Nesteldrang

25-04-2019 21:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd; heb/had jij er last van? Rond welke periode openbaarde zich dit? En hoe openbaarde dit zich, welke dingen moést je doen?

TO trapt af;
Ik ben nu 25 weken zwanger.
Ik moet echt de keukenkastjes opruimen. Als hier een kraamverzorgster in huis komt, kan die met goed fatsoen niks vinden in de kastjes. Alles ligt door elkaar en echt schoon is het ook niet te noemen. Man vind uiteraard dat het wel meevalt.

Grotere zorg is echter de babykamer en onze slaapkamer. Er moet van alles geverfd, opgeleukt/gepimpt worden maar volgens man kan dit nog zat. Kan best maar hij heeft zelfs de schilder nog niet eens gebeld. Ik ben dus nu al bang dat we überhaupt niet tijdig aan de beurt zijn voor dat schilderwerk. Dus tja, ook hierin overdrijf ik volgens man en komt het heus allemaal wel op tijd goed.

Zelf ervaar ik het uiteraard helemaal niet als nesteldrang maar ik wil gewoon mn zaakjes tijdig op orde hebben. Ook als ik niet zwanger ben hou ik van orde, structuur, netheid, tijdig plannen, etc.
Vraagje dames, als de nesteldrang eenmaal begint, blijft die dan tot einde zwangerschap of kam het tussendoor ook weer afnemen?

Aangezien ik nu 22 weken ben en ik het idee heb dat het nu begint te komen...en ik vind het zo niet fijn omdat ik bijna niks kan wegens klachten. Zit al in de ziektewet en lig zo ongeveer de hele dag op bank/in bed...

Maar mss komt het juist wel doordat ik niks kan en is het geen ‘echte’ nesteldrang..
Ik ben nu ruim 33 weken zwanger, maar heb nog geen nesteldrang. Sterker nog, ik ben blij als ik aan het eind van de dag de vaatwasser heb ingeruimd en nog schone kleding in de kast heb.

Ik heb ook nog lang niet alles gekocht voor de baby, hoewel we de belangrijke dingen wel al in huis hebben omdat het de tweede is. Het kamertje moet nog ingericht worden, we hebben wel rompers maar geen kleding en ik heb nog niet eens nagedacht over het geboortekaartje.

Ik moet zeggen dat ik ook nog maar weinig kan, dus ik ben wel blij dat ik geen nesteldrang heb. Misschien word ik wat georganiseerder als ik straks met verlof ben.
Ik ben al vrij netjes dus wat dat betreft was het wel redelijk op orde toen ik zwanger was. Heb wel de keukenkastjes van binnen staan doen, dus dat was mijn nesteldrang denk ik :hihi:

Oh en ik wilde heel graag dat de ramen gelapt werden maar daar had mijn man geen zin in om te doen dus sindsdien hebben we zo’n abonnement. Terwijl het toen alleen maar zo hard nodig was omdat beide buren net de tuin betegeld hadden (nieuwbouw) en de ramen dus onder het stof zaten.

Kamertje was klaar met een week of 34 geloof ik, vrij laat iig. Idd al die kleertjes wassen omdat het ‘moest’. En ik heb ze dus niet gestreken, dag.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik had het bij mijn eerste zwangerschap niet, kon ook geen boe of bah meer zeggen toen mijn verlof eenmaal ( te vroeg) begon.

Mijn moeder en schoonmoeder hadden plaatsvervangende nesteldrang en hebben toen veel gewassen en schoongemaakt.

Nu ben ik 28 weken zwanger van nummer 2 en nu weet ik wat nesteldrang is ;-) Gisteren hele dag opgeruimd, schoongemaakt, knuffels en speelgoed gewassen, kleertjes voor de kleine alvast in de kast gehangen etc. Kamer van dochter is bijna klaar, volgende week gaat ze verhuizen en dan pakken we de babykamer aan ( muurtje moet geverfd worden). Ik vond vooral de kamer voor dochter belangrijk, de babykamer is nog niet zo heel spannend, ook als dat muurtje niet voor de bevalling geschilderd is, is er niets aan de hand.

Wat nu wel heel erg fijn is, is onze schoonmaakster. Niets geen gepoets in mijn verlof, zij komt gewoon en neemt dat werk al uit handen.

Moet zeggen dat ik me nu ook fitter voel en ik vooral bang ben voor weer vroegtijdig met verlof moeten en dat ik geen stap meer kan verzetten dan. Alles wat ik nu kan doen, doe ik graag, zeker met die rondrennende dreumes van mij om me heen.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 28-04-2019 09:22
6.59% gewijzigd
Ik vind het eigenlijk best lekker. Alles is een stuk overzichtelijker en we hebben er ook al behoorlijk wat geld aan verdiend door spullen te verkopen.
Haha! Grappige vraag. Nu 36 weken zwanger en ik heb het in vlagen. Merk wel dat ik alles graag opruim, maar echt schoonmaken; neuh.
Mn energielevel is eindelijk wat hoger dan hiervoor dus ik besteed mn tijd liever aan andere (gezellige) dingen. Misschien komt het nog hoor!👍🏻
Ik ben 38 weken zwanger van mijn eerste. Ik ben verhuisd (geëmigreerd) met 20 weken. Dus er was nog genoeg te doen de afgelopen weken. Alles moest in huis nog een plekje krijgen. Helaas ben ik niet zo mobiel dus alles is heel traag gegaan. Pas 2 weken is de babykamer af.

Ik heb een stoomreiniger gekocht waarmee ik graag heel het huis mee wil doen, maar helaas moet ik toch ff wachten :P . Ik heb er gewoon geen kracht voor haha! De schoonmaakster is wel geweest maar die doet het niet goed genoeg op dit moment.
Normaal ben ik eigenlijk gewoon een sloddervos :D
lux- schreef:
28-04-2019 09:15
Ik ben al vrij netjes dus wat dat betreft was het wel redelijk op orde toen ik zwanger was. Heb wel de keukenkastjes van binnen staan doen, dus dat was mijn nesteldrang denk ik :hihi:

Oh en ik wilde heel graag dat de ramen gelapt werden maar daar had mijn man geen zin in om te doen dus sindsdien hebben we zo’n abonnement. Terwijl het toen alleen maar zo hard nodig was omdat beide buren net de tuin betegeld hadden (nieuwbouw) en de ramen dus onder het stof zaten.

Kamertje was klaar met een week of 34 geloof ik, vrij laat iig. Idd al die kleertjes wassen omdat het ‘moest’. En ik heb ze dus niet gestreken, dag.
:HA:
Ik zal maar niet zeggen wanneer ons babykamertje klaar was🙈🙈
fiona2018 schreef:
26-04-2019 21:27
Ik ben nu ruim 33 weken zwanger, maar heb nog geen nesteldrang. Sterker nog, ik ben blij als ik aan het eind van de dag de vaatwasser heb ingeruimd en nog schone kleding in de kast heb.

Ik heb ook nog lang niet alles gekocht voor de baby, hoewel we de belangrijke dingen wel al in huis hebben omdat het de tweede is. Het kamertje moet nog ingericht worden, we hebben wel rompers maar geen kleding en ik heb nog niet eens nagedacht over het geboortekaartje.

Ik moet zeggen dat ik ook nog maar weinig kan, dus ik ben wel blij dat ik geen nesteldrang heb. Misschien word ik wat georganiseerder als ik straks met verlof ben.
Zo was (en ben) ik ook :$
Vreselijk die nesteldrang toen ik zwanger was, maar gelukkig had ik wel voor week 30 alles af want vanaf toen was het ziekenhuis in en uit incl 4x opname ivm hoge bloeddruk.
Maar mijn grens was wel toen ik me ging bedenken of ik de lakentjes en kleertjes moest gaan strijken ( had niet eens een strijkijzer) toen heb ik de deur van het kamertje maar snel achter me dicht getrokken, ik schrok ineens wel heel ergvan mezelf :facepalm:
Bonnieux schreef:
04-05-2019 16:25
:HA:
Ik zal maar niet zeggen wanneer ons babykamertje klaar was🙈🙈
Haha, nouja je hebt altijd baas boven baas hè ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
04-05-2019 16:40
Haha, nouja je hebt altijd baas boven baas hè ;-D

Ja, zo is het, maar het was niet echt iets om trots op te zijn :$

Off topic, ik lees net dat je met je zoontje een heftige tijd doormaakt. Hier zijn we er helaas niet met observatie afgekomen, maar was het helaas een opname geworden. Ik las ook dat je zoontje nu veel was afgevallen. Wij kregen in het zkh advies van de diëtist ivm de energie die het herstel kostte. Je hebt die kinderdrankjes van Nutricia, maar die vond de oudste hier heel vies. Gelukkig kwam de diëtist toen met Protino (kun je online bestellen) als alternatief. Dat viel hier goed in de smaak! Verder veel beterschap voor je kleine man!!!
Bonnieux schreef:
04-05-2019 17:00
Ja, zo is het, maar het was niet echt iets om trots op te zijn :$

Off topic, ik lees net dat je met je zoontje een heftige tijd doormaakt. Hier zijn we er helaas niet met observatie afgekomen, maar was het helaas een opname geworden. Ik las ook dat je zoontje nu veel was afgevallen. Wij kregen in het zkh advies van de diëtist ivm de energie die het herstel kostte. Je hebt die kinderdrankjes van Nutricia, maar die vond de oudste hier heel vies. Gelukkig kwam de diëtist toen met Protino (kun je online bestellen) als alternatief. Dat viel hier goed in de smaak! Verder veel beterschap voor je kleine man!!!
Wat lief, dank je! Hij komt er wel weer bovenop hoor :) Maar ik zal er eens naar kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven