Bruinverlies na positieve zwangerschapstest

12-04-2019 20:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Eventjes dit forum gebruiken als uitlaatklep voor mijn bezorgdheid.
Vanmorgen zwangerschapstest gedaan aangezien mijn hele lichaam schreeuwt dat ik zwanger ben. De test was positief. Sinds vanmorgen wel al bruinverlies. Niet heel veel en vooral bij het afvegen. Bij mijn eerste zwangerschap hevige bloeding gehad op 6w maar alles goedgekomen.

Vanaf wanneer zouden jullie een dokter raadplegen voor advies?
Wil niet overkomen als het overbezorgde vrouwtje dat de dokters stoort.

Bedankt
De dokter kan niet zoveel voor je doen helaas. Het hoeft niet altijd te betekenen dat het mis is, bruin verlies komt aan het begin van de zwangerschap veel voor. Als je rond de 6/7 weken zwanger bent, kan de verloskundige voor je kijken of er een hartje te zien is. Tot die tijd moet je het afwachten. Je hebt er zelf geen invloed op.
Hallo?!
Overigens zijn dokters, verloskundigen etc er ook om jou te adviseren en gerust te stellen. Sommige mensen zijn heel trots dat ze hun doktersbezoeken zo lang mogelijk uitstellen en overal lekker mee doorlopen, maar het is hun werk om jou te helpen.

Als jij er mee blijft zitten zou ik maandag de verloskundige even bellen om wat meer info te vragen of je voor te lichten. Soms helpt het om dingen van een deskundige te horen ipv internet.
Hallo?!
Tja, ik had dat ook tijdens mijn zwangerschap. Zoon is inmiddels 11 jaar.
Heb je er ook krampen bij?
Marigold1986 schreef:
12-04-2019 21:19
Heb je er ook krampen bij?
Niet echt af en toe een steekje. Maar kan het me ook inbeelden.
Loeke5 schreef:
12-04-2019 21:22
Niet echt af en toe een steekje. Maar kan het me ook inbeelden.
Het hoeft echt niets te betekenen. Bijna alle vrouwen die ik ken en die nu kinderen hebben, hebben bloedverlies gehad aan het begin van hun zwangerschappen.
Ik begrijp wel heel goed dat je het even heel spannend vind en je afvraagt of het allemaal goed gaat...
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap een hevige bloeding gehad bij 5,5 week. Toen hoefde ik nog niet eens voor een echo omdat er bij die termijn meestal nog niet veel te zien is. Ze hielden liever 8 weken aan om alle onzekerheden te vermijden. Dat waren wel lange weken.
Bellen kan altijd, maar ik denk dat je moet afwachten.
Zou ik volgende week dan opnieuw een test doen? Als het echt mis is gegaan nu dan zal deze dan toch negatief moeten zijn niet?
Hier destijds ook gehad. Maakte me ook zorgen en na 't weekend de verloskundige gebeld. Die konden niet veel voor me doen, moest 't afwachten.. Gelukkig is alles goed gegaan, heb nu een zoon van 1.5
Mij vertelden dat 't 2 kanten op kan, en dat je er echt 0 invloed op hebt. Helaas afwachten dus... Sterkte! Hopelijk heb je snel een goede echo.
Ik kan me voorstellen dat het je onzeker maakt, maar probeer je niet te druk te maken. Ik heb de eerste 6 weken ook regelmatig bruinverlies gehad en inmiddels ben ik 35 weken zwanger. Geeft het wel aan als je een verloskundige belt, dan mag je waarschijnlijk al wel bij 8 weken komen voor een echo ipv van bij 11-12 weken.
Allereerst gefeliciteerd!

Heb je voor je NOD getest? Wellicht is het een nasleep van de innesteling? Ben je bekend met bruinverlies voor een menstruatie?

Ik had na m’n positieve test ook bruinverlies, normaal had ik dat nooit. Was maar een dag of 3.. achteraf blijkbaar gevolg van de innesteling. Voorlopig zit ze toch al 22 weken in m’n buik en is alles helemaal goed.

Helaas kan je alleen maar afwachten, maar veel meer mensen hebben aan het begin wat bruinverlies. Probeer in ieder geval niet te bang te zijn.

Succes met afwachten. :hug:
Loeke5 schreef:
12-04-2019 21:51
Zou ik volgende week dan opnieuw een test doen? Als het echt mis is gegaan nu dan zal deze dan toch negatief moeten zijn niet?
Nee helaas werkt het niet zo... Een zwangerschapstest zal de komende week waarschijnlijk gewoon nog positief zijn, ook als het echt mis is.
Het is ontzettend moeilijk, maar je kunt alleen maar afwachten...
Ik heb dat in mijn eerste zwangerschap tot 18 weken gehad, daarna een hele tijd niet en toen in de weken voor de bevalling weer.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven