Bijstand en niet rondkomen
zaterdag 4 mei 2019 om 23:20
Hallo,
Ik heb uitgerekend dat je in de bijstand maar 200 overhoud!je krijgt Ongeveer 950 euro per maand,waarvan 350 aan huur (huurtoeslag meegerekend)200 euro aan gas/water/licht,100 euro aan zorgverzekering,50 euro tv en internet.en zo hou je alleen nog maar 200 euro over waarvan je nog boodschappen moet doen dus geen kleren kan kopen.hoe kom je dan aan geld om kinderopvang voor je kinderen te betalen zodat je aan het werk kan??of hoe kom je naar je werk,want een auto kan je ook al niet betalen.hoe doen mensen dat in de bijstand.en hoe will je gaan werken als je geen kinderopvang kan betalen?
Ik heb uitgerekend dat je in de bijstand maar 200 overhoud!je krijgt Ongeveer 950 euro per maand,waarvan 350 aan huur (huurtoeslag meegerekend)200 euro aan gas/water/licht,100 euro aan zorgverzekering,50 euro tv en internet.en zo hou je alleen nog maar 200 euro over waarvan je nog boodschappen moet doen dus geen kleren kan kopen.hoe kom je dan aan geld om kinderopvang voor je kinderen te betalen zodat je aan het werk kan??of hoe kom je naar je werk,want een auto kan je ook al niet betalen.hoe doen mensen dat in de bijstand.en hoe will je gaan werken als je geen kinderopvang kan betalen?

dinsdag 7 mei 2019 om 22:30
Wat dacht je van niet zeuren, schouders eronder en gaan met die banaan?
Legio mensen die het redden (en zelfs soms met nog minder rond moeten komen), dus waarom jij niet?
Legio mensen die werken en geen auto hebben maar toch op hun werk weten te geraken, dus waarom zou jij dat niet kunnen?
Je doet net of alleen maar huurtoeslag krijgt. Waarom rep je met geen woord over de andere inkomsten zoals kinderbijslag of zorgtoeslag?
Legio mensen die het redden (en zelfs soms met nog minder rond moeten komen), dus waarom jij niet?
Legio mensen die werken en geen auto hebben maar toch op hun werk weten te geraken, dus waarom zou jij dat niet kunnen?
Je doet net of alleen maar huurtoeslag krijgt. Waarom rep je met geen woord over de andere inkomsten zoals kinderbijslag of zorgtoeslag?

vrijdag 10 mei 2019 om 20:07
Ik heb een kind onder de 5 jaar dus heb ik geen sollicitatieplicht maar ik moet wel verplicht een opleiding volgen.maar dan moet mn kind naar de opvang als ik op school ben,hoe betaal ik de kinderopvang van maar 200 per maand.ik weet dat ik kinderopvangtoeslag krijg maar er blijft nog een deel over wat ik zelf moet betalen!

vrijdag 10 mei 2019 om 20:17
Dan ga je gewoon meer werken ipv een opleiding volgen, net zoals zoveel andere mensen doen! Je weet wel, je eigen broek ophouden ipv je handje ophouden.reign schreef: ↑10-05-2019 20:07Ik heb een kind onder de 5 jaar dus heb ik geen sollicitatieplicht maar ik moet wel verplicht een opleiding volgen.maar dan moet mn kind naar de opvang als ik op school ben,hoe betaal ik de kinderopvang van maar 200 per maand.ik weet dat ik kinderopvangtoeslag krijg maar er blijft nog een deel over wat ik zelf moet betalen!
Ongelooflijk, de topics die je opent

zaterdag 11 mei 2019 om 08:53
Misschien is het een rustig kind?

zaterdag 11 mei 2019 om 08:54
Ja nou en. We moeten allemaal investeren in onze opleiding dus jij ook.reign schreef: ↑10-05-2019 20:07Ik heb een kind onder de 5 jaar dus heb ik geen sollicitatieplicht maar ik moet wel verplicht een opleiding volgen.maar dan moet mn kind naar de opvang als ik op school ben,hoe betaal ik de kinderopvang van maar 200 per maand.ik weet dat ik kinderopvangtoeslag krijg maar er blijft nog een deel over wat ik zelf moet betalen!

zaterdag 11 mei 2019 om 08:58
Ja. Maar als het een rustig kind is dan hoeft dat plan geen spaak in het wiel te steken
zaterdag 11 mei 2019 om 09:07
Schoonmaken bijv. is ook werk. En daar heb je echt geen opleiding voor nodig.reign schreef: ↑10-05-2019 20:07Ik heb een kind onder de 5 jaar dus heb ik geen sollicitatieplicht maar ik moet wel verplicht een opleiding volgen.maar dan moet mn kind naar de opvang als ik op school ben,hoe betaal ik de kinderopvang van maar 200 per maand.ik weet dat ik kinderopvangtoeslag krijg maar er blijft nog een deel over wat ik zelf moet betalen!
Seriously?
zaterdag 11 mei 2019 om 21:37

sjezus
Heb je geen familie die soms bij kan springen?
Je kind gaat soms ook wel naar zijn of haar vader neem ik aan? Die kan dus ook bijspringen hè.
Je zult toch echt dingen moeten leren combineren, werk/ school en kind.
Jammer dat je niet gewoon al werk hebt, dan zat je nu niet zo in deze penarie. Maar daar heb je nu niks aan. Al het begin is moeilijk, maar je zult toch iets moeten doen, alleen hier lullen schiet niet op.
In de praktijk ga je denk ik zien dat je inventiever en creatiever bent dan je nu denkt. Je overleeft het heus wel. Je bent niet de eerste en ook niet de laatste in deze situatie.
Succes.
justagirly wijzigde dit bericht op 11-05-2019 21:39
Reden: nog even succes wensen
Reden: nog even succes wensen
0.71% gewijzigd
zaterdag 11 mei 2019 om 21:39
Als je geen opleiding kunt betalen, dan zul je dus moeten gaan werken.reign schreef: ↑10-05-2019 20:07Ik heb een kind onder de 5 jaar dus heb ik geen sollicitatieplicht maar ik moet wel verplicht een opleiding volgen.maar dan moet mn kind naar de opvang als ik op school ben,hoe betaal ik de kinderopvang van maar 200 per maand.ik weet dat ik kinderopvangtoeslag krijg maar er blijft nog een deel over wat ik zelf moet betalen!
Er zijn zat banen te vinden waar je geen opleiding voor nodig hebt en waar men altijd zit te springen om personeel; callcenter en schoonmaak bijvoorbeeld.
En anders ergens een BBL opleiding gaan volgen. In de zorg zitten ze ook te springen om personeel en wordt je opleiding ook nog voor je betaald.
zaterdag 11 mei 2019 om 21:42
Plus gemeentes die 1 lijn trekken. Nu gaat elke gemeente er anders mee om. Sterker nog: het is soms ook nog afhankelijk van welke consulent je toegewezen krijgt.EHV1981 schreef: ↑05-05-2019 15:48plus nog toeslagen, belastingkortingen, bijdragen vanuit de gemeente etc etc. In de bijstand hoef je niet te werken en heb je het gewoon heel riant. Daardoor is er voor veel mensen geen motivatie om uit de bijstand te komen. Beter bijstand naar beneden en minimumloon omhoog zodat werken echt loont. Er is een hele krappe arbeidsmarkt en het gaat er bij mij echt niet in dat iemand niet kan werken (tenzij sprake is van ziekte ofzo, dan hoor je een goede uitkering te krijgen).
Vanuit mijn werk heb ik er veel mee te maken en sommige gemeentes zijn wel heel coulant en verpesten (in mijn ogen) de toekomst van zo iemand, die in feite gewoon een schop onder haar kont nodig heeft. (Geldt dus niet voor iedereen in de bijstand, voordat daar weer allerlei commentaar op komt