Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
PS was wel weer even een klaagzang, maar zo moet je het niet opvatten hoor....
Oh phoehee. Ik had heel je verhaal over het hoofd gezien!

Maar wat goed dat het goed was!

En als je eisprong goed was, hoe gaat het dan verder? En wat gaan ze dan met dat potje zaad van je vriend doen? Kijken ze dan nu naar de kwaliteit ofzo??

Dat verhaal van die stijgbeugels. Bah, ik moet donderdag voor een spiraal. Heb er echt GEEN zin in!

Die dingen zijn trouwens duur! 130 euro! Voor 5 jaar is het een schijntje. Maar ik reageer erg slecht op hormonen over het algemeen. En heb me laten overhalen door de HA, omdat er verder eigenlijk geen opties voor me zijn. Stel dat ik het hier ook niet op trek kan hij er na een maand weer uit. Duur geintje dan.......
Kiekeboe, klaag maar een eind weg!
Biaha, vanaf wanneer mag je eigenlijk weer een spiraal laten plaatsen? Want zodra het kan laat ik er ook weer eentje zetten. Ik vind het een aanrader. Het kan de eerste twee maanden nog wel beetje anders zijn dan gewend, iets meer menstuatiekrampen enzo, omdat het lichaam beetje moet wennen, maar daarna had ik er nooit meer last van.

Kiekeboe, je hebt gelijk dat je gewoon af en toe moet klagen. En ik kan de onrust heel goed begrijpen. Je wilt het eigenlijk gewoon goed hebben. En het breekt op als je het gevoel hebt altijd aan je huis te moeten werken in plaats van een keertje lekker op de bank te kunnen hangen.

Watje, hoe gaat het vandaag?

Ik durf hier bijna niks meer te plaatsen, want echt het wordt steeds meer een sprookje hier. Soms geloof ik het zelf haast niet. Afgelopen avond/nacht heb ik gewoon 8 uur kunnen slapen, weliswaar met 2 onderbrekingen voor de voedingen en luiers, maar zoveel uur heb ik de laatste maand van mijn zwangerschap niet eens geslapen. Wel is zoonlief erg gevoelig voor prikkels. Hij heeft het liefst echt strak ritme van slapen, verschonen, voeden, evt weer verschonen en weer slapen. Als we dit vrij strak hanteren, slaapt hij heel goed. Alle activiteiten zoals badje enzo zijn leuk, maar daarna is hij zo druk dat hij nauwelijks kan slapen. Door hem dan in een doek in te wikkelen gaat het wel weer goed. Waarschijnlijk is het wel een prikkelbaar kindje. Maar, wat een geluksgevoel krijg je van zo'n kindje.
Hee Biaha, waar blijven de mooie lach- en haarfoto's!?!??

Ging even naar de drogist om Valeriaan-spul te kopen. Nou, daar staat dus op dat ke het bij zwangerschap via je huisarts moet vragen. Dus nu wacht ik de vk maar af, heb dinsdag een afspraak.

Maar euh Biaha, die stijgbeugels zijn niet leuk inderdaad. Maar uiteindelijk valt het wel mee..... (ik heb geen spiraaltje gehad dus dat weet ik niet hoor)

Oh en Thembo, wat een heerlijke verhalen!!! Blijven posten, word ik heeeeel blij van!
Haha, foto's komen er aan. Ze moeten op een andere manier op de computer gezet worden en ik moet dat even aan man vragen.

Stom he, ik zie vreselijk op tegen het zetten van een spiraal terwijl ik al 2 kinderen gebaard heb en er meerdere mensen in hebben zitten wroeten met vingers, echodildo's, vliezenbreekbreinaald enz enz.

Thembo, 6 weken na de bevalling mag je alweer!

Fijn dat het zo goed gaat! Ik sliep eigenlijk best redelijk de laatste weken van zwangerschap op wat uitzonderingen na. Toen viel dit toch zwaar tegen ook al at en sliep hij zonder al te veel gespook.

Zo zie je maar Kiekeboe, dat slechte slapen is toch nog ergens goed voor! Straks ben je dolblij dat je 8 uur met 2 onderbrekingen kan slapen!

Het is voedertijd hier en daarna pannenkoeken bakken!
Oh, en zo'n lachfoto is nog een hele klus! Ben vanochtend een half uurtje bezig geweest zonder resultaat.
je hebt geen natuurtalentje voor de camera dus.....
Thembo klinkt nog altijd heerlijk bij jou. Wat fijn dat jullie mannetje het zo goed doet. En dat inbakeren is helemaal niet erg. Prettig voor hem en jullie nachtrust.

Kiekeboe je mag altijd klagen hier hoor. Soms is dat gewoon even nodig. Ik herken wel heel veel in je onrust hoor. Wil zelf ook altijd het liefst gewoon alles goed in orde hebben en kan er slecht tegen als dat niet zo is. Met als gevolg.....slecht slapen.

Hopelijk heeft je vlos er een goede oplossing voor.

Biaha jammer dat het niet helemaal is gelukt nog met de lachfoto. Blijven proberen, want ben heel nieuwsgierig. Pannenkoeken goed gelukt?

Phoehee bij jou allemaal goed nieuws dus, mooi om te horen. Krijg je nu nog maar 1 uitslag terug of meer? Hoe was je wedstrijd gegaan? Ik vind het allemaal maar knap, zeker met zulk weer als het vandaag was.

Tiaraatje fijn dat je man er weer is. Bij jou al tekenen van bevallen?

Hier wel veel tekenen, maar een klein eigenwijs mormeltje wat niet naar buiten wil. Blijf wel heel veel pijn houden en daar word ik erg moe van. Maar goed het is niet anders. Maandag weer naar de vlos en ik hoop dat ze me een beetje op weg wil helpen.

Morgen de verjaardag van dochter. Op het kdv had ze het erg leuk gehad. Benieuwd hoe ze het morgen vindt. Ze is wel erg van slag deze week, dus ik hoop dat het morgen allemaal goed gaat.

Ga nu nog even slingers ophangen.
heeej

Wedstrijd ging heel erg goed en het was gewoon droog! Joepie. Morgen nog een hahaha.

Na deze onderzoeken weet ik het eigenlijk niet. Als ze niks vinden sturen ze je ook weer een half jaar naar huis, zeiden ze al.

Kiekeboe dat alles met het huis klinkt ook echt heftig. Doet me denken aan 'help mijn man is klusser' Dan zie je ook van die beelden. Als is ons huis ook nog lang niet af maar sommige dingen zie je gewoon niet meer.

Watje fijne verjaardag morgen. Wat krijgt ze?

Thembo mooi toch zo'n sprookje?? Lekker opschrijven hoor.

Biaha ik zou ook eeuwig op blijven zien tegen die stijgbeugels (en bouwlamp!) Doet een spiraaltje zetten zeer?
Van ons krijgt ze een knalroze poppen maxi cosi en een slaapzak voor de pop.

Garage en zitzak staan ook op het programma van oma van beide kanten. Voor de rest zullen we wel zien wat het gaat brengen.

Mooi dat je nog droog weer had Phoehee, lijkt me toch een stul lekkerder fietsen. En succes morgen weer met je volgende wedstrijd!
He allemaal! Ben ik weer...Schrijf wel erg weinig laatste tijd, ben ook zoooo moe.. Als k van werk terug kom kan k me ogen niet openhouden bijna!

maar nu weekend, drukke dag weliswaar.. met de kindjes naar Avonturenland geweest was leuk... en nu kindjes in bed en even stukje schrijven!

Thembo wat fijn dat je mannetje het zo goed doet! Lekker dus zo goed doorslapen al! Hopelijk blijft dat zo!

Balen van je kilo's! Maar de weegschaal gaat komende weken vast mooiere getallen voor je aangeven!!!

Phoehee! Wat goed nieuws!!! Het werkt allemaal bij jou!! Dus als bij je vriend ook alles goed is, is het dus gewoon pech dat t nog niet is gelukt en doen ze een half jaar niks? Hoplijk is ook van vriend alles goed en is het voor jullie gewoon snel raak!

Lijkt me ook niks, in de stijgbeugels met bouwlamp! Pfff

Watje; Veel plezier morgen!!! Wat krijgt je dochtertje en komt er veel bezoek?? Hoe oud wordt ze?

Spannende tijden ook voor jou dan! Als de kleine morgen komt gewoon dubbel feest voortaan!!! ;)

Tiaratje; hoe is het bij jou???

Gisteren aan leiding verteld dat ik zwanger ben, aangezien k al 2x te laat was ivm misselijkheid 'sochtends! Vond het erg leuk.. Babyboom bij ons op het werk met 5 aankomende mama's en een papa!

Maandag voor t eerst naar de VK! Vriend gaat mee!

Heb net 2 slabbertjes besteld voor de aankomende opa en oma... We gaan t vertellen met pasen!

Fijn weekend iedereen!!!
Phoehee klink dus erg positief allemaal! Eendebek is idd geen pretje, vond ik ook niet. Maar goed alle zwemt dus bij jullie, da's mooi!

Kiekeboe het klink allemaal niet best bij jullie huis, meid ben je er niet poepflauw van? Vind het wel knap dat jullie het allemaal zelf doen,en als het strakjes allemaal klaar is is het vats prachtig!

Biaha ben benieuwd of je foto's al op hyves staan! Mijn haar is niet zo geworden als ik had gehoopt, beetje rode gloed over mijn haar en er is veel te veel af gekomen. Snappen ze nou echt niet wat PUNTJES zijn?!

Watje vel plezier alvast met de verjaardag van je meissie, hopelijk timed de baby het een beetje goed en komt ze niet op dezelfde dag.

Ik heb vandaag een maansteen gekregen van een vriendin, moeten jullie maar eens gaan googelen (nou ja moeten, mag natuurlijk he...!) Ben er helemaal niet zo van zelf, maar vind het echt super lief! Hopelijk werkt het!
Hey dames, sorry effe ego-berichtje, maar ik vroeg me af hoe voorweeën juist voelen. Had deze morgen serieuze steken onderin mijn buik en nu bij het stappen doet mijn schaambeen toch ook redelijk veel pijn. Aangezien dit mijn eerste kindje is, heb ik geen flauw idee hoe voorweeën voelen, maar ik denk dat ik er deze morgen toch had.
Tiaraatje, ben je er nog??? Of ben je van manlief aan het genieten....

Fien, ik kan je niet helpen. KLinkt als...

Tazzle, een maansteen. Ik ben er ook niet van, maar het idee dat iemand op die wijze aan je denkt is wel heel lief!

Watje, veel plezier vandaag. Hopelijk voelt je dochter zich vandaag wel beetje oke en blijft je dondersteen nog even zitten vandaag...

Brabo, wel af en toe je neus laten zien he! Maar de vermoeidheid is bij jou dus al toegeslagen. Blijft nog wel even aan, maar vanaf maand 4 gaat het weer beter! Totdat je maand 6 bereikt, dan slaap je gewoon helemaal niet meer (sorry, mijn verhaal...)

En de rest, ik kijk vanavond nog wel eventjes!

Heb vannacht weer 5,5 uur geslapen en straks komen mijn ouders. Pfoe. Nou ja, we zien wel.
Zo, Kiekeboe. lekker lang geslapen...... hopelijk wel gezellig straks met je ouders. En daarna maar weer bijdutten.

Fien, dat je pijn aan je schaambeen hebt met lopen kan betekenen dat je kindje al ver is ingedaald en daarlangs schuurt. Wat betreft die steken. Ik weet het niet, had je er ook harde buiken bij? Sowieso even gyn bellen als je het echt niet vertrouwd. Dit is nu wel een beetje de tijd van alle ongemakken en pijnen enz enz. Maar echt bellen als het erger wordt.

De eerste lachfoto is een feit! Hij doet wel net zijn ogen dicht om te knipperen, dus het is niet de mooiste foto ooit. MAar het is wél gelukt! Ga hem later wel plaatsen op hyves.

Ik mis dat uur eraf wel hoor. Het is al 12 uur en ik heb het idee dat ik net mijn bed uit ben.

Tot later!
Oh! Ik heb gisteren weer heerlijk genoten van een roseetje! Aangezien zoontje langer slaapt 's avonds kan ik er 1 nemen 's avonds. Ik was gelijk ingekakt, maar hij was wel lekker!
Alles ok hier even geen puf,

wordt vervolgd...

x
Bah, zit te balen als een stekker. Is het eindelijk eens mooi weer en zijn we gezellig op stap, mogen we naar huis komen omdat schoonbroer gisterenavond te diep in het glas gekeken heeft en lam op de bank bij zijn grootmoeder ligt, die in paniek is omdat ze niet weet wat ze met hem moet aanvangen...

Lang verhaal in het kort: schoonbroer woont voorlopig bij zijn grootmoeder (wegens die verbouwingen aan zijn huis, weet je nog?) en heeft blijkbaar gisterenavond (naar gewoonte, jammer genoeg) te diep in het glas gekeken. Nu hangt hij tegenover zijn grootmoeder het zielige ventje uit, waarna zijn grootmoeder in paniek mijn schoonouders opgebeld heeft. Schoonouders zijn met vrienden gaan eten, en die kunnen niet weg natuurlijk. Die dan maar naar ons gebeld. Was ten eerste een dik half uur rijden voor ons voor we daar konden zijn en eigenlijk hadden we nog andere plannen, die nu natuurlijk niet doorgaan. Gek word ik er van.

Sorry voor het 2de ego-bericht van vandaag, maar ga beetje proberen afkoelen voor de tv. Effe verstand op nul en aan niks denken.
Fien! Wat balen zeg!!! Is je schoonbroer zo vervelend als hij heeft gedronken dat je schoonmoeder hem niet aankan??? Jullie zaten er maar mooi mee te kijken dus.. weg leuke plannen!!!

Biaha; Lekker een roseetje!!

En leuk de eerste lachfoto! En ach.. oogjes dicht.. er zullen er vast nog vele volgen met de ogen open!!!!!

Kiekeboe; Balen dat je slecht slaapt zo de laatste paar maanden, ik heb er vaker over gehoord. Ik hoop dat ik er geen last van krijg.. want slapen is zo fijn

We hebben een nieuw bed sinds dit weekend en hij ligt super!!

Watje; GEFELICITEERD met je meisje! Was het een leuke dag!???

Tazzle; een maansteen , nooit van gehoord... maar het is inderdaad lief dat iemand op die manier aan je denkt...op welke manier dan ook! Doet je dan toch goed.. toch?

Ik ga maar eens proberen wat te leren nu... Door vermoeidheid komt het er niet van maarja acch.... ik mag niet klagen want ben zo blij!

De knoop van mij broek is vandaag al 2x opengeknapt!!! Aiiii...

Fijne avond iedereen!
Hee Tazzle ik heb sinds deze maand een maansteen armbandje om!!! (en mijn eisprong viel 2 dagen eerder!!) Ik ben er ook niet zo van maar het baat niet he. Je moet hem wel op de huid dragen volgens mij. Wel grappig. Is best een mooie steen met die blauwe glans.

Watje ik wil ook een rose maxi cosi! (maar ben nog lang niet jarig) Hoe was de verjaardag?

Fien klinkt vreselijk die schoonbroer. Daar gaat je mooie dag bah. En volgens mij kunnen die voorweeen nog wel even duren als ik de rest zo hoor.

Brabo jammer dat je zo moe bent maar het hoort er bij he?! En pasen is al best snel, ben je dan al 3 maanden?

Biaha lekker een rose-tje. Ik had vorige week ook lekker wijn op. Ben daar normaal niet zo van maar was erg lekker. Ik denk dat het alcohol verbod hier binnenkort maar opgeschort gaat worden. Je moet wat.

Ik heb geen idee of ik mijn eisprong nou heb gehad. Zit op dag 16 nu. Als ik de doker mag geloven moet dat wel, het zal denk ik ook wel. Misschien even tempen morgen voor de zekerheid, alles hoger dan 36.5 is mijn ei geweest.

Heerlijk die klok om! Het is 8 uur en nog licht! Nu nog mooi weer maar dat komt er volgens mij aan.
Phoehee da's ook wel handig een armbandje, ik heb een losse steen en volgens mijn vriendin moest ie idd op de huid gedragen worden, Ze gaf als tip om hem in mijn bh te doen, dus dat had ik vandaag de hele dag braaf gedaan, en idd baat het niet... Wanneer moet je nu weer naar het ziekenhuis?

Biaha lekker he een rosetje, en het kan weer legaal. Mooi is je haar geworden trouwens!

Fien is het allemaal nog goed gekomen met je zwager? (schoonbroer) Irritant dat jullie daarvoor opdraaien zeg!

Ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, morgen weer vroeg dag, slaap lekker
Hey dames, hier ben ik nog eens.

'Verhaal' was blijkbaar nog niet afgelopen want toen vriend bij zijn grootmoeder aankwam (hij had me eerst thuis afgezet), was zijn pa er ook al. Toen ik het hoorde, kreeg ik het helemaal natuurlijk. Zijn we lekker voor niks naar huis gereden Ik was razend. Meng dat nog eens met weinig slapen en hormonen die door je lijf gieren = een flinke huilbui natuurlijk. Werd me effe teveel.

Ow, en schoonbroer was dus gewoon nog stomdronken van de nacht ervoor, om 15u in de namiddag!! Alleen is zijn grootmoeder van 80 jaar zoiets niet gewoon, dus die dacht dat hij naar het ziekenhuis zou moeten of zo. Vriend wil die dag goedmaken, maar in feite ligt het helemaal niet aan hem. Hij kan er niks aan doen, terwijl hij zich er heel schuldig over voelt. Nu ja, het was de laatste keer dat schoonbroer onze 'hulp' krijgt, het is lang niet de eerste keer, maar nu duidelijk wel de laatste keer. Hij is 34 jaar, tijd om volwassen te worden en voor zichzelf te zorgen.

Biaha, een rose'tje. Kan smaken he.

Thembo, hoeveel was je eigenlijk bijgekomen als ik dat mag vragen?

Weet de rest eigenlijk niet zo goed meer, zal eens moeten teruglezen
Owja, omtrent die steken, die heb ik niet meer gehad, wel heb ik pijn aan mijn schaambeen (ik denk dat het de beeb is die aan het indalen is), maar heb wel de zeurende pijn zoals ik heb als ik mijn maandstonden zou krijgen... Dus toch wat voorweeën? Zolang het niet erger wordt, ga ik mijn gyn niet bellen, volgende week dinsdag heb ik een afspraak bij haar.

Tiaraatje, Watje, hoe gaat het met jullie?

Phoehee en Tazzle, het zou wat zijn mocht die maansteen helpen. En je hebt gelijk, schaden doet het toch niet, dus waarom niet proberen?

En Phoehee, ik vind het ook zalig als het 's avonds langer licht is. Zeker bij mooi weer

Kiekeboe, heel vervelend, niet kunnen slapen. Hopelijk krijg je morgen bij de dokter iets wat je daarbij kan helpen, zodat je een beetje uitgerust raakt.

Brabo, ik had dat in het begin van mijn zwangerschap ook dat ik zo moe was. Gelukkig is dat nu beter.
Fien wat een baaldag voor jou zeg. Hopelijk een betere dag voor jou vandaag. Volgens mij kunnen die steken geen kwaad hoor. ik heb ze ook al even en wijt het maar aan het indalen enzo. Mijn vlos maakt er geen probleem van.

Phoehee en Tazzle zou wel heel mooi zijn als die maansteen een beetje zou helpen. Kwaad kan het zeker niet.

Brabo die vermoeidheid gaat echt over na ongeveer 12 tot 14 weken. Dan voel je je echt lekker. Kan me voorstellen dat het leren er een beetje bij inschiet.

Phoehee weet niet wanner je precies jarig bent, maar tegen die tijd zal ik een mooie roze maxi cosi voor je bestellen ;)

Gisteren de verjaardag was vrij rustig. Toevallig net een dag uitgekozen dat er weinig mensen konden. Er waren ok veel zieken. Man heeft een grote familie, dus de meer dan 30 man die zouden komen, zijn gelukkig niet geweest.

Dochter vond het allemaal wel gezellig. Ze wist heel goed wat ze met de cadeaus moest doen en vond de slingers ook prachtig. Ze heeft een mooie nieuwe fiets met duwstang gekregen, een ballentent, een zitzak en een grote garage. Verder nog wat kleine dingen, serviesje en kleurboeken.

Ik moet er zelf nog van bijkomen, maar dat komt wel goed. Voor de rest geen verandering hier. Vanmiddag moet ik naar de vlos. Ik hoop dat ze deze keer wel gaat kijken of die weeën wat hebben opgeleverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven