Tips Algarve met kinderen
zaterdag 20 april 2019 om 15:15
Hallo,
Aanstaande dinsdag vertrekken wij met onze drie zoons (10, 9 en bijna 6) voor 8 dagen naar de Algarve. We verblijven in Armacao de Pera, vlakbij Albufeira.
Wie heeft er leuke tips over wat we echt moeten doen/zien/meemaken daar. We zullen een aantal dagen een auto huren, maar openbaar vervoer vinden we ook leuk.
Alvast bedankt!
Aanstaande dinsdag vertrekken wij met onze drie zoons (10, 9 en bijna 6) voor 8 dagen naar de Algarve. We verblijven in Armacao de Pera, vlakbij Albufeira.
Wie heeft er leuke tips over wat we echt moeten doen/zien/meemaken daar. We zullen een aantal dagen een auto huren, maar openbaar vervoer vinden we ook leuk.
Alvast bedankt!
zaterdag 20 april 2019 om 15:31
Dank!redbulletje schreef: ↑20-04-2019 15:26Vrienden van mij zijn met hun laatste slok benzine van Portugal terug naar Spanje gereden omdat er in Portugal staking is en brandstoftekort. Dus hou daar rekening mee met je huurauto.
zaterdag 20 april 2019 om 15:32
Onze dochter wilde heel graag naar zo'n zwembad met 101 verschillende glijbanen, dat hebben zij en man gedaan terwijl ik een vrije dag had aan het strand. Wellicht is dat leuk? Wel duur vond ik. Zijn er dingen die jullie verder leuk vinden? Wij hebben bijv een paar mooie stukken gewandeld maar als je kids geen wandelaars zijn is dat een ramp, verder ook naar een paar parken geweest, landinwaarts ivm ceramiek en een paar kerken bezocht, maar die van ons was 9, vind dat ook oprecht allemaal leuk, kan goed in de auto zitten en wandelt met gemak 10 km. Dat zal met drie kids wel echt anders zijn denk ik?
zaterdag 20 april 2019 om 15:41
Stadjes, markten, interactieve musea en niet al te lange wandeltochten vinden ze leuk ( tot een km of 8) en er moet wel wat te zien zijn. Zo'n waterpark lijkt ze ook leuk, ik weet alleen niet of ik dat aandurf met een kind zonder zwemdiploma (de jongste is aan het lessen, maar heeft nog geen diploma).
Ik las ook wat over boottochten door/langs grotten, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik las ook wat over boottochten door/langs grotten, heeft iemand daar ervaring mee?
zaterdag 20 april 2019 om 15:48
Wij vonden Loule leuk om een dagje te verblijven, wij zijn naar de markt geweest en rondgelopen en de oude moorse architectuur bewonderd. En ze hadden daar erg veel leuke eetplekjes. Het was wel landinwaarts en iets minder druk dan bijv de stranden die we toen hebben gezien dus dat was heel fijn.
Geen boodtocht gedaan dat vonden wij iets te toeristisch en een van ons word behoorlijk zeeziek dus niet aangedurfd, overigens wel fijne verhalen van gehoord.
Er waren bij het park waar man en kind waren wel meer glijbanen dan echt zwembaden en de meeste waren niet zo diep en met vleugeltjes mochten ze van sommige glijbanen wel af geloof ik. Die van mij had al ABC en zoals ik al zei was ik er niet bij.
Geen boodtocht gedaan dat vonden wij iets te toeristisch en een van ons word behoorlijk zeeziek dus niet aangedurfd, overigens wel fijne verhalen van gehoord.
Er waren bij het park waar man en kind waren wel meer glijbanen dan echt zwembaden en de meeste waren niet zo diep en met vleugeltjes mochten ze van sommige glijbanen wel af geloof ik. Die van mij had al ABC en zoals ik al zei was ik er niet bij.
zaterdag 20 april 2019 om 17:56
, maar die van ons was 9, vind dat ook oprecht allemaal leuk, kan goed in de auto zitten en wandelt met gemak 10 km. Dat zal met drie kids wel echt anders zijn denk ik?
[/quote]
Want?
Als je broertjes/zusjes hebt kan je niet wandelen en vind je kerken niet leuk?
@TO
Wij hebben vorig jaar de boottocht bij Cavoeira gedaan. Niet goedkoop, wel heel mooi!
Het is ook een leuk stadje.
[/quote]
Want?
@TO
Wij hebben vorig jaar de boottocht bij Cavoeira gedaan. Niet goedkoop, wel heel mooi!
zaterdag 20 april 2019 om 18:40
Cabo de são Vicente; de meest Westelijke punt van het Europese vasteland met prachtige krijtrotsen ; het binnenland in naar Monchique, mooi te combineren met Silves, Tavira met de bruggen is prachtig, Faro is ook erg leuk en heeft een archeologie museum in een voormalig klooster; eten in Olhos d’Agua bij Fratelli..
kortom: genoeg te zien, te doen en te beleven.
kortom: genoeg te zien, te doen en te beleven.
zaterdag 20 april 2019 om 19:11
Want?
@TO
[/quote]
Uhhh nee maar als je met z'n tweeën drie kinderen op je rug moet meezeulen het toch wat zwaar is?
zaterdag 20 april 2019 om 20:04