De biechtstoel

16-10-2008 22:38 1669 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij alweer een gloednieuw biechttopic!

Om het biechtaccount goed te laten werken, gelden de volgende regels:

- het account is van iedereen, dus je mag geen wachtwoorden of avatars wijzigen. Dit is alleen voorbehouden aan Angels.

- het account mag alleen gebruikt worden op dit biechttopic. Mocht het toch ergens anders bewust gebruikt worden, dan volgt een officiële waarschuwing.

- je biecht mag niet over forummers of topics op het Viva forum gaan. Gebeurt dat wel dan volgen er maatregelen!

- je mag geen postings van anderen die onder Vivabiecht hebben gepost aanpassen of verwijderen

- postings die echt niet door de beugel kunnen, zoals een

zelfmoordaankondiging, postings over illegale activiteiten of het enorm afzeiken van een medeforummer, zullen wel worden

gecontroleerd op IP adres en eventueel Nick. Voor de rest blijven postings volledig anoniem.

- je mag onder je eigen nick biechten, maar alleen serieus en niet met off-topic berichten vermomd als biecht.

- het is niet de bedoeling dat er wordt gereageerd op een biecht. Niettemin kan een posting een forummer soms aangrijpen of kan iemand in staat zijn hulp te bieden. In dat geval willen we wel eens een oogje dicht knijpen bij nette korte reacties waar geen discussie uit ontstaat.

- off-topic geklets kan in het topic op Overige dat over het biechtforum gaat:

Discussie over de biechtstoel, ook kun je in dit topic verder praten over de biechts.

- wij kunnen de regels op elk moment aanpassen als blijkt dat ze niet het gewenste effect hebben.

Het account:

Nick: Vivabiecht

Wachtwoord: password

Succes, enneh, hou het leuk!
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 18-12-2009 20:38
Reden: Link aangepast
% gewijzigd
Ik biecht op dat ik me vaak in de steek gelaten voel. Door mijn ouders, omdat ik niet ben opgevoed in een harmonieus gezin. Ondanks dat ze veel van mij en mijn oudere broers houden, zijn er altijd veel spanningen geweest. Dit staat me nog vaak in de weg en ik merk dat ik de verbitterdheid toch wel heb overgenomen en afreageer op mijn vriend.

Ik voel me vaak in de steek gelaten door een vriendin. Ze verwijt andere vriendinnen borderline te hebben, meer uit jaloezie dat ik haar niet meer zo nodig heb. Ze is manipulatief, niet eerlijk en waait met alle winden mee. Als ik met haar ben weet ik dat zij (door haar uiterlijk en slimme praat) me minder kan laten voelen, en dat ook bewust doet. Maar toch kan ik haar niet laten gaan..
quote:Vivabiecht schreef op 13 maart 2009 @ 16:10:

Oh, ik heb nog een hele erge! Dit heb ik nog nooit verteld, krijg nu al weer een rode kop.

Ik weet niet wat me destijds bezielde, maar ik heb ooit na het rijden mijn paard 's avonds tijdens het borstelen aan zijn gerief geholpen!!! Pas de volgende dag realiseerde ik me dat dat eigenlijk best erg is!

Ik zal het nooit meer doen! Woeee! Volgens mij is dit het ergste wat ik ooit heb gedaan! Zo raar om dat nu te typen!

Doei!Dit vind ik echt om te kotsen. Zoooo ziek.
Ik mag hier niet meer reageren lees ik, maar gat-ver-dam-me, wat bezielde je met je paard.
Stressed is just desserts spelled backwards
ik biecht op:

-dat ik onder werktijd teveel op het forum en op hyves ben.

-dat ik mijn ex wel eens mis (al 4 jaar uit elkaar en hij inmiddels overleden)

-dat ik de dochter van mijn vriend niet leuk vind

-dat ik wel eens zaken van mijn werk mee naar huis neem (diefstal dus)

-dat we regelmatig een parenclub bezoeken

-dat ik blij ben dat mijn schoonfamilie heeel ver weg woont

-dat ik de crisis eigenlijk wel leuk vind. Het nieuws gaat weer eens ergens over
de biechtstoel mag van mij wel verdwijnen
dat ik onlangs gezoend heb met de scharrel van een vriendin...en dat ik hem eigenlijk best wel leuk vind en heel graag een keer seks met hem zou hebben...
quote:mylenevalerie schreef op 15 maart 2009 @ 14:09:

[...]

Ik biecht ook op dat ik het niet normaal vind dat je het wil weten. Hoe kan je het nou weten zonder details te horen? Is het al niet ziek genoeg dat het gebeurd?

Gelukkig laat dit forum het niet toe om die details hier (wel of niet anoniem) ten toon te spreiden.Het woord aftrekken (of pijpen) mag toch wel genoemd worden op het forum? Ik heb al soortgelijke woorden in de biechttopics voorbij zien komen in het kader van vreemdgaan enzo.

Vind het ook absoluut niet normaal dat iemand dat bij zijn paard doet, maar om meteen bepaalde woorden niet te mogen noemen vind ik een beetje overdreven (uiteraard in aanmerking genomen dat ze er niet een 'geil' praatje van moet maken - dát is wel tegen de forumregels).
Mag ik even biechten dat ik eigenlijk in een deuk lig om dat paardenverhaal,sorry,het is goor,maarrrr, ik vind het grappig geschreven....

en nee,ik hou echt niet niet niet niet van dierensex
Nou mijn vriend en ik zitten samen op de bank en hij leest af en toe een oog mee maar we vroegen dus ons eigenlijk allebei af hoe je dat zou doen haha, we kunnen ons er allebei geen voorstelling van maken eigenlijk
quote:AriMa schreef op 21 maart 2009 @ 22:54:

Nou mijn vriend en ik zitten samen op de bank en hij leest af en toe een oog mee maar we vroegen dus ons eigenlijk allebei af hoe je dat zou doen haha, we kunnen ons er allebei geen voorstelling van maken eigenlijk Nou als je erop googlet zie je genoeg denk ik
quote:mormeltje schreef op 21 maart 2009 @ 22:57:

[...]

Nou als je erop googlet zie je genoeg denk ik Haha nou zooo urgent wil ik het ook weer niet weten dat ik daar expleciete foto's ofzo van wil zien
Ik biecht op dat ik me verschrikkelijk schaam voor mezelf. Ik had een relatie met een getrouwde man. Een paar maanden geleden heeft hij het opgebiecht aan zijn vrouw met de intentie bij haar weg te gaan. Zij heeft hem gesmeekt om nog een kans, ze zijn samen verder gegaan en na wat boze mailtjes van haar heb ik uiteindelijk toch maar een keer gereageerd en gezegd dat ik hoopte dat ze gelukkig zullen worden samen, dat ik verder zou gaan met mijn leven.

Ik heb echter nog steeds contact met GM. Ik had het mailtje als stok achter de deur willen gebruiken om er echt mee te stoppen, maar het lukt me niet. We zien elkaar lang zoveel niet meer als eerst, spreken elkaar een stuk minder, maar het contact helemaal verbreken lukt van beidde kanten niet en stiekem hoop ik nu dus toch dat hun huwelijk alsnog zal stranden.
Verder gaat alles goed met je Vivabiecht?
Iedereen denkt dat alles in mijn leven oké gaat nu. Was het maar zo. Iedere dag en steeds vaker op een dag heb ik paniekaanvallen,wil ik dood en twijfel ik aan alles wat mijn toekomst me nog kan brengen.

Dat wil ik uitschreeuwen. ik voel me gewoon zwaar klote.

ik kan bedenken wat ik allemaal wel nog kan/wil/noem maar op maar nu even niet.

uiteindelijk kom ik daar wel misschien hoop ik..en dat weet ik ook wel. maar de weg er naar toe is zwaar
en sterkte.
even testen
Ik biecht op

dat ik tot de ontdekking kwam dat ik eigenlijk mijn hele leven al heel veel dingen tegen mijn zin heb gedaan uit angst voor de ander; in werkkringen en in mijn relaties.

Ik schaam me als ik dat allemaal zie en ik heb er flinke oordelen over: wat een dweil was ik.
Ik ben bijna 8 jaar samen met mijn vriend, we wonen samen en hebben nog geen kinderen.

We hebben in de afgelopen 8 maanden geen sex gehad, ook geen orale sex of een eigen 'handjob' in aanwezigheid van de ander.

Ik houd van hem, maar hij vindt me niet lekker denk ik.

(We zien er allebei gewoon goed uit - bovengemiddeld zelfs)

Gesprekken hebben weinig zin (al zoooo vaak geprobeerd) en ik heb het eigenlijk opgegeven en kan me alleen nog maar ergeren als hij weer een halfbakken actie onderneemt op (altijd!) de verkeerde momenten.

Ik wil opbiechten dat ik wel roep dat ik niet wil trouwen en het maar uitstel om aan kinderen te beginnen omdat ik eigenlijk met een ander wil trouwen (morgen nog!) en kindjes maken.

De reden dat ik het niet opbiecht aan mijn vriend is omdat we het zo gemoedelijk hebben samen. Het is gezellig en prettig en liefdevol. Eigenlijk niks mis mee (behalve het gebrek aan passie). Maar hij is gewoon die ander niet.

(Die ander is eigenlijk geen reële optie ivm kapot karakter (jeugd) en ik niet geloof dat hij mijn 'basis' zou kunnen zijn omdat het een egoïstische lullo is.)

Maar hoe kan ik nou zo gemeen zijn om te zeggen dat ik al die dingen niet wil (trouwen/kids), terwijl ik dat eigenlijk allemaal wél wil, maar niet met hem....

(Er gebeurt trouwens niks tussen die ander en mij... ik sta dus al 8 maanden droog als begin dertiger!)
Ik biecht op:

- dat ik eigenlijk geen zin meer heb om nog moeite te doen voor mijn huwelijk

- dat ik verleden week met mijn ex (goede vriend) naar een concert ben geweest en weer meer voor hem ben gaan voelen.

- ik de laatste tijd best depresief ben
ik 'biecht' op dat ik een groot geheim heb voor mijn collega's. ik werk nl in de psychiatrie, binnen dezelfde instelling als waar ik zelf als jongere een jaar opgenomen ben geweest. ik werk wel op een andere afdeling natuurlijk.

Die opname is inmiddels wel 10 jaar geleden en ik ben natuurlijk heel erg veranderd en gegroeid en doe mijn werk goed, maar dit zal altijd een geheim blijven. ik weet nl zeker dat ze me er linea recta uitgooien als ze daar achter komen. dit is dan ook de eerste keer dat ik dit zo kan schrijven, voelt wel lekker eigenlijk.
Vind het hartstikke goed van je, 22.57!

Probeer anders met je collega's of leidinggevenden eens een balletje op te gooien over een fictieve vriendin die ook graag in de psychiatrie wil werken maar ooit die en die psychiatrische achtergrond had. Misschien vallen hun antwoorden op die case je wel heel erg mee..
ik wil niet echt iets biechten, of wel, weet niet..

Ik heb te horen gekregen dat een lieve meid waarmee ik intern therapie heb gevolgd zelfmoord heeft gepleegd. Ondanks dat ik geen contact meer had na afscheid. is 4 mnd geleden) doet het me zoveel pijn. Misschien omdat ik te veel in haar verhaal herken. en omdat ze nog zo jong was.Ze was 23 en een mooie lieve meid. Ik snap aan de ene kant waarom ze dood wilde. hoeveel pijn kun je verdragen? , aan de andere kant bwn ik zo kwaad. had me gebeld, al was het midden in de nacht. dan was ik naar je toe gekomen.

ik kan het gewoon niet accepteren
Ik biecht op dat ik verslaafd ben aan marihuana. Het verpest mijn leven. Al meer dan tien jaar.
oke, daar gaan we dan. Ik biecht op dat ik in de periode dat het slecht ging tussen mijn partner en mij ik in ben gegaan op de avances van een collega op het werk en zwanger van hem ben geraakt. Ik heb het kindje verloren, dat zal mijn straf wel zijn. Het is een korte, maar heftige affaire geweest, het is gekomen doordat ik van partner niet kreeg wat ik nodig had. Hij weet alleen dat ik hem leuk vond niet dat ik vreemd ben gegaan. Toen is hem wel duidelijk geworden dat hij voor mij moet vechten, dat hij voor onze relatie moet vechten en niet moet denken dat hij niets meer voor mij hoeft te doen. Voor mij hoefde het eigenlijk allemaal niet meer, het voelde als 'te laat'. Toch kon ik niet anders dan hem nog een kans te geven. Ik ben de fout immers in gegaan door vreemd te gaan.

En de collega?? die ziet me ondertussen niet meer staan en heeft allang een nieuw 'slachtoffer' gevonden.
ik biecht op dat ik net tijdens het puinruimen foto's tegen kwam van de begrafenis van mijn moeder. Ik ben nou even stiekem aan het janken in bed terwijl mijn vriend aan het douchen is.

Mamma, ik mis je zo! Waarom ben je weg bij mij? Ik heb je nog zo hard nodig. Ik ben geen volwassen vrouw die zonder moeder kan. Ik heb je nodig. Kon je maar terug komen. Ik mis je!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven