Napraattopic deel 110
dinsdag 2 april 2019 om 16:41
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
donderdag 25 april 2019 om 17:07
Juist, mosterd. Heel erg mosterd, en arrogant.
Nogmaals, ik snap soms ook niet waarom iemand tot die keuze is gekomen, maar een kind terugdraaien is nou eenmaal ook onmogelijk. Dat zal een TO zelf ook wel snappen neem ik aan.
Vind het echt ergerlijk.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 25 april 2019 om 17:20
Die vraagt draagt verder ook weinig bij aan het topic. Zorgt voor offtopic discussies en is weinig helpend. En to heeft (meestal) geen inzicht nodig op dat gebied, de meeste mensen weten echt wel dat sommige zetten niet zo handig waren.Grobbekuiken_ schreef: ↑25-04-2019 17:07Juist, mosterd. Heel erg mosterd, en arrogant.
Nogmaals, ik snap soms ook niet waarom iemand tot die keuze is gekomen, maar een kind terugdraaien is nou eenmaal ook onmogelijk. Dat zal een TO zelf ook wel snappen neem ik aan.
Vind het echt ergerlijk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 25 april 2019 om 17:22
Grobbekuiken_ schreef: ↑25-04-2019 16:57Heb het net ook ergens in een topic gezegd, maar ik snap echt niet veel van vragen als 'ja maar, waarom ben je dan ook zwanger geworden van hem, wist je dan niet hoe hij was/je wist toch dat het een lamzak is?' als er een hulpvraag komt. Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn die een kind als potentiële lijm zien, en nee, ik vind dat ook alles behalve verstandig. Maar dan is het kind er, loopt na een paar jaar de relatie op de klippen, blijkt partner zich als een hufter te (gaan) gedragen of er komt een vechtscheiding, komt er een hulpvraag van hoe dit zo goed mogelijk in banen te leiden omdat je het zelf even niet meer ziet. En wat krijgt zo'n TO dan? De vraag waarom ze zwanger van hem is geworden. Zo van 'ja hoor 's, jíj moest toch zo nodig een kind met hem, dus wat zeik je nou?!'.
Wat heeft een TO daar nu nog aan?
Maar goed, ik lees het best veel hier, dus zal wel aan mij liggen.
Is denk ik een kwestie van je verheven willen voelen boven de to.
Dat "hoe kon je zo dom zijn" toontje zie je hier heel vaak.
donderdag 25 april 2019 om 17:25
dat valt in dezelfde categorie als roepen dat je stom bent geweest als iemand om hulp vraagt om schulden op te lossen, of wanneer er een topic wordt geopend door iemand die verkracht is. We willen allemaal heel graag geloven dat je alles zelf in de hand hebt en dat wanneer er iets misgaat, het aan jezelf is te wijten. Want "ik"maak zo'n fout niet, dus mij overkomt dat niet. Wil dat zeggen dat je nooit verantwoordelijk bent voor je fouten? Uiteraard niet, maar je weet vaak zelf wel dat iets niet zo handig was, dat hoeven dan niet 20 mensen op forum je nog een keer te vertellen.Grobbekuiken_ schreef: ↑25-04-2019 17:07Juist, mosterd. Heel erg mosterd, en arrogant.
Vind het echt ergerlijk.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
donderdag 25 april 2019 om 17:26
Weinig? Helemaal niks wat mij betreft want daar gaat de vraag ook helemaal niet over.
Weet je, vragen als 'hoe was ie voor die tijd dan?' snap ik. Maar dat achteraf- en 'kijk nou hoe stom je bent geweest en dat zal ik jou 's even inwrijven' reacties zijn misselijk.
donderdag 25 april 2019 om 17:26
Ja ma, ik begin gelijk
donderdag 25 april 2019 om 17:34
Oh ja, ben ik met je eens hoor, drukte me wat ongelukkig uit. Ik denk dat veel van dit soort vragen voortkomen uit de gedachte dat het leven maakbaar is en dat je dit soort "stommiteiten" kunt voorkomen, want een lieve echtgenoot kan natúúrlijk nooit in een eikel veranderen na het krijgen van een kind..Grobbekuiken_ schreef: ↑25-04-2019 17:26Weinig? Helemaal niks wat mij betreft want daar gaat de vraag ook helemaal niet over.
Weet je, vragen als 'hoe was ie voor die tijd dan?' snap ik. Maar dat achteraf- en 'kijk nou hoe stom je bent geweest en dat zal ik jou 's even inwrijven' reacties zijn misselijk.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 25 april 2019 om 17:41
Kia•Ora schreef: ↑25-04-2019 17:34Oh ja, ben ik met je eens hoor, drukte me wat ongelukkig uit. Ik denk dat veel van dit soort vragen voortkomen uit de gedachte dat het leven maakbaar is en dat je dit soort "stommiteiten" kunt voorkomen, want een lieve echtgenoot kan natúúrlijk nooit in een eikel veranderen na het krijgen van een kind..
Het is misschien ook zo dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat je het allemaal niet in de hand hebt. Ik zit zelf in een niet zo fijne, niet zo rooskleurige situatie. Als je me dat een paar jaar geleden had gezegd en ook hoe weinig grip ik daarop heb, dan had ik je aangekeken of je gek was. Ik had toen nooit geloofd dat ik in deze situatie terecht zou komen. Je hebt in je leven dingen soms veel minder in de hand dan je denkt. Ook als je goed over je keuzes nadenkt, en de juiste keuzes wil maken.
donderdag 25 april 2019 om 17:46
Hiermee geef je dus aan wat ik bedoel (klote voor je trouwensJawlensky schreef: ↑25-04-2019 17:41Het is misschien ook zo dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat je het allemaal niet in de hand hebt. Ik zit zelf in een niet zo fijne, niet zo rooskleurige situatie. Als je me dat een paar jaar geleden had gezegd en ook hoe weinig grip ik daarop heb, dan had ik je aangekeken of je gek was. Ik had toen nooit geloofd dat ik in deze situatie terecht zou komen. Je hebt in je leven dingen soms veel minder in de hand dan je denkt. Ook als je goed over je keuzes nadenkt, en de juiste keuzes wil maken.
Het leven dat maakbaar zou zijn....was het maar waar zeg! En inderdaad, sommige dingen heb je zelf gewoon echt niet in de hand.
Ik bedoel, drie keer op het randje geweest, in een kindertehuis gezeten, een pa die nooit pa had moeten worden, een ma die overlijdt terwijl ze twee heel jonge kinderen had.....
En ook in relaties kan het anders lopen dan eerder voorzien.
Enfin.....
donderdag 25 april 2019 om 17:50
Grobbekuiken_ schreef: ↑25-04-2019 17:46Hiermee geef je dus aan wat ik bedoel (klote voor je trouwens).
Het leven dat maakbaar zou zijn....was het maar waar zeg! En inderdaad, sommige dingen heb je zelf gewoon echt niet in de hand.
Ik bedoel, drie keer op het randje geweest, in een kindertehuis gezeten, een pa die nooit pa had moeten worden, een ma die overlijdt terwijl ze twee heel jonge kinderen had.....
En ook in relaties kan het anders lopen dan eerder voorzien.
Enfin.....
Ik vertrouw er wel op dat het goed komt hoor. Maar het is wel een goede les voor me, weten dat je echt niet alles in de hand hebt.
Het enige wat je kunt doen is vanaf jouw beginsituatie het beste ervan maken. En die beginsituatie verandert gedurende je leven constant. Met alle ups en downs die daarbij horen.
donderdag 25 april 2019 om 18:17
Jawlensky schreef: ↑25-04-2019 17:41Het is misschien ook zo dat mensen zich niet voor kunnen stellen dat je het allemaal niet in de hand hebt. Ik zit zelf in een niet zo fijne, niet zo rooskleurige situatie. Als je me dat een paar jaar geleden had gezegd en ook hoe weinig grip ik daarop heb, dan had ik je aangekeken of je gek was. Ik had toen nooit geloofd dat ik in deze situatie terecht zou komen. Je hebt in je leven dingen soms veel minder in de hand dan je denkt. Ook als je goed over je keuzes nadenkt, en de juiste keuzes wil maken.
Ik weet al vanaf heel klein dat het leven niet maakbaar is, en dat je zoveel goede keuzes kan maken en nog in hele nare situaties terecht kunt komen. In veel dingen heb je een hand in, maar nog meer dingen zijn vaak puur geluk of dikke pech.
donderdag 25 april 2019 om 18:20
Ja, zeker als je bijv. ziek wordt of een ongeluk krijgt.
En ik denk dat mensen soms als het gaat over werk, of relaties ed ook hun inschattingsvermogen overschatten. Je weet echt niet van tevoren of je relatie na 10 jaar helemaal verzuurd of dat die nieuwe baan verschrikkelijk is, of dat je in de ww komt en denkt dat je zo werk hebt en dat blijkt niet te zijn. Tenminste, dat was bij mij wel zo. En ik vind mezelf niet dom of ondoordacht. En toch maak ik keuzes die minder goed uitpakken dan ik verwacht. En dat doet iedereen denk ik wel eens.
donderdag 25 april 2019 om 19:20
Het is viva op zijn smalst. De mensen die geloven dat alles eigen verantwoordelijkheid is en dat zij alles wel goed op orde hebben. Dat zijn dezelfde mensen die nooit bij de Action komen, die brocante meubels vinden aan de kant van de weg, die kinderen hebben die geen boterhammen met hagelslag lusten en die nog nooit van hun leven chips rechtstreeks uit de zak gegeten hebben.
donderdag 25 april 2019 om 19:28
Betty_Slocombe schreef: ↑25-04-2019 19:20Het is viva op zijn smalst. De mensen die geloven dat alles eigen verantwoordelijkheid is en dat zij alles wel goed op orde hebben. Dat zijn dezelfde mensen die nooit bij de Action komen, die brocante meubels vinden aan de kant van de weg, die kinderen hebben die geen boterhammen met hagelslag lusten en die nog nooit van hun leven chips rechtstreeks uit de zak gegeten hebben.
Wat een culinaire barbaren!
donderdag 25 april 2019 om 19:43
Lekker gastvrij ook.Betty_Slocombe schreef: ↑25-04-2019 19:38Dat zijn de vrouwen die als je ergens een hapje aangeboden krijgt gelijk al zeggen, voor iemand iets gepakt heeft: "Het hoeft niet op, hoor!"
Truttebollen.
donderdag 25 april 2019 om 19:58
Betty_Slocombe schreef: ↑25-04-2019 19:55Uit een schaaltje. Af en toe eentje pakken, terwijl je zegt "nou, nou, dat is genieten. Zo ongezond, maar hihi, af en toe mag het best." en dan netjes 40 gram chips eten.
Is een hele zak ongeveer 40 gram? Dan doe ik het bijna goed!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 25 april 2019 om 20:03
Stom vind ik dat ja, alles wat je zegt, gewoon stomBetty_Slocombe schreef: ↑25-04-2019 19:20Het is viva op zijn smalst. De mensen die geloven dat alles eigen verantwoordelijkheid is en dat zij alles wel goed op orde hebben. Dat zijn dezelfde mensen die nooit bij de Action komen, die brocante meubels vinden aan de kant van de weg, die kinderen hebben die geen boterhammen met hagelslag lusten en die nog nooit van hun leven chips rechtstreeks uit de zak gegeten hebben.