7,5 week zwanger. Leeg vruchtzakje. En nu?

19-05-2019 21:35 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas. 7,5 week was ik zwanger en bij mijn eerste echo was er alleen een vruchtzakje met dooier te zien.. mijn wereld stond even op zijn kop. :cry:

En nu? Ik ben vandaag 8 weken "zwanger" en morgen ga ik weer op gesprek om te bespreken wat ik graag zou willen. En nog een extra echo. Medicijnen, curretage?

Wat is jullie ervaring?
Ik hoorde lang geleden bij de tweede echo dat het hartje niet meer klopte. Ik dacht dat ik toen 11 weken zwanger was. Stond iets meer onder controle omdat ik eerder een miskraam had.

Ik kreeg het advies om af te wachten tot m’n lichaam het ging afstoten. Toch de volgende dag gebeld dat het weg moest (zo voelde het voor mij). Er is een pilletje/capsule in mijn vagina gebracht welke een miskraam opwekte. Dat gebeurde na een uurtje of 5. Inmiddels twee gezonde kinderen.

Sterkte!!
He wat vreselijk naar zeg! :hug:
Hebben ze tijdens die echo niet geadviseerd hoe nu verder??
Marigold1986 schreef:
19-05-2019 21:47
He wat vreselijk naar zeg! :hug:
Hebben ze tijdens die echo niet geadviseerd hoe nu verder??

Kort. De opties. En welke risico's er aanvast zitten. Als ik Google naar ervaringen lees ik alleen erg negatieve ervaringen over de medicijnen.
Wat voor een medicijnen zijn dat dan?
Wat verdrietig zeg, heel veel sterkte! :redrose:

Zelf heb ik, jaren geleden, ervaring met een curettage na een missed abortion met dezelfde termijn. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik het graag zo snel mogelijk achter de rug wilde hebben en er zo min mogelijk van wilde meekrijgen. Ik was heel zenuwachtig maar het is me alles meegevallen. Ik heb ook geen napijn gehad, zat de volgende dag alweer op de fiets. Ik moest er wel voor onder narcose, heb begrepen dat dit niet altijd zo is en dat het soms ook met een roesje gebeurt. Zou dat even navragen.

Mijn partner heeft ook een MA gehad en heeft er toen gekozen om de miskraam met Cytotec op te wekken. Ook dit is goed verlopen. Het heeft ongeveer 3 dagen geduurd voor de miskraam voorbij was en de pijn was met paracetamol/ibuprofen goed te doen.

Dus hier “positieve” ervaring met beide opties. Ik zou er een paar nachtjes over slapen en je gevoel volgen hierin. Sterkte met het maken van een keuze en ik hoop dat je snel weer een positieve test hebt!
Recent dezelfde ervaring. Combi van de 2 medicijnen genomen. 1 dagje buikpijn als flinke menstruatie, nog wel wat nagebloed - maar echt niks indrukwekkends. Keurig alles verloren zonder pijn of nare ervaring.

Vond ook alleen maar negatieve reviews, dus wilde dit even met je delen.

Tip: heb je al een kind gekregen? Zo niet: niet schrikken van de stolsels die je kan verliezen. Denk dat ik me een hoedje was geschrokken als ik die niet eerder had meegemaakt :)

:hug: het is een nare tijd
Nou nu geen baby. Volgende keer beter.
alkemade schreef:
19-05-2019 22:08
serieus? reageer dan niet zeg....

Sterkte TO! :hug:
Don't cry, buy a bag and move on.
alkemade schreef:
19-05-2019 22:08
No shit :nope:
daenerys79 schreef:
19-05-2019 22:11
serieus? reageer dan niet zeg....

Sterkte TO! :hug:
Zou ze het negatief bedoelen of meer als in ''ik gun je het voor de volgende keer wel''?

:winkie:
Leeuwtje12345 schreef:
19-05-2019 22:06
Recent dezelfde ervaring. Combi van de 2 medicijnen genomen. 1 dagje buikpijn als flinke menstruatie, nog wel wat nagebloed - maar echt niks indrukwekkends. Keurig alles verloren zonder pijn of nare ervaring.

Vond ook alleen maar negatieve reviews, dus wilde dit even met je delen.

Tip: heb je al een kind gekregen? Zo niet: niet schrikken van de stolsels die je kan verliezen. Denk dat ik me een hoedje was geschrokken als ik die niet eerder had meegemaakt :)

:hug: het is een nare tijd
Fijn om te lezen dat het ook met medicijnen goed kan gaan! Had je erg veel pijn/krampen?

Ik heb al een kindje dus kan me gelukkig ook iets voorstellen bij de stolsels ;)
Ik denk , als het afkomt was het geen goed kindje. Volgende keer komt het vast goed.
Ik heb het wel afgewacht. Een paar dagen na de laatste echo (definitief geen kloppend hartje) begon het vanzelf. Hele heftige menstruatie, idd flinke stolsels en flink verdrietig.

Inmiddels drie kinderen en jaren verder.

Houd moed. En gun jezelf de tijd en het verdriet. Het komt vaak voor, maar het is niet niks je dromen voor nu vaarwel te moeten zeggen en afscheid te nemen van wat zo welkom was. Sterkte
Geen ervaring, maar ik begrijp dat een curettage risico kan opleveren voor een volgende zwangerschap, dus misschien is het nuttig om je daar in te verdiepen of dat even na te vragen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Linn013 schreef:
19-05-2019 22:15
Fijn om te lezen dat het ook met medicijnen goed kan gaan! Had je erg veel pijn/krampen?

Ik heb al een kindje dus kan me gelukkig ook iets voorstellen bij de stolsels ;)
Hahaha ja dan zal dat geen verrassing zijn. Nee helemaal niet veel pijn gehad. Zoontje is dagje/nachtje uit logeren gegaan en ik heb me met Netflix geinstalleerd. Maar dat was meer omdat ik het ook mentaal goed vond om mezelf even rust te gunnen dan dat het qua krampen nodig was geweest. Krampen duurden ook maar paar uurtjes. Heb wel 3 weken gevloeid, maar dat was compleet pijnloos - alleen vond ik het op een gegeven moment wel genoeg.
Ik heb het 1 keer afgewacht en dat duurde drie weken. Tweede keer medicijnen voor het slapengaan en diezelfde nacht het vruchtje verloren. Ik vond het afwachten heftiger dan de medicijnen omdat ik bijvoorbeeld bang was dat het op mijn werk zou komen. Medicijnen vielen me mee.
Ik heb dit ook meegemaakt, zelfde termijn. Heel verdrietig, maar ik troostte me wel met het feit dat er eigenlijk nooit een vruchtje geweest is. Ik vond de pijn daardoor iets dragelijker.

Ik heb gekozen voor een curettage en ben erg blij dat ik dat heb gedaan. Geen pijn gehad, geen “mini bevalling” met krampen, geen gedoe zeg maar.

En ik ben niet lang daarna weer zwanger geworden van mijn heerlijke zoon ❤️.

Veel sterkte gewenst!!
Ik heb ook een MA gehad. Ik heb het afgewacht en uiteindelijk is alles vanzelf op gang gekomen, ongeveer een week nadat het hartje gestopt was met kloppen.

Ik had wat lichte weeën wat een paar uren duurde en op den duur ben ik het vruchtje verloren. Na de echo om te kijken of alles weg was bleek dit zo te zijn. Ik ovuleerde zelfs alweer..

Maar wat zei de verloskundige, hoelang kon het duren voordat het op gang zou komen?

Oh en sterkte! :hug:
TO; maak de keuze waar jij je prettig bij voelt en neem de tijd die je nodig hebt daarna. Voor de een is het enorm heftig, voor de ander niet, dat is allemaal ok. En vooral: niet gaat stressen, heel veel vrouwen maken dit mee, dit zegt niks over je kansen om een gezond kind te krijgen in de toekomst.

Ik was ook rond die termijn toen het misging (kwam vanzelf, dus geen ervaringen met medicatie of curettage) en heb nu een gezonde zoon van 6 maanden.
Ten eerste heel veel sterkte! Dit is niet niks wat je op je bordje hebt gekregen. :hug:
Ik heb zowel ervaring met de tabletten als curretage.

Ik heb 2x een missed abortion gehad rond de 6,5 week. Beide keren geen hartactie. 1e keer bewust voor de pillen gekozen aangezien ik rond de 8 weken een echo had en dus al 2 weken ermee rond liep. Met de gedachte alleen al voelde ik me ontzettend ellendig.

Pillen genomen en de eerste dag nergens last van gehad. Tweede dag pas laat in de avond begon de ellende. Zonder waarschuwing kreeg ik helse pijn en bleef ik vloeien, nouja het stroomde er gewoon letterlijk continue uit. Kon niks ophouden.... Wel die zelfde avond het vruchtzakje inclusief vruchtje opgevangen. Ze vertelde me in het ziekenhuis dat na het verliezen van het vruchtje de pijn en het vloeien minder moest worden. Bij mij werd het alleen maar erger en heb zowat de hele nacht en ochtend boven het toilet gehangen omdat het er gewoon uit bleef stromen. Uiteindelijk heb ik er 5 dagen flink last van gehad.

Tweede keer dus bewust gekozen voor de curretage. Ik werd onder narcose gebracht en 20 minuten later werd ik wakker. Ik voelde wel dat er in mijn baarmoeder gerommeld was maar echt pijn deed het niet. Het bloeden kon ik vergelijken met een lichte menstruatie.

Het enige voordeel van de pillen voor mij was dat ik het vruchtje heb opgevangen en heb kunnen begraven.

Dit wilt trouwens niet zeggen dat iedere vrouw dit zo ervaart. Ik heb namelijk verhalen gehoord en gelezen van vrouwen die wel ontzettend positief waren over de tabletten. Doe waar jij je goed bij voelt, dat is tenslotte het belangrijkst.

Het heeft na mijn curretage 2 maanden geduurd voordat ik weer zwanger werd. Ik ben nu 12 weken en 3 dagen zwanger en alles lijkt nu wel prima te verlopen! :) het kan dus gewoon! Heel veel sterkte TO! :rose:
Bedankt voor jullie reacties ! :heart:

Het is altijd naar om een keuze te maken. Ik denk dat ik voor curretage ga, maar ga de gynocoloog straks ook nog even aanhoren.
Heel veel sterkte To, heel verdrietig om zulk nieuws te krijgen.

Ik heb het destijds een week de tijd gegeven maar toen gekozen om de pillen te gebruiken omdat ik het niet meer trok. Dat werkte goed, veel krampen gehad die nacht. Ik moest geloof ik eerst een pil slikken en daarna pillen inbrengen.

Sterkte met je keuze x
Nou kom net van de gynocoloog af.. weet nou helemaal niet wat ik moet voelen..

7,5 week had in dus echo, afgelopen vrijdag. Niks te zien , alleen dooier en vruchtzakje. Nu voor de controle weer een echo gehad en daarna zouden we de curretage bespreken.

Waar ze niks zagen, zat er nu in eens een vrucht van 5,5 weken oud.. huh?!!

Nu moet ik over een week terug komen om te kijken of de vrucht gegroeid is. Ze zeggen dat de kans klein is, maar wel aanwezig is. 20% kans hadden ze het over.

Mijn gevoel is nu echt een rollercoaster. Ik wil niet hoop hebben! Maar zo voel ik me wel...
Ach Linn wat een rollercoaster van emoties ga je nu doorheen.

Ik heb afgelopen september en januari een miskraam gehad. De mk in september kwam vanzelf op gang en in januari kwamen we er bij de echo achter dat er geen hartje klopte. Ik moest een kleine week later weer terug komen om nogmaals te kijken of het gegroeid was, dus niet. Toen 3 dagen later naar de gynaecoloog in t ziekenhuis waar een missed abortion werd bevestigd.
Ik heb er toen voor gekozen om medicatie te gebruiken. Ik kreeg flinke krampen en verloor echt flink veel bloed. Pas 5 dagen na de medicatie verloor ik alsnog het vruchtzakje.

Denk alvast goed na over wat je wilt en streep het een tegen het ander weg. Ik vond het met de medicatie wel prettig dat ik zelf een beetje kon plannen wanneer het bloeden zou beginnen. Zo was ik lekker thuis en hoefde een aantal dagen niets. Als je afwacht dan kan het zo maar ineens komen wanneer je bijvoorbeeld onderweg bent.

Hopelijk krijg je volgende week alsnog goed nieuws en is er wel een kloppend hartje te zien. Het zou kunnen dat je eisprong en je innesteling misschien wat later was dan dat je zelf dacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven