Uitgerekend tweede helft december 2019z
dinsdag 23 april 2019 om 16:14
Hallo allemaal,
Ik zag dat er nog geen topic was van uitgerekend tweede helft december 2019. Dus hierbij ik hoop dat er gauw meer bij komen.
Ik zag dat er nog geen topic was van uitgerekend tweede helft december 2019. Dus hierbij ik hoop dat er gauw meer bij komen.
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | Kindje | UD | Echo | J/M | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| kirstenvdveen | 24/25 | 1e | 30-12-2019 | 13-05-2019 | - | PCOS. Zwanger geworden m.b.v. Clomid. Januari miskraam. |
| 1992mel | 26/31 | 2e | 18-12-2019 | 01-05-2019 | - | - |
| Koelelementje | 26/33 | 1e | 27-12-2019 | 13-05-2019 | - | - |
| Deb1990 | 28/33 | 2e | 30-12-2019 | 16-05-2019 | - | - |
| LenteBloempje90 | 28/30 | 1e | 29-12 tot 3-01 | 29-05-2019 | - | - |
| Popje_86 | 32/32 | 2e | 03-01-2020 | - | - | - |
| Papillon5 | 35/35 | 2e | 19-12-2019 | - | - | - |
| Togepi | 28/29 | 1e | begin januari | - | - | - |
anoniem_647264c694450 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 18:29
77.66% gewijzigd
donderdag 2 mei 2019 om 21:00
zondag 5 mei 2019 om 13:22
woensdag 8 mei 2019 om 19:47
Hoi,
Ik zou ook graag mee willen schrijven, afgelopen zondag positief getest!
Volgens mijn eigen berekening zou ons eerste kindje begin januari komen.
Vandaag gebeld naar de verloskundige, vond het heel spannend en heb eerst nog een test gedaan. Uiteindelijk toch gebeld, alleen was ze net op huisbezoek. Morgen opnieuw bellen tijdens het spreekuur als het uitkomt op mijn werk.
Ik zou ook graag mee willen schrijven, afgelopen zondag positief getest!
Vandaag gebeld naar de verloskundige, vond het heel spannend en heb eerst nog een test gedaan. Uiteindelijk toch gebeld, alleen was ze net op huisbezoek. Morgen opnieuw bellen tijdens het spreekuur als het uitkomt op mijn werk.
vrijdag 10 mei 2019 om 21:34
Hoi allemaal,
Stiekem lees ik al vanaf het begin mee. Ik zat steeds te twijfelen om mee te schrijven, maar ik kom me toch melden.
Het is fijn om verhalen met elkaar te delen.
In maart kwam ik erachter dat ik zwanger was, maar dit is helaas na 6 weken verkeerd afgelopen. Kirsten wij schreven toen in hetzelfde groepje (uitgerekend tweede helft nov.). Na 2 weken had ik een check bij de vk en alles zag er schoon en goed uit.
Weer 2 weken later voelde ik mij echter heel erg zwanger. Mijn borsten stonden op springen en ik had last van kwaaltjes die ik herken uit mijn eerdere zwangerschap (die wel goed is gegaan). Kon ik zo snel alweer zwanger zijn? En me al zo snel dan ook echt zwanger voelen?
Daarnaast heb ik ook nog eens PCOS en heeft het 1,5 jaar geduurd totdat ik zwanger raakte van onze eerste dochter.
Precies een maand na het verliezen van het vruchtje had ik een positieve test in handen. Ik heb toen puur getest omdat ik me zo zwanger voelde. Anders had ik dat nooit gedaan met mijn onregelmatige cyclus (vooral na een miskraam is het natuurlijk onzeker en afwachten hoe het verder verloopt). Van de vk moest ik een week later nogmaals testen, want dit kon een nasleep zijn van de miskraam. Deze voor de vorm gedaan, want mijn gevoel veranderde niet, en toen werd toch een echo ingepland.
Maandag 13 mei zal ik de echo krijgen. Ik ben heel erg benieuwd wat we kunnen verwachten. Ik voel me op en top zwanger, maar ik heb toch in mijn achterhoofd dat het misschien iets met de miskraam te maken heeft.. Maar dan kan ik me zo toch niet voelen? Of zit het dan toch tussen mijn oren? Zo ga ik heen en weer tussen mijn gedachten. Heel erg vermoeiend soms.
Verdere info voor de tabel: wij zijn beide 30 jaar oud, 2e kindje, UD 29 dec.,13 mei eerste echo, PCOS en miskraam maart.
Stiekem lees ik al vanaf het begin mee. Ik zat steeds te twijfelen om mee te schrijven, maar ik kom me toch melden.
In maart kwam ik erachter dat ik zwanger was, maar dit is helaas na 6 weken verkeerd afgelopen. Kirsten wij schreven toen in hetzelfde groepje (uitgerekend tweede helft nov.). Na 2 weken had ik een check bij de vk en alles zag er schoon en goed uit.
Weer 2 weken later voelde ik mij echter heel erg zwanger. Mijn borsten stonden op springen en ik had last van kwaaltjes die ik herken uit mijn eerdere zwangerschap (die wel goed is gegaan). Kon ik zo snel alweer zwanger zijn? En me al zo snel dan ook echt zwanger voelen?
Daarnaast heb ik ook nog eens PCOS en heeft het 1,5 jaar geduurd totdat ik zwanger raakte van onze eerste dochter.
Precies een maand na het verliezen van het vruchtje had ik een positieve test in handen. Ik heb toen puur getest omdat ik me zo zwanger voelde. Anders had ik dat nooit gedaan met mijn onregelmatige cyclus (vooral na een miskraam is het natuurlijk onzeker en afwachten hoe het verder verloopt). Van de vk moest ik een week later nogmaals testen, want dit kon een nasleep zijn van de miskraam. Deze voor de vorm gedaan, want mijn gevoel veranderde niet, en toen werd toch een echo ingepland.
Maandag 13 mei zal ik de echo krijgen. Ik ben heel erg benieuwd wat we kunnen verwachten. Ik voel me op en top zwanger, maar ik heb toch in mijn achterhoofd dat het misschien iets met de miskraam te maken heeft.. Maar dan kan ik me zo toch niet voelen? Of zit het dan toch tussen mijn oren? Zo ga ik heen en weer tussen mijn gedachten. Heel erg vermoeiend soms.
Verdere info voor de tabel: wij zijn beide 30 jaar oud, 2e kindje, UD 29 dec.,13 mei eerste echo, PCOS en miskraam maart.
vrijdag 10 mei 2019 om 21:44
De buikpijn is minimaal nu! Zere tepels.. en merk dat ik regelmatig moet eten anders word ik heel snel weeïg. Mn huid is ook wat onrustig. Droog, eczeem in mijn nek en gezicht. Ik heb woensdag de vk gebeld. 29 mei eerste echo. En 15 mei komt er iemand van moeders voor moeders.
Goed dat je toch lekker mee schrijft Tozie. Even je eigen ei kwijt ipv alleen maar de verhalen van anderen lezen.
Snap je onzekerheid heel goed. Maar duim heel hard voor jullie dat het een goeie echo gaat worden!
Hoe oud is jullie eerste kindje?
Wij hebben een dochter van 3.. ik was 29-12 van haar uitgerekend.
Nu zoals ik het bereken ben ik 3 -1 uitgerekend.. op de verjaardag van onze dochter
Wat voor symptomen heb je tot nu toe?
Goed dat je toch lekker mee schrijft Tozie. Even je eigen ei kwijt ipv alleen maar de verhalen van anderen lezen.
Snap je onzekerheid heel goed. Maar duim heel hard voor jullie dat het een goeie echo gaat worden!
Hoe oud is jullie eerste kindje?
Wij hebben een dochter van 3.. ik was 29-12 van haar uitgerekend.
Nu zoals ik het bereken ben ik 3 -1 uitgerekend.. op de verjaardag van onze dochter
Wat voor symptomen heb je tot nu toe?
zaterdag 11 mei 2019 om 14:08
Dames, hier een 'oud' schrijver van het december 2018 topic! Van harte gefeliciteerd allemaal! Zo bijzonder om weer een december 2019 topic te zien staan!
Verlof in december vond ik heeeeeerlijk! De lichtjes, de feestdagen, lekker cocoonen met kaarsje aan! Ik verlang er bijna weer naar
Had ook stiekem de hoop op een kerstkind
Hier een dame verwacht op 31-12-2018, ze kwam natuurlijk pas 6-1
Ik wens jullie een goede zwangerschap!
Verlof in december vond ik heeeeeerlijk! De lichtjes, de feestdagen, lekker cocoonen met kaarsje aan! Ik verlang er bijna weer naar
Had ook stiekem de hoop op een kerstkind
Hier een dame verwacht op 31-12-2018, ze kwam natuurlijk pas 6-1
Ik wens jullie een goede zwangerschap!
maandag 13 mei 2019 om 17:57
Vandaag mijn eerste echo gehad. Alles zag er mooi uit. Ook hebben we een knipperend hartje gezien. De kleine is nu zo'n 1 cm groot. Uitgerekende datum is nog steeds 27-12-2019.
@KirstenvdVeen en Tozie: Jullie hadden vandaag ook de eerste echo toch? Hopelijk waren deze ook goed.
@Claire Sophie: Wat een lief bericht!
@KirstenvdVeen en Tozie: Jullie hadden vandaag ook de eerste echo toch? Hopelijk waren deze ook goed.
@Claire Sophie: Wat een lief bericht!
maandag 13 mei 2019 om 19:52
Och nee wat verdrietig en plotseling zeg. Kwam het zo uit het niets of voelde je al wat vooraf? Ik wil je héél veel sterkte wensen.KirstenvdVeen schreef: ↑13-05-2019 18:53Hier helaas geen goed nieuws, gisteren een heftig bloeding gehad en de miskraam. De baarmoeder was op een beetje bloed na inmiddels goed leeg/schoon.
maandag 13 mei 2019 om 20:31
Zaterdag begon het bloeden al een beetje. Zondag werd het best heel heftig en echt helderrood met stolsels er in en buikpijn. Dus toen wist ik eigenlijk wel genoeg. Ook al hield ik nog wel een beetje hoop. Gisteren ook de miskraam gehad maar omdat niet echt een vruchtzakje uit is gekomen betekend dat het al heel vroeg mis is gegaan. Omdat dit de 2e miskraam is krijg ik in juli een stollingswaarde onderzoek. Maar de fertiliteit arts gaat van domme pech uit.