Geld & Recht alle pijlers

Bijstand en niet rondkomen

04-05-2019 23:20 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb uitgerekend dat je in de bijstand maar 200 overhoud!je krijgt Ongeveer 950 euro per maand,waarvan 350 aan huur (huurtoeslag meegerekend)200 euro aan gas/water/licht,100 euro aan zorgverzekering,50 euro tv en internet.en zo hou je alleen nog maar 200 euro over waarvan je nog boodschappen moet doen dus geen kleren kan kopen.hoe kom je dan aan geld om kinderopvang voor je kinderen te betalen zodat je aan het werk kan??of hoe kom je naar je werk,want een auto kan je ook al niet betalen.hoe doen mensen dat in de bijstand.en hoe will je gaan werken als je geen kinderopvang kan betalen?
Alleenstaande ouderkorting kinderbijslag zorgtoeslag ......
Kindgebondenbudget
Dat is voor een alleenstaande en die heeft geen kinderen dus ook geen opvang nodig. En ja 50 euro p week voor één persoon is echt prima te doen. Btw 200 gas en licht is wel heel erg veel hoor. Ik heb altijd een warm huis maar ben niet meer kwijt dan 135.
anoniem_170687 wijzigde dit bericht op 04-05-2019 23:25
27.36% gewijzigd
Het is geen vetpot. Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten doen. Toch lukt het veel mensen. Rigoureus de tering naar de nering zetten. Voor de kinderopvang krijg je toeslag als je werkt en kindgebonden budget als je een laag inkomen hebt.
Oh jij weer. Ben je al gescheiden inmiddels of weduwe?
Kinderopvangtoeslag.
En fietsen kost niks.
ik geef mn bek ook maar een douw
Met alle toeslagen en dingen waar je vrijstelling voor krijgt is het bijna 1400 euro netto.
Hoef je niks voor te doen he... hoe chill.

Auto heb je pas nodig als je werkt. Oud je gaat met ov/ fiets.
Het is geen vetpot maar je kan je goed redden met dit geld.
loisnvt schreef:
04-05-2019 23:30
Ze wil eerst weten hoeveel geld ze elke maand krijgt voordat ze haar man omlegt :rofl:
ik geef mn bek ook maar een douw
Zolang je geen werk hebt heb je ook geen kinderopvang nodig. Als je werk hebt, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk kinderopvangtoeslag.
Je krijgt ook waarschijnlijk alle toeslagen: huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebondenbudget en natuurlijk kinderbijslag. Hoogstwaarschijnlijk is er voor het kind nog een potje bij de gemeente zodat 'ie gratis op een sportclubje kan.

Al met al zal je inkomen dus hoger liggen dan alleen de bijstand.

En als het echt lastig wordt, dan kun je je ook aanmelden voor de voedselbank, de kledingbank en weet-ik-veel-wat-voor-banken-er-zijn.

Wat betreft vervoer: zolang je in de bijstand zit heb je sowieso geen auto nodig. Daarna kun je ook fietsen naar je werk en van de meeste werkgevers krijg je reiskosten.
En het is ook roeien met de riemen die je hebt. 200 euro voor boodschappen vind ik niet heel weinig. Als je creatief bent kun je daar prima van leven.
Op internet zijn ook veel cashbackacties te vinden.
Je krijgt om zorgtoeslag en kinderopvang heen jee niet nodig als je in de bijstand zit. Daarnaast kinderbijslag kgb en als je nu besluit van je man te scheiden zal hij wellicht ook alimentatie moeten betalen. Ja je zal erg stap terug moeten doen.... maar als je wel scheiden en nooit gewerkt hebt is dat nu eenmaal niet anders. Maar je wil toch niet het scheiden hiervan af laten hangen? Als je wil scheiden ga scheiden. Ga je leven naar wat je hebt een ga je je eigen leven opbouwen. Zoek werk, dan heb je ook recht op kinderopvangtoeslag. Zoek weg in de buurt zodat jee op de fiets kan.
loisnvt schreef:
04-05-2019 23:30
Ach, zij weer :facepalm:
als je werkt bij overheid, daar zijn meestal kinderopvang aan verbonden.. of bv ook bij ziekenhuizen
1) Zolang je geen werk hebt is een auto geen noodzaak (als je werkt overigens vaak ook niet).
2) Je kunt allerlei toeslagen aanvragen.
3) Veel gemeentes hebben een potje voor bv sportclubs o.d. voor de kids
4) Onder een bepaald maandinkomen kom je in aanmerking voor o.a. de voedselbank.

Eigenlijk alles wat hierboven veelal staat.
jujuken schreef:
05-05-2019 00:14
als je werkt bij overheid, daar zijn meestal kinderopvang aan verbonden.. of bv ook bij ziekenhuizen
ja, maar die is niet gratis, die zit alleen in het zelfde gebouw, daar moet je gewoon voor betalen
Ik denk dat als je van dat bedrag plus alle toeslagen en dergelijke niet kunt rondkomen, er misschien toch ergens iets niet helemaal goed gaat...
Ik ben meer dan mijn halve leven ambtenaar, maar heb nog nooit een (overheids)crèche gezien op mijn werk.

Heeft TO haar man inmiddels omgelegd?

Misschien moet ze gewoon op zoek naar een sugardaddy.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
05-05-2019 00:25
Ik ben meer dan mijn halve leven ambtenaar, maar heb nog nooit een (overheids)crèche gezien op mijn werk.

Heeft TO haar man inmiddels omgelegd?

Misschien moet ze gewoon op zoek naar een sugardaddy.
Of rijke vrienden. Toevallig een topic over eenzaamheid geopend door iemand die veel geld heeft...
reign schreef:
04-05-2019 23:20
[...]
Misschien een idee, maar net zoals de meeste mensen gewoon gaan werken en zelf je broek ophouden..🤔

Als al die andere vrouwen werken en kinderen kunnen combineren waarom jij niet?
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 05-05-2019 06:36
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
53.23% gewijzigd
Christiana schreef:
05-05-2019 00:42
Misschien een idee, maar net zoals de meeste mensen gewoon gaan werken en zelf je broek ophouden..🤔

Ach ja... iedereen is anders. ''Als ik dit kan, moet jij het ook kunnen'' telt natuurlijk niet altijd...
Christiana schreef:
05-05-2019 00:42

Daar doet deze TO niet aan.

Ze heeft al eerder topics geopend over de financiële verschillen /voordelen tussen scheiden en weduwe worden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kijk bij de website van de belastingdienst onder ‘toeslagen’. Daar kun je een proefberekening doen. Kijk ook eens op https://berekenuwrecht.nibud.nl/#/panel/0. Daar laten ze ook zien waar je wat kunt aanvragen.

Kom je er niet uit, vraag dan bij de gemeente om hulp (wijkteam).
Oh is dat deze TO weer? Kansloos.
reign schreef:
04-05-2019 23:20
hoe kom je dan aan geld om kinderopvang voor je kinderen te betalen zodat je aan het werk kan??of hoe kom je naar je werk,want een auto kan je ook al niet betalen.hoe doen mensen dat in de bijstand.en hoe will je gaan werken als je geen kinderopvang kan betalen?

Als je werkt krijg je salaris, geen bijstand. Opgelost!

O, en 200 euro voor gas en licht is echt bizar veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven