Weer studeren?
maandag 8 april 2019 om 10:01
Goedemorgen,
Graag jullie advies.
Heel mijn leven al heb ik willen werken met kinderen. Ik heb alleen nooit geweten wat ik precies zou willen doen.
Aangezien ik nooit geweten heb wat ik precies wil, heb ik een studie gedaan in de richting waarin ik goed ben, een financiële opleiding.
Ik ben nu 26 en twijfel nog steeds. Het liefst zou ik nog steeds met kinderen werken.
Ik werk nu fulltime in de financiële wereld, maar zit erover te denken om een thuisstudie/Avondstudie te gaan doen.
Verschillende vragen / twijfels houden mij nog tegen.
Is het het geld wel waard om nu nog een studie te gaan doen? Welke opleiding? Is het haalbaar? Vind ik nog werk na mijn studie?
Ik wil de studie naast mijn baan gaan doen, ik heb het geld nodig.
Daarnaast kan ik heel goed leren en vind ik studeren ook heel leuk en fijn om te doen.
Ik heb al een hbo opleiding afgerond dus het zal sowieso veel geld gaan kosten.
Graag jullie advies.
Heel mijn leven al heb ik willen werken met kinderen. Ik heb alleen nooit geweten wat ik precies zou willen doen.
Aangezien ik nooit geweten heb wat ik precies wil, heb ik een studie gedaan in de richting waarin ik goed ben, een financiële opleiding.
Ik ben nu 26 en twijfel nog steeds. Het liefst zou ik nog steeds met kinderen werken.
Ik werk nu fulltime in de financiële wereld, maar zit erover te denken om een thuisstudie/Avondstudie te gaan doen.
Verschillende vragen / twijfels houden mij nog tegen.
Is het het geld wel waard om nu nog een studie te gaan doen? Welke opleiding? Is het haalbaar? Vind ik nog werk na mijn studie?
Ik wil de studie naast mijn baan gaan doen, ik heb het geld nodig.
Daarnaast kan ik heel goed leren en vind ik studeren ook heel leuk en fijn om te doen.
Ik heb al een hbo opleiding afgerond dus het zal sowieso veel geld gaan kosten.
dinsdag 9 april 2019 om 14:18
Het heeft mij best een hele tijd gekost om te onderkennen dat ik niet zozeer iets wil doen met mijn leven wat ik kán (lees: wat ík denk dat ík zou moeten kunnen, met mijn stel hersens / ervaring / opleidingen) maar dat ik beter iets ga doen wat ik wil: werken met je hart in plaats van hard werken.Stefanie123 schreef: ↑08-04-2019 16:34Bedankt voor alle tips, ik ga kijken hoe het met het lesgeld bij een bachelor gezondheid / educatie zit.
Ik zal toch verder moeten gaan kijken dan alleen kinderen. Ik denk dat wat ik echt zou willen, kinderopvang is. Maar dat zou ik dan weer jammer vinden omdat er meer in mij zit.
Misschien dat ik via eigen kinderen en eventueel vrijwilligerswerk met kinderen toch kan doen wat ik leuk vind.
Ik wil in mijn werk ook graag iets kunnen betekenen voor iemand, misschien dat ik het meer in die hoek moet zoeken.
Dat ik nog een studie ga doen is zeker, alleen moet ik er ook rekening mee houden dat dit te combineren is met mijn huidige baan
En geloof me: eigen kinderen is echt heel anders dan professioneel met kinderen werken. Ik geloof, als moeder, dat die twee componenten elkaar moeten aanvullen, niet overnemen.
woensdag 10 april 2019 om 18:57
Bedankt voor alle tips. Deze tip is voor mij het belangrijkst. En bovendien de moeilijkste.Tia.Dalma schreef: ↑09-04-2019 14:18Het heeft mij best een hele tijd gekost om te onderkennen dat ik niet zozeer iets wil doen met mijn leven wat ik kán (lees: wat ík denk dat ík zou moeten kunnen, met mijn stel hersens / ervaring / opleidingen) maar dat ik beter iets ga doen wat ik wil: werken met je hart in plaats van hard werken.![]()
En geloof me: eigen kinderen is echt heel anders dan professioneel met kinderen werken. Ik geloof, als moeder, dat die twee componenten elkaar moeten aanvullen, niet overnemen.
Als ik bedenk wat ik het liefste doe, is dat in een kinderopvang werken. Als ik daar aan denk kan ik alleen maar lachen.
Dit valt nu nog niet te rijmen met wat ik van mezelf moet / kan. En wat van anderen wordt verwacht. Iedereen, en ook ik, verwacht van mij dat ik een hoge studie / baan heb, omdat ik goed kan leren.
donderdag 11 april 2019 om 08:57
Ben je bekend met het werk van de kinderopvang? Misschien mag je ergens een keer een dag meelopen om te kijken of het je écht aanspreekt?
Soms vallen bepaalde beroepen in de praktijk weer anders uit voor mensen dan dat ze origineel voor ogen hadden. Sommige mensen vinden het heerlijk, anderen valt het tegen.
Soms vallen bepaalde beroepen in de praktijk weer anders uit voor mensen dan dat ze origineel voor ogen hadden. Sommige mensen vinden het heerlijk, anderen valt het tegen.
donderdag 11 april 2019 om 16:53
Ik ben op dit moment bezig met een HBO studie duaal. Duaal is werken leren. Er wordt verwacht dat je minimaal 24 uur erbij werkt. Zelf werk ik 32 uur en ben ik 30 jaar. Het is ongelofelijk zwaar, maar ontzettend interessant en de moeite waard. Qua studietijd is het eigenlijk een voltijdstudie. Maar het is zeker aan te raden. De studie heeft direct invloed op je werk. Helaas kan ik je geen advies geven in wat voor studie. Alleen de vorm, hierbij duaal. Misschien de moeite waard om deze vorm in jouw sector te bekijken.