stofzuiger/dweil in één

28-04-2019 13:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan wel eens weg met de caravan en de honden gaan mee. Soms, als het slecht weer is, neem je hoe dan ook veel modder mee in de caravan en nat gras wat aan je schoenzolen plakt.
Ik heb er aan gedacht om een stofzuigertje speciaal voor de caravan mee te nemen maar dan nog moet je de vloer dweilen daarna.

Maar als je op vakantie bent, wil je je natuurlijk niet te veel bezig houden met huishoudelijke beslommeringen. Heeft iemand een tip voor mij wat ik daarvoor zou kunnen aanschaffen?
Een waterbak voor je caravan zetten waar je je laarzen en honden in afspoelt? Dus alleen op sokken naar binnen.
redbulletje schreef:
28-04-2019 13:45
Een waterbak voor je caravan zetten waar je je laarzen en honden in afspoelt? Dus alleen op sokken naar binnen.
Oh nee, vreselijk! Als het zó moet blijf ik liever thuis!
Gewoon schoenen uit voordat je de caravan in gaat en de hond zijn poten schoonvegen met handdoek indien nodig.. Dit is toch het zelfde als thuis?? Tenminste ik doe dat thuis wel..
Een zuig/dweilapparaat is niet handig voor in een caravan. Het neemt teveel ruimte in, en je bent langer klaar met het schoonmaken van het apparaat dan met zuigen/dweilen.

Ik zou een swiffer meenemen met een paar droge doeken om de rotzooi uit je caravan te vegen en extra vezeldoeken om zonodig daarna mee te dweilen.
Een caravan heeft toch amper 3m2 zeil erin? Is dat nu zoveel werk?

En ik zou die honden nooit in de caravan laten, die kunnen toch gewoon in de voortent?

En trouwens, ik zou sowieso nooit met baggerschoenen de caravan in gaan.
Because schreef:
28-04-2019 14:07
Een caravan heeft toch amper 3m2 zeil erin? Is dat nu zoveel werk?

En ik zou die honden nooit in de caravan laten, die kunnen toch gewoon in de voortent?

En trouwens, ik zou sowieso nooit met baggerschoenen de caravan in gaan.
Zou honden ook niet in zo'n kleine leefruimte laten. Dat gaat toch hartstikke stinken? Vooral als ze nat binnen mogen. Gewoon een of andere opvouwbare kennel mee die je buiten kunt laten staan.
Honden stinken niet per definitie. En we hebben die caravan nu juist om de honden mee te nemen op vakantie. En ze kunnen gemakkelijk met ons in de kleine leefruimte. Maar he, waar je veel van houdt, daar kun je veel van hebben, daar heb je wat voor over. Ik verwacht niet dat mensen die geen honden kennen dat begrijpen.

En los van honden, wij nemen zelf ook rotzooi mee als het geregend heeft. Op campings heb je overwegend gazons en die worden glad gehouden. Nat gras blijft plakken aan je schoenzolen, en ook zand en zo. Het is best vies.
Schoenen uit voor je de caravan binnen stapt lijkt me niet meer dan normaal.
Ik neem aan dat je een voortent hebt?

Thuis stap je toch ook niet met je modderschoenen de woonkamer binnen?
We zetten de voortent niet altijd op. Wel de luifel/het afdak.
Nee, we doen de schoenen niet uit. Doen we thuis ook niet. Misschien moeten we dat wel gaan doen.
Wij gaan nooit met schoenen de caravan in. Altyd buiten uitdoen, kleine moeite en scheelt je een hoop troep!
Als je de schoenen niet buiten uittrekt leg dan binnen een oude handdoek/ badlaken trek je ze daar uit. En de hondenpoten maak je meteen schoon of doe je dat thuis ook niet en lopen ze ook met drek aan naar binnen?
Nee, bij de deur ligt dan handdoek klaar om ze af te vegen. Alle vier de pootjes, evt buikje....
iones schreef:
28-04-2019 14:26
We zetten de voortent niet altijd op. Wel de luifel/het afdak.
Nee, we doen de schoenen niet uit. Doen we thuis ook niet. Misschien moeten we dat wel gaan doen.
Oh echt? Maar dan moet je toch veel vaker schoonmaken? Ik doe m'n schoenen altijd op de voordeurmat uit en bij de tuindeuren heb ik 'n paar crocks staan zodat ik makkelijk even de tuin in en uit kan lopen. Die gaan zodra binnen dus ook gelijk weer uit. Ben niet zo'n poetser ;-D
Als je je voortaan je schoenen buiten gaat uittrekken en je zet de voortent niet op, vergeet dan niet je schoenen zo op te bergen dat ze niet natregenen.
Dat was les 1 die ik geleerd heb toen ik voor het eerst kampeerde...
Hier ook altijd schoenen uit voor we de caravan in stappen :) enige dat ik hoef te doen is een keer vegen.
Lijkt me niet dat zo'n stofzuiger/dweilapparaat dit echt kan schoonmaken.

Ik zou ook de schoenen uittrekken, hondenpoten afvegen en klaar.
Life is short. Eat dessert first.
redbulletje schreef:
28-04-2019 14:38
Oh echt? Maar dan moet je toch veel vaker schoonmaken? Ik doe m'n schoenen altijd op de voordeurmat uit en bij de tuindeuren heb ik 'n paar crocks staan zodat ik makkelijk even de tuin in en uit kan lopen. Die gaan zodra binnen dus ook gelijk weer uit. Ben niet zo'n poetser ;-D
Mijn schoenen zijn altijd goed schoon als ik binnen ga. Mijn man is geen poetser. Ik ook niet. Maar hij neemt veel zand mee naar binnen met zijn schoenen. En no way dat hij ze gaat uittrekken als hij binnen komt. Dus het is hier bijna altijd een zooi. Ik heb het losgelaten. Dan maar een zooi. Als dat is wat hij wil. Ik ga echt niet toegewijder worden aan het huishouden. Ligt niet in mijn aard.
redbulletje schreef:
28-04-2019 14:38
Ha, hier net zo :proud:
Sterker nog, ik vind op schoenen in huis lopen altijd wat raar.
Moire schreef:
28-04-2019 15:27
Ha, hier net zo :proud:
Sterker nog, ik vind op schoenen in huis lopen altijd wat raar.
Ik ook, heb binnen nooit schoenen aan. Alleen als ik nog weg moet maar als dat pas na een paar uur weer is gaan de schoenen uit.
Altijd schoenen uit hier, altijd. Ik zou het ook niet fijn vinden om met schoenen in huis te lopen. Als je dan even gaat zitten, dat zit toch niet makkelijk?
Life is short. Eat dessert first.
Koop een robotstofzuiger die ook kan dweilen. Ik heb die van Blaupunkt, ideaal. Kan zuigen en dweilen, neemt weinig ruimte in en je hoeft het niet zelf te doen.
Maar hoe groot is de caravan eigenlijk? Ik denk dat je er met twee minuten zuigen en een minuut met de dweilzwabber er door er wel klaar mee bent?
Het is niet dat je een robotstofzuiger lekker uitgebreid z´n gang kan gaan denk ik.
Dat heeft toch geen enkele nut zo’n robot op zo’n kleine ruimte. Daarom zou ik als je perse schoenen aan wilt houden er oude badlakens neer leggen . Kan je ze gewoon uitkloppen.
Natuurlijk schoenen uit binnen. En een Swiffer met vochtige doekjes meenemen om schoon te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven