Entertainment alle pijlers

Meest irritante reclame - DEEL 2

05-06-2015 11:42 3460 berichten
Aangezien het vorige deel vol is, start ik een tweede en heb ik meteen mijn TVP.

Deel 1: Meest irritante reclame

Wat vinden jullie de meest irritante reclame die direct van televisie mag verdwijnen?
Lenor reclame. "Sneeuwwitje" ligt in bed te genieten van haar slaap en haar schone beddengoed.
Wordt wakker gekust door een knappe prins maar duwt hem van zich af omdat ze zo geniet van haar schone Lenor bed.
Iedere weldenkende muts had die prins in bed getrokken om samen te genieten van je schone lakens.
Maar hier druipt prins zielig af. Totaal ongeloofwaardig.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in 1 reclameblokje

Een wasmiddelenreclame: zie je zo'n hele rij 'kamers' in een soort tentoostellingsruimte. Oh Help, dochter heeft een vlek, maar mama wast wel.. die hele rij 'kamers', allemaal vrouwen met schone/vuile was en aan de was.

2 reclames later, reclame van ah met bbq: mannen kopen kolen, mannen steken de bbq aan, mannen bbq-en.. vrouwen zijn er wel bij, maar die zitten te drinken, maken eten, enz.

Echt.. WAAROM???
Waarom steeds maar weer die uitgekauwde rollen?
Later is nu
Ik zie een stuk langs komen, maar wat een ongelooflijke gore reclame voor de politiek groepering, dat ze zoiets hebben kunnen bedenken dan uitzenden.
Pissende man, een gezicht die met smerigehanden een tompoes in zijn mond propt.
Spreekt wel goed uit hoe hoe hoog het denkniveau is van deze partij.

Kwam voorbij in WNL vanochtend.
Dreamer schreef:
10-05-2019 06:37

Een wasmiddelenreclame: zie je zo'n hele rij 'kamers' in een soort tentoostellingsruimte. Oh Help, dochter heeft een vlek, maar mama wast wel.. die hele rij 'kamers', allemaal vrouwen met schone/vuile was en aan de was.

2 reclames later, reclame van ah met bbq: mannen kopen kolen, mannen steken de bbq aan, mannen bbq-en.. vrouwen zijn er wel bij, maar die zitten te drinken, maken eten, enz.

Echt.. WAAROM???
Voor de geloofwaardigheid van de reclame en mensen moeten zich kunnen herkennen in een reclame. Er zijn in 2019 nog steeds veel meer vrouwen dan mannen die de was doen en er zijn ook veel meer mannen dan vrouwen die de BBQ aan steken. Persoonlijk ben ik nog nooit ergens geweest waar de vrouw de BBQ aan stak. De makers van reclame denken daar echt wel over na hoor. Het is nu eenmaal zo en dat is ook niet erg toch.
Dreamer schreef:
10-05-2019 06:37

Echt.. WAAROM???

Ik vind het fenomeen barbecueën sowieso fascinerend. Het zijn inderdaad vaak mannen die dan heel stoer met (leren) schort achter zo'n barbecue staan. En als je dan vraagt of ze vaker koken, kijken ze je een beetje glazig aan.
Blondie456 schreef:
10-05-2019 09:16
Voor de geloofwaardigheid van de reclame en mensen moeten zich kunnen herkennen in een reclame. Er zijn in 2019 nog steeds veel meer vrouwen dan mannen die de was doen en er zijn ook veel meer mannen dan vrouwen die de BBQ aan steken. Persoonlijk ben ik nog nooit ergens geweest waar de vrouw de BBQ aan stak. De makers van reclame denken daar echt wel over na hoor. Het is nu eenmaal zo en dat is ook niet erg toch.

jaja, ik weet wel dat jij je helemaal thuisvoelt bij dit rollenpatroon, maar als je wilt dat er wat gaat veranderen (en dat willen heeeel veel vrouwen, ook al kan jij je dat niet voorstellen) dan moet dat toch ook doorkomen in reclames.

Ik ben thuis degene die bbq-t. Altijd. En ik ken veel meer vrouwen, die dat doen.

En ik ben er behoorlijk zat van dat vrouwen in de reclames weggezet worden als dé verantwoordelijke voor de was. Ik heb genoeg mannelijke collega's, die dat thuis doen. Waarvan de vrouw ook gewoon werkt en die de taken verdeeld hebben. Of die gescheiden zijn en de kinderen 50/50 of zelfs meer thuis hebben. En nee, die zijn niet het prototype 'hoogopgeleide grachtengordel yup', dat zijn gewoon mensen die bij de straat werken.

Maar neee.. volgens de reclame valt mama thuis nog van haar stoel, als kind thuiskomt met en vlekje in shirt of broek. oh oh.. gelijk in de was (1 kledingstuk ook) en ooh.. was is ze blij als alles weer schoon is. Sowieso staat de moeder te strálen dat ze de was 'mag' doen :bonk: :pukey:
Later is nu
Dreamer schreef:
10-05-2019 09:47
jaja, ik weet wel dat jij je helemaal thuisvoelt bij dit rollenpatroon, maar als je wilt dat er wat gaat veranderen (en dat willen heeeel veel vrouwen, ook al kan jij je dat niet voorstellen) dan moet dat toch ook doorkomen in reclames.

Ik ben thuis degene die bbq-t. Altijd. En ik ken veel meer vrouwen, die dat doen.

En ik ben er behoorlijk zat van dat vrouwen in de reclames weggezet worden als dé verantwoordelijke voor de was. Ik heb genoeg mannelijke collega's, die dat thuis doen. Waarvan de vrouw ook gewoon werkt en die de taken verdeeld hebben. Of die gescheiden zijn en de kinderen 50/50 of zelfs meer thuis hebben. En nee, die zijn niet het prototype 'hoogopgeleide grachtengordel yup', dat zijn gewoon mensen die bij de straat werken.

Maar neee.. volgens de reclame valt mama thuis nog van haar stoel, als kind thuiskomt met en vlekje in shirt of broek. oh oh.. gelijk in de was (1 kledingstuk ook) en ooh.. was is ze blij als alles weer schoon is. Sowieso staat de moeder te strálen dat ze de was 'mag' doen :bonk: :pukey:
Zoals ik al zei. Reclamemakers denken daar echt wel over na en willen zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid blijven. Natuurlijk zijn er ook mannen die de was doen en vrouwen die de BBQ aan steken maar het is en blijft de minderheid hoe jammer dat jij het ook vind.
amarna schreef:
09-05-2019 10:10
Zeker weten! Ik heb een bloedhekel aan rap en hiphop ;)
Ik ook.
En als de man in de reclame iets in het huishouden doet dan gaat het meteen fout en moet de vrouw hem redden.
Dreamer schreef:
10-05-2019 09:47

Wat is er mis met verantwoordelijk zijn voor de was? Het komt op mij over alsof je verantwoordelijk zijn voor de was minderwaardig vindt ten opzichte van verantwoordelijk zijn voor de barbeque.
Chocosushi schreef:
10-05-2019 17:11
Wat is er mis met verantwoordelijk zijn voor de was? Het komt op mij over alsof je verantwoordelijk zijn voor de was minderwaardig vindt ten opzichte van verantwoordelijk zijn voor de barbeque.
Nee, zij heeft problemen met wat men ziet als typisch vrouwelijk en mannelijke dingen. Ze ziet liever in een reclame dat het normaal is dat de man de was doet en de vrouw de BBQ aan steekt.
Blondie456 schreef:
10-05-2019 17:32
Nee, zij heeft problemen met wat men ziet als typisch vrouwelijk en mannelijke dingen. Ze ziet liever in een reclame dat het normaal is dat de man de was doet en de vrouw de BBQ aan steekt.
En dus?
Waarom zou dat gek zijn?
Emancipatie betekent niet dat een vrouw geen huishouden doet, maar dat het huishouden niet automatisch aan de vrouw toegewezen wordt.
Je weet wel, de vrouwelijke manager die tijdens een vergadering opgedragen krijgt koffie te halen.
Dat patroon mag best doorbroken worden.
Blondie456 schreef:
10-05-2019 17:32
Het is hoog tijd dat reclames meer op de werkelijkheid gaan lijken.
Alle mannen in mijn omgeving verschonen babies, koken en doen de was. Ik zet gerust Ikeakasten in elkaar of maak het terras schoon met de hogedrukreiniger. Samen werken, samen de thuisklussen verdelen.

Daarom vind ik die reclame van dat jonge stel dat in de tuin werkt veel logischer. Zij is net zo handig met de boormachine als hij. En zo hoort het ook, vind ik.
-Darkside- schreef:
10-05-2019 17:41
En dus?
Waarom zou dat gek zijn?
Emancipatie betekent niet dat een vrouw geen huishouden doet, maar dat het huishouden niet automatisch aan de vrouw toegewezen wordt.
Je weet wel, de vrouwelijke manager die tijdens een vergadering opgedragen krijgt koffie te halen.
Dat patroon mag best doorbroken worden.
Ik probeerde alleen maar uit te leggen hoe Dreamer het bedoelde. Ik heb niet gezegd iets gek te vinden.
Maar wat is er nu zo erg aan een 'traditioneel rollenpatroon' ?
Frankly my dear, I don"t give a damn
nerdopviva schreef:
10-05-2019 09:36
Ik vind het fenomeen barbecueën sowieso fascinerend. Het zijn inderdaad vaak mannen die dan heel stoer met (leren) schort achter zo'n barbecue staan. En als je dan vraagt of ze vaker koken, kijken ze je een beetje glazig aan.
Ik probeer woordenboekmakers al jaren ervan te overtuigen dat 'pyromaan' eigenlijk 'pyroman' moet zijn.
calvijn1 schreef:
10-05-2019 18:21
Het is de realiteit niet (meer).
De gezinssamenstelling is de laatste decennia enorm veranderd.
Eenoudergezinnen, beide ouders werken, homoparen met kinderen.
De reclamewereld/marketing heeft dat nog niet door.
amarna schreef:
10-05-2019 18:43
Het is de realiteit niet (meer).
De gezinssamenstelling is de laatste decennia enorm veranderd.
Eenoudergezinnen, beide ouders werken, homoparen met kinderen.
De reclamewereld/marketing heeft dat nog niet door.
Ik kan me anders een reclame van Ikea herinneren van 2 dames in bed en een kindje ernaast in een ledikant.
Of de reclame van de ns dat 2 dames elkaar wel zien zitten.
Laatst nog een reclame met een heren stel, weet even niet meer waar dat over ging, maar er is al aardig wat met homoparen aan reclames wat voorbij komt
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Tot nu toe alleen nog maar op Discovery ID gezien: die over asperges. Begint met een eng mens dat 'Guess what? I'm back' sist. Vervolgens zingen ze over The queen is back. En dat is dan de asperge. Echt een slechte reclame die de plank volkomen mis slaat.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
calvijn1 schreef:
10-05-2019 18:21
Op zich niks, maar er is nog meer.

Dat gezegd hebbende zie ik wel steeds meer andere rollen in reclame voorbijkomen.
Sue-Heck schreef:
10-05-2019 19:19
Ik kan me anders een reclame van Ikea herinneren van 2 dames in bed en een kindje ernaast in een ledikant.
Of de reclame van de ns dat 2 dames elkaar wel zien zitten.
Laatst nog een reclame met een heren stel, weet even niet meer waar dat over ging, maar er is al aardig wat met homoparen aan reclames wat voorbij komt
prima ontwikkeling!
Beefeater gin. Jeetje, die is gewoon heel erg vervelend voor mensen met epilepsie, dat geflits en al die strepen.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
SweetFirefly schreef:
11-05-2019 22:45
Beefeater gin. Jeetje, die is gewoon heel erg vervelend voor mensen met epilepsie, dat geflits en al die strepen.
Zo had olio haarverf een paar jaar geleden ook zo’n draak van een reclame met dat felle geflits
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Chocosushi schreef:
10-05-2019 17:11
Het gaat om het volledig achterhaalde rollenpatroon.
Later is nu
amarna schreef:
10-05-2019 17:42
Het is hoog tijd dat reclames meer op de werkelijkheid gaan lijken.
Alle mannen in mijn omgeving verschonen babies, koken en doen de was. Ik zet gerust Ikeakasten in elkaar of maak het terras schoon met de hogedrukreiniger. Samen werken, samen de thuisklussen verdelen.

Daarom vind ik die reclame van dat jonge stel dat in de tuin werkt veel logischer. Zij is net zo handig met de boormachine als hij. En zo hoort het ook, vind ik.
Ja, precies.

Ik herken mij dus keer op keer juist niet in die traditionele rollenpatronen. Maar ik ben volgens een aantal ver en ver in de minderheid.
Maar ondertussen worden kinderen dus voorgeschoteld dat het zo hoort en dat het leven zo vast staat. Dat de mensen die dit anders doen, uitzonderingen zijn. Zo bevestig je met dergelijke reclames dat vrouwen er zijn voor huishouden en kinderen. En zo blijft het dus de vrouw, die de vraag gesteld wordt hoe ze dat gaat doen, kinderen én baan. Want zo is het en zo hoort het, vastgegoten in de patronen, die dagelijks meerdere keren per uur onze woonkamers ingezonden worden.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven