Verschil geboorteakte en certificaat
vrijdag 24 mei 2019 om 21:20
vrijdag 24 mei 2019 om 21:22
Is in bv Zuid Afrika verplicht, ook als kind met beide ouders reist.
vrijdag 24 mei 2019 om 21:24
Ik ben idd gescheiden en reis zonder vader.
Missch lees ik het verkeerd en is alleen het certificaat voldoende.
Omdat ik alleen reis moet ik volgende meenemen moet mijn ouderlijk gezag aan kunnen tonen dmv
Uitreksel GBA
Toestemmingsverklaring vader en kopie zijn paspoort
Ouderschapsplan
Verklaring ouderlijk gezag..
Lijkt mij zoveel is dit echt allemaal nodig...
Omdat ik alleen reis moet ik volgende meenemen moet mijn ouderlijk gezag aan kunnen tonen dmv
Uitreksel GBA
Ouderschapsplan
vrijdag 24 mei 2019 om 21:33
Dat lijkt me een internationaal geboortecertificaat voldoende, want de (Nederlandse) geboorteakte zegt in principe hetzelfde.Rigimoken schreef: ↑24-05-2019 21:24Ik ben idd gescheiden en reis zonder vader.
Uitreksel GBA
Ouderschapsplan
Maarre, ouderschapsplan? Ik zou niet weten wat men daarmee moet. De rest begrijp ik (al reis ik zelf altijd alleen met het toestemmingsformulier en kopie paspoort van de vader).
vrijdag 24 mei 2019 om 21:41
Als de andere ouder gewoon toestemming geeft, zou internationale geboorteakte, toestemmingsformulier en kopie paspoort vader genoeg moeten zijn (plus paspoort kind en evt natuurlijk visum als dat voor betreffende land van toepassing is).Rigimoken schreef: ↑24-05-2019 21:24Ik ben idd gescheiden en reis zonder vader.
Uitreksel GBA
Ouderschapsplan
vrijdag 24 mei 2019 om 23:35
vrijdag 24 mei 2019 om 23:55
Het hangt natuurlijk ook van het land af wat die verplichten. Zoals gezegd, Zuid Afrika, en ik lees nu ook Botswana en Namibië stellen een (Engelse) geboorteakte verplicht. Zelfs als een kind met beide ouders reist. Dus je moet oa opzoeken/navragen wat je land van bestemming wil hebben.
Daarnaast gelden nog de regels die de Nederlandse marechaussee aanhoudt om je te laten vertrekken. Dat hoeft niet precies hetzelfde te zijn.
Nuttige info staat oa op de site kinderontvoering.org. Die hebben een soort vragenlijstje aan de hand waarvan ze advies geven over wat je mee moet nemen.
Nogmaals: dit gaat alleen over het vertrekken uit Nederland. Wat ene ander land eist weten zij natuurlijk ook niet, en moet je zelf nagaan.
zondag 26 mei 2019 om 08:59
Op welke manier geeft hij toestemming?
Houd er rekening mee dat in sommige landen deze toestemming 'certified' moet zijn- dus bij een notaris ondertekend.
Dit is wederom niet nodig voor vertrek uit NL maar wel bij binnenkomst in sommige andere landen.
dinsdag 28 mei 2019 om 10:02
Je moet een internationaal uittreksel geboorteakte hebben waar in het Engels de gegevens op staan vermeld. Kost iets van 12,50 dacht ik.
Zonder kom je écht Zuid-Afrika niet in. Er werd op Schiphol naar gevraagd, bij overstap in Dubai ook nog eens en toen we in Kaapstad kwamen werden ze ook gevraagd.
Hoe het werkt met toestemming van vader weet ik niet omdat wij als gezin reizen maar zorg dat je ze hebt.
Zonder kom je écht Zuid-Afrika niet in. Er werd op Schiphol naar gevraagd, bij overstap in Dubai ook nog eens en toen we in Kaapstad kwamen werden ze ook gevraagd.
Hoe het werkt met toestemming van vader weet ik niet omdat wij als gezin reizen maar zorg dat je ze hebt.
dinsdag 28 mei 2019 om 19:34
Een uittreksel gezagsregister kun je gratis opvragen bij de rechtbank.
https://www.rechtspraak.nl/Registers/Gezagsregister
Op het uittreksel brp (voormalig gba) van je kind staat vermeld welke ouder(s) gezag heeft/hebben.
https://www.rechtspraak.nl/Registers/Gezagsregister
Op het uittreksel brp (voormalig gba) van je kind staat vermeld welke ouder(s) gezag heeft/hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"