Taxi Mallorca

05-05-2019 16:49 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de zomervakantie gaan wij naar Mallorca. Vlucht en hotel zijn geregeld, transfer nog niet.

Weet iemand of het voordeliger is om dit van te voren te reserveren? Ik zie dat er online diverse partijen zijn. Ik weet echter dat er op het vliegveld ook meer dan voldoende taxi’s beschikbaar zijn, ik heb alleen geen idee of dit qua prijs uit maakt?
Ik heb wel het idee dat wanneer je het van te voren afspreekt een betere prijs hebt in zulke gevallen. Soms heb je dan ook nog een gedeelde bus als je daarvoor kiest en dat is dan nog goedkoper.
Kan je niet googelen op taxi prijzen Mallorca en dat vergelijken met de transferaanbieders die er zijn?
Alle taxichauffeurs op alle vliegvelden en treinstations zijn altijd allemaal oplichters!

Ik ben werkelijk nog nooit niet opgelicht als ik in zo'n situatie een taxi nodig heb.

Als ik jou was zou ik iets via Uber regelen een dag van te voren ofzo. Dan staat de prijs vast en heb je goede service.
Op Mallorca zijn er volgens mij regels over de tarieven en zijn de taxi's voorzien van een meter. Dus ik denk dat het allemaal niks uit maakt qua prijs. Tenzij je te maken hebt met louche praktijken. Wat hoe dan ook wel kan gebeuren is dat je één treft die omrijdt omdat jij geen idee hebt waar je langs moet.
Ik zou een auto huren! Het eiland is te groot om met taxi's rond te gaan rijden. Een huurauto is er niet duur en het eiland is echt de moeite waard om zelf te verkennen. Prachtige bergroutes, mooi groen binnenland.
Kijken eens op shutlledirect die bieden vaak voordelige ritten. Zowel in Spanje als Portugal heb ik er regelmatig gebruik van gemaakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waar moet je heen? Er rijden veel bussen naar de bekende plaatsjes. En idd auto huren als je kan.... leuk eiland voor dagtourtjes.
Bedankt voor de reacties!
Het wordt dus van tevoren reserveren 😀.
Auto kun je van te voren boeken bij sunnytours. Als je het premiumpakket neemt zitten er al je verzekering bij en heb je geen eigen risico. Je kunt op de luchthaven zo doorlopen naar de parkeergarage.
Het hangt er erg vanaf waar je heen moet op het eiland.
Wanneer je in Palma of El Arenal zit, dan zal een taxi niet veel kosten en kun je zelfs de bus overwegen. Maar wanneer je bijvoorbeeld naar Alcúdia moet, kun je beter reserveren, of zelf een auto huren. Het is immers een mooi eiland om verder te verkennen met de auto.
Je kunt ook met Uber boeken. Kan je de app nu alvast installeren en locatie zoeken en dan zie je een prijs.
Ik zou ook een auto huren. Prima te doen op Mallorca.
Zelf zijn wij echte mallorca gangers. We hebben met en zonder transfer gereisd.
Vaak zonder en dan van te voren een auto huren.
Telkens weer werden we bedrogen. Moesten extra betalen enz. Overal staat dat je dat niet hoeft. Maar ze geven je gewoon niks mee. Sta je daar en je hebt al betaald.
Als je van te voren boekt laten ze je bovendien lang wachten. Zo'n 1,5 uur. Je hebt immers toch al betaald.
Ik zou of via een reisbureau boeken.
Of niks boeken en daar wat huren. En is er niks te huur, of wilen ze je dat wijsmaken zodat je veel betaald? Dan pak je de taxi of bus. Ligt een beetje van waar je heen gaat.
Onderhandel!
Houdt er rekening mee dat je een auto huurt waar je koffers in passen.
Je krijgt overigens nooit de auto die je huurt. Dit zijn voorbeelden van auto's die volgens hun in dezelfde klasse vallen.... niet dus.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
16-05-2019 08:55
Zelf zijn wij echte mallorca gangers. We hebben met en zonder transfer gereisd.
Vaak zonder en dan van te voren een auto huren.
Telkens weer werden we bedrogen. Moesten extra betalen enz. Overal staat dat je dat niet hoeft. Maar ze geven je gewoon niks mee. Sta je daar en je hebt al betaald.
Als je van te voren boekt laten ze je bovendien lang wachten. Zo'n 1,5 uur. Je hebt immers toch al betaald.
Ik zou of via een reisbureau boeken.
Of niks boeken en daar wat huren. En is er niks te huur, of wilen ze je dat wijsmaken zodat je veel betaald? Dan pak je de taxi of bus. Ligt een beetje van waar je heen gaat.
Onderhandel!
Houdt er rekening mee dat je een auto huurt waar je koffers in passen.
Je krijgt overigens nooit de auto die je huurt. Dit zijn voorbeelden van auto's die volgens hun in dezelfde klasse vallen.... niet dus.
Als je voor de goedkoopste optie gaat wellicht. Maar als je via Sunnycars een premium gold pakket afneemt dan kun je gelijk doorlopen naar de garage en ligt daar de autosleutel voor je klaar. Niets wachten en ook zeker niets extra aansmeren, want je hebt al het meest uitgebreide verzekeringspakket. Ik had er afgelopen maart een stoere Mini Cooper Countryman automaat gehuurd. Zalig mee gereden!
redbulletje schreef:
16-05-2019 08:58
Als je voor de goedkoopste optie gaat wellicht. Maar als je via Sunnycars een premium gold pakket afneemt dan kun je gelijk doorlopen naar de garage en ligt daar de autosleutel voor je klaar. Niets wachten en ook zeker niets extra aansmeren, want je hebt al het meest uitgebreide verzekeringspakket. Ik had er afgelopen maart een stoere Mini Cooper Countryman automaat gehuurd. Zalig mee gereden!
Dit, zelfde ervaring. Was uitstekend geregeld en zelfs in het hoogseizoen niet hoeven wachten.
Ik heb al via verschillende maatschapijnen gehuurd, helaas telkens hetzelfde liedje. Bijbetalen.
En ook nog nooit de auto gekregen die we geboekt hadden.
We gaan wel telkens in het hoogseizoen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
16-05-2019 10:11
Ik heb al via verschillende maatschapijnen gehuurd, helaas telkens hetzelfde liedje. Bijbetalen.
Maar meestal staat er toch iets van “ Seat Ibiza of vergelijkbaar”
Wij hebben nog nooit een andere soort auto gekregen dan geboekt, ja een keer in de Vs een grotere SUV dan we geboekt hadden maar we hoefden er niks voor bij te betalen.
In Europa boeken we ook altijd via Sunnycars, zeer tevreden over.
Wij hadden op Mallorca een auto gehuurd (via Easyterra) bij Hiper. Helemaal prima in orde allemaal.
Vrij nieuwe Opel Corsa (met wel her en der wat lakschade)

Ophalen soepel, inleveren soepel.

Ik herken geluukig niks in het verhaal van Thanks.
dolfje schreef:
16-05-2019 13:28
Maar meestal staat er toch iets van “ Seat Ibiza of vergelijkbaar”
Wij hebben nog nooit een andere soort auto gekregen dan geboekt, ja een keer in de Vs een grotere SUV dan we geboekt hadden maar we hoefden er niks voor bij te betalen.
In Europa boeken we ook altijd via Sunnycars, zeer tevreden over.

Nou dit idd. Paar jaar geleden op Ibiza in vroegseizoen ook een klasse hoger meegekregen dan we geboekt hadden. Dame zag dat we met 4 volwassenen waren en pakte zo een set andere sleutels.
Superlief.
thanx schreef:
16-05-2019 10:11
Waarvoor moet je dan bijbetalen? Als het bv voor een extra verzekering is, is dat je eigen keuze.
En als jouw klasse auto niet beschikbaar is, moeten ze gratis een andere (betere) klasse bieden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven