Autostoel in bagageruim

14-04-2019 15:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan over 2 weken voor het eerst op vakantie met onze zoon van 9 maanden. We gaan met het vliegtuig. Nu heb ik ruimbagage bijgeboekt zodat wij ons eigen autostoeltje mee kunnen nemen (ruimbagage bijboeken was net zo duur als stoeltje huren). Nu dacht ik dat er vast een autostoeltas te koop zou zijn maar niets blijkt minder waar.. Ik kan echt nergens een tas vinden waar de maxicosi in past. Heeft iemand hier ervaring mee of een tip!?
zoiets? https://www.reiswieg.nl/bestellen/autos ... ansporttas

http://www.autostoeltjesvergelijker.nl/ ... ostoeltas/

https://www.amazon.de/Diono-40330-Trave ... B005PK1EI2
Die diono units past een macicosi in. Overigens zou ik bij gelijke lrijs altijd een stoel huren als je toch een auto huurt.
Maar meestal is het vervoer van kinderattributen in het ruim juist gratis.
Autostoeltje mag je altijd gratis gatechecken. Dus neem het mee tot de gate, geef het dan af bij de balie, en ze taggen het/ zetten het als laatste in het ruim. Bij aankomst zetten ze het dan in de slurf voor je zodat je het gelijk weer hebt.
snoopy1983 schreef: ↑
14-04-2019 17:02
Autostoeltje mag je altijd gratis gatechecken. Dus neem het mee tot de gate, geef het dan af bij de balie, en ze taggen het/ zetten het als laatste in het ruim. Bij aankomst zetten ze het dan in de slurf voor je zodat je het gelijk weer hebt.
Nee, dit is niet helemaal.waar. in Nederland kun je het idd bij kleine luchthavens tot aan het vliegtuig meenemen. Maar er zijn diverse luchthavens waarbij wandelwagen, autostoelen etc gewoon via de band komen en niet bij de slurf worden neergezet. Palma de Mallorca is een voorbeeld en in Brussel Zaventem ook. Dus is wel even goed om in de gaten te houden.
Wij gaan binnenkort vliegen en leveren de autostoeltjes in als extra bagage, het komt dan in het ruim. Kan er per kind gratis 1 meenemen, dus hoeven daar geen ruimbagageplek voor te 'kopen'.
snoopy1983 schreef: ↑
14-04-2019 17:02
Niet op schiphol hoor. Daar mag je alleen (meestal) een opvouwbare buggy gatechecken.
Als je een stoel boekt, mag de maxicosi gewoon mee de cabine in, en zit je kind ook gedurende de vlucht veilig in de maxicosi. Als je geluk hebt en het vliegtuig zit niet vol, dan staan ze dit soms ook toe als je geen eigen stoel hebt voor je baby. Op sommige luchthavens mag autostoel mee tot aan de gate. Dat kun je vast wel terug vinden op de site van betreffende luchthaven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven