Nesteldrang
donderdag 25 april 2019 om 21:45
Ik ben wel benieuwd; heb/had jij er last van? Rond welke periode openbaarde zich dit? En hoe openbaarde dit zich, welke dingen moést je doen?
TO trapt af;
Ik ben nu 25 weken zwanger.
Ik moet echt de keukenkastjes opruimen. Als hier een kraamverzorgster in huis komt, kan die met goed fatsoen niks vinden in de kastjes. Alles ligt door elkaar en echt schoon is het ook niet te noemen. Man vind uiteraard dat het wel meevalt.
Grotere zorg is echter de babykamer en onze slaapkamer. Er moet van alles geverfd, opgeleukt/gepimpt worden maar volgens man kan dit nog zat. Kan best maar hij heeft zelfs de schilder nog niet eens gebeld. Ik ben dus nu al bang dat we überhaupt niet tijdig aan de beurt zijn voor dat schilderwerk. Dus tja, ook hierin overdrijf ik volgens man en komt het heus allemaal wel op tijd goed.
Zelf ervaar ik het uiteraard helemaal niet als nesteldrang maar ik wil gewoon mn zaakjes tijdig op orde hebben. Ook als ik niet zwanger ben hou ik van orde, structuur, netheid, tijdig plannen, etc.
TO trapt af;
Ik ben nu 25 weken zwanger.
Ik moet echt de keukenkastjes opruimen. Als hier een kraamverzorgster in huis komt, kan die met goed fatsoen niks vinden in de kastjes. Alles ligt door elkaar en echt schoon is het ook niet te noemen. Man vind uiteraard dat het wel meevalt.
Grotere zorg is echter de babykamer en onze slaapkamer. Er moet van alles geverfd, opgeleukt/gepimpt worden maar volgens man kan dit nog zat. Kan best maar hij heeft zelfs de schilder nog niet eens gebeld. Ik ben dus nu al bang dat we überhaupt niet tijdig aan de beurt zijn voor dat schilderwerk. Dus tja, ook hierin overdrijf ik volgens man en komt het heus allemaal wel op tijd goed.
Zelf ervaar ik het uiteraard helemaal niet als nesteldrang maar ik wil gewoon mn zaakjes tijdig op orde hebben. Ook als ik niet zwanger ben hou ik van orde, structuur, netheid, tijdig plannen, etc.
donderdag 25 april 2019 om 21:56
Weet niet meer wanneer t bij de eerste begon maar ben nu bijna 27 weken en begint toch wel weer te komen hoor. Wil vooral graag opruimen. Schoonmaken kan ik helaas niet meer allemaal zelf zoals ik het zou willen.
Ik kan me wel voorstellen dat je vooral de babykamer graag klaar wilt hebben. Misschien zelf de schilder bellen?
Ik kan me wel voorstellen dat je vooral de babykamer graag klaar wilt hebben. Misschien zelf de schilder bellen?
donderdag 25 april 2019 om 21:57
donderdag 25 april 2019 om 22:13
Ik heb het hele huis van onder tot boven gesopt. Volgens mij begon het bij mij rond die tijd ook. Ik vond het heerlijk. Alles was schoon en opgeruimd toen de kraamzorg kwam. Dat enthousiasme voor mijn huishouding is daarna nooit weer terug gekomen.
tinkeltje33 wijzigde dit bericht op 25-04-2019 22:18
11.21% gewijzigd
donderdag 25 april 2019 om 22:23
Geen last van gehad. Ik heb tot 33 weken nog zelf geslapen in de kamer wat de babykamer moest worden, toen pas verhuisd. In mijn verlof moest ik eigenlijk alles nog kopen behalve de commode, inclusief een nieuwe wasmachine/droger en een bed voor mezelf. Dat werd op dinsdag en woensdag geleverd, zondag ben ik bevallen. Van drang tot schoonmaken heb ik al helemaal nooit last gehad, babykleren wassen heb ik alleen gedaan omdat iedereen zei dat het moest.
Volgens mij komt het echt in alle gradaties voor, van totaal niet tot dagelijks de keukenkastjes uitsoppen.
Edit: ik hou overigens ook van netjes, structuur en dingen geregeld hebben, maar ik redeneerde gewoon: als de baby voor die 33 weken komt, mag ze toch nog niet meteen mee naar huis, dus dan heb je nog wel even om die kamer af te maken.
(En dat netjes moet je naar een ander level tillen als die baby er eenmaal is, zelfs met mijn opruimstandaard ziet het er regelmatig uit als een ontplofte Prenatal)
Volgens mij komt het echt in alle gradaties voor, van totaal niet tot dagelijks de keukenkastjes uitsoppen.
Edit: ik hou overigens ook van netjes, structuur en dingen geregeld hebben, maar ik redeneerde gewoon: als de baby voor die 33 weken komt, mag ze toch nog niet meteen mee naar huis, dus dan heb je nog wel even om die kamer af te maken.
(En dat netjes moet je naar een ander level tillen als die baby er eenmaal is, zelfs met mijn opruimstandaard ziet het er regelmatig uit als een ontplofte Prenatal)
nausicaa wijzigde dit bericht op 25-04-2019 22:26
26.37% gewijzigd
donderdag 25 april 2019 om 22:26
Niet.
Wij werden in de prenatal ook heel vreemd aangekeken dat we pas met 31 weken de wandelwagen kwamen uitzoeken. “Of we wisten dat daar levertijd op zat?” Ja hoor, bij navraag welgeteld 2 weken. “Maar wat nou als het kindje voor die tijd geboren zou worden?” Dan is ie veel te vroeg en hebben we dat ding voorlopig toch nog niet nodig. Ik heb niet vaak iemand zo met de mond vol tanden zien staan.
Wij werden in de prenatal ook heel vreemd aangekeken dat we pas met 31 weken de wandelwagen kwamen uitzoeken. “Of we wisten dat daar levertijd op zat?” Ja hoor, bij navraag welgeteld 2 weken. “Maar wat nou als het kindje voor die tijd geboren zou worden?” Dan is ie veel te vroeg en hebben we dat ding voorlopig toch nog niet nodig. Ik heb niet vaak iemand zo met de mond vol tanden zien staan.
donderdag 25 april 2019 om 22:30
donderdag 25 april 2019 om 22:33
Hier ook beide keren geen last van gehad. En bij de tweede na een weekje de kraamzorg uitgezwaaid en in de verhuiswagen gestapt.
donderdag 25 april 2019 om 22:52
Dit was ik bij de oudste. Nu ook nog geen tekenen van nesteldrang.
Mijn man zou het denk ik ook fantastisch vinden, zelfs als het van korte duur is
donderdag 25 april 2019 om 22:55
Bij de oudste ging ik de keukenkastjes uitruimen en soppen met 38 weken en toen ik klaar was begonnen de weeën! Daarvoor heb ik geen nesteldrang gehad.
Bij de tweede heb ik ook de keukenkastjes en koelkast/vriezer gereorganiseerd en allerlei mandjes in gebruik genomen. Rond de 35 weken was dat. Kon niet eerder want ik had mijn enkelbanden gescheurd en kon niet veel.
Bij de derde had ik geen tijd voor nesteldrang, omdat de tweede toen net iets ouder dan een jaar was en ik wéér mijn enkelbanden had gescheurd en enkel gebroken.
Bij de tweede heb ik ook de keukenkastjes en koelkast/vriezer gereorganiseerd en allerlei mandjes in gebruik genomen. Rond de 35 weken was dat. Kon niet eerder want ik had mijn enkelbanden gescheurd en kon niet veel.
Bij de derde had ik geen tijd voor nesteldrang, omdat de tweede toen net iets ouder dan een jaar was en ik wéér mijn enkelbanden had gescheurd en enkel gebroken.
Alles komt goed
donderdag 25 april 2019 om 23:10
Ik wilde het kamertje wel optijd afhebben en eigenlijk begon de nesteldrang toen ik met verlof ging 4 weken terug. Helaas Kan ik lichamelijk niet zo heel veel meer. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder plaatsvervangende nesteldrang en komt ze 1x per week de grote dingendoen zodat ik alleen de kleine klusjes nog maar hoef te doen.
vrijdag 26 april 2019 om 07:41
Nee.
Hoewel, huis van man moest opgeknapt worden voor de verkoop en dat heb ik in mijn verlof verbeten staan schilderen, dus ik denk dat ik het daar heb geuit.
Mijn huis werd met week 37 nog verbouwd, nou ja, er kwam een nieuwe meterkast en een inbouwbed voor ons op de plek waar de keuken uitgehakt was en op 40 m2 was dat een hele operatie.
De Kraamzorg kwam op ‘inspectie’ toen mijn huis 1 grote puinzooi was (bed in woonkamer waardoor je daar niet kon lopen, uitgehakte keukendoek, geen vloer in de keuken) en de mevrouw vond het totaal niet zorgwekkend, ze had álle varianten al gezien.
Hoewel, huis van man moest opgeknapt worden voor de verkoop en dat heb ik in mijn verlof verbeten staan schilderen, dus ik denk dat ik het daar heb geuit.
Mijn huis werd met week 37 nog verbouwd, nou ja, er kwam een nieuwe meterkast en een inbouwbed voor ons op de plek waar de keuken uitgehakt was en op 40 m2 was dat een hele operatie.
De Kraamzorg kwam op ‘inspectie’ toen mijn huis 1 grote puinzooi was (bed in woonkamer waardoor je daar niet kon lopen, uitgehakte keukendoek, geen vloer in de keuken) en de mevrouw vond het totaal niet zorgwekkend, ze had álle varianten al gezien.
vrijdag 26 april 2019 om 09:14
Ik ben een chaoot en sloddervos en ben het liefst zo weinig mogelijk bezig met poetsen en opruimen. Maar rond de 36 weken zwangerschap kreeg ik echt last van poets en opruimwoede: huis Marie kondo’en, de oven en koelkast moesten schoon en zo kon ik nog wel even doorgaan.. ik kreeg echt stress van viezigheid en rommel. Dat was dus echt nesteldrang
gelukkig ging het niet zo ver als bij een hele opgeruimde en georganiseerde vriendin van mij, die ging plinten poetsen en gordijnen wassen etc.
vrijdag 26 april 2019 om 09:52
Nee hoor, bij de oudste ook gedaan, dat behang zat er nog maar een jaar op (en was ook neutraal).
Bij de 2e moest zijn kamer nog gebouwd worden, bij aanvang verbouwing was kind 4-5 maanden.
Nesteldrang had ik weinig last van, alleen dat ik de babykamer/uitzet klaar wilde hebben en de ziekenhuistas moest klaar staan met 37 weken.
vrijdag 26 april 2019 om 09:54
Mijn moeder had ook meer nesteldrang dan ik, die wam idd bij mij poetsenTess1981 schreef: ↑25-04-2019 23:10Ik wilde het kamertje wel optijd afhebben en eigenlijk begon de nesteldrang toen ik met verlof ging 4 weken terug. Helaas Kan ik lichamelijk niet zo heel veel meer. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder plaatsvervangende nesteldrang en komt ze 1x per week de grote dingendoen zodat ik alleen de kleine klusjes nog maar hoef te doen.