Nieuwe telefoon iPhone of?
zondag 19 mei 2019 om 10:41
Goedemorgen,
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn mobiel van circa 2 jaar oud wil niet of moeizaam opladen. De lader of het kabeltje maakt daarin niks uit. De garantie is net verlopen, waarschijnlijk is de USB c connector stuk en reparatie daarvan is niet goedkoop en bied weinig garanties.
Na mijn iPhone 5c die ik een eeuwigheid heb gebruikt heb ik een aantal android toestellen gehad en alleen maar ellende mee. Nu wil ik graag weer terug naar een iPhone alleen vind ik deze allemaal wel erg duur voor een telefoon. En kan ik net niet een voordelig abonnement vinden, die bij mij past.
Ik zit er ook overna te denken om een tweedehands te kopen maar waar let je dan op? Even voor de duidelijkheid ik heb op dit moment een prepaid sim kaartje en zat al langer te kijken naar een simonly. Maar nu is mijn huidige mobiel kapot aan het gaan. Wie kan er mee denken?
Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn mobiel van circa 2 jaar oud wil niet of moeizaam opladen. De lader of het kabeltje maakt daarin niks uit. De garantie is net verlopen, waarschijnlijk is de USB c connector stuk en reparatie daarvan is niet goedkoop en bied weinig garanties.
Na mijn iPhone 5c die ik een eeuwigheid heb gebruikt heb ik een aantal android toestellen gehad en alleen maar ellende mee. Nu wil ik graag weer terug naar een iPhone alleen vind ik deze allemaal wel erg duur voor een telefoon. En kan ik net niet een voordelig abonnement vinden, die bij mij past.
Ik zit er ook overna te denken om een tweedehands te kopen maar waar let je dan op? Even voor de duidelijkheid ik heb op dit moment een prepaid sim kaartje en zat al langer te kijken naar een simonly. Maar nu is mijn huidige mobiel kapot aan het gaan. Wie kan er mee denken?
zondag 19 mei 2019 om 12:19
Wat jij wil. Je antwoord was helder.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zondag 19 mei 2019 om 12:21
BelovenJollyRider schreef: ↑19-05-2019 12:17Ik waagde betwijfelen of je dat echt durft. Een bewering doen kan iedereen. Garanderen betekent dat jij de gevolgen gaat dragen als je bewering niet blijkt te kloppen![]()
zondag 19 mei 2019 om 12:23
Hoef je geen Apple of Samsung te kopen hier nog een G3 van Motorola in gebruik 5 jaar oud en nog steeds orginele accu.MinkeDeWit schreef: ↑19-05-2019 12:06Mijn iPhone 8 kostte 700 euro (X was toen net uit), en mijn dochter heeft vorig jaar een 7 gekocht voor 450 euro. Ik durf wel te garanderen dat die telefoons een stuk langer meegaan dan de gemiddelde Samsung in dezelfde prijsklasse. Geen twijfel over mogelijk. Mijn jongste heeft een iPhone 6 van vier jaar oud die nog helemaal perfect werkt (ok, wel nieuwe batterij, maar dat was een productiefoutje in die serie die voordelig werd opgelost door Apple).
zondag 19 mei 2019 om 12:29
Dat waren de beste toestellen. Die heb ik natuurlijk ook gehad, bellen als de beste, maar sms’en was al een hele klus.JollyRider schreef: ↑19-05-2019 12:27Sterker, mijn Nokia 6210 werkt ook nog feilloos. Bijna 20 jaar oud
zondag 19 mei 2019 om 15:39
zondag 19 mei 2019 om 16:58
Ik verbaas me meer en meer. Je koopt een apparaat van vaak honderden euro's(ik lees hier prijzen tussen de 600 en 1200 euro) en dan vind je het héél normaal dat dat apparaat na 2 jaar aan vervanging toe is? Sorry hoor, maar dat gaat mijn pet te boven. Als ik een wasmachine, of een TV, of een laptop, of een koelkast koop van gemiddeld 800 euro en die is na 2 jaar helemaal op en aan vervanging toe, dan sta ik toch echt bij de zaak waar ik dat apparaat gekocht heb op de stoep. Want als ik een wasmachine of een koelkast koop voor 800 euro, ga ik er toch écht van uit dat ik er langer plezier van heb dan 2 jaar. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Waarom het dan wél gewoon vinden dat een mobieltje van 800 euro na 2 jaar aan vervanging toe is?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 19 mei 2019 om 17:08
Sterkst hier T65 gehad en was meer dan 30 jaar oud.JollyRider schreef: ↑19-05-2019 12:27Sterker, mijn Nokia 6210 werkt ook nog feilloos. Bijna 20 jaar oud
zondag 19 mei 2019 om 17:14
Gaat hier echt wel 5 jaar mee, en wordt dan doorgeschoven in het gezin.pejeka schreef: ↑19-05-2019 16:58Ik verbaas me meer en meer. Je koopt een apparaat van vaak honderden euro's(ik lees hier prijzen tussen de 600 en 1200 euro) en dan vind je het héél normaal dat dat apparaat na 2 jaar aan vervanging toe is? Sorry hoor, maar dat gaat mijn pet te boven. Als ik een wasmachine, of een TV, of een laptop, of een koelkast koop van gemiddeld 800 euro en die is na 2 jaar helemaal op en aan vervanging toe, dan sta ik toch echt bij de zaak waar ik dat apparaat gekocht heb op de stoep. Want als ik een wasmachine of een koelkast koop voor 800 euro, ga ik er toch écht van uit dat ik er langer plezier van heb dan 2 jaar. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Waarom het dan wél gewoon vinden dat een mobieltje van 800 euro na 2 jaar aan vervanging toe is?
zondag 19 mei 2019 om 17:20
Want degenen aan wie het "doorgeschoven" wordt, hebben dan geen mobieltje ofzo? Zo lang iedereen nog een werkende telefoon heeft, of die nou 10 of 20 jaar oud is, hoeft er toch niks nieuws te worden aangeschaft en dus niks te worden doorgeschoven? Ik ga toch ook geen nieuwe wasmachine kopen als mijn oude nog goed werkt, en dat dan verdedigen met: Jamaar, ik schuif de oude door?slobberbone schreef: ↑19-05-2019 17:14Gaat hier echt wel 5 jaar mee, en wordt dan doorgeschoven in het gezin.
zondag 19 mei 2019 om 17:24
Een telefoon neemt wat dat betreft een wat andere positie in. Zeker voor pubers zijn het gewoon hun kindjes. Ze raken van alles kwijt, van wiskundeboeken tot huissleutels, maar hun telefoon wordt nauwgezet bewaakt en verzorgd.pejeka schreef: ↑19-05-2019 17:20Want degenen aan wie het "doorgeschoven" wordt, hebben dan geen mobieltje ofzo? Zo lang iedereen nog een werkende telefoon heeft, of die nou 10 of 20 jaar oud is, hoeft er toch niks nieuws te worden aangeschaft en dus niks te worden doorgeschoven? Ik ga toch ook geen nieuwe wasmachine kopen als mijn oude nog goed werkt, en dat dan verdedigen met: Jamaar, ik schuif de oude door?
zondag 19 mei 2019 om 17:33
pejeka schreef: ↑19-05-2019 16:58Ik verbaas me meer en meer. Je koopt een apparaat van vaak honderden euro's(ik lees hier prijzen tussen de 600 en 1200 euro) en dan vind je het héél normaal dat dat apparaat na 2 jaar aan vervanging toe is? Sorry hoor, maar dat gaat mijn pet te boven. Als ik een wasmachine, of een TV, of een laptop, of een koelkast koop van gemiddeld 800 euro en die is na 2 jaar helemaal op en aan vervanging toe, dan sta ik toch echt bij de zaak waar ik dat apparaat gekocht heb op de stoep. Want als ik een wasmachine of een koelkast koop voor 800 euro, ga ik er toch écht van uit dat ik er langer plezier van heb dan 2 jaar. En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt. Waarom het dan wél gewoon vinden dat een mobieltje van 800 euro na 2 jaar aan vervanging toe is?
Gebruik jij je wasmachine dan dagelijks gemiddeld een paar uur (want een paar uur komen komen veel mensen, zeker jongeren, echt al gauw aan)? Sleep je die overal mee naar toe? Laat je ‘m wel eens vallen?
Rare vergelijking weet je weer te maken.
.
zondag 19 mei 2019 om 17:42
Kan zijn. Dan betalen ze die maar lekker zelf. Echt niet dat mijn ouders destijds mij een apparaat van 500 gulden (ik zal er dan maar geen euro van maken, want dan wordt het 1200 gulden...) zouden hebben gegeven omdat ik als 14-jarige vond dat ik het nodig had om te kunnen overleven. Ze hadden zich rot gelachen als ik het alleen al gevraagd zou hebben. En hun antwoord zou zijn geweest: als jij het nodig vindt om 500 gulden daaraan uit te geven, ga dan eerst die 500 euro maar eens verdienen, veel succes!MinkeDeWit schreef: ↑19-05-2019 17:24Een telefoon neemt wat dat betreft een wat andere positie in. Zeker voor pubers zijn het gewoon hun kindjes. Ze raken van alles kwijt, van wiskundeboeken tot huissleutels, maar hun telefoon wordt nauwgezet bewaakt en verzorgd.
Echt, de telecomproviders lachen zich de billen uit hun broek, dat ze de samenleving zo ver gekregen hebben te denken dat ze niet meer kunnen leven zonder zo'n apparaat met bijbehorende abonnementen. Ik durf hard te stellen dat 90% van de mensen zo'n ding strikt genomen niet nodig hebben, maar iedereen trapt erin, wil het nieuwste model hebben (waarom, god mag weten), velen moeten elke 2 jaar een nieuwe, want dan is de oude "verouderd" (niet kapot). Een collega van me móet elke twee jaar minimaal een nieuwe, van gemiddeld 600 euro... die heeft dus in 15 jaar tijd pakweg 5000 euro aan telefoons uitgegeven... en dat alleen om een beetje te appen, onzindingen als Facebook 80 keer per dag te kunnen bekijken, of de buienradar, of de voetbaluitslagen enz... Begrijp me goed, als het je verslaving is, die telefoon, gewoon doen. Maar ik doe liever andere dingen van die 5000 euro.
zondag 19 mei 2019 om 18:01
Wat lastig is, is dat mensen alles klakkeloos aannemen, zoals het idee dat een leven zonder mobiele telefoon niet mogelijk is. En niet beseffen dat dat idee in hun hoofd is geplant door de telecomaanbieders, die net doen alsof je leven alleen maar rijker en leuker wordt door zo'n apparaat. En niet het kritisch vermogen hebben daar doorheen te prikken en het af te doen als onzin. Als kuddevee heeft men die apparaten en abonnementen aangeschaft, voor heel veel geld, en waarom? Als je écht eerlijk kritisch gaat kijken, wat heeft die mobiele telefoon je leven dan rijker gemaakt de afgelopen 20 jaar? En was dat 5000 euro of meer waard?Anoniem262821034 schreef: ↑19-05-2019 17:52Lastig hè Pejeka, dat we niet meer in de vorige eeuw leven..
Ik ben absoluut niet tegen nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen, maar ik sta er wel altijd kritisch tegenover: voegt dit daadwerkelijk iets toe aan mijn leven, of is het alleen maar een leuk speeltje? En zo ja, is het alleen maar een leuk speeltje, een gadget waar ik zonder kan, waarom zou ik me dan laten verleiden heel veel geld uit te geven daarvoor?
zondag 19 mei 2019 om 18:04
Warme douche heb je ook niet nodig. Kleren ook niet, een berenvel volstaat. Verwarming.. wat is er mis met een vuurtje voor je grot?
Ik kán best zonder mijn smartphone, iedereen kán zonder smartphone, maar ik wíl het niet want het maakt mijn leven makkelijker en aangenamer en daar heb ik best wat geld voor over.
Ik kán best zonder mijn smartphone, iedereen kán zonder smartphone, maar ik wíl het niet want het maakt mijn leven makkelijker en aangenamer en daar heb ik best wat geld voor over.
.
zondag 19 mei 2019 om 18:07
Dit. Ben een paar jaar geleden overgestapt van Samsung naar Moto, omdat mijn kinderen niet met hun tengeltjes van mijn telefoon af konden blijven. Nu ze wat groter zijn, wilde ik eigenlijk weer terug naar de Samsung, maar de Moto bevalt me zo goed dat mijn volgende ook weer een Moto gaat worden. Veel luxe snufjes heeft hij niet, maar die heb ik ook niet nodig. En de batterij doet het na twee jaar nog perfect.slobberbone schreef: ↑19-05-2019 11:25Hier ook een Samsung S9 + goed toestel maar in mijn ogen niet veel beter dan de eerdere Motorola/ Lenovo die ik heb gehad. Waren nog geen derde van de prijs. Dus ik zou gaan voor Moto G7 power.
zondag 19 mei 2019 om 18:50
Ik heb een iPhone SE die dit ook nog prima kan. Ik heb een refurbish.anoniem_pje_x schreef: ↑19-05-2019 10:59Ik wil vooral whatsappen, bellen en sms'en. Daarnaast het nieuws oid volgen en zo nu en dan social media en wat foto's schieten. Een keer Netflix kijken en een spelletje spelen.
Volgens mij past alles daar wel een beetje bij. Maar als ik ieder jaar/twee jaar weer een goedkope android kapot heb, lijkt het mij voordeliger om een goede iPhone te kopen. Die minder snel last heeft van de gebreken waar ik steeds last van heb.
zondag 19 mei 2019 om 19:15
Hebben hier 4 kids en willen ook een smartphone dus wordt oude van pa of ma doorgeschoven.pejeka schreef: ↑19-05-2019 17:20Want degenen aan wie het "doorgeschoven" wordt, hebben dan geen mobieltje ofzo? Zo lang iedereen nog een werkende telefoon heeft, of die nou 10 of 20 jaar oud is, hoeft er toch niks nieuws te worden aangeschaft en dus niks te worden doorgeschoven? Ik ga toch ook geen nieuwe wasmachine kopen als mijn oude nog goed werkt, en dat dan verdedigen met: Jamaar, ik schuif de oude door?
Er is geen enkele smartphone die na 10 jaar nog fatsoenlijk werkt laat staan 20 jaar.
Je mag tegenwoordig in je handjes knijpen dat bv een wasmachine 10 jaar meegaat.
zondag 19 mei 2019 om 19:22
Die vier kids kunnen wel zo veel willen. Willen is niet altijd hebben of krijgen. Maar gewoon serieus, heb jij (of de mensen in het algemeen) wel eens wérkelijk kritisch nagedacht, 20 jaar geleden, of je écht een mobiele telefoon nódig had, of heb jij, zoals zoveel anderen, gewoon de hype gevolgd en zo'n ding zonder daadwerkelijke noodzaak gekocht destijds? Gewoon, omdat het beschikbaar was op de markt. Niet omdat je zonder mobieltje niet kon leven destijds. Maar puur omdat je mee wilde doen met vrienden en kennissen, of ook zo'n ding in je hand wilde, of wat dan ook.slobberbone schreef: ↑19-05-2019 19:15Hebben hier 4 kids en willen ook een smartphone dus wordt oude van pa of ma doorgeschoven.
Er is geen enkele smartphone die na 10 jaar nog fatsoenlijk werkt laat staan 20 jaar.
Je mag tegenwoordig in je handjes knijpen dat bv een wasmachine 10 jaar meegaat.
zondag 19 mei 2019 om 19:43
Ach er zijn zoveel dingen in het leven die j e niet nodig hebt, maar maakt leven wel aangenaam.pejeka schreef: ↑19-05-2019 19:22Die vier kids kunnen wel zo veel willen. Willen is niet altijd hebben of krijgen. Maar gewoon serieus, heb jij (of de mensen in het algemeen) wel eens wérkelijk kritisch nagedacht, 20 jaar geleden, of je écht een mobiele telefoon nódig had, of heb jij, zoals zoveel anderen, gewoon de hype gevolgd en zo'n ding zonder daadwerkelijke noodzaak gekocht destijds? Gewoon, omdat het beschikbaar was op de markt. Niet omdat je zonder mobieltje niet kon leven destijds. Maar puur omdat je mee wilde doen met vrienden en kennissen, of ook zo'n ding in je hand wilde, of wat dan ook.
Ik heb smartphone puur genomen voor werk. Wat de meeste doen Facebook, insta, etc... sla ik over.
En ook dit forum bekijken/reageren heel gemakkelijk op een smartphone
zondag 19 mei 2019 om 19:50
pejeka schreef: ↑19-05-2019 19:22Die vier kids kunnen wel zo veel willen. Willen is niet altijd hebben of krijgen. Maar gewoon serieus, heb jij (of de mensen in het algemeen) wel eens wérkelijk kritisch nagedacht, 20 jaar geleden, of je écht een mobiele telefoon nódig had, of heb jij, zoals zoveel anderen, gewoon de hype gevolgd en zo'n ding zonder daadwerkelijke noodzaak gekocht destijds? Gewoon, omdat het beschikbaar was op de markt. Niet omdat je zonder mobieltje niet kon leven destijds. Maar puur omdat je mee wilde doen met vrienden en kennissen, of ook zo'n ding in je hand wilde, of wat dan ook.
Ik herhaal mezelf nog maar een keer:
Warme douche heb je ook niet nodig. Kleren ook niet, een berenvel volstaat. Verwarming.. wat is er mis met een vuurtje voor je grot?
.
maandag 20 mei 2019 om 11:00
Dat gezeur altijd dat iets zo duur is. Dat bepaalt iedereen toch zelf wat duur is en wat niet en waar hij/zij zijn geld aan uitgeeft en of je iets nodig hebt? Ik ben 50+ en heb ook de nieuwste Iphone. Gewoon gekocht en daarbij een simpel telefoonabonnement met 5Gb internet.
En ja, voor dat geld kun je veel andere dingen kopen maar dat hoeft namelijk niet meer. Ik hoef geen agenda, wekker, e-reader, navigatie, spelcomputer, eierwekker, fototoestel, filmcamera, stappenteller en ik ben vast nog wat vergeten, te kopen. Dat zit allemaal op dat kleine platte apparaatje wat ik de hele dag bij me heb. Ik ben er heel blij mee. De vorige Iphone is 5 jaar meegegaan. Deze hopelijk ook weer en dan wordt hij weer vervangen door een nieuw exemplaar waar je waarschijnlijk nog veel meer mee kunt doen.
En ja, voor dat geld kun je veel andere dingen kopen maar dat hoeft namelijk niet meer. Ik hoef geen agenda, wekker, e-reader, navigatie, spelcomputer, eierwekker, fototoestel, filmcamera, stappenteller en ik ben vast nog wat vergeten, te kopen. Dat zit allemaal op dat kleine platte apparaatje wat ik de hele dag bij me heb. Ik ben er heel blij mee. De vorige Iphone is 5 jaar meegegaan. Deze hopelijk ook weer en dan wordt hij weer vervangen door een nieuw exemplaar waar je waarschijnlijk nog veel meer mee kunt doen.
maandag 20 mei 2019 om 16:13
Een samsung A serie anders? Dat is een beetje het minder flashy zusje van de dure S serie maar kan ongeveer hetzelfde voor iemand die niet de allerallerhoogste eisen heeft... kijk maar op de site bij Mediamarkt. Daar kunnen ze ook je abo verlengen, mijn provider biedt de mogelijkheden niet die de mediamarkt wel biedt bijvoorbeeld maar er kan dus veel meer voor minder
Lorem Ipsum