Autohuur Easyterra

09-04-2019 13:36 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de zomervakantie hebben wij een auto gehuurd via Easyterra bij Budget. Toen ik de auto huurde heb ik even gegoogled naar evaringen en op de website van trustpilot staan een hoop goede recensies. Dus zonder zorgen de auto gehuurd. Maar ik hoorde net van een collega een slechte ervaring, dus ben ik toch maar even verder gaan kijken. En toen zag ik op andere sites (vergelijkautoverhuurders, radar, kassa, etc) heel veel hele slechte ervaringen met zowel Budget als Easyterra. Zoveel dat ik me toch wel flink zorgen maak over onze reservering.

We kunnen de auto in principe kosteloos annuleren staat er op de site, maar inmiddels zijn de verhuurbedragen wel enorm opgelopen. Een paar maanden terug heb ik de auto al gereserveerd voor ong €800 en nu komen we minstens op €1200 uit. Wat zouden jullie doen? Hopen op het beste of toch een flinke hap uit de rest van ons vakantiebudget halen om een andere auto te reserveren?

Ik vind het ook zo raar dat de ervaringen bij trustpilot zo afwijken, dacht dat die site wel betrouwbaar was..
Ik boek bij Sunny cars maar vrienden van ons wel vaak bij Easy terra. Zij zijn tevreden. Maar ik durf het niet gezien de slechte recensies. Ik weet bij Sunny cars kan er soms gekozen worden tussen luchthaven kantoor of kantoor buiten de luchthaven (shuttleservice). Dat kan een hoop geld schelen. Zij kennen ook de flexservice (tot 4 uur vantevoren kosteloos annuleren).
In mijn ervaring kun je over elke autoverhuurder negatieve ervaringen vinden.
Zorg dat je in ieder geval het eigen risico afkoopt (bij het autoverhuurbedrijf zelf of dmv een externe verzekering). Dat scheelt alvast een hoop stress.
Alle autoverhuur bedrijven hebben dramatische recenties. Ik heb vorig jaar in 4 verschillende landen van 3 verschillende bedrijven een auto gehuurd. Allemaal zonder problemen. Wel altijd van te voren foto's maken van de auto.
Om welk land gaat 't?

Ik heb ooit ook 'n autohuur gecanceld bij rentalcars omdat ik slechte reviews lag over de verhuurder (toevallig ook budget) op dat specifieke vliegveld. Heb toen voor 'n paar tientjes extra voor alamo gekozen.
Als je gaat googlen ga je voor elke verhuurder wel negatieve recensies vinden...
Ik heb in februari bij Easyterra gehuurd en geen problemen mee gehad! Dat was alleen niet bij Budget.
Ik boek ook altijd bij Sunny Cars, ik denk dat ik zou annuleren bij Easy Terra. Voelt niet goed en het is niet fijn dat je daar nu al zit te tobben. Dus dan maar 400 euro meer uitgeven.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
We gaan naar Noorwegen. Sunnycars heb ik ook al gekeken, maar dan kom ik op meer dan €1500 uit. Dat wordt wel heel veel..
Eigen risico hebben we trouwens al afgekocht, we hebben de zogenaamde 'worry free' variant gekozen, met extra dekking voor glas etc. Maar ook daar lees ik wisselende ervaringen over.
viva_mama schreef:
09-04-2019 13:49
We gaan naar Noorwegen. Sunnycars heb ik ook al gekeken, maar dan kom ik op meer dan €1500 uit. Dat wordt wel heel veel..
Daar zit dan wel alles bij, heb je dat ook meegenomen in je vergelijking met andere sites? All-in verzekering en 0 euro eigen risico bij Sunny Cars. En nee ik werk er niet maar heb heel vaak auto's gehuurd via Sunny Cars en alleen maar positieve ervaring. Ook als je aan de balie komt van het plaatselijke verhuurbedrijf weten ze dat ze je niks meer kunnen verkopen betreffende extra verzekeringen en zo.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Als ik voor Sunnycars ga, betaal ik bijna dubbel zoveel als dat ik nu betaal via Easyterra. Ik vraag me af hoe groot het risico is bij Easyterra dat ik toch ineens €700 bij moet betalen. Want zelfs als dat het geval is, ben ik niet duurder uit dan wanneer ik zou overstappen. Zo lastig in te schatten dit..
Ik heb ook regelmatig en tot tevredenheid geboekt bij Sunny Cars. Het nadeel van deze bemiddelaar vind ik echter dat je niet vooraf weet bij welk autoverhuurbedrijf je terecht komt.
In jouw geval is dan bv de kans aanwezig dat je alsnog een auto van Budget krijgt.
Ik heb het aan de stok gehad met Sunny Cars. Deels eigen schuld, maar een beetje meedenken komt niet in hun vocabulaire voor.
Als je het eigen risico kunt afkopen zou ik ook bij een andere verhuurder durven huren. Dan niet een of andere sjoemelaar, maar een bekend bedrijf wel.
.
parfumfan wijzigde dit bericht op 09-04-2019 15:06
Reden: Niet goed gelezen
0.00% gewijzigd
parfumfan schreef:
09-04-2019 15:05
Ik zie het gelijk op de voucher staan als ik bij Sunny Cars bij welk verhuurbedrijf ik de auto moet ophalen
Ja maar dat is dus pas na het boeken.

Oh je begreep me verkeerd zie ik nu.
Rechtstreeks bij autoverhuurders boeken is vaak heel erg duur.

Probeer het es via een site als Autoeurope.com , en kies dan voor een betrouwbare naam als Hertz, Avis, Europcar of Sixt.
Ik huur altijd via Easyterra, altijd (tot nu toe) naar volle tevredenheid.

Waar ik wel op selecteer is op 'Worry free' Dan weet je zeker dat het eigen risico gedekt is, het verhuurbedrijf minimaal een 7 krijgt, en geen gezeik met benzine. Vol mee en vol terug.
Ik heb ook wel eens via easyterra geboekt en dat was prima. Maar easyterra is toch net zo'n vergelijkingssite als bijvoorbeeld expedia of booking?
Je kunt dan beter de recensies van het verhuurbedrijf zelf lezen en dan moet het ook specifiek van die lokatie zijn. (Bijv met Avis heb ik goede ervaringen in Nl en Amerika gehad, maar op Malta wat is het ronduit slecht)
Wat je ook kunt doen is via het forum van tripadvisor info vragen.
Fijn om nog wat reacties te lezen! We hebben inderdaad geboekt met worry free. Recensies van het autobedrijf zelf op die locatie kon ik niet vinden, is ook maar een kleine plaats.. We gaan het er op wagen!
Ik ben zelf niet zo'n fan van zulke worryfree pakketten. Als er een miniscule schade is zullen ze deze eerst door jou laten betalen. Vervolgens moet jij proberen dit geld terug te krijgen van de worryfree verzekering.

Liever heb ik gewoon een zero-deductable verzekering rechtsreeks van de maatschappij zelf. Als je via een goede broker huurt, hoeft dat niet veel meer te kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven