Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Phoehee waarvoor moet jij nu donderdag heen? Dus wilde seks, haha, hoe komen ze er toch op om zulke onderzoeken te gaan doen??!

Kiekeboe ook ik ben echt van de 8 uur slaap per nacht, anders ben ik niet te genieten, Hoe komt het dat je zo slecht slaapt? Stressm zit je buik in de weg? Wel erg vervelend, hoop dat afgelopen nacht beter was!
Hier nog steeds geen verandering, wilnog niet echt doorzetten. Ach lekker dagje rustig aan doen is ook wel lekker (dochter is bij mijn moeder).

Manlief nog steeds goed ziek (niet zielig doen deze keer, maar echt ziek). Maar ja dat is jammer voor hem als deze kleine besluit toch te komen vandaag of morgen.

Phoehee weer lekker gewinkeld! Spannend voor je morgen. Je kreeg toch uitslagen terug of zit ik nu helemaal mis?

Tazzle jij ook succes morgen.

Kiekeboe wat balen dat slechte slapen. En heel jammer dat je vlos niet iets meer begrip kan opbrengen voor je.

Fien wat lief dat ie op stap gaat voor sinaasappels. O en je vroeg van sporten en zo.Ik wil zelf zodra ik me goed genoeg voel weer gaan sporten.Lekker rustig aan opbouwen. Vind dat uurtje voor mezelf ook echt heerlijk.
Goeiemorgen!

Watje, jij gaat vast je uitgerekende datum niet halen. Heb je nog welk krampen of is het helemaal niks meer?

Tazzle en Phoehee, heel veel succes! En plezier met al die wilde sex die jullie gaan hebben!

Kiekeboe, is het echt geen tijd voor wat minder uren werken??? Vk kan zoveel zeggen ( wie was het? ) Jij bent moe!

Fien, manlief gaat voor mij ook weleens op pad. Maar dan voor ongezonde dingen. Sinaasappels heb ik heel verantwoord altijd wel in huis. Dus dat is zo saai!

Tiaraartje, alles goed?? Nog geen tekenen?

Ik heb de afspraak voor de spiraal afgezegd. Heb het ding gisteren gehaald bij de apotheek en de bijsluiter gelezen....

Bij 1 op de 10 vrouwen komen depressieve klachten voor en stemmingswisselingen. Ik hoef het ding niet proberen om te weten dat ik 1 op de 10 ben. Heb van alles geprobeerd en ik veranderde elke keer in een hoopje ellende. ( Klapper was toen ik wel 3 uur lang een nuvaring in had en toen als een dood vogeltje op de bank lag. Waarna ik jankend manlief heb gesmeekt niet naar een feestje te gaan die avond ) Echt, die hormonen zijn het niet voor mij. Ik voel me sinds de bevalling zo goed en stabiel dat ik er niet mee ga sollen. Ik word ook door de bv niet ongesteld dus geen PMS hier in huis!

Lullige is wel dat ik dat ding al in huis heb en er dus wel voor zal moeten betalen. Ga nog wel vragen of ik het weer terug mag geven, maar buitenverpakking is al open dus ik vrees het ergste. Maar goed, proberen kan altijd.

Ik zie hiernaast dat de goedkope condooms best goed zijn, dus duur hoeft het niet te worden.

Nachten zijn nog steeds bagger op de avonden na. Dan slaapt hij wel wat meer uren achter elkaar, maar in de échte nacht is het om de 3.5 a 4 uur. Pffffff, wordt nog leuk als ik straks ga werken. Ik zie hem niet binnen 3,5 week doorslapen. Alles kan natuurlijk, maar ik heb er hard hoofd in.

Ga maar eens douchen. Zoon ook overtuigen om te douchen, want gisteren zijn we naar de speeltuin geweest ipv de kinderboerderij. Hij is er niet schoner op geworden zeg maar....
Hey,

Watje, nog niks dus. Hier ook niet.Heb wel last van een alles overvallende vermoeidheid. Zo eentje dat je het liefst de hele dag op je bed blijft. Hadden jullie dat ook Biaha en Thembo?

Kiekeboe, de gebroken nachten die je hebt zijn erg he, vooral als je normaal een goede slaper bent. Maar ja, zo kunnen we alvast wennen aan de gebroken nachten.

Tazzle, weer de spannende periode in dus. vanavond al vroeg naar bed zeker haha.

Biaha, had jij gekozen voor de Mirena? Die neem ik straks ook weer. Mij beviel ie erg goed, 9 jaar gehad. Maar als je er al een slecht gevoel bij hebt dan maar niet doen. Wat ga je dan gebruiken? Condooms lijken me echt een gedoe zeg...

Fien, ik draag nu voornamelijk de positiejoggingbroek van de H&M, grijs of zwart met all stars en een tuniekje erover. Zit gewoon het lekkerst.

Anira, fijn dat de harde buiken wat minder zijn. das een goed teken. Lekker in huis bezig dus. Ik begin een zwangerschapsmasker te ontwikkelen, heel licht maar ik zie het wel. Dus ik blijf maar ff uit de zon.

Poehee, lekker geshopt dus. Lijkt me ook weer lekker om straks eens iets 'gewoons' aan te trekken.

Hoop dat ik niemand ben vergeten. Tot later!

x
Tiaraatje, ik was niet extreem moe aan het einde. Maar wie weet is het voor jou een teken. Ik zie dat je nog maar 3 dagen hoeft tot de uitgerekende datum. Heel spannend! Ben elke keer benieuwd of er geboortenieuws is als ik de computer aan zet! Balen van dat zwangerschapsmasker. Gaat dat eigenlijk nog weg na de zwangerschap of niet?

En ja, ik had de Mirena in huis gehaald. Enige wat er bestaat zonder hormonen is een koperspiraal. MAar die is een stuk minder betrouwbaar. En 2 kinderen is genoeg! En aangezien ik in een poep en een scheet zwanger word, zie ik dat dus ook niet zitten. Dus dan maar condooms. En heel hard hopen dat die mannenpil er een keer door komt. Man staat er best open voor. ( die is doodsbang voor mij icm hormonen, dus dan wil hij wel )

Ik ben kapot!! Zoontje kiest in de ochtend steeds net de verkeerde tijd voor een voeding. Steeds rond 6 uur. Dan slaapt zoon al wat lichter en die wordt dan dus ook wakker. Iedereen is hier moe. Ook zoon, want die had zeker gezien de zomertijd die in is gegaan wel wat langer geslapen.

Manlief is net een vampier, dus hoe moe hij ook is, 's avonds komt hij tot leven en gaat dan dus toch laat naar bed. Met als gevolg; volgende dag instortgevaar en 's avonds weer wakker. Schiet niet op.

Nou ja, hij gaat ooit wel doorslapen. Hij is ook maar klein en blijkbaar was zoon een uitzondering. *zucht*
Biaha, dat masker is heeeeeeeeeeeeeeeel licht en het gaat vaak binnen 3 maanden weer weg.

Begin ook wat hoofdpijn te krijgen, misschien ook van de vermoeidheid hoor.

Balen van die voedingstijden zeg. Zal echt vermoeiend zijn!

Ja voor het koperspiraal zou ik ook niet gaan. Heb je de Mirena nog teruggebracht?
Foto met enorme grijns van zoontje op hyves!

Met ogen open!

Tiaraatje, gelukkig gaat dat nog wel weg.
Geweldige foto!

Ik schrik ervan hoe groot ie al weer is in die 6 weken!!
Hoi dames!

Nou, ik heb vannacht al mijn sollicitaties nog een keer gevoerd geloof ik Dus vanavond maar rustig voor de buis zo en verstand op nul.

Ik had vk E. Biaha, vind ik de minst leuke tot nu toe. Die kan wel heel 'straf' zijn vind ik. Wat vind jij?

Biaha, wat balen van dat spiraaltje. Condoome lijken mij ook helemaal niks, heb er altijd een hekel aan gehad, maar ik heb dan ook geen problemen met hormonen, heb al 16 jaar de pil geslikt.

Lag wel in een deuk om je verhaal rondom de hormonen en manlief, ik zie het wel voor me...

Maar nu jij en zoontje nog doorslapen.....

Watje, nog steeds geen nieuws???

Phoehee lekker geshopt dus. En morgen de uitslag of toch niet? Is het nog gelukt om goed van bil te gaan?

Tiaraatje, bij jou dus ook geen nieuws. En even niet in de zon, terwijl het zulk heerlijk weer is! Jammer, maar een parasol doet het ook toch?

Anira, ben wel benieuwd of je inspiratie gehad hebt voor je sollicitatiebrief! En voor je CV want die is net zo belangrijk...

Nou dames, mijn onbezorgde avond voor de buis begint. Dus toedeloe!
Hier nog steeds geen verder nieuws. Behalve dat ik niet erg goed slaap. Heb nu wel een uurtje al wat weeën, hoop dat het een goed teken is, maar ik vrees dat ze gewoon geen zin heeft. Vind het erg vervelend dat ze 's nachts zijn, net als ik wil gaan slapen, komt er weer een.....heel irritant.

Kiekeboe hoe was je avond voor de buis? Hopelijk lekker ontspannend.

Biaha wat een leuke foto van je zoontje. En idd wat is hij al groot geworden zeg.

Tiaraatje balen van dat masker, gelukkig gaat het nog wel weg, maar ja zijn weer net erg mooie dagen even.

Ik hoor dat mijn melk warm is, even wat eten en drinken.
Amaai Watje, inderdaad een slechte nacht gehad zie ik.

Ik ben ook reeds van 4u wakker deze morgen. Vriend is naar zijn werk vertrokken en de beeb was zo levendig dat ik ook de slaap niet meer kon vatten. Zit boordevol energie trouwens (verklaar dat maar eens hehe). Heb heel grappig gedroomd ook. Heb de hele nacht verbouwingen liggen doen aan een woning die we onlangs zagen, ik heb Watje weten bevallen en vlak na de bevalling zat haar man op de bank met vrienden een biertje te drinken, terwijl Watje het kleintje aan het wassen was...

Heb zo nog van die dromen gehad maar weet ze niet allemaal meer.
Moge dames!!!

Je raadt het echt NOOIT!!!!!!! Ik heb zowaar 8 uur geslapen!

Jemig, ik word er helemaal vrolijk van.... Nou eens kijken hoe het vandaag gaat met werken...

Maar Fien, lekkere dromen heb jij! Ik heb zelf gedroomd (veel, dat dan weer wel) dat ik de ruggengraat van ons mannnetje door mijn buik heen zag schijnen. Heel gek!

En Watje, je moet slapen, niet van die valse weeen! Hoe gaat ie nu? Is het gebleven bij de valse weeen of heeft er vannacht toch iets meer doorgezet?

Ik ga weer aan het werk
Nou watje, ik denk dat de weeën doorzetten nu hoor!

Heel veel sterkte!
Tiaraatje een positie jogging broek dat lijkt me een uitkomst. Die wil ik dan weer aan en jij je normale kleren.

Biaha geen wilde sex voor mij hoor.... we zijn net klaar

(Kiekeboe; ja we hebben de dagen goed benut!)

Wil je condooms blijven gebruiken of toch op zoek naar een andere oplossing? Kan je niet het spiraaltje proberen en anders weer laten verwijderen? Hoe deed je dat eerst? Wat een boel vragen..

Ik ga zo naar je foto kijken

Tazzle succes vandaag bij de dokter! Ik moet omdat ze gaan kijken of het een goede eisprong was. Echo dus. Geen idee wat ze kunnen zien, maar denk steeds aan jou keer met 'oh dat ziet er goed uit!!' en daarna werd je ongesteld. Ben wel goed voorbereid dus!

Watje dat zijn geen tijden voor achter je pc!! Ik hoop echt dat het snel doorzet. Kan het ook nog langer dan een week duren of echt niet?

Fien ook veel te vroeg op dus. Grappig dat je kan dromen van mensen die je nog nooit gezien hebt he.

Nou ik moet rond het middaguur naar het ziekenhuis. Heb dit keer al een beetje zere borsten vanaf dag 19 dus ik lig echt voor op het 'normale' schema. Ik snap toch niet hoe het komt dat die borsten steeds eerder zeer gaan doen. Eerst was dat op dag 27 en vorige maand ook al rond 24 terwijl toen mijn nod hetzelfde was.
Geen weeën die doorzetten hoor!

Hoewel Fien, als die droom nu eens voorspellend was....;) Jij bent vast een stuk gezelliger tijdens de bevalling dan manlief. Voor jou ook al een korte nacht dus zie ik. Ik heb op de een of andere manier dat ik gewend raak aan het korte slapen.

Phoehee voor jou een spannende dag vandaag. En ik heb trouwens geen idee hoelang de baby nog binnen gaat of kan blijven. Enige dat erop zit voor mij is wachten. Ben wel heel benieuwd trouwens wat ze gaan zien en zeggen bij jou in het ziekenhuis.

Tiaraatje hoe is het bij jou?

Kiekeboe hoera een echte nacht gehad dus!!!! Heerlijk he.

Man is even naar de dokter want die heeft een heel vervelende hoest en hij is mij aan het aansteken. Daar zit ik niet op te wachten eigenlijk. Morgen hebben we een bruiloft, maar ik denk dat we die maar moeten afzeggen.
Ik kom weer even gluren en zie dat Watje officieel van start is. Succes meis, nog even en je hebt je gupje in je armen. Zal aan je denken vandaag!

Natuurlijk ook aan Tiaraatje, die Watje zo aan zich voorbij ziet gaan. Nog even meis, ook jou beeb kan nooit lang meer op zich laten wachten!

Tazzle en Poehee, heel veel succes vandaag! Ik hoop dat jullie bezoek aan de artsen iets opleverd. Ook duim duim duim voor jullie!

Biaha, even die mooie lach van zoontje op hyves bewonderd, wat een skeetje!

Ook veel lopende sollicitaties las ik, zet 'm op ladies! Je start een nieuw leven als mama, dan maar helemaal het roer om!

Verder maar weinig gelezen, heb het nogsteeds druk met werken, zoon, to do lijst, afspraken etc, etc. En slapen gaat niet heel erg soepel... gisternacht bijvoorbeeld tot een uur of 3 naar het plafond liggen staren en om kwart over 6 ging de wekker weer. GAAAAAAPPP!!!!

Ben dus moe! Volgende week de laatste week werken en dan gaat mijn verlof in. Hoop dat ik dan wat meer tijd voor jullie heb!

Ben nu thuis aan het werk maar ga maar snel verder, ben een beetje afgeleid....

Hou jullie in de gaten!
Hoi dames!

Even een snelle update van mij, zaad van mijn vriend was ok!! Hoera!!! Ook bij mij zat er weer een follikel, en kreeg het advies om van het weekend maar te gaan "oefenen" nou prima dus! En dinsdag weer heen kijken of ie gespronegn is.

Watje jammer dat het niet doorzet, misschien vannacht wel,.Ga je nu nog je proberen bij te slapen?

Phoehee succes vanmiddag in het ziekenhuis! En last van mn borsten heb ik ook elke maand, na mn eisprong ongeveer.

Kiekeboe voel je je ook meer mens nu je lekker hebt uitgeslapen?

Vanavond kom ik weer hoor, ga nu een vriendin helpen klussen! Liefs
Ik draag nu ook een hele wijde joggingbroek (die ik te groot gekocht had), voelt stukken beter. Wel jammer dat ik er zo maar eentje heb, maar ach, het is maar een paar weekjes meer he (da's tenminste toch de bedoeling ).

Tazzle en Phoehee, succes met jullie onderzoeken.

Heb nog niks geslapen ondertussen, sta gewoon bol van de adrenaline. Heb wel veel pijn aan mijn buik, onderrug (als ik stap) en mijn schaambeen. Zal wel allemaal aan het openrekken zijn zeker?

Deze namiddag naar de kapper. Kijk er aan de ene kant wel naar uit, aan de andere kant hoop ik dat het niet te lastig wordt. Ik ga dus gewoon voor wat bijknippen, highlights zijn voor na de bevalling

Gisteren een winkel gevonden in de buurt die tweedehandskledij aan- en verkoopt. Vind ik super, want ik zocht allang iets waar ik mijn kleren naartoe kon brengen om te verkopen. Via internet wil dat niet echt lukken en gewoon weggooien vond ik zo'n zonde, daarvoor zijn die kleren nog veel te mooi. Nu mag ik met mijn kleren naar daar gaan, wordt er een prijs afgesproken en van zodra die verkocht zijn, krijg ik mijn centen. Maakt me eigenlijk niet uit hoeveel ik krijg, alles is beter dan zomaar weggooien Nu kriebelt het enorm om mijn kasten te gaan sorteren natuurlijk, maar ik moet wachten tot vriendlief tijd heeft, een deel van mijn kleren staan op de zolder, en daar kan ik alleen niet aan. Maar ben al superblij dat ik het op die manier kan oplossen. Volgende week de kleren binnenbrengen, samen met een vriendin die ook nog wat kleren liggen had Benieuwd of ze ook zwangerschapkledij aanvaarden
Watje, je hebt twee centimeter ontsluiting.... bruiloft afzeggen lijjkt me geen overbodige luxe!

Tiaraatje, hoest bij jou nu dan?

Tazzle, wat een geweldig nieuws! Dus dit weekend wilde sex!!!!

Poehee, ik hoop dat jij dezelfde uitslagen krijgt!

En inderdaad iedereen met sollicitaties: Go for it!

Fien, door jouw kapper en opruimverhalen moest ik denken aan toen ik ging bevallen. Paar dagen ervoor nog haren gekleurd, nagels gelakt etc. Wilde er toppie bijliggen in mijn kraambed. Was mijn zoontje er, moest ik de nagelak eraf halen, niet gezond voor het kindje natuurlijk! Haha, had ik zo mijn best gedaan....

Verder ben ik niet zo'n huishoudheld, maar toen op zondagochtend half zes mijn vliezen gebroken waren, moesten van mij echt de plinten nog even schoongemaakt worden! Stond ik dan met mijn dikke buik, slaat echt helemaal nergens op!

Tot later!
Ff geen puf maar baby nog in de buik...

Maar 2 uurtjes geslapen helaas. Kiekeboe gelukkig goede nacht!!

Later meer.
hee

ga zo trainen maar wilde even zeggen dat alles goed was. Slijmvlies gemeten en eieren waren gesprongen en bloed is geprikt voor de progestoron.
Jeetje, iedereen is bezig met de nachten lijkt het wel. Of er nu al wel of geen kindje geboren is.

Ik had ook weer een actie vannacht. Rond een uur of twee begon ons jochie te huilen omdat hij honger had. Tijd voor een voeding. Ik lag behoorlijk diep te slapen en manlief probeerde me beetje wakker te maken. Ik zeg, ja maar ik ben al aan het voeden hoor, hij ligt hier ergens... Waar dan, vraagt manlief, heb je hem al opgehaald dan? Ik zeg zo, half slapend, ja hij ligt hier ergens ingewikkeld. En ik begin te zoeken onder de dekens. Manlief kijkt me half verbaasd, half in paniek aan.

Nou ja, jullie snappen het wel, hij lag nog gewoon in zn bedje te huilen, maar in mijn dromen was ik al aan het voeden.

Gisteren wel pittige dag gehad, een flinke tepelkloof ontwikkeld, dus gisteren heb ik één borst (met kloof) gekolfd en de andere gegeven. Als hij nog niet genoeg had, de gekolfde melk ook nog aan hem gegeven. Vanmorgen wel weer beide borsten gegeven en het ging goed. Pfff, voelt gelijk weer beter, ik wil graag de borstvoeding blijven geven, maar ik kan me voorstellen dat mensen soms stoppen, wat een pijn doet zo'n kloof.
Thembo ik zie jullie al helemaal voor me, zoekend naar een kindje wat gewoon lekker in zijn eigen bedje ligt te slapen. Lijkt me erg pijnlijk zo'n kloof. Hopelijk gaat dat snel beter.

Ga morgen toch maar niet naar de bruiloft. Had toch al geen zin, dus was een mooi excuus. Ik mag van manlief niet meer alleen blijven dus ga een middag naar mijn moeder. Ook erg leuk.
@ watje: 2cm al dan gaat het vast niet lang meer duren.Zou de bruiloft inderdaad maar afzeggen.

@Kiekeboe: lekker door kunnen slapen weer een keer, was je volgens mij ook wel aan toe.

@Tazzle: fijn dat het zaad van je vriend ook goed is. Nu van het weekend goed klussen!

@Phoehee: bij jou ook alles in orde lees ik, super!

@Fien: ik loop ook het liefste nu in een wijde broek. Opruim kriebeld heb ik ook. Weet niet of het nesteldrang is of de voorjaarskriebels.

@foxymamma: nog 1 week werken en dan al verlof, de tijd gaat snel. Realiseerde me vamorgen in eens dat ik nog maar 9 weken hoef te werken tot mn verlof.

Wij zijn deze hele week lekker vrij en het weer zit ontzettend mee gelukkig. Manlief is druk in de tuin bezig al de hele week en ik ben aan het schilderen in de baby kamer, wordt er mooi vinden wij. Lekkere vrolijke kleurtjes.

Vanmorgen zijn we eerst naar de verloskundige geweest en ben weer goed gekeurd. Bloeddruk was goed, buik was ook niet te groot of te klein. Kom nu eindelijk wat aan in gewicht. Ben nu 3 kilo zwaarder. Baby groeit ook goed, lag nu met het hoofd naar beneden en de billen omhoog maar kan nog alle kanten op. Hoeft ook nog niet ben 'pas' 27 weken.

Over 3 weken moet ik weer komen en dan is mijn man ook jarig. Heb het lekker op dezelfde dag gepland zodat ik maar 1 dag vrij hoef te nemen.

Na de verloskundige nog even bij IKEA geweest en een mooie kleding kast en een plafond lamp gekocht voor de babykamer.

Manlief is nu de tuin weer in gedoken om daar verder te gaan en ik doe even rustig aan op de bank.

Ga zo boodschappen doen. Dan kunnen we op tijd eten en kan manlief daarna nog een poosje in de tuin verder. Zijn moeder komt vanavond nog even helpen. Tja ik kan hem nu niet helpen want het is allemaal lichamelijk zwaar werk. Stenen sjouwen, zand verplaatsen en zo en daar waag ik mij nu even niet aan.Normaal gesproken help ik hem altijd met dat soort dingen maar nu gaat de gezondheid van de kleine even voor.

Zo eerst weer genoeg geschreven. Kom vanavond wel weer even spieken of er al iemand aan het bevallen is ........
ps: kiekeboe mijn brief en cv heb ik klaar. bedankt voor de tips, jij ook phoehee!

mijn vader kijkt het nog na en daarna gaat het weg.

je kunt per email solliciteren maar ook per post. ik twijvel nog hoe ik het ga versturen, hoe zouden jullie doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven