Autostoeltje

05-05-2019 15:55 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij zijn opzoek naar een autostoel. Het liefst eentje die tot 4 jaar meegaat. En eentje die draaibaar is.
Wij zouden misschien de MaxiCosi Axissfix willen. Deze is tot 4 jaar te gebruiken en draait. Maar wellicht zijn er andere die nog beter/fijner zijn? Hoor bijv. Veel goeds over Cybex stoeltjes.
De ANWB publiceert hier tests over. Die lijken me betrouwbaarder dan wat de individuele forummer van een stoeltje vindt?
Uit eigen ervaring: we hadden voor onze oudste een Cybex Sirona. Komt goed uit de testen en is achterwaarts tot max 4 jaar. Onze oudste was / is klein en daardoor heeft ze lang achteruit gezeten. Toen de stoel doorschoof naar de tweede, bleek die al snel te groot voor het achterwaarts rijden, want ze kon nergens heen met haar benen. Toen nog een poos als vooruitstoel gebruikt, maar na niet heel lang ingeruild voor een Cybex Pallas.

De Sirona is handig door het draaien en degelijk, maar ook zwaar. En door de steunpoot met achteruitrijden neemt ie veel plek in. In onze kleine auto lastig.
En de Consumentenbond ook - zitten redelijk op een lijn met de ANWB, dus het opzoeken waard.

Mijn ervaring (gekozen op basis van genoemde testen) - in onze oude auto met gordelbevestiging hadden we de Brittax King II LS, tevreden over. Maar in nieuwe auto zit isofix en zit dat stoeltje met alleen gordel best los! Dus dat eerste stoeltje is nu naar mijn ouders en wij hebben nu Brittax Duo Plus met isofix, die wel heel stevig zit. Rijden nu weer met een veilig gevoel.

Mijn tips. .. Hoe wil/kun je het stoeltje bevestigen in jullie auto? Lees tests van officiële instanties en probeer het stoeltje uit bij de winkel, want dat kan dus per auto verschillen.
anoniem_324645 wijzigde dit bericht op 05-05-2019 17:50
Reden: Spaties
1.20% gewijzigd
Wij hebben de Axiss fix gehad. Prima autostoel. Alleen hoe lang je er mee kan, hangt ook van het formaat van je kind af. Wij zijn hem gaan gebruiken toen kind een maand of 9/10 was. Hij was toen uit de maxicosi gegroeid. Wij hebben hem een kleine 2 jaar gebruikt, en toen was kind uit de Axiss Fix gegroeid. Al ruim voor de 3e verjaardag van kind hadden wij een Rodifix.
Nu moet ik wel zeggen dat wij een groot kind hebben en daardoor hebben wij de Axiss fix dus niet zo lang kunnen gebruiken als we gehoopt hadden.
Kijk op de site van de ANWB idd wat goede stoeltjes zijn. Een mooi/handig stoeltje is niet per definitie een veilig stoeltje. Wij hebben de Besafe Izi KID. Scoort goed in de botsproef en daar is het ons om te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven