Inleiding
donderdag 11 april 2019 om 16:07
In verband met een oplopende bloeddruk (niet eens heel hoog; onderdruk rond de 87-94) willen ze me mogelijk over een aantal dagen in gaan leiden middels een ballon katheter. Urine en bloed is nog goed allemaal, maar de bloeddruk loopt op en heb hoofdpijn klachten. Ik ben op de dag dat ze mogelijk de ballon gaan plaatsen, 37+2 weken zwanger.
Nu komt er vanalles op mij af. Hoelang na de ballon ga je bevallen? Hoe verliep bij jullie de ballon plaatsing en bevalling?
Omdat ik dan ‘pas’ 37+2 weken zwanger ben, ben ik bang dat dit misschien nog wat vroeg is. Had liever tot het einde uitgelopen. Zijn er hier meer mensen die rond deze termijn bevallen zijn? Mocht jullie kindje gewoon mee naar huis erna of moest het nog in het ziekenhuis blijven?
Nu komt er vanalles op mij af. Hoelang na de ballon ga je bevallen? Hoe verliep bij jullie de ballon plaatsing en bevalling?
Omdat ik dan ‘pas’ 37+2 weken zwanger ben, ben ik bang dat dit misschien nog wat vroeg is. Had liever tot het einde uitgelopen. Zijn er hier meer mensen die rond deze termijn bevallen zijn? Mocht jullie kindje gewoon mee naar huis erna of moest het nog in het ziekenhuis blijven?
donderdag 11 april 2019 om 16:11
donderdag 11 april 2019 om 16:16
Met 38+0 ingeleid, met 38+1 bevallen. Zelfde verhaal maar met kelderende trombocyten.
Ballonnetje plaatsen gaf wat menstruatiekramp, hij viel er 2 uur later uit. Volgende dag om 16:30 vliezen gebroken, om 19:00 weeënopwekkers aan, om 22:30 had ik mijn zoon in mijn armen.
Zoon moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven vanwege lage suikers (grote baby) en toen mocht hij mee naar huis. Werd nog wel wat geel maar niet té geel.
Ik kijk er eigenlijk heel positief op terug. Enige is dat er een foutje is gemaakt door een vpk met de bijvoeding van mijn zoon waardoor zijn suikers onnodig laag zijn geworden, maar thuis was zijn suiker niet eens gecheckt (vk hanteert andere grens dan zkh hier; zwaarste 95 vs zwaarste 90%) dus wie weet hoe laag ze waren geworden als hij meteen naar huis had gemogen. Hij heeft er niks aan overgehouden gelukkig.
Succes en veel geluk met je kleintje straks!
Ballonnetje plaatsen gaf wat menstruatiekramp, hij viel er 2 uur later uit. Volgende dag om 16:30 vliezen gebroken, om 19:00 weeënopwekkers aan, om 22:30 had ik mijn zoon in mijn armen.
Zoon moest 2 dagen in het ziekenhuis blijven vanwege lage suikers (grote baby) en toen mocht hij mee naar huis. Werd nog wel wat geel maar niet té geel.
Ik kijk er eigenlijk heel positief op terug. Enige is dat er een foutje is gemaakt door een vpk met de bijvoeding van mijn zoon waardoor zijn suikers onnodig laag zijn geworden, maar thuis was zijn suiker niet eens gecheckt (vk hanteert andere grens dan zkh hier; zwaarste 95 vs zwaarste 90%) dus wie weet hoe laag ze waren geworden als hij meteen naar huis had gemogen. Hij heeft er niks aan overgehouden gelukkig.
Succes en veel geluk met je kleintje straks!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
donderdag 11 april 2019 om 16:36
Ik ben ingeleid op 41 weken precies. Op zaterdagochtend ballonnetje plaatsen, plaatsen was even wat ongemakkelijk, daarna voelde het een beetje raar, alsof je bekken nog voller was dan met alleen een baby (goh.... hoe kan dat nou), bij mij viel hij er ook na 2 uur uit.
Volgende dag geprobeerd de vliezen te breken, maar dat lukte nog niet, dus aan de weeeenopwekkers. 3 uur later nog een keer vliezen geprobeerd te breken. Nog 3 uur later gezonde baby in mijn armen.
Was heftig, maar niet naarder dan mijn eerste bevalling.
Volgende dag geprobeerd de vliezen te breken, maar dat lukte nog niet, dus aan de weeeenopwekkers. 3 uur later nog een keer vliezen geprobeerd te breken. Nog 3 uur later gezonde baby in mijn armen.
Was heftig, maar niet naarder dan mijn eerste bevalling.
donderdag 11 april 2019 om 16:38
Hier wat later ingeleid, met 41 weken, dus geen ervaring met wat vroegere geboorte. Bij mij ook inleiding vanwege verhoogde bloeddruk etc (200 over 100), urine en bloed waren nog ok.
Eerst 3 dagen met tabletjes die niks deden. Gelukkig daarna een ballonnetje. Dat had wel zin: heb een uur flinke krampen gehad (goed te doen), toen viel het weer stil, maar blijk genoeg, want toen had ik voldoende ontsluiting (3cm) om de echte inleiding met weeënopwekkers te starten. Eerst vliezen doorgeprikt en toen aan infuus. Duurde vanaf vliezen doorprikken (3cm) tot aan 10 cm en mogen persen van 01:30 - 21:00 uur. Na een uur persen een KS. Heb dus alle stadia doorlopen
Kind zat erg lekker haha
Eerst 3 dagen met tabletjes die niks deden. Gelukkig daarna een ballonnetje. Dat had wel zin: heb een uur flinke krampen gehad (goed te doen), toen viel het weer stil, maar blijk genoeg, want toen had ik voldoende ontsluiting (3cm) om de echte inleiding met weeënopwekkers te starten. Eerst vliezen doorgeprikt en toen aan infuus. Duurde vanaf vliezen doorprikken (3cm) tot aan 10 cm en mogen persen van 01:30 - 21:00 uur. Na een uur persen een KS. Heb dus alle stadia doorlopen
donderdag 11 april 2019 om 16:44
donderdag 11 april 2019 om 17:11
Hier de inleiding gemist, zou zondag ingeleid worden maar zaterdagavond bij het naar bed gaan de eerste wee dus toch spontaan bevallen.
Zou ingeleid worden ivm langdurig gebroken vliezen maar uiteindelijk met 37 weken bevallen en 1 extra nacht in het ziekenhuis gebleven.Baby woog overigens 2590 gram.
Zou ingeleid worden ivm langdurig gebroken vliezen maar uiteindelijk met 37 weken bevallen en 1 extra nacht in het ziekenhuis gebleven.Baby woog overigens 2590 gram.
donderdag 11 april 2019 om 17:17
Hier ballonnetje op zondagavond. Gaven wat weeen maar viel reuze mee. Maandagochtend bij opstaan viel ballon er uit.
Baby had zich besloten terug te trekken dus er zat ruimte tussen hoofdje en vliezen. Vliezen breken was risicovol dus 24 uur afwachten. Dat hebben we gedaan.
Dinsdagochtend vliezen gebroken (rond de klok van 11). Baarmoedermond ligt wat naar achteren dus de derde persoon die kwam kijken lukte het
. Middels infuus weeen opgewekt.
Om 21:15 bevallen.
Ik zou het allemaal zo weer doen, begeleiding, uitleg/overleg, onderlinge overdracht was allemaal top!
Baby had zich besloten terug te trekken dus er zat ruimte tussen hoofdje en vliezen. Vliezen breken was risicovol dus 24 uur afwachten. Dat hebben we gedaan.
Dinsdagochtend vliezen gebroken (rond de klok van 11). Baarmoedermond ligt wat naar achteren dus de derde persoon die kwam kijken lukte het
Om 21:15 bevallen.
Ik zou het allemaal zo weer doen, begeleiding, uitleg/overleg, onderlinge overdracht was allemaal top!
donderdag 11 april 2019 om 20:20
Hoi Roosje,
Ik ben toen ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk dit was al van te voren besproken maar ze wilde zo lang mogelijk rekken (er was toen geen eiwitten in urine gevonden). ik kreeg medicatie voor de bloeddruk als ik mij niet goed voelde moest ik me melden. Met 37+1 dag heb ik mij smiddags gemeld op ziekenhuis erge hoofdpijn voelde me totaal belabberd.... en urine nagekeken en inderdaad veel eiwitten. Die avond hebben ze om 19:00 een ballon katheter ingebracht die nacht wat menstruatie achtige krampen... ik was toen erg angstig het gebeurde zo snel ineens.
Ik moest een nacht gaan slapen en de volgende ochtend gingen ze kijken of ik voldoende ontsluiting had om vliezen te breken. Om 7:00 kwam ik op de beval kamer en viel de ballon er zo uit. Ze hebben mijn vliezen gebroken. En kreeg rond 10:00 infuus in voor het inleiden. Die zetten ze steeds wat harder. (Eventueel kan je ook nog voor pijnbestrijding kiezen maar dat zou je vast al wel besproken hebben. )Uiteindelijk is mijn kindje om 20:30 geboren. Dus ook met 37+2 hij was iets minder dan 3 kg. Maar 37 weken is voldragen. Hoop dat je hier wat aan heb voor de voorbereiding.... Succes.
Ik ben toen ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk dit was al van te voren besproken maar ze wilde zo lang mogelijk rekken (er was toen geen eiwitten in urine gevonden). ik kreeg medicatie voor de bloeddruk als ik mij niet goed voelde moest ik me melden. Met 37+1 dag heb ik mij smiddags gemeld op ziekenhuis erge hoofdpijn voelde me totaal belabberd.... en urine nagekeken en inderdaad veel eiwitten. Die avond hebben ze om 19:00 een ballon katheter ingebracht die nacht wat menstruatie achtige krampen... ik was toen erg angstig het gebeurde zo snel ineens.
Ik moest een nacht gaan slapen en de volgende ochtend gingen ze kijken of ik voldoende ontsluiting had om vliezen te breken. Om 7:00 kwam ik op de beval kamer en viel de ballon er zo uit. Ze hebben mijn vliezen gebroken. En kreeg rond 10:00 infuus in voor het inleiden. Die zetten ze steeds wat harder. (Eventueel kan je ook nog voor pijnbestrijding kiezen maar dat zou je vast al wel besproken hebben. )Uiteindelijk is mijn kindje om 20:30 geboren. Dus ook met 37+2 hij was iets minder dan 3 kg. Maar 37 weken is voldragen. Hoop dat je hier wat aan heb voor de voorbereiding.... Succes.
donderdag 11 april 2019 om 20:59
Er is nog niets inhoudelijks besproken. Ik heb alleen het nieuws gekregen dat ze zondag de bloeddruk weer gaan controleren en als deze niet gedaald is, dat ze dan een ballon willen plaatsen 's avonds.Pinguïn92 schreef: ↑11-04-2019 20:20Hoi Roosje,
Verder geen info gekregen. Ik ben dan 37+2 weken.
donderdag 11 april 2019 om 21:34
Wel erg raar dat je niet beter ben geïnformeerd daarin want als het zondag dus niet goed is wordt je dus wel gelijk ingeleid zonder dat er een plan van te voren is besproken is begrijp ik uit je bericht. Ik was zelf door het ziekenhuis wel goed voorbereid hierin....ik heb een rondleiding gekregen (kamer en of ik een bad wilde voor weeen opvangen) en uitleg hoe ze een katheter gingen plaatsen waarmee ze de vliezen breken hoe vaak ze ongeveer langs komen om ontsluiting te controleren en welke pijnbestrijding ik kon gebruiken en wanneer. Het was bij mij toen niet zeker of ik zou worden ingeleid maar als mijn bloeddruk toch hoog bleef wilde ze wel dat ik wist waar ik een beetje aan toe was.Er is nog niets inhoudelijks besproken. Ik heb alleen het nieuws gekregen dat ze zondag de bloeddruk weer gaan controleren en als deze niet gedaald is, dat ze dan een ballon willen plaatsen 's avonds.
Verder geen info gekregen. Ik ben dan 37+2 weken.
Let wel op dat als je je echt niet goed voelt dit wel gaat melden.
Uiteindelijk had ik dus wel zwangerschapsvergiftiging en had ik eigenlijk nog eerder aan de bel moeten trekken.
donderdag 11 april 2019 om 21:44
Ik verwacht dat ze zondag, mochten ze een ballon willen plaatsen, uitleg geven. Althans dat hoop ik.Pinguïn92 schreef: ↑11-04-2019 21:34Wel erg raar dat je niet beter ben geïnformeerd daarin want als het zondag dus niet goed is wordt je dus wel gelijk ingeleid zonder dat er een plan van te voren is besproken is begrijp ik uit je bericht. Ik was zelf door het ziekenhuis wel goed voorbereid hierin....ik heb een rondleiding gekregen (kamer en of ik een bad wilde voor weeen opvangen) en uitleg hoe ze een katheter gingen plaatsen waarmee ze de vliezen breken hoe vaak ze ongeveer langs komen om ontsluiting te controleren en welke pijnbestrijding ik kon gebruiken en wanneer. Het was bij mij toen niet zeker of ik zou worden ingeleid maar als mijn bloeddruk toch hoog bleef wilde ze wel dat ik wist waar ik een beetje aan toe was.
Let wel op dat als je je echt niet goed voelt dit wel gaat melden.
Uiteindelijk had ik dus wel zwangerschapsvergiftiging en had ik eigenlijk nog eerder aan de bel moeten trekken.
Ik voel me gelukkig best goed..alleen nu de hele avond al vervelende pijn in mijn onderrug.
donderdag 11 april 2019 om 21:58
Ja inderdaad duimen dat het goed is en dat hij/zij nog even mag blijven zitten een paar dagenIk verwacht dat ze zondag, mochten ze een ballon willen plaatsen, uitleg geven. Althans dat hoop ik.
Ik voel me gelukkig best goed..alleen nu de hele avond al vervelende pijn in mijn onderrug.