Ex

16-04-2019 04:29 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Enkele maanden terug heb ik mijn relatie van 4 jaar beëindigd om vele redenen die er niet toe doen in dit verhaal. Tijdens deze relatie ben ik depressief geweest, hier ook voor behandeld. Ex heeft mij enorm gesteund hierin. Tijdens, maar ook na, merkte ik dat ik weinig tot geen zin had meer in seks. Dit kon hij (begrijpelijk) maar moeilijk verkroppen - al probeerde hij dit wel. Op een gegeven moment merkte ik dat het beter ging wanneer ik wat dronk (geremdheid eraf). Dit merkte hij ook, dus probeerde hij me geregeld over te halen om meer te drinken. Omdat ik hem niet constant teleur wilde stellen ging ik hier soms in mee. De seks ging dan beter. Helaas waren er ook ontelbare momenten waarop het niet ging. Op een gegeven moment begon ik iets vreemd te merken: pijnlijk gevoel in de ochtend op plekken waar dit nogal vreemd was (geslachtsdelen), of mijn pyjama die half langs mijn benen zat.

Ik had een vermoeden en dit bleek te kloppen; nadat ik een keer gedaan heb alsof ik sliep betrapte ik hem erop op het punt te staan seks te hebben met mij terwijl hij er vanuit ging dat ik sliep. Ik heb besloten hier niets mee te doen (aangifte etc.). Los van de nasleep en bespreking hiervan met hem merk ik sinds een tijdje dat ik hier last van heb. Ik slaap wat slechter ‘s nachts en ik ben bang dat ik in een eventuele volgende relatie hier tegenaan ga lopen.

Wat zouden jullie mij adviseren..?
Wat een lul, vreselijk!

Ik zou een afspraak maken met ha of maatschappelijk werk. Zij kunnen er met je over praten en je evt doorverwijzen.

Heb je je ex ermee geconfronteerd toen je deed alsof je sliep? Wat was zijn reactie?
Toch met je ha overleggen om er met iemand over te kunnen praten. Het is een rotwoord, maar dit is wat men noemt verkrachting binnen een relatie of huwelijk.
Het gevolg dat jouw lichamelijke integriteit zo geschonden is door je partner betekent dat je niet alleen bang/oplettend moet zijn voor vreemden die mogelijk/ooit jouw lichamelijke integriteit zouden willen schenden, maar dus ook degene die je vertrouwt, wanneer je op je kwetsbaarst bent, terwijl je slaapt nota bene.
Dan nog even een opmerking waar je hoofd nu vast niet naar staat, maar die ik toch gemaakt wil hebben.
Die partner van jou, daar zou je wel melding van kunnen maken bij de politie. Hij is immers een verkrachter, want bottom line heeft hij zich jouw lichaam toegeëigend, zonder jouw toestemming. Mocht hij de smaak te pakken hebben, dan zal hij dit in de toekomst vaker kunnen doen en misschien ook buiten een relatie of huwelijk. Laat het dan al geregistreerd staan dat deze man binnen jullie relatie er een gewoonte van heeft gemaakt.
Heel veel sterkte. Ik vind het moedig van je om dit te delen.
Cookieholic; Bedankt voor je reactie. Ja we hebben het erover gehad, maar op dat moment zocht ik meer naar een verklaring dan dat ik naar mijn gevoel luisterde. En de logische verklaring was natuurlijk dat ik depressief was en het nauwelijks kon opbrengen, dus misschien was het mijn schuld wel. Of dit misschien van mij af ook gewoon de makkelijke weg was op dat moment kan natuurlijk ook.
Abby83, bedankt voor je reactie. Ja, hè is een rotwoord, maar ik heb voordat ik besloot mijn verhaal hier te delen alvast het een en ander opgezocht dus het is niet nieuws voor me. Helaas wel vooral vreemd en pijnlijk (als ik het al zou moeten beschrijven).

Ik snap dat je die opmerking plaatst. Ook door mijn hoofd zijn die gedachten van “wat als hij het straks ook bij een ander doet” gegaan. Ik ben er al over aan het nadenken, maar ik denk zelf dat ik dit eerst toch ooit met ofwel een professional, ofwel een dierbare zal willen delen, voor ik de kracht heb dat soort officiële stappen te ondernemen.
Per ongeluk dubbel
anoniem_385136 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 05:49
Reden: Dubbel
96.88% gewijzigd
Bedoel je met seks echt gemeenschap of betasten??
In het eerste geval zou je echt vast geslapen hebben
Wat vreselijk dat is dit hebt moeten meemaken :hug: en wat een eikel is die ex van je.

Ik zou inderdaad hulp van een professional zoeken om dit te kunnen verwerken en er toch ook echt aangifte van doen bij de politie want het is gewoon verkrachting.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Ben je in therapie?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hoe kun je geneukt worden zonder dat je het door hebt?
Zoiets is natuurlijk knap lastig te bewijzen, maar strafbaar is het zeker. Praat met een psycholoog, liefst een die bekend is met verkrachting (dat is dit niet, maar het scheelt weinig). En bel eens met slachtofferhulp en vraag begeleiding bij de vraag of je aangifte wil doen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
beetjegek schreef:
16-04-2019 06:58
Hoe kun je geneukt worden zonder dat je het door hebt?
Het is mij ook gebeurd, in ieder geval 1x, toen werd ik halverwege wakker. Maar had al een heel stuk gemist. Geloof mij; het kan kennelijk. En dat is verwarrend genoeg.
TO zegt dat ze dronk. Met drank op slaap je dieper.
forumfossiel schreef:
16-04-2019 07:42
Of mogelijk (ook) gedrogeerd.
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 16-04-2019 08:20
46.40% gewijzigd
JollyRider schreef:
16-04-2019 07:31
...verkrachting (dat is dit niet, maar het scheelt weinig).
Mogelijk is wel sprake van verkrachting, gezien TO schrijft over bepaalde pijnlijke plekken geslachtsdelen.
Laurieeeh schreef:
16-04-2019 05:43
Cookieholic; Bedankt voor je reactie. Ja we hebben het erover gehad, maar op dat moment zocht ik meer naar een verklaring dan dat ik naar mijn gevoel luisterde. En de logische verklaring was natuurlijk dat ik depressief was en het nauwelijks kon opbrengen, dus misschien was het mijn schuld wel. Of dit misschien van mij af ook gewoon de makkelijke weg was op dat moment kan natuurlijk ook.
Vergeet niet dat dit nooit jouw schuld is! Jij wil niet, dat heeft hij gewoon te accepteren!
shift.delete schreef:
16-04-2019 07:51
Mogelijk is wel sprake van verkrachting, gezien TO schrijft over bepaalde pijnlijke plekken geslachtsdelen.
Nee, dat is overigens vooral juridisch gemillimeter, maar het scheelt een wetsartikel en een paar jaar maximum-straf: verkrachting is penetratie met dwang, dit klinkt naar penetratie buiten bewustzijn. Dat is ook strafbaar, maar wordt iets minder zwaar bestraft.
(Dead Kennedys)
Laurieeeh schreef:
16-04-2019 05:43
Wacht even. “We” is jij en je ex? En hij vond het jou schuld? Als je dat bedoelt is hij een nog grotere klootzak, maar wel een domme. Hij erkent zijn misdrijf dan gewoon.
(Dead Kennedys)
Laurieeeh schreef:
16-04-2019 05:47
Ook door mijn hoofd zijn die gedachten van “wat als hij het straks ook bij een ander doet” gegaan. Ik ben er al over aan het nadenken, maar ik denk zelf dat ik dit eerst toch ooit met ofwel een professional, ofwel een dierbare zal willen delen, voor ik de kracht heb dat soort officiële stappen te ondernemen.
Heel begrijpelijk. Luister naar je gevoel hierin. Het rotte in deze kwestie is dat het zeer lastig te bewijzen zal zijn. Om te beginnen zou je voor jezelf kunnen opschrijven wat je allemaal nog herinnert. En praten met mensen waarvan je voelt dat het jou helpt daarmee te praten. Je hoeft niet direct te beslissen over eventuele vervolgstappen.
JollyRider schreef:
16-04-2019 08:01
Nee, dat is overigens vooral juridisch gemillimeter, maar het scheelt een wetsartikel en een paar jaar maximum-straf: verkrachting is penetratie met dwang, dit klinkt naar penetratie buiten bewustzijn. Dat is ook strafbaar, maar wordt iets minder zwaar bestraft.
Dat wist ik niet. Eigenlijk heel krom dat daarin verschil wordt gemaakt.
shift.delete schreef:
16-04-2019 08:07
Dat wist ik niet. Eigenlijk heel krom dat daarin verschil wordt gemaakt.
Ja, weet ik niet. Maar misschien beter voor buiten dit topic. Voor TO zijn dat soort nuances denk ik niet zo relevant. Zij moet vooral weten:
- het is op geen enkele manier haar schuld
- niemand heeft recht op sex, niemand mag voor sex gebruikt worden als je dat niet bewust, actief wil
- het is strafbaar
- er is hulp voor het trauma
- er is hulp bij overwegen van aangifte en bij doen van aangifte
(Dead Kennedys)
Yep eens, JollyRider.
JollyRider schreef:
16-04-2019 07:31
Zoiets is natuurlijk knap lastig te bewijzen, maar strafbaar is het zeker. Praat met een psycholoog, liefst een die bekend is met verkrachting (dat is dit niet, maar het scheelt weinig). En bel eens met slachtofferhulp en vraag begeleiding bij de vraag of je aangifte wil doen
Bedankt voor de tips. Het praten met inderdaad een een psycholoog ben ik toch wel van plan. Het is zo apart dat ik nu pas echt last hiervan begin te krijgen. Wat het juridisch nou precies allemaal is, vind ik inderdaad minder belangrijk momenteel.
forumfossiel schreef:
16-04-2019 07:42
Een aantal keren in de weekenden. Ik dronk niet vast elke dag. En dat waren juist de momenten dat ik wakker werd met die pijn en ik heb hem juist op een moment betrapt dat ik niet dronk en deed alsof ik sliep. Ik moet wel zeggen dat ik van nature een vaste slaper ben. Ook ik vind het echt heel vreemd en schaam me er zelfs een beetje voor.
Ik zou hier psychologische hulp bij zoeken. Vooral omdat je nachtmerries hebt en omdat je jezelf de schuld geeft.

Hij had niet het beste met je voor. alcohol is een downer en slecht voor mensen met depressie. Hij heeft je niet geholpen met zijn gedrag. Daarnaast waren er zoveel andere oplossingen. Een affaire, betaalde seks of het uitmaken.

Hij is niet goed voor jou geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven