Babyuitzet, wat is onmisbaar
vrijdag 12 april 2019 om 09:49
Yes, het eerste trimester is voorbij en de zorgen zijn ver afgenomen. Tijd om aan de babyuitzet(lijst) te beginnen.
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De lijsten die ik online vind hebben soms vermeldingen die mij ontzettend onnodig lijken. Dus ik dacht, ik ga op zoek naar ervaringen.
Wat vonden/vinden jullie echt onmisbaar?
Maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. De lijsten die ik online vind hebben soms vermeldingen die mij ontzettend onnodig lijken. Dus ik dacht, ik ga op zoek naar ervaringen.
Wat vonden/vinden jullie echt onmisbaar?
vrijdag 12 april 2019 om 10:44
Ik gaf BV dus weet niet hoe het met flessen etc zit,
Onmisbaar in het begin: maxi cosi, iets om je kind in te vervoeren (draagdoek of wagen als je niet wil dragen), hydrofiel doeken, makkelijke comfortabele kleertjes (geen capuchons, dikke knopen, synthetische stoffen, touwtjes in de broeken, jeans, ruches, jurkjes, rokjes etc), een wasmachine, een bedje, een kussen en kast of commode om je kind op te verschonen, luiers, weleda billenbalsem en olie, babyfoon.
Niet noodzakelijk: een wipper en box (reflux baby wilde er niet in), een dure baby kamer uitzet, een luiertas, een luieremmer met navulling, een inbakerdoek, shampoo zeep bodylotion etc, kruik, lichtgevende muziek makende mobiels/knuffels.
Later onmisbaar hier: een ikea eetstoel, daarna een stokke trip trap en van die schort slabbers.
Er is maar weinig noodzakelijk en veel ding en gebruik je maar zo kort dat je ze beter voor een normale prijs op marktplaats kan scoren
Onmisbaar in het begin: maxi cosi, iets om je kind in te vervoeren (draagdoek of wagen als je niet wil dragen), hydrofiel doeken, makkelijke comfortabele kleertjes (geen capuchons, dikke knopen, synthetische stoffen, touwtjes in de broeken, jeans, ruches, jurkjes, rokjes etc), een wasmachine, een bedje, een kussen en kast of commode om je kind op te verschonen, luiers, weleda billenbalsem en olie, babyfoon.
Niet noodzakelijk: een wipper en box (reflux baby wilde er niet in), een dure baby kamer uitzet, een luiertas, een luieremmer met navulling, een inbakerdoek, shampoo zeep bodylotion etc, kruik, lichtgevende muziek makende mobiels/knuffels.
Later onmisbaar hier: een ikea eetstoel, daarna een stokke trip trap en van die schort slabbers.
Er is maar weinig noodzakelijk en veel ding en gebruik je maar zo kort dat je ze beter voor een normale prijs op marktplaats kan scoren
vrijdag 12 april 2019 om 10:45
Volgens mij zijn er al diverse topics geweest in het verleden, dus ik zou even zoeken.
XXL hydrofiel idd heel handig. Dat babykuipje op de triptrap gebruikten wij dan weer nauwelijks, want kind vond t niks en brulde alleen maar. Speelkleed met bogen en dingen er aan groot succes.
Op aanraden van de kraamverzorgster trouwens geen sudocreme maar bephanten, ook voor kapotte tepels heel fijn.
Zeker als je wat langer bent is een bladverlenger op je commode ideaal. Dan kan je kind er dwars op liggen met beentjes naar je toe en werk je niet in n rare hoek.
Mijn kind heeft maat 50 nooit aangehad, dus daar zou ik idd niet teveel van kopen. Je kunt altijd kleertjes bij kopen als je wel n kleine baby krijgt. Maat 56 zou ik wel ruim in slaan.
En alle baby’s haten sokjes dus je zult verbaast staan hoe snel ze het trucje “ sok uitschoppen” doorhebben.
XXL hydrofiel idd heel handig. Dat babykuipje op de triptrap gebruikten wij dan weer nauwelijks, want kind vond t niks en brulde alleen maar. Speelkleed met bogen en dingen er aan groot succes.
Op aanraden van de kraamverzorgster trouwens geen sudocreme maar bephanten, ook voor kapotte tepels heel fijn.
Zeker als je wat langer bent is een bladverlenger op je commode ideaal. Dan kan je kind er dwars op liggen met beentjes naar je toe en werk je niet in n rare hoek.
Mijn kind heeft maat 50 nooit aangehad, dus daar zou ik idd niet teveel van kopen. Je kunt altijd kleertjes bij kopen als je wel n kleine baby krijgt. Maat 56 zou ik wel ruim in slaan.
En alle baby’s haten sokjes dus je zult verbaast staan hoe snel ze het trucje “ sok uitschoppen” doorhebben.
vrijdag 12 april 2019 om 10:50
Onmisbaar:
- Draagzak met draagjas (bondolino in mijn geval)
- Kolf en melkzakjes
- extra vriezer ... Voor alle melk
- klein potje sudo (gaat eeuwen mee)
- bednest (done by deer)
- Difrax natural speen met koord
- combi wagen met voetenzak (Bugaboo bij ons)
- Stokke Tripp trapp met babyartikelen en 'place mat'
- puckababy (4 seizoenen) slaapzakken en bakerzakjes
- snoozebaby wrappers
- Petit bateau onesies en rompers (niet teveel!)
- baby slaapmuziek via Spotify
- lanette / vaseline / vette crème
- Dr Brown flessen
- Ledikant ikea
- babyfoon
- 3g babyfoon app
- compact baby Bjorn campingbedje (meer voor wanneer ze de kinderwagenbak uitgroeien)
- maxi cosi met voetenzak en zonnedek je
- zonnescherm autoraam
- vitamine d&k druppels
- zetpillen 60 / 120 / 240 mg?
- slangetje om neus uit te zuigen
- zoutoplossing / baby neusspray via ha
- borstvoeding pads, kon niet zonder in het begin
- voedingsbh / voedingskleren
Niet gebruikt (bij 2e)
- badje (gewoon bij mij in bad of onder de douche)
- kruik
- baby verzorgingsproducten
- verzorgingskussen (bank, vloer werkt prima)
- wiegje
- Stokke newbornset / baby Bjorn wipper
- box, grond/kleed was prima
- luieremmer
- draagdoek (vond de draagzak prima)
- Braun babyfoodmaker (staafmixer ftw)
- melkopwarmer (magnetron....)
- Draagzak met draagjas (bondolino in mijn geval)
- Kolf en melkzakjes
- extra vriezer ... Voor alle melk
- klein potje sudo (gaat eeuwen mee)
- bednest (done by deer)
- Difrax natural speen met koord
- Stokke Tripp trapp met babyartikelen en 'place mat'
- puckababy (4 seizoenen) slaapzakken en bakerzakjes
- snoozebaby wrappers
- Petit bateau onesies en rompers (niet teveel!)
- baby slaapmuziek via Spotify
- lanette / vaseline / vette crème
- Dr Brown flessen
- Ledikant ikea
- babyfoon
- 3g babyfoon app
- compact baby Bjorn campingbedje (meer voor wanneer ze de kinderwagenbak uitgroeien)
- zonnescherm autoraam
- vitamine d&k druppels
- zetpillen 60 / 120 / 240 mg?
- slangetje om neus uit te zuigen
- zoutoplossing / baby neusspray via ha
- borstvoeding pads, kon niet zonder in het begin
- voedingsbh / voedingskleren
Niet gebruikt (bij 2e)
- badje (gewoon bij mij in bad of onder de douche)
- kruik
- baby verzorgingsproducten
- verzorgingskussen (bank, vloer werkt prima)
- wiegje
- luieremmer
- draagdoek (vond de draagzak prima)
- Braun babyfoodmaker (staafmixer ftw)
- melkopwarmer (magnetron....)
yastra wijzigde dit bericht op 12-04-2019 11:10
27.19% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 10:50
Wat ik echt de uitvinding van de eeuw vond was een easybase van maxicosi.
Alleen handig als je met de auto rijdt natuurlijk maar het is zo prettig dat je in 1 beweging de maxicosi vastklikt.
Verder hydrofiele luiers. Die gebruikte ik letterlijk voor alles. Ideaal!
Navelbandjes heb ik nooit gebruikt.
Alleen handig als je met de auto rijdt natuurlijk maar het is zo prettig dat je in 1 beweging de maxicosi vastklikt.
Verder hydrofiele luiers. Die gebruikte ik letterlijk voor alles. Ideaal!
Navelbandjes heb ik nooit gebruikt.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
vrijdag 12 april 2019 om 10:53
Geen sudocreme maar juist bepanthen! Met sudocreme smeer je alles dicht, met bepanthen niet! Het is wel iets duurder.
Luieremmer vond ik echt een miskoop. Ik heb een dure merk variant aangeschaft maar ik vond het nog steeds stinken.
Een draagdoek vond ik zelf heel erg prettig en is dan ook heeel vaak gebruikt.
Ik heb ook vaak grote hyfrofiel doeken gebruikt. 3 stuks is naar mijn mening meer dan voldoende.
Het stokke babybadje vond ik trouwens super handig! Ik had ook een normaal babybadje maar het badje van stokke kon ik makkelijk overal neerzetten. Op het aanrecht, op de eettafel, beneden, boven enz. En heel makkelijk in te klappen en op te bergen en dus ook mee op vakantie te nemen.
Camping bedje vind ik ook onmisbaar. Ik heb de aerosleep en de basis van prenatal. Persoonlijk vind ik die van prenatal fijner en hij is ook nog eens veel goedkoper.
Handcreme vond ik voor mijzelf erg prettig. Ik waste zo vaak mn handen op een dag dat ze helemaal uitgedroogd waren.
Daarnaast een kleine babyapotheek: infacol, zetpillen, zonnebrandcrème(!), otrivin neusjes aspirator (om neusje mee uit te zuigen bij verkoudheid, deze werkt veel beter dan die 'knijp dingen'), bepanthen.
Dr browns flessen!
Luieremmer vond ik echt een miskoop. Ik heb een dure merk variant aangeschaft maar ik vond het nog steeds stinken.
Een draagdoek vond ik zelf heel erg prettig en is dan ook heeel vaak gebruikt.
Ik heb ook vaak grote hyfrofiel doeken gebruikt. 3 stuks is naar mijn mening meer dan voldoende.
Het stokke babybadje vond ik trouwens super handig! Ik had ook een normaal babybadje maar het badje van stokke kon ik makkelijk overal neerzetten. Op het aanrecht, op de eettafel, beneden, boven enz. En heel makkelijk in te klappen en op te bergen en dus ook mee op vakantie te nemen.
Camping bedje vind ik ook onmisbaar. Ik heb de aerosleep en de basis van prenatal. Persoonlijk vind ik die van prenatal fijner en hij is ook nog eens veel goedkoper.
Handcreme vond ik voor mijzelf erg prettig. Ik waste zo vaak mn handen op een dag dat ze helemaal uitgedroogd waren.
Daarnaast een kleine babyapotheek: infacol, zetpillen, zonnebrandcrème(!), otrivin neusjes aspirator (om neusje mee uit te zuigen bij verkoudheid, deze werkt veel beter dan die 'knijp dingen'), bepanthen.
Dr browns flessen!
vrijdag 12 april 2019 om 11:01
Wat ik handig vond:
- hydrofielen, en inderdaad xxl hydrofielen
- ijsblokjesbakje met deksel voor gepureerde groente/ fruit (maakte altijd veel en dan ‘deelblokjes’ invriezen)
- ergonomische draagzak/doek
- fijne kinderwagen met grote bak
- stokke trip Trapp
- sock ons (kunnen ze sokken niet uitschoppen, ideaal met winterbaby)
- overslagrompers
- diaperchamp (maar dat komt door gebrek aan kliko, elke poepluier naar de ondergrondse verderop brengen is geen doen)
- neutrale badolie
- luierzakjes voor onderweg/vakantie etc
Niet handig:
- badspul behalve olie
- Spuugdoekjes (oudste was grote spuger, hydrofiel dan veel handiger)
- kleding met capuchon
- rokjes (tot ze kunnen lopen hant dat onder de oksels)
- schoenen tot ze kunnen lopen
- navelbandjes
- babykam/ borstel (twee bijna kale baby’s hier)
- dekens en lakens voor ledikant . Heel persoonlijk maar baby’s lagen hier tot ongeveer 5/6 maanden in de wieg. Toen lagen ze allang in een slaapzak. Veel handiger met rollen. (Konden beide met 4 maanden beide kanten op)
- wipstoel (vonden beide niks aan, jongste kon zich met 5 maanden met wipstoel en al omkiepen (sterke baby, deed ze ook op kdv... nouja 1 keer. daarna mocht ze er niet meer in).
Badje had ik achteraf tweedehands moeten kopen, echt nauwelijks gebruikt.
- hydrofielen, en inderdaad xxl hydrofielen
- ijsblokjesbakje met deksel voor gepureerde groente/ fruit (maakte altijd veel en dan ‘deelblokjes’ invriezen)
- ergonomische draagzak/doek
- fijne kinderwagen met grote bak
- stokke trip Trapp
- sock ons (kunnen ze sokken niet uitschoppen, ideaal met winterbaby)
- overslagrompers
- diaperchamp (maar dat komt door gebrek aan kliko, elke poepluier naar de ondergrondse verderop brengen is geen doen)
- neutrale badolie
- luierzakjes voor onderweg/vakantie etc
Niet handig:
- badspul behalve olie
- Spuugdoekjes (oudste was grote spuger, hydrofiel dan veel handiger)
- kleding met capuchon
- rokjes (tot ze kunnen lopen hant dat onder de oksels)
- schoenen tot ze kunnen lopen
- navelbandjes
- babykam/ borstel (twee bijna kale baby’s hier)
- dekens en lakens voor ledikant . Heel persoonlijk maar baby’s lagen hier tot ongeveer 5/6 maanden in de wieg. Toen lagen ze allang in een slaapzak. Veel handiger met rollen. (Konden beide met 4 maanden beide kanten op)
- wipstoel (vonden beide niks aan, jongste kon zich met 5 maanden met wipstoel en al omkiepen (sterke baby, deed ze ook op kdv... nouja 1 keer. daarna mocht ze er niet meer in).
Badje had ik achteraf tweedehands moeten kopen, echt nauwelijks gebruikt.
vrijdag 12 april 2019 om 11:02
Juist wel sudo. Is het enige wat bij mij goed verlicht wanneer ik last heb van eczeem in m'n gezicht (zonne-allergie). Dochter van 1.5 wordt vrolijk wanneer ik de sudo pak, het zorgt voor instant verlichting.
Je moet het alleen niet te dik smeren, gewoon een normaal laagje ...
yastra wijzigde dit bericht op 12-04-2019 11:03
8.36% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 11:03
wipstoel vond ik vooral toen ze mini waren juist erg handigsprietgras schreef: ↑12-04-2019 11:01
Niet handig:
Beeb stond met stoel en al op tafel, als wij aten,
vrijdag 12 april 2019 om 11:08
vrijdag 12 april 2019 om 11:09
badcapes vond ik trouwens wel erg handige dingensprietgras schreef: ↑12-04-2019 11:08Bijv van lijst ouders voor nu vind ik het volgende onzin:
- nachtlampje
- badcape (xxl hysdrofiel is veelzijdiger)
- babyshampoo
- babywasgel
- haarborstel of kam
- flanellen luiers
- bij flesvoeding flessenwarmer
- babynestje
En dit hangt af van hoe je woont
- luieremmer
- babyfoon
vrijdag 12 april 2019 om 11:15
Ik haal nu deze post er even uit. Een heleboel dingen die genoemd worden ben je pas later nodig, na je bevalling zijn de winkels ook nog open en die dingen kun je dus prima op een later moment ook nog aanschaffen.yastra schreef: ↑12-04-2019 10:50Onmisbaar:
- Draagzak met draagjas (bondolino in mijn geval)moet dragen wel je ding zijn
- Kolf (alleen bij de eerste, bij 2e niet gebruikt)
- klein potje sudo (gaat eeuwen mee)in het begin idd voldoende, maar die zit al in de gratis babydozen
- bednest (done by deer)nooit gebruikt
- Difrax natural speen met koordkind 2 wilde hier geen speen. Speen zit ook in de babydozen
- Stokke Tripp trapp met babyartikelen en 'place mat' Een gewone kinderstoel kan ook
- puckababy (4 seizoenen) slaapzakken en bakerzakjesbakerzakjes nooit gebruikt, slaapzaken altijd goedkopere gehad, behalve de Lodger hopper, die kun je in de autostoel gebruiken
- snoozebaby wrappersnooit gebruikt
- Petit bateau onesies en rompers (niet teveel!)hier altijd rompers van Hema
- baby slaapmuziek via Spotifynooit gebruikt
- lanette / vaseline / vette crèmenooit gebruikt
- Dr Brown flessenik had avent
- Ledikant ikea
- babyfoon
- 3g babyfoon app
- zonnescherm autoraam
- vitamine d&k druppels
- zetpillen 60 / 120 / 240 mg?hoef je ook pas te kopen als je het nodig bent (120 mg is vanaf 3 maanden en 240mg pas vanaf 1 jaar, 60 heb ik nooit gebruikt, jongste heeft er 1 gehad in het ziekenhuis
Niet gebruikt (bij 2e)
- badje (gewoon bij mij in bad of onder de douche)eens, hier is het bad alleen in de kraamweek gebruikt
- kruikdie heb ik wel gebruikt, met name in de kraamweek, maar ik had ook winterbaby's maar dat kan prima 2e hands
- baby verzorgingsproductenidd weinig gebruikt
- verzorgingskussen (bank, vloer werkt prima)ik had er op iedere verdieping 1 en er lag ook wat bij opa en oma
- wiegje
- luieremmerik had een gewone prullenbak waar de luiers ingingen
Zelf heb ik altijd de lijst van mijn kraamzorgorganisatie aangehouden. Ik had 1 commerciele uitzetlijst daar stonden de veiligheidsartikelen al op (een slotje voor de wc deksel). Dat soort dingen kun je als het nodig is prima later aanschaffen. Dat slotje heb ik dus niet gekocht en ook nooit gemist.
Verzorgingsartikelen ook niet te veel vooruit kopen, je gebruikt maar een klein beetje, vooral als ze weinig haar hebben. En als je pech hebt kan je kindje niet tegen het merk wat jij hebt gekozen.
Vergeet ook niet om Marktplaats na te kijken
vrijdag 12 april 2019 om 11:18
Mijn dochter is ruim vier maanden heb heb vorig weekend de laatste maat 50 weg gedaanSuykerspin schreef: ↑12-04-2019 10:11Hier 2 kinderen die 8 weken maat 50 hebben gedragen. Bij beide gedurende die periode nog kleertjes bij gehaald
Mijn advies zou zijn: koop gewoon niet alles alvast, alles is tegenwoordig thuis te bezorgen binnen een dag, of iemand haalt het even voor je. Je weet nog niet welke speen je kind pakt. Als je weet welke het wordt, koop je er drie. Je probeert een wipstoeltje even bij iemand anders, vindt je kind het leuk, kun je er altijd een kopen. Ik dacht dat een badinzet complete onzin was. Maar mijn kind haat los drijven in bad en krijst alles bij elkaar. Nu zo’n inzet gekocht, en ze lacht ontspannen in bad.
Ik had dan weer niks aan inbakerdoeken en draagdoeken/zakken, dat vond mijn kind namelijk helemaal niks.
vrijdag 12 april 2019 om 11:27
- Hydrofiele doeken, kun je er geen genoeg van hebben.
- Spuugdoekjes (die van mij was een spugertje dus ik had er nog al wat nodig...)
- Rompertjes van de Hema (die zijn heel fijn, zit veel stretch in dus ze kunnen lang mee)
- Boxpakjes, vond ik ideaal in het begin. Ook qua aan- en uitkleden en het zat voor mijn gevoel het lekkerste voor een kleine baby.
- Minstens drie hoezen voor het verschoonkussen, in het begin kunnen ze nogal spuitluiers krijgen.
- Zinkzalf of sudo, ze krijgen zo makkelijk luieruitslag in het begin.
- lekschaaltjes voor als je borstvoeding wilt geven.
- 2x voedingsbh als je borstvoeding wilt geven.
- Balneum (bij de Etos en Apotheek verkrijgbaar). Als badolie en als zalf. De badolie is supervet en heel fijn bij het badderen en goed tegen de droge huid en de zalf ik ook heel fijn tegen droge plekjes.
- Draagzak of draagdoek, je bent een stuk mobieler als ze dicht bij je willen zijn.
- Een box, ik had er een speelkleed met van die bogen met speeltjes eraan ingelegd en het ouderwetse Activity Centre van Fisherprice
Als baby vond hij dat prachtig en hij heeft er overdag ook regelmatig een slaapje in gedaan. Als ze gaan kruipen is het ideaal als je even wat anders moet doen (koken bijvoorbeeld).
- Extra dekentje voor als hij in de box in slaap gevallen was, als hij in de Maxi Cosi lag, voor in de wandelwagen, etc.
- Die van mij was in de winter geboren dus ik had als jas een soort van skipakje. Vond ik ideaal en zo wist ik zeker dat hij het lekker warm had.
- Slaapzakken! Ik vond een deken met lakentje helemaal niets, al helemaal niet toen ze beweeglijker werden.
Ik had geen voedingskussen en daar heb ik wel een beetje spijt van want in het begin zat ik met de borstvoeding steeds met gewone kussens te hannesen.
- Spuugdoekjes (die van mij was een spugertje dus ik had er nog al wat nodig...)
- Rompertjes van de Hema (die zijn heel fijn, zit veel stretch in dus ze kunnen lang mee)
- Boxpakjes, vond ik ideaal in het begin. Ook qua aan- en uitkleden en het zat voor mijn gevoel het lekkerste voor een kleine baby.
- Minstens drie hoezen voor het verschoonkussen, in het begin kunnen ze nogal spuitluiers krijgen.
- Zinkzalf of sudo, ze krijgen zo makkelijk luieruitslag in het begin.
- lekschaaltjes voor als je borstvoeding wilt geven.
- 2x voedingsbh als je borstvoeding wilt geven.
- Balneum (bij de Etos en Apotheek verkrijgbaar). Als badolie en als zalf. De badolie is supervet en heel fijn bij het badderen en goed tegen de droge huid en de zalf ik ook heel fijn tegen droge plekjes.
- Draagzak of draagdoek, je bent een stuk mobieler als ze dicht bij je willen zijn.
- Een box, ik had er een speelkleed met van die bogen met speeltjes eraan ingelegd en het ouderwetse Activity Centre van Fisherprice
- Extra dekentje voor als hij in de box in slaap gevallen was, als hij in de Maxi Cosi lag, voor in de wandelwagen, etc.
- Die van mij was in de winter geboren dus ik had als jas een soort van skipakje. Vond ik ideaal en zo wist ik zeker dat hij het lekker warm had.
- Slaapzakken! Ik vond een deken met lakentje helemaal niets, al helemaal niet toen ze beweeglijker werden.
Ik had geen voedingskussen en daar heb ik wel een beetje spijt van want in het begin zat ik met de borstvoeding steeds met gewone kussens te hannesen.
vrijdag 12 april 2019 om 11:33
Het zal voor iedereen weer anders zijn wat je onmisbaar vindt.
Mijn twee toppers:
- XXL hydrofielen (stuk of 3-4)
(Daarnaast ook minstens 25 gewone hydrofielen)
- Stokke Trip Trap met newbornkuipje
Deze kun je ook na de geboorte nog wel kopen, ondanks dat Stokke claimt dat het geschikt is vanaf de geboorte, kan je kindje er echt niet gelijk in. Pas vanaf een week of 6-8 is het nekje daar sterk genoeg voor.
Mijn niet-nodig spullen:
- Badcape. Zo'n grote hydrofiel is veel fijner en handiger bij het afdrogen en daar past je baby veel beter in dan een badcape, die is snel te klein.
Mijn man is in de kraamweek trouwens erg vaak naar de winkel geweest voor allerlei zaken (meer kraamverband, tepelzalf, andere fles, rompers maat 44, etc). Wij merkten dat je toch dingen blijkt te missen, en die zijn dan snel gehaald. Daarom is het handig als je man ook even vrij is na de geboorte. Hij vond het zelf ook wel fijn om dan even een kort uitje te hebben, een momentje voor hemzelf, want het was voor ons beiden hard werken de eerste weken.
Mijn twee toppers:
- XXL hydrofielen (stuk of 3-4)
(Daarnaast ook minstens 25 gewone hydrofielen)
- Stokke Trip Trap met newbornkuipje
Deze kun je ook na de geboorte nog wel kopen, ondanks dat Stokke claimt dat het geschikt is vanaf de geboorte, kan je kindje er echt niet gelijk in. Pas vanaf een week of 6-8 is het nekje daar sterk genoeg voor.
Mijn niet-nodig spullen:
- Badcape. Zo'n grote hydrofiel is veel fijner en handiger bij het afdrogen en daar past je baby veel beter in dan een badcape, die is snel te klein.
Mijn man is in de kraamweek trouwens erg vaak naar de winkel geweest voor allerlei zaken (meer kraamverband, tepelzalf, andere fles, rompers maat 44, etc). Wij merkten dat je toch dingen blijkt te missen, en die zijn dan snel gehaald. Daarom is het handig als je man ook even vrij is na de geboorte. Hij vond het zelf ook wel fijn om dan even een kort uitje te hebben, een momentje voor hemzelf, want het was voor ons beiden hard werken de eerste weken.
vrijdag 12 april 2019 om 11:35
ik gebruikte de badcape niet om af te drogen, maar om kind snel mee te onwikkelen, als het uit bad/douche kwam. Daarna afdrogen met hydrofiel
vrijdag 12 april 2019 om 11:37
Ik gebruikte daar eerst ook de badcape voor, maar die werd al snel te klein. Ik wikkel mijn zoon nu in een XXL hydrofiel en droog hem daarna met dezelfde doek af.
vrijdag 12 april 2019 om 11:40
Oh inderdaad erg persoonlijk. Wij hebben alles gekocht wat op de kraamlijst stond en ook eigenlijk alles gebruikt. Zelfs de kruiken in een hittegolf (afgelopen zomer) want ze hield zichzelf niet zo goed warm.
Alles is natuurlijk ook zo te kopen maar ik genoot van de babybubbel waarin we beiden nergens heen hoefden omdat we alles in huis hadden. En dure aankopen kunnen we verkopen en andere zaken geven we weg aan vrienden of familie die het goed kunnen gebruiken.
Borstvoeding:
Medela crème, tepelhoedjes, goede voedingspads en een dubbele kolf. We moesten op dag twee al een beetje bijvoeden met een spuitje door gewichtsverlies.
Voedingshemdjes H&M & slaap BH om alles op de plek te houden.
Eerste week: heren boxershorts - past kraamverband zo lekker in.
Magnetron sterilisator van zusje geleend: fantastisch om ook de kolf onderdelen te steriliseren en later voor alle flesjes. Zo veel makkelijker dan een pan op het fornuis.
extra gekocht / online besteld in kraamweek:
Hydrofiele doeken (gewoon en XXL)
Hydrofiele washandjes
Spuugdoekjes (Hema
)
Goede draagzak - wij hebben Najell (pas na een maand of 3)
Wipstoel - had ik niet en werd een gemis dus de Babybjorn gekocht
Erg blij achteraf met de hemnes grote ladenkast van Ikea als commode. Geen kast extra nodig.
Lekkere stoel op haar slaapkamer die we nog steeds elke avond gebruiken met voorlezen/fles tijdens bedritueeltje (ze is nu 8mnd)
Fijne wandelwagen die in de kamer stond als bedje en compact mee kan in de auto.
(Later bij flesvoeding) Goede thermosfles (12 uur heet water) om overal alaminute een fles te maken icm koud water. Als ze honger krijgt hoor je het tot in China
Verder ruim vooruit gekookt / veel in voorraadkast + vriezer. Was zo relax. Alleen wat vers fruit en groente + zuivel en de boodschappen waren weer gedaan.
Geniet van de voorbereiding en laat je niet gek maken. Je weet zelf hoe je het graag hebben wilt.
Alles is natuurlijk ook zo te kopen maar ik genoot van de babybubbel waarin we beiden nergens heen hoefden omdat we alles in huis hadden. En dure aankopen kunnen we verkopen en andere zaken geven we weg aan vrienden of familie die het goed kunnen gebruiken.
Borstvoeding:
Medela crème, tepelhoedjes, goede voedingspads en een dubbele kolf. We moesten op dag twee al een beetje bijvoeden met een spuitje door gewichtsverlies.
Voedingshemdjes H&M & slaap BH om alles op de plek te houden.
Eerste week: heren boxershorts - past kraamverband zo lekker in.
Magnetron sterilisator van zusje geleend: fantastisch om ook de kolf onderdelen te steriliseren en later voor alle flesjes. Zo veel makkelijker dan een pan op het fornuis.
extra gekocht / online besteld in kraamweek:
Hydrofiele doeken (gewoon en XXL)
Hydrofiele washandjes
Spuugdoekjes (Hema
Goede draagzak - wij hebben Najell (pas na een maand of 3)
Wipstoel - had ik niet en werd een gemis dus de Babybjorn gekocht
Erg blij achteraf met de hemnes grote ladenkast van Ikea als commode. Geen kast extra nodig.
Lekkere stoel op haar slaapkamer die we nog steeds elke avond gebruiken met voorlezen/fles tijdens bedritueeltje (ze is nu 8mnd)
Fijne wandelwagen die in de kamer stond als bedje en compact mee kan in de auto.
(Later bij flesvoeding) Goede thermosfles (12 uur heet water) om overal alaminute een fles te maken icm koud water. Als ze honger krijgt hoor je het tot in China
Verder ruim vooruit gekookt / veel in voorraadkast + vriezer. Was zo relax. Alleen wat vers fruit en groente + zuivel en de boodschappen waren weer gedaan.
Geniet van de voorbereiding en laat je niet gek maken. Je weet zelf hoe je het graag hebben wilt.
vrijdag 12 april 2019 om 12:05
vrijdag 12 april 2019 om 12:11
Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde!yastra schreef: ↑12-04-2019 11:02Juist wel sudo. Is het enige wat bij mij goed verlicht wanneer ik last heb van eczeem in m'n gezicht (zonne-allergie). Dochter van 1.5 wordt vrolijk wanneer ik de sudo pak, het zorgt voor instant verlichting.
Je moet het alleen niet te dik smeren, gewoon een normaal laagje ...