Schotland in je eentje

12-05-2019 11:25 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil in de herfst een week of 2 naar Schotland gaan.
Wie is er eerder geweest en kan mij tips geven?
De bedoeling is dat ik een auto ga huren (die prijzen heb ik al opgezocht) en zoveel mogelijk in de natuur blijf en hikes ga maken.
Wat zijn de kosten voor hostels/hotels/b&b gemiddeld? En hoeveel waren jullie aan eten kwijt?
Ik heb het liever op een budget dan luxe maar als jullie goede/leuke tentjes weten dan hoor ik het graag.
Verder, is er iemand ook in oktober eens geweest? Hoe was het weer? Ik weet dat het veel (miezer) regent maar als ik veel verhalen hoor over verregende vakanties en wateroverlast dan stel ik mijn plannen misschien maar uit (en ga ik naar georgie of Kroatië) :)
De bedoeling is dat we een auto gaan huren
Schotland in je eentje

Wil je nu alleen of met iemand samen naar Schotland?
Haha ik zag het ook al, had het bericht al eerder getypt voor ik het postte.
Zeer waarschijnlijk wordt het in mn eentje reizen i.p.v. met zn 2
Tijdschriftenverslindster schreef:
12-05-2019 11:28
Wil je nu alleen of met iemand samen naar Schotland?
Ze bedoelt dat ze goed gezelschap is voor zichzelf
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tips voor hostels heb ik niet, want wij trokken rond met een tentje. Je zou kunnen kijken of met je eigen auto op de boot goedkoper is. Je vaart dan naar Newcastle en dan ben je er met een paar uurtjes rijden.

Wij waren in de zomer en het was in de Highlands al behoorlijk fris, dus houdt daar rekening mee. Verder is het gebied rond Ford William echt heel mooi. De klim naar de top van de Ben Nevis is een echte must.

De Highlands zijn ook schitterend.
okkervil wijzigde dit bericht op 12-05-2019 11:48
6.67% gewijzigd
Ik ben in mijn eentje in west-Schotland en wat eilanden geweest. Niet in de herfst, maar eind mei.

Over het weer: 4 seasons in one day hour :P

Ik vond dat geen probleem, ook van de dreigende luchten kon ik genieten. Regen was wat minder, maar ook toen vermaakte ik me wel met dingen: een (kneuterig) museum, kasteel bezoeken, thee met wat lekkers in een kleine tearoom, boek mee. Of op bed met een boek.

Ik weet niet meer wat ik heb betaald voor accommodatie, is alweer een jaar of 10 geleden denk ik. Pré-Booking en AirBnB tijdperk, maar ik haalde een boekje bij de VVV met adressen of ik Googlede wat, of belde aan als ik in een leuk plaatsje was en een bordje ‘room for rent’ zag. Of een 1-persoons kamer in een hostel.

Autorijden ging prima. De eerste 2 dagen aan de verkeerde kant willen instappen.
Veel one-way lanes ik de met regelmatige passing-lanes. Even seinen als de andere kant mocht gaan rijden en ik wachtte, werkt prima.

In kleinere eettentjes deelde ik soms de 4-persoons tafel met andere mensen. Soms leuke gesprekken gehad, soms was het gewoon alsof er 5 tussen 2 tafels zat, en las ik een boekje.
Ik vond de inwoners erg vriendelijk, zeker als je alleen reist maken ze graag een praatje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Klinkt goed allemaal!
En idd ik bedoel natuurlijk dat ik met mezelf op vakantie ga, het beste gezelschap 👌🏻😆

Ik heb idd ook gedacht aan met de boot gaan en eigen auto mee, maar denk dat ik het prettiger vind om in een huurauto (met stuur rechts) te rijden. Heb veel ervaring met links rijden, maar nooit met eigen auto gedaan.
Ticket is helemaal niet duur, en huurauto vind ik ook erg meevallen.

Bedankt alvast voor alle tips, ik heb ze opgeschreven! Mocht iemand nog meer ideeen voor me hebben, dan hoor ik het graag :)
De Ben Nevis beklimmen in je eentje in oktober zou ik dan weer niet doen. Het kan dan best wel flink stormen. En ieder jaar vallen er wel doden.

De pubs zijn erg gezellig en goedkoop. Als je met de tent gaat, ga dan gerust bij de dorpspub je avondjes doorbrengen. Je zit niet koud en eenzaam in je tentje te lijden en je hebt snel aanspraak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven