Maten baby

27-04-2019 16:17 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een baby met maat 68. Overal waar ik kijk verkopen ze rompers in maat 62/68. Maar omdat het ook geschikt is voor 62 en ik een lange baby heb.. zitten ze te strak.
Ik heb vooral HEMA geprobeerd, maar ook Name It in de uitverkoop.
Ik overweeg nu om een maat groter te kopen, maar dan zit ik in 74/80 en dat voor een baby van 4 maanden lijkt mij nogal groot?

Weten jullie waar ze rompers verkopen in maat 68 of zeggen jullie gewoon 74/80 gaan kopen?
H&m heeft rompers met maat 68. Die vind ik fijn zitten. Maar ik koop gewoon altijd een maat groter om te proberen. Zijn ze te groot dan groeien ze er vanzelf in.
Niet teveel op de maten letten, maar kopen wat past. Flauw antwoord, maar soms heeft de mijne nog 62 aan en van sommige merken al 80. Hij is nu 6 maanden.

Hema, de stretch lijn valt vaak wat langer (ook die met prints). Die in sets geven vallen juist weer iets korter. Zeeman heeft ook twee soorten, de eco versie is weer wat langer en smaller.

Andere prijsklasse, maar wel enorm fijn: le petit bateau. Vallen mooi en blijven mooi.
konijnhangoor schreef: ↑
27-04-2019 16:22
Niet teveel op de maten letten, maar kopen wat past. Flauw antwoord, maar soms heeft de mijne nog 62 aan en van sommige merken al 80. Hij is nu 6 maanden.

Hema, de stretch lijn valt vaak wat langer (ook die met prints). Die in sets geven vallen juist weer iets korter. Zeeman heeft ook twee soorten, de eco versie is weer wat langer en smaller.

Andere prijsklasse, maar wel enorm fijn: le petit bateau. Vallen mooi en blijven mooi.

Kijk dit is al verhelderend!

Ik zag de Le petit bateau al. Wat mooi zijn ze ook.
Hoe bevallen de zeeman rompers?

Ik zal ook bij de H&M gaan kijken.
Ik heb er afgelopen tijd niet echt op gelet, maar ontdekte op een dag dat bij die van mij de randjes van de 86/92 in zijn schouders sneden, terwijl hij volgens mij nog geen 92cm is. Maar de 98/104 zit perfect nu.
lux- wijzigde dit bericht op 27-04-2019 16:38
9.77% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik vind de rompers van de primark erg fijn. Kost niet veel, zien er leuk uit, zijn lekker zacht en blijven lang mooi. Bij mijn dochter paste de maten altijd goed, ze is vrij lang en tenger.
Gewoon kopen wat past toch. Hoe lang is je baby? Ik vind de HEMA rompers met stretch erin zeker niet klein vallen hoor. Dochter is 16 maanden en past nog de 74/80.(bijna te klein) Maar 86/92 zit wel beter.
Deye schreef: ↑
27-04-2019 16:35
Ik vind de rompers van de primark erg fijn. Kost niet veel, zien er leuk uit, zijn lekker zacht en blijven lang mooi. Bij mijn dochter paste de maten altijd goed, ze is vrij lang en tenger.
Primark koop ik niks, vind het zo gedver als mijn kind (of wijzelf) in iets lopen dat door kinderhandjes in vreselijke omstandigheden gemaakt is.

Zeeman rompers zijn fijn en de bamboe kleertjes van hema ook.

Verder idd gewoon kijken naar je kind en wat (je denkt dat) past ipv naar de maat op het label.
Ik neem mijn kleine gewoon mee en dan kleertjes 'passen' door ze bovenop haar te leggen dan kun je het aardig inschatten is mijn ervaring.
C&A verkoopt ook rompers in hele maten. Zijn ook niet super duur en zitten prima.
Mijn dochter draagt ook altijd Hema stretch rompers, maar altijd een maat te groot. Rompers moeten niet te strak zitten, want dan gaan ze doorlekken. Ik schat dat dochter nu zo'n 92 cm is, maar ze draagt al een half jaar 98/104.

Ik let niet zo op de maten. Sommige broekjes draagt ze nog in maat 86, maar sommige shirts zijn al 104. Elk kind heeft andere verhoudingen en elk merk valt (en krimpt) anders.
Petit bateau! Valt mooi bij de wat smallere kindjes.
Ik vind de rompers van Prénatal in 74/80 net een tikje kleiner vallen dan Hema in 74/80. En de witte mouwloze rompers van de Action nog weer wat kleiner (kosten haast niks en zitten superfijn).

Mijn zoon is net van 68 over gegaan naar 74.
Hobbelster schreef: ↑
27-04-2019 16:43
Primark koop ik niks, vind het zo gedver als mijn kind (of wijzelf) in iets lopen dat door kinderhandjes in vreselijke omstandigheden gemaakt is.

Zeeman rompers zijn fijn en de bamboe kleertjes van hema ook.
Ik vind het gedver als mensen zonder onderbouwing mensen of bedrijven zwart maken.

Lees eens de keuringsrapporten van Rank a Brand, dan zie je dat Zeeman op het gebied van arbeidsomstandigheden geen haar beter scoort dan Primark. Beide bedrijven voldoen aan dezelfde eisen, en halen ook voor dezelfde eisen een onvoldoende. En in beide gevallen is er in elk geval géén sprake van kinderarbeid.
vaucluse wijzigde dit bericht op 27-04-2019 18:08
13.81% gewijzigd
Wat maakt het uit welke maat je baby aan heeft, als het maar past, is 68 te kort dan een maat groter? Of mis ik iets
Hangmat schreef: ↑
27-04-2019 18:05
Wat maakt het uit welke maat je baby aan heeft, als het maar past, is 68 te kort dan een maat groter? Of mis ik iets
Ja, dit dacht ik ook. Gewoon lekker door naar maat 74 toch?
Baby groeit goed dus!
Die stretch van HEMA vallen redelijk ruim vind ik. Dochter is bijna 2, rond de 92 cm denk ik en past nog in 86/92. Maar kijk gewoon wat goed zit 😊. Als 74 beter zit doe je dat toch?
Hier toch ook de beste ervaringen met de stretch (!) rompers van Hema. En dan gewoon door naar de volgende maat als ze krap begonnen te worden. Dochter (3) is geloof ik ook 'uit verhouding'. Draagt al een half jaar 110/116 qua bovenkleding terwijl ik pas net de broeken 98 uit de kast heb gehaald. We hadden hier ineens elke nacht lekkage, dat is vaak het teken dat ze toe is aan de volgende maat rompers. Logisch ook gezien de maat van haar shirtjes. Dus nu draagt ze een onderbroek en hemd.
Dochter had trouwens met 6 weken al maat 62/68 aan... Met 4 maanden droeg ze wel 68 maar kocht ik toch zeker 74 als ze iets nieuws moest. Dus zo gek vind ik dat niet.
Oké, dan laat ik het los. Ik weet dat mijn zus haar zoon maat 80 had met een jaar oud.
Dus ik dacht ga ik nu al naar 74/80???

Maar gewoon een maand groter.
rougelove schreef: ↑
27-04-2019 20:38
Oké, dan laat ik het los. Ik weet dat mijn zus haar zoon maat 80 had met een jaar oud.

Op een gegeven moment gaan ze ook langzamer groeien ;-). Oudste zoon zat met 9 weken in maat 62 maar met verjaardag in 74-80.

Ik vind de rompers van de action fijn.
rougelove schreef: ↑
27-04-2019 20:38

Snap ik wel hoor. Kleine baby's groeien zo hard en dan denk jij opeens mijn 4 maanden oude baby in maat 74/80.
Onze dochter is bijna 68cm, kleertjes meestal maat 68 maar rompers een maat groter. De stretch van zeeman zijn fijn en goedkoop.
Gewoon aandoen wat past :-D De verschillende merken vallen ook anders. Grotere rompers vind ik fijn! Lekt minder door...
De stretch rompers van de Wibra bevallen hier erg goed (en hebben een leuk prijsje)!
Ons propje past helaas slecht in petit bateau, want die zijn te smal voor haar. Prénatal past haar goed, dus zal voor jouw baby misschien wat breed zijn. Er zijn ook verlengstukjes voor rompers verkrijgbaar. Lijkt een beetje op de extra haakjes die je tussen je BH kan zetten, maar dan dus met drukknoopjes voor onderop de romper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven