Knusselend het nieuwe jaar in! ❤
maandag 31 december 2018 om 12:16
Welkom (terug) Knussels!
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee
.
Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic
.
* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.
Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.
Fijn als je mee komt tetteren!
Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.
Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee

Een kleine ode aan de knussels *
Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht
Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel
Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn
Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar
Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.
overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800
En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
vrijdag 3 mei 2019 om 13:01
Klinkt wel als fijne yoga. Mijn studio heeft alleen gewoon Yin, maar helaas te laatPhoebe-returns schreef: ↑03-05-2019 12:51Yin yang yoga!
We begonnen met yang oefeningen, die waren vrij pittig, maar toen ik op het punt kwam dat ik dacht 'AUWW IK WIL DIT NIET MEER' gingen we over naar yin, dat zijn hele relaxde zittende en liggende houdingen.
Hele fijne combi, ben blij dat ik het gedaan heb.
Enige probleem is dat ik nog boodschappen moet doen en daar weinig zin in heb.
Ik stuur mn katten wel![]()
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
vrijdag 3 mei 2019 om 13:02
Ik ben ook vrij vandaag. Eerst werd ik om 6.30 uur wakker: shit verslapen te laat voor werk... Eh ik ben vrij. Om 7.15 uur: de huistelefoon. Bed uit want zowat de enige die daarop belt is Maman. Te laat en vreemd nummer. Terug naar bed. 7.45: de deurbel, pakketje. Ok breng maar boven. Nee kan niet. Eh, jawel hoor. Nee is een pallet. Ik had een wc-bril besteld.
Beneden staat een kleine pallet met een pakket erop. Bezorger zegt doei en is weg... Werd er een volledig toilet geleverd ipv enkel een bril. Sucht. Naar boven gesjouwd. Gebeld. Eh mevrouw, dat merk verkopen wij niet
Eh jawel, want net afgeleverd met jullie bestelbon. Nee dat kan niet, jawel.....
Ik ben bijna zover dat ik gewoon een nieuw toilet ophang voor de prijs van een toiletbril!
En ik heb nog niets gegeten, dus hoogste tijd voor een pan spek en eieren!

Ik ben bijna zover dat ik gewoon een nieuw toilet ophang voor de prijs van een toiletbril!
En ik heb nog niets gegeten, dus hoogste tijd voor een pan spek en eieren!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 3 mei 2019 om 13:22
Oeh Geestje, dat klinkt als een lekker recept, dus dat heb ik even snel opgeschreven
voor wat betreft de combinatie Glitter en eten, is juist het omgekeerde wat jij hebt, als het even niet zo lekker gaat, zijn de vreetbuien onvermijdelijk.
Bubbels, vanavond niet, ik schuif aan bij mijn mam en pap voor frietjes
Ik heb weekend, nu even lunchen en dan eens een stofzuiger door mijn appartement halen.

Bubbels, vanavond niet, ik schuif aan bij mijn mam en pap voor frietjes

Ik heb weekend, nu even lunchen en dan eens een stofzuiger door mijn appartement halen.
Eat glitter for breakfast and shine all day
vrijdag 3 mei 2019 om 13:30
Zeker. Maar ik hoop dat ik de winkel zo ver krijg dat ze dat ding op komen halen en me gewoon de bestelde bril brengen. Het pakket houden zou voor mij voelen als 'stelen' want ik heb er niet voor betaald. Ik wacht even af tot ik teruggebeld wordt met het heugelijke nieuws dat ze inderdaad een foutje hebben gemaakt en dus die pot die hier staat komen ophalen.GlitterBep schreef: ↑03-05-2019 13:24Eerst wat eten lijkt me verstandig voor je zo'n klus als de wc vervangen aanpakt.![]()

vrijdag 3 mei 2019 om 13:33
Ohhh Glitter, ik wil ook frietjes bij je ouders
Niet kunnen eten is net zo bagger als teveel gaan snaaien. Alleen bij mij zit de moeite dat ik mezelf moet dwingen te eten, en de ander doet moeite om zich te dwingen niet te eten.
Ik heb gewoon echt geen hongerprikkel dan. Daarnaast heb ik ook niets met eten. Ja ik vind pasta's heel lekker, maar om nu te zeggen dat dit eten aantrekkelijker maakt, nop. Ik snoep dan ook amper, maar dat doe ik sowieso heel weinig. Lieve Knusselaars hebben me afgelopen week verwend met whiskey en chocolade. Nog geen drup gehad en de chocolade is voor betere tijden (het meeste dan).
Aan de andere kant is het dan ook makkelijk te herkennen dat het beter gaat. Dan snaai ik weer, heb ik meer zin in dingen en kook ik braaf om de dag of zo. Maar het belangrijkste: dan heb ik echt zin in de zelfgemaakte frietjes van mijn paps

Niet kunnen eten is net zo bagger als teveel gaan snaaien. Alleen bij mij zit de moeite dat ik mezelf moet dwingen te eten, en de ander doet moeite om zich te dwingen niet te eten.
Ik heb gewoon echt geen hongerprikkel dan. Daarnaast heb ik ook niets met eten. Ja ik vind pasta's heel lekker, maar om nu te zeggen dat dit eten aantrekkelijker maakt, nop. Ik snoep dan ook amper, maar dat doe ik sowieso heel weinig. Lieve Knusselaars hebben me afgelopen week verwend met whiskey en chocolade. Nog geen drup gehad en de chocolade is voor betere tijden (het meeste dan).
Aan de andere kant is het dan ook makkelijk te herkennen dat het beter gaat. Dan snaai ik weer, heb ik meer zin in dingen en kook ik braaf om de dag of zo. Maar het belangrijkste: dan heb ik echt zin in de zelfgemaakte frietjes van mijn paps

vrijdag 3 mei 2019 om 13:42
Maar jij en snaaien zijn gewoon één honlollypopje schreef: ↑03-05-2019 13:40@Geestje ik dwing mijzelf dan niet eens om niet te snaaien. Te veel energie en toch een verloren zaak![]()

vrijdag 3 mei 2019 om 13:47
Helaas is het bij sommige buien niet gewoon genieten zeg maar. Als ik nu alleen at, als ik er heel erg van genootGenieInABottle schreef: ↑03-05-2019 13:42Maar jij en snaaien zijn gewoon één hon. Ik kan gewoon jaloers zijn op mensen die zo kunnen genieten van eten
![]()

Maarja ik kan wel heel erg blij worden van lekker eten en lekker drinken. Achja je hebt een obsessie of je hebt het niet

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 3 mei 2019 om 14:05
Frietjes?? Waar???
Dat lust ik ook wel.
Nee vrijdag visdag, ik ga iets nieuws proberen met gamba's
, nu al trek in!
Gaan jullie nog wat nuttigs doen vanmiddag? Ik heb moeilijk rust in mn kont, moet altijd wat doen van mezelf en kan niet goed een middag op mijn kont zitten, maar dat ga ik vanmiddag toch echt doen...
Boodschappen gehaald en ik vind het verder wel best.
Phoebs gaat kluizelaren.. (Pluk vd pettenflat)

Dat lust ik ook wel.
Nee vrijdag visdag, ik ga iets nieuws proberen met gamba's

Gaan jullie nog wat nuttigs doen vanmiddag? Ik heb moeilijk rust in mn kont, moet altijd wat doen van mezelf en kan niet goed een middag op mijn kont zitten, maar dat ga ik vanmiddag toch echt doen...
Boodschappen gehaald en ik vind het verder wel best.
Phoebs gaat kluizelaren.. (Pluk vd pettenflat)

vrijdag 3 mei 2019 om 14:09

vrijdag 3 mei 2019 om 14:15
lollypopje schreef: ↑03-05-2019 14:09@Phoebe Ben je praktiserend katholiek?
Overigens mag je dan ook op vrijdag ook otter, want een paus heeft ooit vast laten leggen dat dat vis is, omdat die in het water zwemmen. Lustte geen vis die man![]()

Wie lust er nou geen vis, ik ben er dol op.
Jazeker, maar niet old fashioned conservatief hoor, eerder progressief.
(En dat hoeft ook niet, binnen de RKK hoeft niks, je hebt je eigen verantwoordelijkheid zeggen ze)
Echter ik eet graag vis en vrijdag visdag vind ik een grappige traditie.

vrijdag 3 mei 2019 om 14:20
Blond
Ik kan altijd eten, tenzij ik een buikgriepje heb of zo. Maar koken, daar geef ik dan weer niet veel om.
Plannen voor vanmiddag: ik zou naar de stad gaan om mijn lenzen te laten controleren, maar vanmorgen had ik koorts (lichte keelontsteking denk ik) dus dat heb ik afgezegd. Eind van de middag laat ik even mijn gezicht zien op een verjaardag. Kan best, want koorts is gezakt en het is bij de buren.

Ik kan altijd eten, tenzij ik een buikgriepje heb of zo. Maar koken, daar geef ik dan weer niet veel om.
Plannen voor vanmiddag: ik zou naar de stad gaan om mijn lenzen te laten controleren, maar vanmorgen had ik koorts (lichte keelontsteking denk ik) dus dat heb ik afgezegd. Eind van de middag laat ik even mijn gezicht zien op een verjaardag. Kan best, want koorts is gezakt en het is bij de buren.
vrijdag 3 mei 2019 om 14:23
Katje; Pakketjes en ik zijn geen goede combi. Vorig jaar werd het 'beton-look' bankstel geleverd. Dat bleek ook een pallet die de bezorger pal voor de algemene toegansdeur achterliet. Man had me gezegd dat het 5 delen van ongeveer 15 kg per deel was. Dacht hij. Eh... die pakketten wogen 50 kg per stuk. Dus meer dan ik. En natuurlijk was ik alleen thuis. Gelukkig heb ik lieve buurmannen die wilden helpen.
vrijdag 3 mei 2019 om 14:24
@Phoebe die paus dus 
Maar ik snap die man ook niet, dus eetsmakelijk vast.
Ik neem het meteen van je aan dat ook binnen het Katholicisme niet één vorm bestaat. Mooi dat jij daarin een vorm hebt gevonden die bij jou past.
Ik ben zelf geen Christen (wel christelijke basisschool, maar thuis speelde het maar een kleine rol), maar heb religie altijd interessant gevonden en mij daarom tijdens mijn studie onder andere verdiept in de geschiedenis van het Christendom, was heel leerzaam en interessant.

Ik neem het meteen van je aan dat ook binnen het Katholicisme niet één vorm bestaat. Mooi dat jij daarin een vorm hebt gevonden die bij jou past.
Ik ben zelf geen Christen (wel christelijke basisschool, maar thuis speelde het maar een kleine rol), maar heb religie altijd interessant gevonden en mij daarom tijdens mijn studie onder andere verdiept in de geschiedenis van het Christendom, was heel leerzaam en interessant.

vrijdag 3 mei 2019 om 15:04
Leuk dat je er naar vraagt.lollypopje schreef: ↑03-05-2019 14:24@Phoebe die paus dus
Dat is bij ieder geloof wel zo denk ik, dat het niet 1 vorm is en dat iedereen het op zijn of haar manier doet.
Ik ben van huis uit wel Christelijk opgevoed, maar niet Rooms.
Dat was mijn eigen keuze.
Wat leuk, ben je historica?
Mijn moeder is dat, en ook ik ben dol op geschiedenis.
Ik houd ook van eten.
En we gaan vanavond dus met zijn allen frietjes eten bij de ouders van Glitter?
Gezellig

vrijdag 3 mei 2019 om 15:26

vrijdag 3 mei 2019 om 16:07
Wat leuk!! Welke periode?lollypopje schreef: ↑03-05-2019 15:26@Phoebo Ja, maar doe er niks meer mee, maar blijft een passie.
Qua levensbeschouwing ben ik zelf meer een niet praktiserend Pagan, al klinkt dat heel vaag![]()
Mijn moeder is mediëviste, leuke tijd hoor, de middeleeuwen

vrijdag 3 mei 2019 om 18:45
Mijn zelf gemaakte frietjes blijven de beste! Die van de friteur in Leopoldsburg en van het frietkot aan de beurs in Brussel evenaren mijn baksel