Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
zondag 21 april 2019 om 11:18
Ik vind het vervelend om het uit te vechten in andermans topic. Dan zet je het hier neer en dan kan je de discussie hier voortzetten.
zondag 21 april 2019 om 11:19
@the_Wicked_Witch, er sluiten hier vaak genoeg nieuwe mensen aan die er na een tijdje helemaal bij horen hoor, dat klopt. Maar ik heb de andere kant ook wel gezien. Een paar jaar terug (onder een andere nick) heb ik hier een tijdje vrij fanatiek meegeschreven (toen hoorde ik er dus ook bij). En toen zag ik het met enige regelmaat dat mensen er simpelweg niet tussen kwamen.
En eerlijk gezegd merk ik het verschil nu zelf ook. Er wordt hier duidelijk anders en minder op mij gereageerd sinds ik hier met deze nick mijn gezicht weleens laat zien. Ik snap de dynamiek hoor, maar het is hier ook gewoon een ons-kent-ons-clubje waar 'buitenstaanders' zich niet altijd even prettig tussen voelen.
En eerlijk gezegd merk ik het verschil nu zelf ook. Er wordt hier duidelijk anders en minder op mij gereageerd sinds ik hier met deze nick mijn gezicht weleens laat zien. Ik snap de dynamiek hoor, maar het is hier ook gewoon een ons-kent-ons-clubje waar 'buitenstaanders' zich niet altijd even prettig tussen voelen.
anoniem_336277 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 11:41
0.50% gewijzigd
zondag 21 april 2019 om 11:39
Zo leuk had jij het in het begin anders ook niet.DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-04-2019 11:18Ik vind het vervelend om het uit te vechten in andermans topic. Dan zet je het hier neer en dan kan je de discussie hier voortzetten.
zondag 21 april 2019 om 11:40
Dit is wel een aardig accurate beschrijving van hoe het kan gaan.Jest schreef: ↑21-04-2019 11:19@the_Wicked_Witch, er sluiten hier vaak genoeg nieuwe mensen aan die er na een tijdje helemaal bij horen hoor, dat klopt. Maar ik heb de andere kant ook wel gezien. Een paar jaar terug (onder een andere nick) heb ik hier een tijdje vrij fanatiek meegeschreven (toen hoorde ik er dus ook bij). En toen zag ik het met enige regelmaat dat mensen er simpelweg niet tussen kwamen.
En eerlijk gezegd merk ik het verschil nu zelf ook. Er wordt hier duidelijk anders en minder op mij gereageerd sinds ik hier met deze nick mijn gezicht weleens laat zien. Ik snap de dynamiek hoor, maar het is blijft hier ook gewoon een ons-kent-ons-clubje waar 'buitenstaanders' zich niet altijd even prettig tussen voelen.
zondag 21 april 2019 om 11:42
Toen ik net op het forum kwam, in een ver ver verleden, ben ik gaan meeposten in een kletsgroepje. Ik had geen idee hoe een forum werkte trouwens.Jest schreef: ↑21-04-2019 11:19@the_Wicked_Witch, er sluiten hier vaak genoeg nieuwe mensen aan die er na een tijdje helemaal bij horen hoor, dat klopt. Maar ik heb de andere kant ook wel gezien. Een paar jaar terug (onder een andere nick) heb ik hier een tijdje vrij fanatiek meegeschreven (toen hoorde ik er dus ook bij). En toen zag ik het met enige regelmaat dat mensen er simpelweg niet tussen kwamen.
En eerlijk gezegd merk ik het verschil nu zelf ook. Er wordt hier duidelijk anders en minder op mij gereageerd sinds ik hier met deze nick mijn gezicht weleens laat zien. Ik snap de dynamiek hoor, maar het is blijft hier ook gewoon een ons-kent-ons-clubje waar 'buitenstaanders' zich niet altijd even prettig tussen voelen.
Al snel bleek ik in dat kletsgroepje niet veel aansluiting te vinden en ben ik in een ander kletstopic mee gaan posten.
En daar klikte het wel.
Het is niet zo dat als je er hier op Napraat niet tussen komt dat je dan verloren bent voor het forum.
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 21 april 2019 om 11:52
Vind het goed van je dat je je niet weg hebt laten pesten.DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-04-2019 11:44Dat klopt.
Ik hier inmiddels al heel wat jaren. Goh wat gaat de tijd snel zeg.
Regelmatig gezien dat bepaalde forummers hier continu werden aangevallen. En nog. Zelfs door mensen die er niks mee te maken hadden. Dan hebben ze ooit iets gezegd waar ze niet meer van af komen.
zondag 21 april 2019 om 11:53
Nee, maar je doet wel alsof het op Napraat zo moeilijk is om er tussen te komen.
Dat is in elke bestaande groep lastig. Dan hangt het van de groep én van de nieuweling af of het matcht.
Er wordt hier vaak net gedaan alsof de Napraatkliek geen nieuwelingen accepteert en dat is gewoon niet zo.
zondag 21 april 2019 om 11:54
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat hier soms echt nergens over hoe er tegen elkaar gedaan wordt. Dat heb ik in een ander doorsnee kletstooic nog niet gezien.Solomio schreef: ↑21-04-2019 11:42Toen ik net op het forum kwam, in een ver ver verleden, ben ik gaan meeposten in een kletsgroepje. Ik had geen idee hoe een forum werkte trouwens.
Al snel bleek ik in dat kletsgroepje niet veel aansluiting te vinden en ben ik in een ander kletstopic mee gaan posten.
En daar klikte het wel.
Het is niet zo dat als je er hier op Napraat niet tussen komt dat je dan verloren bent voor het forum.
zondag 21 april 2019 om 11:55
Hou eens op zeg met je 'weggepest'. DMM werd helemaal niet gepest. Ze kreeg tegenwind omdat de acties en bedenkingen die ze postte haar vaak niet verder hielpen. Dat werd tegen haar gezegd en daar kon ze vaak niet mee dealen. Maar dat is iets heel anders dan pesten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 21 april 2019 om 11:56
Dat is precies wat ik hier ook regelmatig heb zien gebeuren. Dan had de incrowd hier besloten dat een nieuwkomer stom was en dan kon die persoon geen goed meer doen. Terwijl je, als je hier eenmaal geaccepteerd bent, best flink met elkaar kunt clashen en dan gewoon weer verder kunt over paaseitje of zo.
zondag 21 april 2019 om 11:58
Nee, dat ervaarde ik niet zo. Dat was gewoon pesten.Oudblond schreef: ↑21-04-2019 11:55Hou eens op zeg met je 'weggepest'. DMM werd helemaal niet gepest. Ze kreeg tegenwind omdat de acties en bedenkingen die ze postte haar vaak niet verder hielpen. Dat werd tegen haar gezegd en daar kon ze vaak niet mee dealen. Maar dat is iets heel anders dan pesten.
zondag 21 april 2019 om 11:58
Maar af en toe posten geeft sowieso al een andere dynamiek dan regelmatig. Maar het is niet zo dat mensen gewoon geweerd worden, omdat ze er niet bijhoren.
Als je debiel doet krijgsheer het wel te horen, maar dat krijgen de vaste posters hier ook.
zondag 21 april 2019 om 11:59
Nou, dit.
M.u.v. dat krijgsheer dan.
solomio wijzigde dit bericht op 21-04-2019 12:00
5.05% gewijzigd
zondag 21 april 2019 om 12:00
Het komt hier veel vaker voor dat nieuwkomers niet geaccepteerd (of half genegeerd) worden dan in andere kletstopics. De harde kern van het forum zit hier. En die ontleent daar een bepaalde status aan.Solomio schreef: ↑21-04-2019 11:53Nee, maar je doet wel alsof het op Napraat zo moeilijk is om er tussen te komen.
Dat is in elke bestaande groep lastig. Dan hangt het van de groep én van de nieuweling af of het matcht.
Er wordt hier vaak net gedaan alsof de Napraatkliek geen nieuwelingen accepteert en dat is gewoon niet zo.
zondag 21 april 2019 om 12:00
Open een topic.DuchessMeganMarkle schreef: ↑21-04-2019 11:57Ik vraag me af of het normaal is om vaak te poepen op een dag. Ik poep wel 3x per dag. ‘S ochtends als ik wakker wordt ‘s middags na lunch en ‘s avonds.
Maar normaal is wat voor jou gangbaar is.
zondag 21 april 2019 om 12:01
Precies, maar zoals je alweer kunt lezen, heb ik het volkomen verkeerd begrepen. Jij ook.Jest schreef: ↑21-04-2019 11:56Dat is precies wat ik hier ook regelmatig heb zien gebeuren. Dan had de incrowd hier besloten dat een nieuwkomer stom was en dan kon die persoon geen goed meer doen. Terwijl je, als je hier eenmaal geaccepteerd bent, best flink met elkaar kunt clashen en dan gewoon weer verder kunt over paaseitje of zo.
zondag 21 april 2019 om 12:01
Sorry hoor, maar in vaste kletsgroepjes is veel meer beslotenheid en geslotenheid als hier.
Wie ontleent waar status aan dan? Ik nergens aan iig.
zondag 21 april 2019 om 12:02
Goh, ik had het dus wel goed begrepen?
Ik vond er ook niks opbouwend aan.
zondag 21 april 2019 om 12:02
Genoeg vaste napraters die heel opbouwend waren in jouw topics. Nee, ze praatten niet met je mee. Maar dat was in veel gevallen dan ook het laatste wat je nodig had om je probleem ' op te lossen'. Als je zelf stoïcijns vast blijft houden aan je eigen acties en gelijk zonder ook maar een beetje bereidheid te tonen om de gegeven adviezen te overwegen, dan is het heel logisch dat het topic eindigt met 'Adieux en zoek het maar uit'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 21 april 2019 om 12:03
Zo ervaar ik het totaal niet en ik kwam toch pas bij Napraat toen dat al een flink poosje liep.
Ik zie dat vooral domme reacties op veel commentaat komen te staan.
Wat dat betreft is Napraat mss elitair, maar goed, de wat minder intelligente medemens kan op genoeg plekken op Viva ongestoord z'n gang gaan.