Napraattopic deel 110

02-04-2019 16:41 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Jest schreef:
21-04-2019 12:04
Dat klopt allemaal. Mensen worden hier inderdaad niet geweerd, maar je moet je wel bewijzen. En dan kan aan het begin één verkeerde opmerking ertoe leiden dat je afgekeurd wordt. En inderdaad, vaste posters nemen ook tegen elkaar geen blad voor de mond. Maar daarna is het meestal wel zand erover. Dat is het krediet dat nieuwkomers hier eerst moeten verdienen en ik snap dat dat mensen weleens afschrikt om hier mee te schrijven.
Wat wel zo is, dat als je binnenvalt met 'napraat is stom en alle napraters vinden dat er niemand anders mee mag schrijven' (of iets in die strekking), dat je tegenwind krijgt. Maar hoe zou dat in andere topics gaan? Als daar je eerste post zou zijn 'wat een stom topic dit'.
Life is short. Eat dessert first.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:23
Je jankt helemaal niet. Je blijft beleefd terwijl je je ongenoegen uit.
Zo gaat een normaal gesprek nu eenmaal.
Een 'normaal' gesprek waarin de ene aan de ander uitlegt dat ze echt heus niet aardig is/zijn zal niet lang voortduren.
Prima dat mensen hier het gevoel hebben dat ze niet welkom zijn, maar leg de verantwoordelijkheid daarvoor niet bij de Napraatkliek, maar bij die mensen zelf.
Er zijn legio groepjes waar ik niet bij pas, kan ik toch die groepjes niet kwalijk nemen?
One day everything will be fine. Or not. Either way.
Week 33 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
21-04-2019 12:21
IK VIND het janken wat je doet, want o jee, we zijn niet lief genoeg tegen jou (en blijkbaar DMM) geweest.
Ik heb het nergens over mijzelf gehad.
En ik kan mij herinneren dat ook jij hier weleens om steun hebt gevraagd, omdat ze je af zaten te branden in een topic. Je was erdoor geraakt zei je nog. Kan mij niet herinneren dat iemand zei"jank niet zo".
doornroosje9 schreef:
21-04-2019 12:25
Wat wel zo is, dat als je binnenvalt met 'napraat is stom en alle napraters vinden dat er niemand anders mee mag schrijven' (of iets in die strekking), dat je tegenwind krijgt. Maar hoe zou dat in andere topics gaan? Als daar je eerste post zou zijn 'wat een stom topic dit'.
Dat moet echt wel eens gezegd worden, anders weten we het zelf niet.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:26
En ik kan mij herinneren dat ook jij hier weleens om steun hebt gevraagd, omdat ze je af zaten te branden in een topic. Je was erdoor geraakt zei je nog. Kan mij niet herinneren dat iemand zei"jank niet zo".
Maar als iemand hier om steun gaat vragen, denk ik niet dat er iemand zal schrijven 'jank niet zo'. Nou, dat hoop ik tenminste niet.
Life is short. Eat dessert first.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:26
Ik jank niet over de sfeer in een topic waar ik mee wil posten.
Als de sfeer me niet aanstaat zoek ik een ander topic.
Als ik gekwetst ben vraag ik steun.
Maar jij haalt wat dingen door elkaar.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:20
Iedereen is welkom, maar als je erg dom of erg raar post krijg je wel commentaar.
Betekent dat dan dat je niet welkom bent?
'Erg dom en erg raar' volgens de goegemeente hier. En tegelijkertijd erken je een paar posts eerder dat er een kern van waarheid zit in wat ik zeg. Je komt er hier gewoon niet zomaar tussen en mensen hebben erg snel hun oordeel klaar. Dat is de sfeer hier. Al jaren. En dat kan heel leuk en gezellig zijn als je mee mag doen, weet ik uit eigen ervaring. Maar het kan ook heel lullig zijn voor andere forummers.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:28
Ik jank niet over de sfeer in een topic waar ik mee wil posten.
Als de sfeer me niet aanstaat zoek ik een ander topic.
Als ik gekwetst ben vraag ik steun.
Maar jij haalt wat dingen door elkaar.
Maar als iemand steun vraagt op napraat, omdat ze hier niet prettig worden behandeld is het wel janken? Duidelijk.
Het is maar net wat in jouw straatje past.
anoniem_371845 wijzigde dit bericht op 21-04-2019 12:31
0.59% gewijzigd
Jest schreef:
21-04-2019 12:29
'Erg dom en erg raar' volgens de goegemeente hier. En tegelijkertijd erken je een paar posts eerder dat er een kern van waarheid zit in wat ik zeg. Je komt er hier gewoon niet zomaar tussen en mensen hebben erg snel hun oordeel klaar. Dat is de sfeer hier. Al jaren. En dat kan heel leuk en gezellig zijn als je mee mag doen, weet ik uit eigen ervaring. Maar het kan ook heel lullig zijn voor andere forummers.
Maar waarom zou je mee willen doen als de sfeer je zo tegenstaat?

Je zoekt toch een plek waar je je ei kwijt kunt? Als dat niet hier is, dan is er wel een ander topic.
En als je dan gaat klagen dat je hier niet mee mag doen denk ik dat je iets niet snapt: iedereen mag meedoen, maar er is wel een bepaalde sfeer hier en als je daar op gaat hakketakken vinden we dat niet leuk.
En wat mij betreft ook raar: je wilt meedoen met een kliek die je niet leuk vindt. Snap ik niks van.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:31
Maar als iemand steun vraagt op napraat, omdat ze hier niet prettig worden behandeld is het wel janken? Duidelijk.
Het is maar net wat in jouw straatje past.
En dat past nou weer net niet in jouw straatje.

Ik heb jou niet om steun zien vragen, en Jest ook niet.
Ik heb jullie zien klagen dat je hier mee wilt doen, maar dat 'wij' dat niet toestaan.
Dat vind ik janken ja.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:31
Maar waarom zou je mee willen doen als de sfeer je zo tegenstaat?

Je zoekt toch een plek waar je je ei kwijt kunt? Als dat niet hier is, dan is er wel een ander topic.
En als je dan gaat klagen dat je hier niet mee mag doen denk ik dat je iets niet snapt: iedereen mag meedoen, maar er is wel een bepaalde sfeer hier en als je daar op gaat hakketakken vinden we dat niet leuk.
En wat mij betreft ook raar: je wilt meedoen met een kliek die je niet leuk vindt. Snap ik niks van.
Doe je nu echt of je het niet snapt?
Ze wil niet mee doen, ze kaart iets aan. En die maar na de komma, zegt alles.
Alkemade heeft een weekban ivm op de man/provoceren.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:33
Doe je nu echt of je het niet snapt?
Ze wil niet mee doen, ze kaart iets aan. En die maar na de komma, zegt alles.
Maar waarom wil ze dat zo nodig aankaarten?

Een verder normaal groepsproces, maar hier is dat ineens iets waar we vooral op aangesproken moeten worden.
the_Wicked_Witch schreef:
20-04-2019 22:53
Het staat iedereen vrij om in napraat te posten. Ik heb werkelijk nog nooit gemerkt dat iemand hier niet welkom was.
Bij normaal gedrag uiteraard.
Ik moest het weer even terugzoeken, maar het was deze post op p82 die me liet verleiden om op p83 te reageren met deze reactie: "Nou... je moet je als nieuwkomer hier wel eerst beetje bewijzen hoor, voordat je echt mee mag doen." En nu zijn we drie pagina's verder. Ergens is er iets niet goed gegaan.

Jongens, ik ga lekker naar buiten!
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:24
Die lees je zelf ook. Genoeg mensen die ze herkennen in hun algemeenheid. Je doet nu expres moeilijk.
En weer twee aannames in 1 berichtje. Ik lees het niet, anders vraag ik er niet naar. Genoeg mensen zie ik ook niet. Twee ofzo?
Jest schreef:
21-04-2019 12:36
Ik moest het weer even terugzoeken, maar het was deze post op p82 die me liet verleiden om op p83 te reageren met deze reactie: "Nou... je moet je als nieuwkomer hier wel eerst beetje bewijzen hoor, voordat je echt mee mag doen." En nu zijn we drie pagina's verder. Ergens is er iets niet goed gegaan.

Jongens, ik ga lekker naar buiten!
Ik ben het eens met de post die je quote: bij normaal gedrag.......
Dat is de crux.
Solomio schreef:
21-04-2019 12:32
En dat past nou weer net niet in jouw straatje.

Ik heb jou niet om steun zien vragen, en Jest ook niet.
Ik heb jullie zien klagen dat je hier mee wilt doen, maar dat 'wij' dat niet toestaan.
Dat vind ik janken ja.
Jest doet een uitspraak en dat wordt niet gewaardeerd. Ze vind geen steun in die uitspraak. Ik ondersteun die uitspraak duidelijk wel.
En als je je niet aangesproken voelt over hoe het hier soms aan toe gaat, waarom verdedig je het dan?
Ik vind janken een negatief woord waarmee je je gesprekspartner eigenlijk de mond wilt snoeren.
Heel napraat is een janktopic als ik jouw visie mag geloven.
Moire schreef:
21-04-2019 12:36
En weer twee aannames in 1 berichtje. Ik lees het niet, anders vraag ik er niet naar. Genoeg mensen zie ik ook niet. Twee ofzo?
Die mensen houden wijselijk hun mond. Kan het ze niet kwalijk nemen.
Daarbij, ik kan geen situatie verzinnen, rl en online, waarbij je je niet eerst een beetje moet bewijzen.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:40
Die mensen houden wijselijk hun mond. Kan het ze niet kwalijk nemen.
Heb je cijfers of is het een aanname?
Moire schreef:
21-04-2019 12:41
Daarbij, ik kan geen situatie verzinnen, rl en online, waarbij je je niet eerst een beetje moet bewijzen.
Hehe.. Dankjewel.
Vesper- schreef:
Hehe.. Dankjewel.
Lijkt me ook niets verkeerd aan.
Moire schreef:
Heb je cijfers of is het een aanname?
Ik zal straks een enquête via iedereen zijn pb doen.
Vesper- schreef:
21-04-2019 12:42
Ik zal straks een enquête via iedereen zijn pb doen.
Ah, aannames dus.
Moire schreef:
21-04-2019 12:44
Ah, aannames dus.
Te laat. Je had al antwoord gegeven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven