Legoland Denemarken

18-03-2019 05:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil graag met mijn petekindje van 7 jaar oud naar Legoland in Denemarken. Hij zit helemaal in zijn legofase met Ninjago, Star Wars en Lego City dus het leek mij wel een leuk uitstapje.
Nu heb ik ‘n aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen:
Zijn jullie één of twee dagen geweest? Ik hoorde dat ‘t kleiner is dan Dinsey Parijs.
En zijn jullie met de eigen auto gegaan? Hoe beviel dat? Ik woon in zuid Limburg. Of zijn jullie gevlogen en hebben jullie een auto gehuurd? Of zijn d’r handigere wegen naar Legoland! :)
Ik zou het graag willen combineren met één of twee dagen Stockholm.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Wij vonden legoland juist heel erg leuk voor de kinderen op die leeftijd, en als je alles op je gemak doet en gewoon sommige dingen ene paar keer dan kun je je heel goed 2 dagen vermaken;-).
Kopenhagen vond ik zelf minder leuk, maar ik hoefde ook alleen naar de ambassade voor een paspoort en het regende heel hard dus waarschijnlijk niet de beste indruk gekregen;-),
Voor mij was het alweer bijna 3 jaar geleden. Toen met kinderen van 4 en 2 jaar. We hadden toen perfect zomers weer, het park was gezellig, maar niet extreem druk.

Ik was zelf als jongetje wel een aardige legonerd en het boeit mij nog steeds wel, al ben ik niet het type dat zelfs als volwassene nieuwe dozen (voor zichzelf) koopt. Ik kon dus WEL genieten van alles. Hoe je na 3 uur weer buiten kan staan is mij een raadsel.

Ik vond 1 dag overigens wel voldoende, maar ik kan me ook voorstellen dat de echte lego die hards 2 dagen gaan. Een dagen ticket is niet zoveel duurder dan een ticket voor 1 dag.

Uiteraard prima te combineren met Kopenhagen en Tivoli. Het is nog wel een uur of 2 rijden van Billund naar Kopenhagen. Met de auto zul je dan de enorme Grote Belt brug passeren, wat al een attractie op zich is, maar ook wel weer een kostenpost.

Tivoli is misschien duur, maar wel leuk. Wel goedkoper voor kinderen t/m 7 jaar.
Bovendien kan het park heel gezellig druk zijn (zeker met optredens van bands) maar omdat de kaartjes voor de attracties los verkocht worden, zijn de wachtrijden vaak niet zo achterlijk lang. In de Efteling of een gemiddeld ander Nederlands attractiepark waar je "all in" betaalt zijn er totaal geen remmingen voor hoe vaak mensen een attractie doen.

Qua OV is een vliegticket naar Billund ook te overwegen, maar dat beperkt je natuurlijk wel weer.

Verder kun je in DK ook zat campings vinden of huisjes.

Dichtbij Billund heb je ook nog Lalandia, een stevig overdekt waterparadijs. Ik ben er nooit geweest, maar hier in Zweden is het echt wel iets dat je als zichzelf respecterend gezin "eigenlijk" niet gemist mag hebben. Tip dus als je een dag met slecht weer treft.

Denemarken wellicht een beetje saai (qua natuur) maar wellicht omdat ik de verwachtingen nooit al te hoog heb zitten, valt het meestal erg mee (of niet tegen). Zelfs qua weer werden de verwachtingen altijd overtroffen met pakweg 80% dagen met strandweer.

Billung is vanuit Limburg denk ik wel een uur of 8-9 rijden.
Wij zijn nu 2 keer een dag in Billund geweest. Er zijn geen skyhigh/razendsnelle attracties, maar echt wel uitdagend voor een 7jarige. Wij hebben ons prima vermaakt.
Nieuw in Billund is het Legohouse. Is een futuristsch gebouw, met allerlei soorten lego-doe activiteiten en een lego museum. Het restaurant waar je zelf met blokjes je bestelling in elkaar knutselt was een absolute topper! Dit kan je dus ook heel goed op een regenachtige dag doen, omdat het binnen is.

Kopenhagen is ook erg leuk!
Het zwembad, nou glijbanen paradijs, van Lalandia is echt heel leuk. Wel erg duur.
Wij zijn in de herfstvakantie geweest en dat was top. De Denen hebben een week later vakantie dus het park was lekker rustig. En helemaal in haloween-stijl versierd. Wij zaten in het lego hotel, en dat vonden beide jongens te gek. Echt leuk in thema's met veel extra's.
Het is een klein park, maar genoeg te doen en te zien en als het dan zo lekker rustig is kan je lekker vaak overal in.
Wij zijn met het vliegtuig geweest, je landt zo ongeveer in Legoland

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven