Al langer in de MMM

11-11-2018 13:06 1336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.

Wie schrijven er mee:
NaamLeeftijdKindjeBezig sindsDoet nuWacht op
Botanietje35-34108-2014Ovulatie Inductie (letrozol)-
ArcticFox27-371?Ovulatie Inductie-
DaisyLiz28-29eerste kindje overleden12-2014IVF-
Pergamon34-41104-2016Ovulatie Inductie-
Saartje2628-33103-2016ICSI-
Redcurlz34-3719-2016IUI-

Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W36-43110-20163x IUI-
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
Pergamon schreef:
25-04-2019 16:04
Alles is goed!! Hrt is er 1!! Later meer. Ik ga nu even heel erg hard huilen van opluchting.

Jaaaaaaa!!!! Wat super Pergamon, echt zo fijn! :cheer2: :cheer2: :cheer2: :heart: :cheer: :cheer:
Bedankt dat je bent komen posten tussendoor (kuch, ik zat niet te refreshen of zo hoor), ga het nu maar heerlijk vieren samen!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Pergamon schreef:
Alles is goed!! Hrt is er 1!! Later meer. Ik ga nu even heel erg hard huilen van opluchting.
Ja super, heel fijn voor jullie
Gefeliciteerd pergamon! Over een maand of 7 kan je die n hopelijk in een m veranderen! Hopelijk was het nog leuk op de stort ;-)
Yes Pergamon!!!!
Update: ze lieten ons nog wat langer wachten dan de bedoeling was, dus dat was even zenuwslopend. Gelukkig werd de echo meteen gemaakt. het hartje was heel snel gevonden (godzijdank) en klopt mooi. Vruchtje is op de gewenste lengte en er is gezocht naar een meerling, maar het is er echt "maar" één. Gyn (in opleiding) was erg verbaasd dat ik niet hoefde te huilen. (mijn manier van spannende situaties is niet huilen maar als een kip zonder kop lullen) Over 2 weken al weer terug voor de vervolg echo en morgen een afspraak maken voor NIPT voorlichting (we gaan voor NIPT kiezen)
Pergamon schreef:
Wat een geweldig nieuws!!! :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer: :cheer2: !!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat fijn pergamon, geniet er lekker van!
Wat ontzettend fijn voor jullie pergamon💕
:heart: Pergamon.
C'est la vie
Controle gehad, weer niks gegroeid. Net als vorige ronde.
Dinsdag weer terug
Arcticfox1 schreef:
26-04-2019 15:55
Controle gehad, weer niks gegroeid. Net als vorige ronde.
Dinsdag weer terug

Gatverdamme. En nu? Weer ophogen? (ken dus iemand die pas op 200 het goed deed, dus er is nog ruimte om op te hogen)
Pergamon schreef:
26-04-2019 16:00
Gatverdamme. En nu? Weer ophogen? (ken dus iemand die pas op 200 het goed deed, dus er is nog ruimte om op te hogen)
Voor nu nog dezelfde dosering (87.5) en dinsdag weer verder kijken
Als mijn follikels niet wikken doorgroeien dan gaat het natuurlijk nooit lukken
Arcticfox1 schreef:
26-04-2019 16:47
Voor nu nog dezelfde dosering (87.5) en dinsdag weer verder kijken
Als mijn follikels niet wikken doorgroeien dan gaat het natuurlijk nooit lukken
Wat kut weer zeg! Ik zou echt vragen om eens te kijken hoe het met menopur gaat. En volgende ronde hoger starten lijkt me ook niet verkeerd.

Jij hebt geen pcos toch? Want bij mij (ik heb wel pcos) verschilde het ook nogal per cyclus hoe het ging. Het groeide bij mij altijd wel, alleen hoeveel er groeide verschilde per maand. Ik heb wel eens met 87,5 E 2 follikels gehad en in mijn ivf cyclus met 100E had ik er 18! Maar dat past wel bij pcos, vandaar mijn vraag.
DaisyLiz schreef:
26-04-2019 16:55
Wat kut weer zeg! Ik zou echt vragen om eens te kijken hoe het met menopur gaat. En volgende ronde hoger starten lijkt me ook niet verkeerd.

Jij hebt geen pcos toch? Want bij mij (ik heb wel pcos) verschilde het ook nogal per cyclus hoe het ging. Het groeide bij mij altijd wel, alleen hoeveel er groeide verschilde per maand. Ik heb wel eens met 87,5 E 2 follikels gehad en in mijn ivf cyclus met 100E had ik er 18! Maar dat past wel bij pcos, vandaar mijn vraag.
Bedankt voor de tip. Zeker iets om mee te nemen bij het gesprek
Ik heb geen pcos. Van mijzelf wel hele lange en onregelmatige cycli. En nu met medicatie helaas niet veel beter

Het stomme is dat ik er helemaal niet naar uitkijk in ooit zwanger te zijn. Dat kijkt mij helemaal niks. Het (en dit traject net zo goed) is echt een noodzakelijk kwaad omdat ik niets liever wil dan een gezin starten met mijn lief
Arcticfox1 schreef:
26-04-2019 18:27
Bedankt voor de tip. Zeker iets om mee te nemen bij het gesprek
Ik heb geen pcos. Van mijzelf wel hele lange en onregelmatige cycli. En nu met medicatie helaas niet veel beter

Het stomme is dat ik er helemaal niet naar uitkijk in ooit zwanger te zijn. Dat kijkt mij helemaal niks. Het (en dit traject net zo goed) is echt een noodzakelijk kwaad omdat ik niets liever wil dan een gezin starten met mijn lief

Mag ik even een flinke steen in de vijver gooien? (en ik bedoel dit echt echt goed en niet vanuit een soort stompzinnige onnozelheid!) maar waarom geen adoptie bijvoorbeeld? Als je opziet tegen zwanger zijn (ik kan niet wachten tot ik met een dikke buik rondloop bijvoorbeeld) en dit traject zoveel kost, heb je naar andere opties om samen een gezin te hebben gekeken? (ik snap het heel goed als je daar niet voor kiest hoor, echt, en wil ook zeker niks bagitaliseren. Maar zoals ik zeg, ik gooi ook maar 'even' een rotsformatie op hier). Ik ken zulke fijne, leuke gezinnen met adoptiekinderen, dat is voor mijzelf geheel gelijkwaardig aan een kind van mijzelf. Een vriendin van mij zit nu in een adoptietraject (bewuste keus ivm genen en ziektes) en dat is ook echt heel mooi (en zwaar op zijn eigen manier). Al zal dat vast niet voor iedereen zijn / voelen.
Pergamon schreef:
26-04-2019 20:30
Mag ik even een flinke steen in de vijver gooien? (en ik bedoel dit echt echt goed en niet vanuit een soort stompzinnige onnozelheid!) maar waarom geen adoptie bijvoorbeeld? Als je opziet tegen zwanger zijn (ik kan niet wachten tot ik met een dikke buik rondloop bijvoorbeeld) en dit traject zoveel kost, heb je naar andere opties om samen een gezin te hebben gekeken? (ik snap het heel goed als je daar niet voor kiest hoor, echt, en wil ook zeker niks bagitaliseren. Maar zoals ik zeg, ik gooi ook maar 'even' een rotsformatie op hier). Ik ken zulke fijne, leuke gezinnen met adoptiekinderen, dat is voor mijzelf geheel gelijkwaardig aan een kind van mijzelf. Een vriendin van mij zit nu in een adoptietraject (bewuste keus ivm genen en ziektes) en dat is ook echt heel mooi (en zwaar op zijn eigen manier). Al zal dat vast niet voor iedereen zijn / voelen.
Heel kort, hoofdzakelijk omdat mijn vriend dat niet wil
Arcticfox1 schreef:
27-04-2019 11:48
Heel kort, hoofdzakelijk omdat mijn vriend dat niet wil

Heel legitiem om het niet te willen :) hoop echt dat het snel lukt op een manier die bij jullie past
Lieve Arctic,
Om eerlijk te zijn snap ik niet dat je het jezelf zo moeilijk maakt! Je hóéft er toch ook niet naar uit te kijken om zwanger te zijn? Je hóéft zwanger zijn niet leuk te vinden en op een roze wolk rond te dwarrelen. Maar dat zijn toch zorgen voor later? Ik zie zwanger worden als een noodzakelijk kwaad om dat o zo gewenste kindje van mijn vriend en mezelf te krijgen. Zie ik er naar uit om zwanger te zijn? Hell, ik sla doodsangsten uit. Het werd vorige keer bijna mijn dood en mijn zoontje heeft het niet gehaald. Maar, we'll cross that bridge when we get there. En wie weet, als het eindelijk zo is, vind je het wél leuk! Wie weet geniet je er wel van. Dat weet je nu nog niet. En zo niet, dan niet. Dan overleef je het ook. Het geeft niet dat je er niet naar uit kijkt, echt niet.
Heel mooi verwoord daisyliz :hug:
Ook eens met Daisyliz! Zo had ik het moeten zeggen denk ik nu (ik ben altijd van het "waarom dan niet anders / op een andere manier / had je hier al aan gedacht / praktische oplossing" en daarin vergeet ik nog wel eens om het anders aan te vliegen. Maar eigenlijk zegt Daisyliz wat mijn gevoel ook is)
Bij mijn vorige psychologe zat ik regelmatig te huilen, ik had verdriet en het was allemaal niet eerlijk. En dan zei zij "je mag verdrietig zijn dat is heel normaal en het is ook niet eerlijk". Geen mogelijkheden van nee maar je moet zo denken of als je dit nou doet dan voelt het misschien beter. Gewoon het is zo het mag en hier heb je de ruimte voor dat verdriet. Ik ben zelf iemand die voor een ander altijd oplossingen probeert te bedenken, want iemand heeft verdriet of zit in de knel dus je wilt heel behulpzaam diegene eruit helpen. Maar ik leer steeds meer in dit proces dat een luisterend oor en erkenning van je gevoel soms zoveel fijner voelt als 130 oplossingen. En het is niet altijd leuk, dikke vette punt. Wat jij zegt daisyliz klopt als een bus. Niemand wacht met een plezier op de bevalling en toch kiezen al die vrouwen voor zoiets, waarom? Omdat niet alles leuk hoeft te zijn en soms gewoon k*t is. Maar dr zit iets achter waarom je het doet. Daarom gaan wij allen door een ziekenhuis proces, is het leuk nee, maar hopelijk levert het ons wat op wat het waard is.
Dikke knuffel voor jou artic.
Thanks lieve meiden💕
Daisyliz, vandaag is je terugplaatsing toch? Heel veel succes!!
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Spannend daisyliz :cheer2:
Heel veel succes Daisyliz, laat je nog even weten hoe het is gegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven