Je moet niet vetter worden
zaterdag 13 april 2019 om 16:49
Net een knallende ruzie achter de rug na wat begon als een ontzettende leuke dag. Mijn vriend en ik hadden net wat issues over ons sexleven uitgepraat op een goede en volwassen manier omdat ik door deze issues wat onzeker werd.
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
We raakte in gesprek over een foto aan mijn muur waarop hij vindt dat ik er mooi uitzie waarop ik opmerkte: jeetje was daar wel een stuk slanker maar zat ook zo niet lekker in mijn vel toentertijd. Hij zei hierop terwijl hij mij recht in de ogen aan keek: je bent goed zoals je nu bent maar je moet niet vetter worden, waarop ik hem verbaasd aankeek en hij daarop zei ik meen het hoor!
Ik vond het echt een klote opmerking ook omdat ik een normaal gewicht bij mijn lengte heb en ik echt niet wist waar dit nu ineens vandaan kwam, en het voor mij echt uit het niets kwam.
Ik vroeg hem waarom hij dit zei of hij mij te dik vindt? Eerst zei hij dat hij het niet meende en zelf ook niet wist waarom hij dit zei. Toen probeerde hij het bij mij neer te leggen dat vrouwen zeuren over hun gewicht en hij dat niet erg vindt dat ze te zwaar zijn, toen ging het ineens over zijn ex die daar ook altijd over zeurde. Ik zei hem: ik zeur nooit tegen jou over mijn gewicht behalve dat ik mij wat onzeker in bed ging voelen door bepaalde dingen.
Waar ik zelf een gruwelijke hekel aan heb is dat iemand iets zegt wat een ander kwetst en het daarna ontkent wordt of het bij jou neerlegt alsof het ineens mijn probleem is.
Het enige wat ik wilde weten is waarom hij dit zei. Dat kon ik mij dus niet vertellen. Het ontaarde in een vette ruzie en hij is gelukkig weggegaan.
Weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.
Want ik ben echt niet onzeker over hoe ik eruit zie, ik heb mezelf geaccepteerd hoe ik ben, zorg goed voor mezelf, eet goed.
Ga niet mee in zijn suikerverslaving ook omdat het mij niets doet, vind het niet eens lekker. Maar toch zit het mij dwars, vooral dat “je moet niet vetter worden” want dan zegt hij toch eigenlijk dat hij mij vet vindt? Of ben ik nou gek?
zaterdag 13 april 2019 om 17:28
Natuurlijk was ik ook niet blij met de woordkeuze, ikzelf zou zoiets nooit zeggen maar ik vind hem dan ook prachtig ook met zijn onvolkomenheden, dat maakt hem juist mooi. Maar werd pissiger toen hij daarna zei ik weet niet waarom ik dat zei...doornroosje9 schreef: ↑13-04-2019 17:23Vind jij het raar dat hij 'vetter' zei of vind jij dat normaal? Dat vraag ik me af.
zaterdag 13 april 2019 om 17:29
zaterdag 13 april 2019 om 17:29
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:26Maar dat vind ik dus het gekke want ik zie er nog steeds hetzelfde uit als 5 maanden geleden toen de relatie tussen ons begon. De foto stamt uit 2015 waarop ik er slanker uitzie.
Oh oke toen kende je hem nog niet?
Tja de enige die hier iets zinvols over kan zeggen is vriend zelf.
Wat vind jij eigenlijk belangrijker, dat vriend eerlijk is (maar dan wel op een waf respectvollere manier dan dit), of dat hij zegt dat hij je hoe dan ook heel aantrekkelijk vindt?
.
zaterdag 13 april 2019 om 17:30
zaterdag 13 april 2019 om 17:30
Mits ik niet vetter wordt, geeft gewoon geen goed gevoel en ook geen veilig en geborgen gevoel in een relatie. HIj wist 5 maanden geleden hoe ik eruit zag en daarin is niet veel veranderd.Anoniem262821034 schreef: ↑13-04-2019 17:29Oh oke toen kende je hem nog niet?
Wat vind jij eigenlijk belangrijker, dat vriend eerlijk is (maar dan wel op een waf respectvollere manier dan dit), of dat hij zegt dat hij je hoe dan ook heel aantrekkelijk vindt?
zaterdag 13 april 2019 om 17:31
Grappig, je zou komiek moeten worden of ben je dat al?fbjewel schreef: ↑13-04-2019 17:29de woordkeuze is wat ongelukkig maar hij mag toch wel zijn mening uiten? Hij moet met jou in bed kruipen dus hij mag daar zeker wel wat van vinden. Dat het jou raakt wil zeggen dat het dus jouw mening is. Doe daar wat mee ipv een topic maken met misschien wel een zak chips erbij
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
zaterdag 13 april 2019 om 17:32
Daar heb ik niet eens over nagedacht. Ik heb hem niet eens kritiek gegeven over ons sexleven qua handelingen maar dat ik hem afwezig vindt en toen zei hij dat hij teveel nadenkt.Sjulia schreef: ↑13-04-2019 17:30Heb jij hem -in dat volwassen gesprek over jullie seksleven- mogelijk onzeker gemaakt, bijv door (vriendelijk opbouwende) kritiek te geven? Mijn ex had er een handje in later op de dag met een kwetsende opmerking aan te komen wanneer ik (per ongeluk) zijn ego beschadigd had.
Maar goed ik moet de balans idd maar eens opmaken want als we sex hebben en zijn gedachten dwalen af naar de afwas....

Anoniem262821034 schreef: ↑13-04-2019 17:29Oh oke toen kende je hem nog niet?
Ik heb liever iemand die niet zo op uiterlijk gefocused is. En daarnaast een beter werkend EQ heeft dan een erwt.
Er zijn meer keuzes dan alleen die 2 die jij benoemt.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:33
2.54% gewijzigd
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:30Mits ik niet vetter wordt, geeft gewoon geen goed gevoel en ook geen veilig en geborgen gevoel in een relatie. HIj wist 5 maanden geleden hoe ik eruit zag en daarin is niet veel veranderd.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Natuurlijk geeft het geen goed gevoel, het is ook lomp. Maar is het de manier waarop, of überhaupt dat hij zoiets zegt over je uiterlijk?
.
zaterdag 13 april 2019 om 17:33
Bijzonder dat er gevonden wordt dat zijn woordkeuze 'wat ongelukkig' was.
Hij zegt het, en beweert vervolgens ook nog dat ie het meent. Dan is zijn woordkeuze toch gewoon precies dat wat ie ook bedoelt?
Als ie daar dan op aangesproken wordt, weet ie van gekkigheid niet waar ie heen moet kruipen.
De man is 50+, die kan toch goddorie wel een beetje nadenken?
Hij zegt het, en beweert vervolgens ook nog dat ie het meent. Dan is zijn woordkeuze toch gewoon precies dat wat ie ook bedoelt?
Als ie daar dan op aangesproken wordt, weet ie van gekkigheid niet waar ie heen moet kruipen.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 13 april 2019 om 17:34
Lucifer2018 schreef: ↑13-04-2019 17:32Ik heb liever iemand die niet zo op uiterlijk gefocused is. En daarnaast een beter werkend EQ heeft dan een erwt.
Er zijn meer keuzes dan alleen die 2 die jij benoemt.
Zoals?
.
zaterdag 13 april 2019 om 17:35
Hij geeft een compliment door te zeggen: mooie foto. Vervolgens haal jij jezelf naar beneden door ipv dank je wel te zeggen: toen was ik een stuk slanker.
Vervolgens zegt hij je moet ook niet dikker worden en het drama is compleet.
Zijn opmerking is onhandig maar de jouwe zegt ook wel veel over hoe jij over jezelf denkt. Daarom loopt een relatief kleine discussie ook zo uit de hand tot er geen normale communicatie meer mogelijk is.
Vroeger was ik ook mooier....dat geldt voor bijna iedereen ook voor je vriend.
Vervolgens zegt hij je moet ook niet dikker worden en het drama is compleet.
Zijn opmerking is onhandig maar de jouwe zegt ook wel veel over hoe jij over jezelf denkt. Daarom loopt een relatief kleine discussie ook zo uit de hand tot er geen normale communicatie meer mogelijk is.
Vroeger was ik ook mooier....dat geldt voor bijna iedereen ook voor je vriend.
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:37
8.37% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik waardeer hem juist om zijn eerlijkheid, dat is hij gewoon op het lompe af, maar als hij issues heeft met mijn figuur dan had hij dit best eerder met mij kunnen bespreken. Ik persoonlijk denk dan, lieverd zoek verder naar de vrouw die jij wel oke vindt.Anoniem262821034 schreef: ↑13-04-2019 17:29Oh oke toen kende je hem nog niet?
Want ik wel gewoon mezelf kunnen zijn en blijven, en nogmaals ik zorg goed voor mijzelf. Ik denk dat hij dus gewoon op een maatje 36 valt en dat mag, alleen zal ik nooit een maat 36 worden, is onrealistisch.
Sommige (onzekere) mannen kunnen dat wel als aanval van het ego beschouwen. Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar wou het even benoemen. In mijn relatie werd het een patroon. Je kan opletten of het vaker in zulke situaties gebeurd. Sterkte ermee verder!Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:32Daar heb ik niet eens over nagedacht. Ik heb hem niet eens kritiek gegeven over ons sexleven qua handelingen maar dat ik hem afwezig vindt en toen zei hij dat hij teveel nadenkt.
Maar goed ik moet de balans idd maar eens opmaken want als we sex hebben en zijn gedachten dwalen af naar de afwas....

Zo eens.Grobbekuiken_ schreef: ↑13-04-2019 17:33Bijzonder dat er gevonden wordt dat zijn woordkeuze 'wat ongelukkig' was.

zaterdag 13 april 2019 om 17:37
Ik heb liever iemand die niet zo op uiterlijk gefocused is. En daarnaast een beter werkend EQ heeft dan een erwt.
Stond er al.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 13-04-2019 17:38
0.23% gewijzigd
zaterdag 13 april 2019 om 17:37
Ik denk beiden.Anoniem262821034 schreef: ↑13-04-2019 17:32Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Natuurlijk geeft het geen goed gevoel, het is ook lomp. Maar is het de manier waarop, of überhaupt dat hij zoiets zegt over je uiterlijk?
Ik voelde mij net comfortabel bij hem omdat jij altijd zegt hij mooi hij mij vindt en dan ineens dit....het rijmt niet met elkaar.
En ik vind echt dat je iemand mag aanspreken als het uit de hand loopt, maar ik ben niet veranderd in die 5 maanden dus daarom vind ik het raar en plotseling.
zaterdag 13 april 2019 om 17:38
Want aantrekkelijkheid zegt iets over de liefde die hij voelt.parbleumondieu schreef: ↑13-04-2019 17:01En als je door omstandigheden wel dikker wordt, vindt hij je niet meer aantrekkelijk.
Dit is niet zo'n diepgaande liefde lijkt me.
Dat is pas oppervlakkig.
fbjewel schreef: ↑13-04-2019 17:29de woordkeuze is wat ongelukkig maar hij mag toch wel zijn mening uiten? Hij moet met jou in bed kruipen dus hij mag daar zeker wel wat van vinden. Dat het jou raakt wil zeggen dat het dus jouw mening is. Doe daar wat mee ipv een topic maken met misschien wel een zak chips erbij
Natuurlijk mag hij zijn mening uiten. Dat is handig, weet je meteen wat een onfatsoenlijk en onvoorkomend vlees je in de kuip hebt. Ik zou iemand zoeken met een prettiger vocabulaire en iemand wiens liefde niet afhangt van de vorm van je lichaam. Dat lijkt me stukken gezelliger.
Sjaantje37 schreef: ↑13-04-2019 17:35Ik waardeer hem juist om zijn eerlijkheid, dat is hij gewoon op het lompe af, maar als hij issues heeft met mijn figuur dan had hij dit best eerder met mij kunnen bespreken. Ik persoonlijk denk dan, lieverd zoek verder naar de vrouw die jij wel oke vindt.
Want ik wel gewoon mezelf kunnen zijn en blijven, en nogmaals ik zorg goed voor mijzelf. Ik denk dat hij dus gewoon op een maatje 36 valt en dat mag, alleen zal ik nooit een maat 36 worden, is onrealistisch.
Maar hij heeft geen issues met je figuur. Dat is wat jij denkt omdat hij vettER zei. Anders had hij je gezien zijn directheid toch wel gevraagd om af te gaan vallen?
.