Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
JollyRider schreef:
25-05-2019 14:15
Welke persoonsgegevens staan op die persoonlijke pagina? Bij mij geen

Als je bijvoorbeeld je LinkedIn met iemand hebt gedeeld, is dat alvast de N van NAW.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Graag on topic hier. De berichten zijn gelezen en doorgegeven!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Coerage schreef:
25-05-2019 14:18
Als je bijvoorbeeld je LinkedIn met iemand hebt gedeeld, is dat alvast de N van NAW.
Daar heb je een punt. Ik vergat de pb’s
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2019 14:17
Het lijkt me verfrissend de relativiteit van zaken in beeld te houden. Het zal de voorpagina van het NRC mogelijk net niet halen: “anonieme forummer belandt op pagina van andere anonieme forummer”

Dat snap ik natuurlijk ook wel. Dat betekent niet dat het in groter verband niet interessant kan zijn voor een krant of ander nieuwsmedium.
nounou
JollyRider schreef:
Als je ook de pb's van iemand kan lezen waarin je bv je tel.nr. of mailadres en je echte naam hebt verteld om buiten het forum om contact te houden of meer verteld dan je op het forum zou doen...
Ik neem me bij deze voor er vanuit te gaan dat mijn pb's in handen van de verkeerde kunnen vallen.

Toch blij dat ik in een opwelling op dit topic keek: ik ben enorm op mijn privacy gesteld.
Niet dat ik zoveel pb's ontvang of verstuur, maar heb dat wel een keer gedaan.
Ik nam aan dat PRIVÉ BERICHTEN, want dat zijn het, privé blijven.
ModeratorViva schreef:
25-05-2019 14:18
Graag on topic hier. De berichten zijn gelezen en doorgegeven!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Lijkt me heel erg on topic. Doorgegeven aan wie trouwens?
JollyRider schreef:
Zodra je naar je inbox gaat kun je de eerste zinnen lezen zonder het bericht te openen. Althans, van die paar berichten die niet verdwenen zijn dan.
JollyRider schreef:
25-05-2019 14:17
Het lijkt me verfrissend de relativiteit van zaken in beeld te houden. Het zal de voorpagina van het NRC mogelijk net niet halen: “anonieme forummer belandt op pagina van andere anonieme forummer”
In mijn pb's zitten echt wel persoonsgegevens. En niet alleen van mezelf maar ook van mijn gesprekspartners.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
the_Wicked_Witch schreef:
25-05-2019 14:30
Lijkt me heel erg on topic. Doorgegeven aan wie trouwens?
Als Sanoma wettelijk handelt wordt dit doorgegeven aan de Autoriteit Persoonsgegevens. En ik zou het erg op prijs stellen als dit ook gebeurt en hier gemeld wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
25-05-2019 14:57
Als Sanoma wettelijk handelt wordt dit doorgegeven aan de Autoriteit Persoonsgegevens. En ik zou het erg op prijs stellen als dit ook gebeurt en hier gemeld wordt.
Mee eens. Datalekken dienen altijd gemeld te worden. Dat is verplicht.
Geen bijzonderheden
Meldplicht datalekken
Samengevat geldt voor het melden van datalekken het volgende:

Als een verwerkingsverantwoordelijke zich bewust is geworden van een datalek moet hij dit meteen, waar mogelijk binnen 72 uur na ontdekking, melden aan de Autoriteit Persoonsgegevens. Lukt dat niet binnen 72 uur, dan zal een verklaring gegeven moeten worden voor de vertraging. De meldplicht is niet van toepassing als het onwaarschijnlijk is dat de inbreuk een hoog risico inhoudt voor de rechten en vrijheden van natuurlijke personen (artikel 33 AVG).

De Autoriteit Persoonsgegevens heeft de bevoegdheid boetes op te leggen. Deze kunnen in het uiterste geval oplopen tot € 20 miljoen of 4% van de jaarlijkse wereldwijde omzet per overtreding. Bij het opleggen van boetes moet de Autoriteit Persoonsgegevens rekening houden met onder andere de aard, de ernst en de duur van de inbreuk. Ook de vraag of de inbreuk op de AVG opzettelijk heeft plaatsgevonden dan wel of sprake is van nalatigheid speelt een rol.
Geen bijzonderheden
Hallo mods, ik heb een hele stomme topictitel gemaakt, met maar liefst 2 fouten. Het moet zijn "hoofdhuid ruikt vies". Willen jullie dat aanpassen?
Al opgelost
yasmijn schreef:
25-05-2019 14:59
Mee eens. Datalekken dienen altijd gemeld te worden. Dat is verplicht.
.
Die melding mag jij ook maken hoor, zeker wanneer je slachtoffer bent. Je hoeft niet op viva te wachten.
Niet geschoten is altijd mis
Jawlensky schreef:
25-05-2019 15:28
Hallo mods, ik heb een hele stomme topictitel gemaakt, met maar liefst 2 fouten. Het moet zijn "hoofdhuid ruikt vies". Willen jullie dat aanpassen?
Ik heb het voor je aangepast.

met vriendelijke groet,

Junior
JuniorModeratorViva schreef:
25-05-2019 18:42
Ik heb het voor je aangepast.

met vriendelijke groet,

Junior
Dank je juun
missie_m schreef:
25-05-2019 13:44
Het topic dat u heeft gesloten was al deel 3.

Ik heb net deel 4 geopend maar ik weet niet hoe ik linkjes van de andere delen er in kan zetten zoals in deel 2 en 3 stonden. Kan u dat voor mij doen aub?

(Over de OP in het heropende MH17-topic)
LOEP ME MAAR aub.
Bitje93 schreef:
25-05-2019 17:48
.
Die melding mag jij ook maken hoor, zeker wanneer je slachtoffer bent. Je hoeft niet op viva te wachten.
Nee, datalekken moeten door de verwerker worden gemeld. Als ze gemeld moeten worden, wat niet altijd het geval is
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
25-05-2019 18:51
Nee, datalekken moeten door de verwerker worden gemeld. Als ze gemeld moeten worden, wat niet altijd het geval is

En dan moet je eerst nog constateren dat er daadwerkelijk een datalek is, lijkt me? Nu is er alleen een vermoeden.
RikM schreef:
25-05-2019 18:58
En dan moet je eerst nog constateren dat er daadwerkelijk een datalek is, lijkt me? Nu is er alleen een vermoeden.
Klopt. Ik ben niet de FG van Sanoma, maar op basis van wat hier verteld is, zou ik niet weten wat ik zou moeten melden. (En ik ben wel FG, en doe regelmatig meldingen)
(Dead Kennedys)
Hoi modjes, ik zou graag op anoniem willen.
missie_m schreef:
25-05-2019 18:49
(Over de OP in het heropende MH17-topic)
Je zoekt de andere delen op. Kopieert de link in de adresbalk. En plakt die link in je nieuwe topic op de plek waar je ‘m wil hebben.
(Maar je kunt je ook de moeite besparen, geen enkele forummer gaat drie eerdere delen doorlezen)
bethweeter schreef:
26-05-2019 11:54
Je zoekt de andere delen op. Kopieert de link in de adresbalk. En plakt die link in je nieuwe topic op de plek waar je ‘m wil hebben.
(Maar je kunt je ook de moeite besparen, geen enkele forummer gaat drie eerdere delen doorlezen)

(tis alleen retehandig als je bijv 3 jaar later iemand wil herinneren aan z'n post in een van die delen)
Such fun!1
Als ik bij pijler overzicht zit, zijn sommige TO'ers roodgekleurd. Waardoor is dit?
profile/386486/posts
Kijk even naar dit profiel, vooral de 2e reactie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven