Verre reis in 2 wkn?

29-04-2019 14:12 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Afgelopen winter had ik een topic geopend over een verre reis. Uiteindelijk hebben wij een hele mooie reis naar Thailand mogen maken. Met dank voor alle tips.

Nu is het zo dat het weer begon te prikkelen. We zouden opnieuw een mooie reis willen maken, weer zit ik met een dilemma. Ik vind het zo moeilijk om een begin te maken! Ik zit nu aan een ander regio dan Azië te denken. Helaas zit ik vast aan 2 weken in augustus ivm werk.

Reis:
- actieve vakantie ( we zijn niet van de luie vakanties)
- 2 weken
- midden augustus

Hebben jullie tips? Ik zat zelf al aan Canada/USA te denken. Maar waar begin ik. Is het überhaupt haalbaar? Cuba ook vorig jaar al aan gedacht, maar ik zit met of het wel een goed seizoen is.

Daarnaast nog tips voor eventueel websites? Wat is nu voordeliger, zelf boeken of toch een pakket. Wat zijn goede website's voor autohuur/accommodatie en vliegtickets? We hebben een prepaid creditcard, kom ik daarmee ook een beetje uit de voeten?

Liefs
Costa Rica. Zelf regelen. Auto huren, hotels boeken, vlucht apart. Je kunt hier super actief zijn, en het is in twee weken heel goed te bereizen. En prachtig bovendien! Ben er jaren terug ook in augustus geweest en ja, dan regent het soms 's middags. Maar dat mag de pret niet drukken.
Voor usa/Canada vind ik twee weken wel kort. Tenzij je volgend jaar weer kunt gaan zou ik het niet doen.
Kun je niet in februari gaan en dan naar Cuba?
Wij zijn twee weken naar Israël geweest. Allicht is twee weken dan iets te lang, want wij hebben 1 week reizen en 1 week strand gedaan. Maar je zou het evt kunnen combineren met bijv. Jordanië?
lisa_ schreef: ↑
29-04-2019 14:21
Kun je niet in februari gaan en dan naar Cuba?
Ik zit er idd ook aan te denken om anders in jan/feb weer een verre reis te maken naar bijvoorbeeld Nieuw Zeeland en dan nu bv op de bonnefooi richting Engeland of Ierland te gaan. Ben bang dat 2 weken in augustus gewoon niet haalbaar is voor een mooie reis.

Maar ik wilde met dit topic kijken wat eventuele opties zijn.
Ik ga regelmatig naar USA voor 2 weken. Het hangt erg van je budget af, je voorbereidingen en wat je wilt.
Waar begin je: downscalen naar gebieden in USA wat je leuk lijkt. Disney-parken, city-trips of country-trips. Huren van camper of tent of B&Bs. etc
USA is wel gauw een road-trip, met veel uren in de auto...
Voor 2 weken zou ik niet gaan voor camper, maar het kan wel...

Juist landen als Costa Rica, Mexico of Suriname zou ik dan weer niet in 2 weken doen, maar dat is wellicht persoonlijk.
29-04-2019 14:20
Voor usa/Canada vind ik twee weken wel kort. Tenzij je volgend jaar weer kunt gaan zou ik het niet doen.
Je kan toch een stukje pakken ?
Wij zijn eens een week naar New York geweest en 2 jaar geleden zijn we een dikke week naar Boston en Cape cod gegaan.
Ik zit zelf te kijken naar reizen naar de Kaapverdische eilanden voor 2 weken, bij Tui hebben ze een rondreis. Twee weken , drie eilanden.
@daddy-gijs en dolfje.
Bedankt voor de tips. Ik zit idd te denken aan een klein deel ervan.

Zelf een paar keer als kind in Florida geweest, was idd goed te doen in 2 weken.

Wat is mooi om mee te pakken dan? We houden beide van natuur. Heb je nog een tip voor het boeken van accommodaties? Ter plekken boeken of van te voren en welke website?
Costa Rica of Panama is juist heel goed te doen in twee weken. Langer heb je echt niet nodig.

Naar Florida voor de natuur...... geen goed plan. Naar Florida ga je omdat je per se naar Miami wil en naar pretparken in Orlando.
Voor de VS zou ik hier eens kijken voor tips https://forum.allesamerika.com/index.php
Of kijk eens bij Exitreizen, zij hebben ook tweeweekse rondreizen naar de Vs. Ik heb twee keer bij Exit een reis naar Hawaii geboekt tot grote tevredenheid als je geen zin hebt om alles zelf uit te zoeken of ter inspiratie.
dolfje schreef: ↑
29-04-2019 14:35
Je kan toch een stukje pakken ?
Wij zijn eens een week naar New York geweest en 2 jaar geleden zijn we een dikke week naar Boston en Cape cod gegaan.
Dat is toch wat ik zeg? Als je volgend jaar weer gaat kan dat, maar als je eenmalig gaat (vanwege de kosten) dan zou ik het niet doen.
29-04-2019 15:05
Dat is toch wat ik zeg? Als je volgend jaar weer gaat kan dat, maar als je eenmalig gaat (vanwege de kosten) dan zou ik het niet doen.
Hoe lang zou je dan moeten gaan als je een eenmalig gaat? 4 maanden? Want ook in 3/4/5/6 weken kan je dat hele land niet zien.
Dus dan kan je toch uitzoeken wat je nu het allerliefste zou willen zien en 2 weken gaan?
In 2 weken kun je best een flink stuk van Canada of van de VS zien.
Het scheelt al als je van een andere plaats terugvliegt dan aankomt.

Bijv. San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon, Salt Lake City.
Of San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce Canyon, Grand Canyon, Sequioa NP, Los Angeles

En in Canada: Vancouver, Yoho NP, Banff, Jasper, Wells Gray NP, Whistler, Vancouver
dolfje schreef: ↑
29-04-2019 15:08
Hoe lang zou je dan moeten gaan als je een eenmalig gaat? 4 maanden? Want ook in 3/4/5/6 weken kan je dat hele land niet zien.
Dus dan kan je toch uitzoeken wat je nu het allerliefste zou willen zien en 2 weken gaan?
Ik vind twee weken tekort voor het westelijk deel van de VS. Als ik volgend jaar weer zou gaan dan zou me dat niet uitmaken. Ik zou met twee weken eerder naar Florida gaan, dat heb je sneller gezien.
De VS kan wel, maar je moet je gebied beperken. Het noordwesten is erg tof, maar de afstanden tussen hoogtepunten liggen best ver uit elkaar. Het rondje Vancouver-Canadese Rockies-Glacier NP-Yellowstone-Mount Rainier -Olympic NP -Vancouver hebben we in 3 weken gedaan en dat was best een pittig schema. In twee weken gaat dat niet of je moet echt jakkeren.

Op een andere reis hadden we maar twee weken en zijn toen in de USA geweest. Van Denver naar Las Vegas via de nationale parken van zuid-Utah/noord-Arizona. Dat gaat wel, maar is in augustus behoorlijk heet, met name Las Vegas. Al is het wel een droge warmte.

Je kan ook naar Florida, prima te doen in 2 weken. Er is meer dan de pretparken. Denk aan Miami, Everglades, the Keys. Maar ook heet en veel benauwder en drukkender met dagelijks een bui.
Natuurlijk kun je voor 2 weken naar de USA. Ga bijv naar het noordwesten als je aan de zomer gebonden bent. Yellowstone, Grand Teton e.d. Of als je naar Canada gaat pak alleen omgeving Vancouver plus Vancouver Island.
29-04-2019 15:29
Ik vind twee weken tekort voor het westelijk deel van de VS. Als ik volgend jaar weer zou gaan dan zou me dat niet uitmaken. Ik zou met twee weken eerder naar Florida gaan, dat heb je sneller gezien.
Daar is het heet en vochtig in de zomer.
Ik zou op zich zeggen..blijf in ongeveer dezelfde tijdzone, dan heb je in die redelijk korte tijd in elk geval geen last van jet lag etc. Mijn eerste gedachte was Zuid-Afrika, maar daar is het winter in augustus..misschien iets noordelijker dan dat kijken?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Iets minder ver... maar Bosnië, Montenegro etc. is ook prachtig & nog genoeg te ontdekken. Veel activiteiten mogelijk!
Interrailen in Europa? Is inderdaad niet ver maar je kan in 2 weken wel veel landen bezoeken? Is maar een ideetje! Mocht je inderdaad echt verder willen dan lijkt me deze reis niet enorm geschikt.
De Azoren.
Ik heb Nepal gedaan in 2 weken,was prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven