ervaring die ik hiermee opdoe. En dan doorgaan met solliciteren naar een geschikte baan. Wat kan ik het beste doen?
Nu ben ik uitgenodigd voor een gesprek als verkoopmedewerkster. Dit is wel onder mijn niveau en slecht betaald. Ik ben bang dat ik straks tussen de zestienjarigen zit - als ik al aan word genomen.Anderzijds heb ik dan een minder groot gat in mijn cv en een dagbesteding.
Een andere optie is om vrijwilligerswerk te gaan doen in mijn vakgebied en te hopen dat ik er ooit een betaalde baan in vindt, mede door de ervaring die ik hiermee opdoe. En dan doorgaan met solliciteren naar een geschikte baan. Wat kan ik het beste doen?
zaterdag 6 april 2019 om 22:11
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.Blijenvrij schreef: ↑06-04-2019 22:06Ik heb schijt aan opmerkingen 'onder mijn niveau' als je langere tijd werkloos bent. Toon karakter en neem die baan.
De leukste mensen zijn de mensen die zich nergens te goed voor voelen.
Vooropgesteld dat ik de kans krijg en aangenomen wordt, natuurlijk.
zaterdag 6 april 2019 om 22:12
+1Blijenvrij schreef: ↑06-04-2019 22:06Ik heb schijt aan opmerkingen 'onder mijn niveau' als je langere tijd werkloos bent. Toon karakter en neem die baan.
De leukste mensen zijn de mensen die zich nergens te goed voor voelen.
zaterdag 6 april 2019 om 22:13
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 6 april 2019 om 22:13
zaterdag 6 april 2019 om 22:35
Heb je een uitkering? Want dan ben je nu dus verwijtbaar werkloos...
zaterdag 6 april 2019 om 23:09
He?!?! Waarom zou je dat in Godsnaam doen?!?!
zondag 7 april 2019 om 00:20
Een kennis van mij had na zijn hbo- opleiding dezelfde instelling. Weinig stages hoeven lopen, dus weinig ervaring. Veel aanbiedingen gehad, maar allemaal 'onder zijn niveau'.
Nu 3 jaar later zit hij nog steeds zonder werk en met een groot gat op zijn cv.
Dan komt de motivatie ook minder geloofwaardig over.
Ik heb zelf een baan waar je geen diploma's voor nodig hebt. Maar juist doordat ik vanaf mijn 14e tot nu (26) altijd heb gewerkt, kan ik mijn inzet goed motiveren tijdens sollicitaties. Het heeft me vaak verder gebracht.
Ik zou het vooral aannemen en vanuit daar verder kijken.
Nu 3 jaar later zit hij nog steeds zonder werk en met een groot gat op zijn cv.
Dan komt de motivatie ook minder geloofwaardig over.
Ik heb zelf een baan waar je geen diploma's voor nodig hebt. Maar juist doordat ik vanaf mijn 14e tot nu (26) altijd heb gewerkt, kan ik mijn inzet goed motiveren tijdens sollicitaties. Het heeft me vaak verder gebracht.
Ik zou het vooral aannemen en vanuit daar verder kijken.
zondag 7 april 2019 om 06:53
Ik snap wel dat je geen zin hebt om onder je niveau te gaan werken. Dit raak je gauw zat ook.
Vrijwilligerswerk mag je ook rekenen als werkervaring en je hoeft er niet bij te vermelden (op je CV bijvoorbeeld) dat je er niet voor betaald kreeg. Ik zou een passende vrijwilligersbaan zoeken en verder solliciteren. Wie weet wat er op je pad komt en wie je ontmoet. Met een baantje onder je niveau tussen de 16-jarigen breid je in elk geval je netwerk of werkervaring niet uit.
Vrijwilligerswerk mag je ook rekenen als werkervaring en je hoeft er niet bij te vermelden (op je CV bijvoorbeeld) dat je er niet voor betaald kreeg. Ik zou een passende vrijwilligersbaan zoeken en verder solliciteren. Wie weet wat er op je pad komt en wie je ontmoet. Met een baantje onder je niveau tussen de 16-jarigen breid je in elk geval je netwerk of werkervaring niet uit.
zondag 7 april 2019 om 08:54
Wanneer je langer dan 6 maanden werkloos bent dan moet je je niveau bij stellen. Je kan niet zo maar een baan weigeren in deze situatie. Daarnaast is de kans dat je vanuit een werkende situatie weer een andere baan vindt ook veel groter. Met vrijwilligerswerk schiet je niets op. Niet in inkomen en niet in werk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 7 april 2019 om 09:57
Ik weet niet waar je woont, maar er zijn in Amsterdam genoeg redacteuren/ copywriter functies te vinden. In het gebied van Rotterdam trouwens ook, geloof dat ik daar Coolblue veel voorbij zie komen.
Ben zelf aan het rondkijken om misschien van van te wisselen en vind juist dat er best veel banen online te vinden zijn!
Ben zelf aan het rondkijken om misschien van van te wisselen en vind juist dat er best veel banen online te vinden zijn!
babygroot wijzigde dit bericht op 07-04-2019 10:17
0.78% gewijzigd
zondag 7 april 2019 om 10:34
zondag 7 april 2019 om 10:40
Wanneer je in de Wajong zit dan bestaat er niet zo iets als iets onder je niveau. Het is en kwestie van ondervinden of je werken aan kan. Beter op een wat lager niveau beginnen en later uitbouwen of opbouwen dan insteken op een hoog niveau en dan terug vallen.
Wat zegt je contactpersoon bij het werkbedrijf van deze baan?
Wat zegt je contactpersoon bij het werkbedrijf van deze baan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 7 april 2019 om 10:42
zondag 7 april 2019 om 10:44
Ook geen arbeidsdeskundige?
Het hangt echt van je beperkingen af: ben je bijv. beperkt voor klantcontact, conflicten in het face to face contact en stress dan zal je het niet trekken in een winkel op de Kalverstraat van Amsterdam maar misschien wel in een buurtwinkel in het dorp waar je een beetje uit de wind wordt gehouden.
Zonder je achtergrond te kennen valt er door een buitenstaander geen zinnig woord over te zeggen.
Het hangt echt van je beperkingen af: ben je bijv. beperkt voor klantcontact, conflicten in het face to face contact en stress dan zal je het niet trekken in een winkel op de Kalverstraat van Amsterdam maar misschien wel in een buurtwinkel in het dorp waar je een beetje uit de wind wordt gehouden.
Zonder je achtergrond te kennen valt er door een buitenstaander geen zinnig woord over te zeggen.