Vliegen vanaf Rotterdam

27-04-2019 22:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Last minute toch maar een vakantie geboekt. Yes!

Maar 'normaal' (die keren dat we vliegen) vliegen we vanaf Eindhoven of schiphol. Zijn hier mensen die vaker vanaf Rotterdam vliegen?

We hebben 1 koffer in te checken en verder handbagage bij ons. Maar ook een peuter van 3. Bieden ze wel eens aan de handbagagekoffertjes ook in te checken (is ons in Eindhoven al een paar keer gebeurd, erg fijn vind ik!)? En op hoeveel tijd moeten we ongeveer rekenen voor inchecken en controle e.d.? We vliegen om 16.00u naar Kroatië en worden gebracht met de auto. Normaal wacht ik liever een uur extra dan dat ik aan de late kant ben, maar met peuter is heel veel wachttijd ook niet ideaal... Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Nog tips?
De keer dat ik van Rotterdam vloog (buiten het seizoen) was het stervensdruk met lange rijen en dus best wat wachttijd. Ik vond het niet zo’n prettig vliegveld, groeit een beetje uit zijn voegen.

Of ze extra koffers willen inchecken hangt toch meer af van de maatschappij?
Ik vermoed dat het gelijk is aan eindhoven (daar ben ik nooit van gevlogen).

Ik vloog vorig jaar van Rotterdam naar italie. Dat was wel heel vroeg in de ochtend. Inchecken en controle handbagage ging vlot. Vliegveld is klein, dus je bent na de controle meteen bij de gate.

Bagage is afhankelijk van de maatschappij en aantal mensen en bagage aan boord.
Ben 2x vanaf Rotterdam gevlogen. 1x waren er nog 3 vluchten binnen het uur dus was het druk en lange rijen.
Afgelopen januari was het rustig en binnen 10 minuten was ik door alle controles heen. Kan je weinig van zeggen, je kan nog ff kijken hoeveel vluchten er rond hetzelfde moment vertrekken.
Vanaf Rotterdam vliegen is prima te doen.
Auto dichtbij parkeren, lekker klein en overzichtelijk en tot nu toe altijd snel in en uitgestapt ( meestal binnen 10 minuten na aankomst weer in de auto)
Geen slurf maar met de trap het vliegtuig in vind ik persoonlijk wel wat hebben :)
Als het kan vlieg ik het liefst vanaf R’dam i.p.v. Schiphol, qua reisafstand maakt het voor ons niet uit maar Schiphol vind ik dan weer vaak de hel.
Thats about all I got to say bout that.
Dankjewel voor jullie reacties! Klinkt wel vergelijkbaar met Eindhoven. En ik begrijp dat het qua koffers afhankelijk is van de maatschappij (Transavia). We gaan het wel zien...

Schiphol vind ik ook de hel. Dat doen we alleen als het niet anders kan.
Of ze handbagagekoffers toch willen inchecken hangt van de vlucht af. Als het een volle vlucht is bieden ze het aan, anders niet.

Rotterdam is kleiner dan Eindhoven. Of het druk is, hangt af van hoeveel vluchten er dat uur nog meer gaan. Geen pijl op te trekken.

Ik vind het een heerlijk compact no-nonsense vliegveld: geen kilometers lopen, geen lange rijen, binnen vijf minuten draait de bagageband bij terugkomst met je ingecheckte koffer en nog twee minuten later sta je bij de bushalte naar centraal of bij je auto.
stippensokken schreef:
27-04-2019 22:58
Of ze handbagagekoffers toch willen inchecken hangt van de vlucht af. Als het een volle vlucht is bieden ze het aan, anders niet.

Rotterdam is kleiner dan Eindhoven. Of het druk is, hangt af van hoeveel vluchten er dat uur nog meer gaan. Geen pijl op te trekken.

Ik vind het een heerlijk compact no-nonsense vliegveld: geen kilometers lopen, geen lange rijen, binnen vijf minuten draait de bagageband bij terugkomst met je ingecheckte koffer en nog twee minuten later sta je bij de bushalte naar centraal of bij je auto.
Dat laatste was bij ons ook zeker niet het geval. Ook bij terugkomst was het heel erg druk. Één mini-bagageband in een kleine ruimte voor drie vluchten en tot overmaat van ramp was onze koffer kwijt.
Ik ben er op Rotterdam over het algemeen 2 uur voor vlucht vertrek en zit dan nog een uur duimen te draaien na de security check. En er is daar echt helemaal niets te doen, met de huidige verbouwing is het er nog saaier dan het al was. Verder vind ik het wel een fantastisch vliegveld trouwens qua snelheid en overzicht. Hoe er met bagage om wordt gegaan is, zoals hierboven al gemeld, afhankelijk van de maatschappij.
Fan van Rotterdam! Idd geen lor te doen op het moment maar nooit langer dan 15 in de rij gestaan ondanks hoogseizoen. Wij rekenen altijd een uur aanwezig voor de inchecktijd en hebben tot zover altijd heel relaxed koffie kunnen drinken.

Fijne vakantie!
Wij vliegen geregeld vanaf Rotterdam, die keer dat we via Eindhoven vlogen was het daar stervensdruk.
Er is ons nog nooit aangeboden de handbagage in te checken. Zou ik ook niet willen trouwens.
stippensokken schreef:
27-04-2019 22:58

Dat hangt van de maatschappij af.

Maar waarom checkt TO de koffertjes dan niet gewoon in?
Waarom handbaggagekoffertjes (trolley) meenemen in de hoop dat ze hem toch inchecken?
Makes no sense.

Of is het een geld-kwestie?
Volgens mij kan je , in elk geval in Eindhoven bij Transavia, bij het inchecken aangeven dat je handbagage koffertje in het ruim kan. Bij zelf inchecken bij de automaten maar ook als er iemand zit.
Ik vond het de laatste keer bijzonder ruim en overzichtelijk allemaal. Geen stress. Prima airport. Over een paar weken ga ik weer.
Wanneer ga jij?
anoniem_321581 wijzigde dit bericht op 08-09-2020 06:58
18.24% gewijzigd
Vliegen is sws slecht. Hup...met de trein. Weer 5 graden dr bij.
Hier regelmatig vanaf Rotterdam gevlogen. Je kunt bij het inchecken aangeven dat je trolley in het ruim mag. Meestal zijn ze daar juist blij mee omdat toch maar een beperkte hoeveelheid trolleys in de cabine past.

Ik zou wel zorgen dat je er twee uur van te voren bent want het kan druk zijn bij het inchecken en de douane.
Daarna lekker met jullie peuter vliegtuigen kijken op het panoramaterras, dan vliegt de tijd zo voorbij :D
Fijne vakantie!
2Italy2 schreef:
28-04-2019 22:03
Vliegen is sws slecht. Hup...met de trein. Weer 5 graden dr bij.
... met een peuter... naar Kroatie... met de trein... huh huh... :nope:
Als het even kan vlieg ik vanaf Rotterdam, het is nog wat kleiner en rustiger dan Eindhoven. Ik ben er nooit langer dan een uur van te voren. Maar heb dan ook nooit incheckbagage. En meestal vlieg ik niet op drukke tijden, hoe het in de schoolvakanties is weet ik niet. Bij security altijd meteen kunnen doorlopen. Ze zijn nu wel aan het verbouwen, dus het is wat rommeliger.
Even een update: vliegen vanaf Rotterdam was heerlijk! Inderdaad, niks te beleven maar daardoor konden ze zo overal door lopen. Ideaal. Kiss&Ride letterlijk voor de deur, trolleys werden ingecheckt en we hebben nergens ook maar een moment hoeven wachten. Jammer dat het voor ons net wat verder weg is dab Eindhoven, maar op deze manier zeker voor herhaling vatbaar!
Vlieg tegenwoordig altijd vanaf Rotterdam, voor mij ook heel dichtbij. Gaat altijd vlot, nooit echt wachten.

De keren dat ik vanaf Schiphol vloog werd ik knettergek. Daar krijg je spontaan paniekaanvallen als je al die mensen ziet.

Nooit meer Schiphol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven