Kring op granieten blad

30-04-2019 17:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva dames,

Mijn aanrechtblad is van graniet (gezoet) nu is er een kring op ontstaan :( zo te zien van een fles schoonmaakmiddel, dus geen hete pan of iets dergelijks.

Weet iemand of ik deze nog eruit kan krijgen?
Vlekken kun je verwijderen met staalwol (pas op voor krassen!) en een licht schoonmaakmiddel en heet water.

https://www.keukenervaringen.nl/graniet ... n-nadelen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://nl.hg.eu/van-probleem-naar-oplo ... nrechtblad
Ik denk en hoop voor jou Mr Muscle of met Cif (de echte). Ik heb ook zo’n soort aanrecht en alles maar dan ook alles krijg ik weg met Muscle.
Mag er trouwens niet op maar ik heb het gewoon een keer geprobeerd omdat ik er ook een vlek niet uitkreeg en het risico toen nam!
Ik denk dat het kalk uit het graniet gereageerd heeft met de a zijnen dat je het er dus niet uit gaat krijgen.
roosje1976 schreef:
30-04-2019 18:20
Ik denk en hoop voor jou Mr Muscle of met Cif (de echte). Ik heb ook zo’n soort aanrecht en alles maar dan ook alles krijg ik weg met Muscle.
Moet je wel de roze Cif nemen.
Staalwol? Oei, dat durf ik niet aan. Lijkt me enorm krassen, ik gebruik er geeneens schuursponsjes op. Het is ook geen vlek die OP het oppervlak zit, maar er IN. :(

Je ziet de kring niet eens als je er boven opstaat, maar van een afstandje wel.

Balen, ik heb pas een fles Mr. Muscle weggegooid omdat ik het bijna nooit gebruikte en man het bleef aanzien voor afwismiddel :-)
Zal toch nog eens een nieuwe aanschaffen.

Overigens behandel ik het blad regelmatig met een beschermende olie. Ik wilde dit nu weer doen maar liefst eerst die vlek eruit natuurlijk? Anders denk ik dat die helemaal niet meer weggaat. Of zou het juist een positief effect kunnen hebben...? *wishful thinking*

Meer tips van ervaringsdeskundige zijn welkom!
Ik zou even overleggen met de leverancier/winkel waar je 'm gekocht hebt.
https://forum.fok.nl/topic/890704/1/999
Toen wij de keuken kochten kregen we ook zo’n speciaal goedje voor het aanrecht. Ik heb het 1x gebruikt en vond het helemaal niets. We gebruiken de keuken nu bijna 10 jaar en het aanrecht ziet er nog als nieuw uit.
https://www.onderhoudshop.nl/vlekken-ui ... een-halen/
Ik zou dan wel je hele aanrecht schoonmaken met Muscle omdat er een olielaag op zit. Muscle is een ontvetter. Anders zie je die plek weer :-(
Man (keukenmonteur) zegt dat het heel moeilijk er uit te krijgen is.

Hij zegt; als een sopje niet werkt zou je een impregneermiddel kunnen proberen (te koop bij de granietboer)
Goed inpoetsen met driehoek groene zeep. Daarna het hele werkblad nogmaals inpoetsen. Afnemen met een natte doek en droog wrijven.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
roosje1976 schreef:
30-04-2019 19:01
Toen wij de keuken kochten kregen we ook zo’n speciaal goedje voor het aanrecht. Ik heb het 1x gebruikt en vond het helemaal niets. We gebruiken de keuken nu bijna 10 jaar en het aanrecht ziet er nog als nieuw uit.
Echt? Ik vind het aanrecht altijd weer als nieuw na gebruik! Mooi egaal en lichte glans.
Tickel schreef:
30-04-2019 19:59
Goed inpoetsen met driehoek groene zeep. Daarna het hele werkblad nogmaals inpoetsen. Afnemen met een natte doek en droog wrijven.
Dit advies kregen wij ook van de leverancier van ons granieten blad voor als we er een vlek op zouden krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven