Gynaecoloog
zaterdag 4 mei 2019 om 09:03
Je probeert bepaalde dingen te verbergen met als reden dat je geen eventuele bemoeienis c.q. hulp wil, mocht je nog een keer psychisch belast raken bij een volgende zwangerschap.
Besef je ajb dat dit verbergen niet zo veel zin heeft. Mocht je weer zwanger worden en mocht het weer zo gaan (hoop het echt niet voor je), dan komen ze daar toch achter... Dat kun en hoef je niet te verbergen...
Besef je ajb dat dit verbergen niet zo veel zin heeft. Mocht je weer zwanger worden en mocht het weer zo gaan (hoop het echt niet voor je), dan komen ze daar toch achter... Dat kun en hoef je niet te verbergen...
zaterdag 4 mei 2019 om 09:13
MenstruatieproblemenEllenverinzi schreef: ↑04-05-2019 08:43Ik kan de vraag beter anders stellen: welke reden kun je hebben om naar de gynaecoloog te gaan? Ook bijv een onschuldige aandoening? Moet binnenkort naar de gynaecoloog ivm psychische problemen tijdens vorige en evt volgende zwangerschap. In dat ziekenhuis kom ik regelmatig mensen tegen die ik ken en wil niet dat zou op de hoogte zijn van mijn reden. Omdat ik dus ook niet wil dat ze weten dat we evt nog een kindje willen. Zoek dus een (min of meer onschuldige/verklaarbare) reden waarom ik daar ben.
Vleesboom
Afwijkende uitslag uitstrijkje
Seksuele problemen
Pijn in je vagijn
Infectie
Verkeerd genezen hechtingen
Cysten
zaterdag 4 mei 2019 om 09:20
zaterdag 4 mei 2019 om 09:26
Maarre.... moet je dan niet bij de pop-poli zijn ipv bij de gynaecoloog?? http://www.poppoli.nl/pop-poli/
zaterdag 4 mei 2019 om 09:27
Nee, die zijn er echt alleen voor tijdens de zwangerschap, heb ik altijd begrepen...snorriemorrie schreef: ↑04-05-2019 09:26Maarre.... moet je dan niet bij de pop-poli zijn ipv bij de gynaecoloog?? http://www.poppoli.nl/pop-poli/
zaterdag 4 mei 2019 om 09:30
Te veel menstruatieEllenverinzi schreef: ↑04-05-2019 09:20Bedankt! Ik zat ook aan menstruatieproblemen te denken. Maar weet niet zo goed wat voor problemen dat zouden zijn.
Te weinig
Onregelmatig
Te lang
Tussentijds
Uitblijvend
Pijnlijke menstruatie
Vastzittende menstruatie
Pessarium kwijt
zaterdag 4 mei 2019 om 09:32
Ellenverinzi schreef: ↑04-05-2019 09:20Bedankt! Ik zat ook aan menstruatieproblemen te denken. Maar weet niet zo goed wat voor problemen dat zouden zijn.
Je moet echt leren dat je medische problemen niet (zo specifiek) met anderen hoeft te bespreken.
zaterdag 4 mei 2019 om 09:40
Is dat anticonceptie?
zaterdag 4 mei 2019 om 09:49
De mensen die je tegenkomt, zouden die ook allerlei smoesjes verzinnen die ze kunnen gebruiken als verklaring voor het geval ze jou tegenkomen?
Kom op zeg. Je bent moeder van 2 kinderen en gaat naar een gynaecoloog. Wat is daar mis mee?
Ben je bang dat ze het in de krant gaan zetten? Dat je onderwerp van gesprek gaat zijn op het schoolplein?
Als je hier al zo'n probleem van maakt dan is het misschien verstandig om je psychische problemen eerst onder controle te hebben voor je überhaupt aan een 3e begint.
Kom op zeg. Je bent moeder van 2 kinderen en gaat naar een gynaecoloog. Wat is daar mis mee?
Ben je bang dat ze het in de krant gaan zetten? Dat je onderwerp van gesprek gaat zijn op het schoolplein?
Als je hier al zo'n probleem van maakt dan is het misschien verstandig om je psychische problemen eerst onder controle te hebben voor je überhaupt aan een 3e begint.
zaterdag 4 mei 2019 om 09:52
Of eitjes doneren
zaterdag 4 mei 2019 om 09:56
Bij mij stopte de menstruatie zomaar zonder aanwijsbare reden. Daarvoor ben ik naar de gyn geweest. Heel aannemelijk als je toch 'iets' wil zeggen. (Gyn wist het ook niet en 3 maanden later spontaan de boel weer aan de gang)
Verder ben ik er misschien wel 100 keer geweest ivm IVF en het hele voortraject. 20 wkn echo's etc etc.
Verder ben ik er misschien wel 100 keer geweest ivm IVF en het hele voortraject. 20 wkn echo's etc etc.
zaterdag 4 mei 2019 om 10:00
zaterdag 4 mei 2019 om 10:23
Als je zegt dat je "op controle" naar de gynaecoloog gaat, zal echt niemand om specifieke details gaan vragen. Iedereen begrijpt dat soort info privé is.Ellenverinzi schreef: ↑04-05-2019 09:20Bedankt! Ik zat ook aan menstruatieproblemen te denken. Maar weet niet zo goed wat voor problemen dat zouden zijn.
zaterdag 4 mei 2019 om 10:24
natuurlijk niet, als deze vragen aan mij gesteld zouden worden zou mijn antwoord zijn; gaat je niks aan1987mama1987 schreef: ↑04-05-2019 10:00Je bent minder interessant dan je denkt hoor. Niemand gaat eindeloos door vragen waarom jij in het ziekenhuis bent. Dit klinkt misschien niet heel aardig maar is wel zo. Als jij een bekende tegen komt in het ziekenhuis, vraag jij dan meteen waarom ze hier zijn en vraag je ook nog 3 vragen door?
zaterdag 4 mei 2019 om 10:43
De laatste keer was ik er voor een marsupialisatie van een cyste van Bartholin. Wie geen genoegen nam met het antwoord ‘vrouwenproblemen’ op de vraag wat voor ingreep ik moest, kreeg van mij het hele antwoord met uitgebreide beschrijving. Dat vonden zij erger dan ik, dus het was een mooie les in het niet doorvragen als je het antwoord niet wilt weten.
In jouw geval zou ik het bij vrouwenproblemen houden, of vragen wat ze denken dat een gynaecoloog doet.
In jouw geval zou ik het bij vrouwenproblemen houden, of vragen wat ze denken dat een gynaecoloog doet.
zaterdag 4 mei 2019 om 11:46
TO lijkt zelf ook niet helemaal te weten waar een gynaecoloog voor dient, kans is dus dat anderen het ook niet weten en door gaan vragen. Niet dat je daar op hoeft te antwoorden, dat is privé.MinkeDeWit schreef: ↑04-05-2019 10:43In jouw geval zou ik het bij vrouwenproblemen houden, of vragen wat ze denken dat een gynaecoloog doet.