Gezondheid alle pijlers

pulken (nagelriemen)

25-04-2019 10:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een pulker. Het uit zich meestal in periodes van stress of als het tijdelijk wat minder met me gaat. Dan zijn vooral mijn lippen en mijn vingers de dupe. Mijn lippen zijn nu prima in orde, maar mijn vingers hebben een soort van permanente schade, want door al het pulken in het verleden heb ik veel last van loskomende velletjes en loskomende hoekjes bij de nagelriemen; harde kloofjes ook. Dat maakt het zeer verleidelijk om daar weer te gaan aan prutsen.
Hoe kan ik mijn vingers weer "gezond" krijgen. Met name de nagelriemen.
Ja, stoppen met pulken natuurlijk. En dat probeer ik ook. Maar is er ook iets om in te nemen of erop te smeren dat het herstel bevordert ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Waarom ga je niet langs de manicure?
Ik ben ook een pulker. Wat mij heeft geholpen om minder te pulken, is om met een klein schaartje wat verschillende harde velletjes en dergelijke eraf te knippen in de avond. Daarna smeer ik voor het slapen gaan een dikke creme op mijn handen. Echt twee lagen zodat het vettig voelt. Niet lekker, maar de volgende dag echt minder pulkneigingen.
Ik gebruik voor mijn nagelruimen Lemony Flush van Lush. Heel fijn spul. (ben ook zo'n pulker)
Alle reacties Link kopieren
pleisters om je nagels (jaja, staat stom) tot de randjes heel zijn, dat pukt minder lekker.

En zoek iets anders om mee te pulken. Doe een kralen armbandje om oid.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik me a) schaam voor hoe mijn vingers er uit zien en b) ik niet dacht dat ze veel kunnen doen aan de velletjes. Is de manicure er niet meer voor de nagels ? Die zijn trouwens gewoon mooi en goed. Het gaat zich echt om de huid om de nagel die beschadigd is.
Maar misschien is het idd een idee om eens een bezoekje aan de manicure te brengen. Baat het niet schaadt het niet.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
25-04-2019 10:31
Ik gebruik voor mijn nagelruimen Lemony Flush van Lush.

Lemony Flutter. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo'n stresspulker. Niet aan alle nagelriemen. Alleen wijs- en middelvingers. Soms zit er zo'n los velletje of hard stukje vel en dat móet er dan af. Het helpt om 's avonds mn vingers even te weken in warm water en daarna met een puntschaartje de losse velletjes af te knippen. Dan blijft het weer een paar dagen netjes. Nagelriemolie van Etos helpt niets. Toevallig gisteren Lemony Flutter gekocht in de hoop dat de nagelriemen daar zachter van blijven.
amarna wijzigde dit bericht op 25-04-2019 10:39
71.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OK, dan haal ik die ook om te proberen. En de tip van het prutsen met het armbandje wil ik ook gaan proberen; misschien helpt dat om wat nervositeit uit mijn systeem te krijgen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Als ik gellak heb dan pulk ik veel minder en zijn mijn nagelriemen (en nagels) veel mooier. Zodra de lak er af is begint het pulken weer. :"-(
Trotter schreef:
25-04-2019 10:34
Lemony Flutter. ;-D

O ja! :bonk:
lotte40 schreef:
25-04-2019 10:45
Als ik gellak heb dan pulk ik veel minder en zijn mijn nagelriemen (en nagels) veel mooier. Zodra de lak er af is begint het pulken weer. :"-(
Precies! Ik stopte met pulken toen ik acrylnagels liet zetten. Die zijn niet scherp genoeg om te pulken 😊 niet heel goedkoop maar wel enorm effectief! En anders inderdaad je nagelriemen bij (laten) houden, dan heb je geen randjes meer.
belgali schreef:
25-04-2019 10:34
Omdat ik me a) schaam voor hoe mijn vingers er uit zien en b) ik niet dacht dat ze veel kunnen doen aan de velletjes. Is de manicure er niet meer voor de nagels ? Die zijn trouwens gewoon mooi en goed. Het gaat zich echt om de huid om de nagel die beschadigd is.
Maar misschien is het idd een idee om eens een bezoekje aan de manicure te brengen. Baat het niet schaadt het niet.
Die mensen helpen je juist graag. Ze verzorgen je hele handen dus ook je nagelriemen ed.
Nagelriemolie
Alle reacties Link kopieren
Dan ook maar eens langs de manicure. Bedankt voor de tips!
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een vorm van OCD, dus als je er heel erg last van hebt, dan kun je ook in die hoek hulp zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor hulp bedoel je? Het GGZtraject in?
Vind ik erg ver gaan voor een paar lelijke nagelriemen. Ik vraag me af of je daar een verwijzing voor zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
25-04-2019 12:04
Wat voor hulp bedoel je? Het GGZtraject in?
Vind ik erg ver gaan voor een paar lelijke nagelriemen. Ik vraag me af of je daar een verwijzing voor zou krijgen.
Dat zou je zeggen idd, maar ik weet van een vriendin die erg baat had bij de oefeningen die ze kreeg. Dus ja GGZ.

Als het allemaal niet dramatisch is, kun je ook prima de andere tips hier proberen, maar als dat allemaal dus niet lukt, dan is er ook nog een andere weg.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het maar bij periodes heb, zal het met die ocd voorlopig nog wel meevallen denk ik. Zo extreem is het niet.
Is een optie als het erger zou worden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker eens naar de manicure gaan. Die zijn er juist voor probleemnagels en het gebied erom heen. Maar een manicure is wel wat anders dan een nagelstylist! Let daar dus goed op. Een goeie manicure zal je ook helpen met een goed behandelplan, zodat je haar steeds minder nodig hebt.
Echt heen gaan. Ze heeft veel meer voldoening van jou helpen, dan van een setje nette nagels vijlen en lakken.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
25-04-2019 13:50
Omdat ik het maar bij periodes heb, zal het met die ocd voorlopig nog wel meevallen denk ik. Zo extreem is het niet.
Is een optie als het erger zou worden.

Waarschijnlijk is dan een goede manicure een fijne start!
Alle reacties Link kopieren
Na 3 dagen 2dd Lemony Flutter zien mn nagelriemen er al beter uit. Als de harde velletjes zacht worden, heb ik niet meer de neiging ze er af te pulken/bijten.
Welkome bijkomstigheid van de creme is dat mijn eczeemplekjes bijna verdwenen zijn.
amarna wijzigde dit bericht op 27-04-2019 15:58
0.41% gewijzigd
amarna schreef:
27-04-2019 14:52
Na 3 dagen 2dd Lemony Flutter zien me nagelriemen er al beter uit. Als de harde velletjes zacht worden, heb ik niet meer de neiging ze er af te pulken/bijten.
Welkome bijkomstigheid van de creme is dat mijn eczeemplekjes bijna verdwenen zijn.

Het is ook fijn spul als je kleine wondjes hebt. Daardoor lijken ze sneller te genezen. Ik gebruik het wel eens voor schaafwondjes of brandwondjes. En het ruikt ook nog eens lekker.
Alle reacties Link kopieren
Pure jojobaolie helpt om ze zachter te maken en sneller te laten helen. Ook nog eens erg goed voor de nagels zelf. Heb zelf jaren gepulkt, kon er pas mee stoppen toen ze mooi hersteld waren wat toch echt wel even duurt... Oh en loshangende velletjes direct wegknippen! Anders hang je zo weer ongemerkt met je vinger in je mond om zelf maar het velletje ‘te verwijderen’. :-(
blablabla97 wijzigde dit bericht op 27-04-2019 15:53
Reden: Leesteken ontbrak
0.13% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven