Gezondheid alle pijlers

Vroeg naar bed

17-03-2018 22:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik loop er tegenaan dat ik steeds vroeger naar bed moet. Pogingen om wakker te blijven, resulteren altijd in slapen op de bank.

Doordeweeks sta ik rond 6:30u op om naar mijn werk te reizen, daar kom ik rond 19u weer van thuis. Ik heb mijn acht uur slaap echt nodig, dus ik ga om tien uur/half 11 echt naar bed.
Regelmatig lig ik echter om 9 uur of eerder al te dutten op de bank, onafhankelijk van een drukke werkdag of rustige vrije dag.

Vooral de weekenden zijn vervelend. Mijn vriend heeft hier totaal geen last van, waardoor ik altijd rond 10u alleen naar bed ga. In het weekend sta ik dan ook altijd alleen op, want rond acht uur ben ik klaarwakker en wordt langer blijven liggen oncomfortabel. Erg ongezellig en totaal niet goed voor de romantiek.

Ik verwacht dat er weinig aan ritme te veranderen is, maar hebben jullie toevallig tips/ervaring om, vooral in het weekend, je ritme aan te passen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-01-2021 21:29
Reden: Trollen
98.67% gewijzigd
Je hebt een paar opties:

- met je werk iets veranderen waardoor je later op kunt staan, waardoor je later kan slapen
- niet accepteren dat je je slaap nodig hebt en een paar avonden kiezen dat je wel laat naar bed gaat, maar dan moet je ook accepteren dat je je regelmatig moe voelt
- wel accepteren hoe de situatie is en bovengenoemde tips uitvoeren (dus vriend even mee savonds, of jij s ochtends wat later opnieuw in bed kruipen, en verder los laten dat dat niet zo gezellig is..

Het is zeker niet leuk, ik heb hetzelfde probleem maar heb het maar gewoon geaccepteerd....en kruip dus regelmatig later in de ochtend weer terug in bed nadat ik er al even uit ben geweest. We hebben genoeg seks en doen verder ook genoeg leuke dingen samen dus ach...
bumbly schreef:
17-03-2018 23:00
Niet je vraag, maar wat mij in de OP vooral opviel; Half 7 op en om 7 uur pas weer thuis. Hoe hou je dat de hele week vol? Voordat je gegeten hebt, kun je al bijna weer naar bed. Doordeweeks helemaal geen tijd hebben voor hobby's of vrienden, lijkt me heftig! Eat, sleep, work, repeat..
Ik doe het nu ook. 5 uur moet ik op, ik kom rond 6 uur half 7 weer thuis met geluk. Boodschappen doen, koken en wat huishoudelijke dagelijkse taken en dan een boekje in bed als ik dat nog red. Ik probeer voor 9 uur niet in slaap te vallen, maar het is echt zwaar 5 dagen per week. Ik probeer in het weekend uit te slapen door de wekker uit te zetten en dan wakker te worden op natuurlijke wijze. Ik ben in het weekend wel actief, maar op een relaxed tempo waarbij niks 'moet'. Meestal voel ik me dan tegen maandag aan wel wat uitgerust, om zo de hele poppenkast opnieuw door te moeten.

Verder helpt het mij om te sporten en gezond te eten, dan voel ik me energieker.
Waarom zou je je ritme willen aanpassen? Ik bedoel; je lichaam wordt niet voor niets op een bepaald tijdstip moe en wakker. Accepteer het gewoon.
Het schijnt juist goed te zijn om je door-de-weekse ritme ook aan te houden in het weekend, dus je doet het prima.
Ik snap niet zo goed waarom je op zaterdagavond per se laat naar bed wilt.
Topic is uit maart 2018 people. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Oh inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven