IVF/ISCI vraagjes van een 'newbie'

30-04-2019 20:37 31 berichten
Update onderstaand bericht: vragen zijn beantwoord, dank dames!

Hi Dames,

Ik weet dat er al meer topics zijn over IVF/ISCI maar daar staan al zoveel berichten in, ik hoop dat ik deze vragen even los mag stellen. In mijn ziekenhuis zijn ze aardig hoor maar ik sta elke keer in 10 minuten buiten terwijl ik nog veel vragen heb. Misschien kan iemand hier het mij uitleggen?

Mijn achtergrond: bezig met eerste ronde IVF, net de eerste TP gehad en die is mislukt. Ik heb er 2 in de diepvries.

Vraagjes:
1) Naar mijn weten krijg je 3 IVF pogingen vergoed. Maar ik lees ook dingen over doorgaande zwangerschappen. Stel dat ik ook niet zwanger word van de 2 embryo's uit de diepvries...telt dit dan níet als de eerste poging? Heb ik er dan nog 3 over? Of toch 2?

2) Al die verhalen die ik lees over 3+ IVF behandelingen, of in België/ Duitsland...is dat dan op eigen kosten? (wij zouden misschien max 1 behandeling zelf kunnen betalen vandaar dat ik dit zo graag wil weten zodat ik weet hoeveel kansen ik heb)

3) Ik lees op forums vaak dat vrouwen echt heel veel eitjes hebben soms. Ik snap dat niet, naar mijn weten heeft elke vrouw max 10 follikels aan elke kant. Dan kan je toch maar max 20 eitjes krijgen?? Ik ben erg benieuwd hoe dit kan.

Alvast bedankt!
anoniem_637be6d1e1e1c wijzigde dit bericht op 30-04-2019 21:39
2.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tgirl7 schreef:
30-04-2019 22:56
@Conniefeer, thanks voor de support. Eigenlijk staan we er nog heel positief erin, we beginnen net en ik kan gewoon niet geloven dat het misschien niet gaat lukken. Maar ik wil altijd álles weten, vandaar ik dat ik ook precies wil weten wat de kansen zijn etc.
Mocht poging 2 later nog mislukken dan weet ik nu dat ik me beter in mijn zorgverzekering ga verdiepen en misschien ook uitwijken naar de buurlanden.
Bedoel je dat je de terugplaatsing had op dag 5?? Nee wij hadden de versie op dag 3 en volgens mij gingen de andere 2 op dag 4 de diepvries in. Ooo...ik ga me daar nu niet suf op googlen hoor haha of dat ook een ding is.
En mag ik vragen hoever jij in dit traject bent?
Jullie beginnen inderdaad net! En ik snap heel goed dat je alles wilt weten, heb ik zelf ook heel erg. Is jullie gyn een beetje een fijn persoon? Echt, de volgende keer een lijstje met vragen meenemen en die allemaal stellen!

Het zou trouwens best kunnen dat ze het embryo op dag 4 invriezen en dan, als deze ontdooid is, deze laten doorgroeien tot een blastocyst en dat de turgplaatsing uiteindelijk een dag 5 embryo/blastocyst is. Ik weet trouwens niet meer of onze verse terugplaatsing een dag 3 of een dag 5 was. De cryo's sowieso allemaal dag 5.

Ja hoor dat mag je vragen. De eerste, verse, terugplaatsing was een miskraam, terugplaatsing 4 is mijn peuterzoon en terugplaatsing 5 is mijn huidige zwangerschap (30 weken nu).
@ConnieFeer
Jullie beginnen inderdaad net! En ik snap heel goed dat je alles wilt weten, heb ik zelf ook heel erg. Is jullie gyn een beetje een fijn persoon?
Ja, zeker aardige dame hoor. Alleen dat tijdtekort is dus vervelend. Maar daar ga ik aan werken haha.
Ja hoor dat mag je vragen. De eerste, verse, terugplaatsing was een miskraam, terugplaatsing 4 is mijn peuterzoon en terugplaatsing 5 is mijn huidige zwangerschap (30 weken nu).
Begrijp ik het goed dat je dan nog steeds in IVF/ISCI poging 1 zit? Moeilijk van die eerste TP, maar die andere embryo's hebben het wel heel goed gedaan zeg! Wauw, gefeliciteerd!
Tgirl7 schreef:
30-04-2019 22:56

@Emceetje, ...uhmm ik vol je even niet. Je bent overgestapt naar een ander ziekenhuis en kreeg zo 4 pogingen vergoed?! Maar toch kost het veel? Sorry...ik begrijp dit even niet. :-$
Ik ben overgestapt van ziekenhuis (van Nederland naar Duitsland) maar ook van verzekering (naar UMC, dat is een verzekeraar). Als je het hoogste pakket neemt, ben je bijverzekerd voor een 4e poging.
1-Aapje schreef:
30-04-2019 22:55
Wat er in de Basisverzekering zit is wettelijk vastgesteld. De extra poging bij umc kan dus enkel uit een aanvullend pakket komen.
Klopt inderdaad! Alleen UMC geeft 4 pogingen onder de huidige polis, voorheen was dat 5 als ik me niet vergis.

Overigens TO: je staat ook gewoon helemaal aan het begin en het is fijn dat je cryo's achter de hand hebt. Overigens is mijn dochter uiteindelijk voortgekomen uit een cryo en heb ik dus goede ervaringen met eskimo's. Heel veel succes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik ben overgestapt van ziekenhuis (van Nederland naar Duitsland) maar ook van verzekering (naar UMC, dat is een verzekeraar). Als je het hoogste pakket neemt, ben je bijverzekerd voor een 4e poging.
@Emceetje, ah ok nu begrijp ik je. Slim zeg! Ik kan me voorstellen dat het hoogste pakket alsnog beter betaalbaar is dan alles zelf betalen. Maar vooral ruk dat het überhaupt zo ver moet komen.
Overigens TO: je staat ook gewoon helemaal aan het begin en het is fijn dat je cryo's achter de hand hebt. Overigens is mijn dochter uiteindelijk voortgekomen uit een cryo en heb ik dus goede ervaringen met eskimo's. Heel veel succes.
@Baggal, ja ik mag ook nog niet klagen hoor. Maar wauw wel top om te horen dat jouw dochter uit een cryo is voortgekomen. Zal je wel onwijs trots op zijn!:)
Tgirl7 schreef:
30-04-2019 23:20
Ja, zeker aardige dame hoor. Alleen dat tijdtekort is dus vervelend. Maar daar ga ik aan werken haha.
👍
Tgirl7 schreef:
30-04-2019 23:20
Begrijp ik het goed dat je dan nog steeds in IVF/ISCI poging 1 zit? Moeilijk van die eerste TP, maar die andere embryo's hebben het wel heel goed gedaan zeg! Wauw, gefeliciteerd!
Ja, dit is nog poging 1 (dus van 1 punctie). Terugplaatsing 4 & 5 hadden er zin in (aldus gyn), dit waren ook beide cryo's. Terugplaatsing 2 & 3, ook cryo's, liepen op niets uit.

Wil je ons op de hoogte houden? Of schrijf je mee met 1 van de IVF topics (dan lees ik stil mee). Ik ga voor jullie duimen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven